Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 09/04/25 in alle zones

  1. En daar zit de ellende, weet ik uit veel verhalen (eentje zelfs van een heel goede vriend van me.) Het gaat goed zo lang het goed gaat, totdat de boekhouder je in een stapeltje te tekenen papieren je stiekem je bedrijf laat weg geven. Thai zitten niet met een beetje water, waterdicht is er niets.
  2. En om toch als bedrijf te kunnen opereren met een btw nummer etc zou je kunnen overwegen om in Estland een bedrijf op te zetten : https://www.e-resident.gov.ee/start-a-company/
  3. Lijkt me simpel verhaal. De CMR is leidend, staan er pallets op, dan worden pallets geteld, staan en colli op dan worden colli geteld. Of chauffeur wel of niet wilt wachten hierop, dat is zijn probleem. De ontvanger is verantwoordelijk voor het ontvangen deel (pallets of colli), wat getekend wordt op cmr. Of het eea wenselijm is er hard in te gaan ala je gelijk hebt is weer wat amders...
  4. Het is wel herkenbaar. logistiek is "zoef zoef haast haast snel snel" want ik heb al een uur in de file gestaan of de volgende vrachtwagen staat al te wachten om gelost te worden. Maar juridisch gezien wordt het erg lastig als je tekent dat de zending volledig is en daarna zelf ontdekt dat er toch doosjes ontbreken. Dan hebben zij het risico genomen. Dus dan is het voor risico van je warehousepartner. die CMR of pakbon en het aftekenen daarvan is nu juist bedoeld om na elke stap in de zending vast te stellen dat alles er nog is en de ontvangende partij de volledige zending onder zijn hoede neemt. "ja maar de chauffeur had haast of wilde niet wachten" is geen argument. 400 euro voor 3 doosjes op een totaal van een aantal pallets zou wel een tekort kunnen zijn waarvan je 1x zegt, "vervelend, kan gebeuren". Als het in relatie tot de totale waarde een gering bedrag is. Maar strikt genomen is denk ik de warehouse partner verantwoordelijk voor het tekort, zij hebben het risico genomen door eerst te tekenen
  5. Heb je de zending laten verzekeren? Ik neem namelijk aan dat jij de verzender bent. Althans, jij hebt opdracht gegeven voor verzending. Ik heb een vergelijkbare situatie gehad. Ook een paar doosjes van de pallet afgevallen. In de vrachtwagen zijn ze toen kennelijk op een pallet gezet van een andere klant. Je zou het bedrijf NL kunnen vragen of zij de zendingen van die dag kunnen nagaan en kunnen navragen of een van de andere ontvangers van die dag wat extra pakketten hebben ontvangen. Bij mij bleek het op een pallet bezorgd te zijn bij een bedrijf 5 straten verderop.
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.