Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 21-05-19 in alle zones

  1. Trademark voert een onderneming die zich richt op het registreren van domeinnamen. Zij heeft de bij deze zaak betrokken bedrijven en personen benaderd, die voor hun bedrijf een website gebruiken met (veelal) de extensie .nl. De kantonrechter komt tot het oordeel dat Trademark door het opzettelijk doen van onjuiste mededelingen deze bedrijven en personen heeft bewogen om een overeenkomst met Trademark te sluiten voor de registratie van de naam van hun website, maar dan met de extensie .com of .eu. en dat aldus sprake is van bedrog. De betreffende bedrijven en personen hebben de overeenkomst met Trademark gelet daarop terecht vernietigd. De kantonrechter veroordeelt Trademark in de volledige proceskosten, omdat zij naar het oordeel van de kantonrechter misbruik heeft gemaakt van procesrecht.
    4 punten
  2. Het is bekend dat IVB het internet volplempt met positieve reviews. Ook op dit forum is hier regelmatig op gewezen. Het bovenstaande verhaal is een te verdekt positief review "in disguise". En zoals gesteld opvallend ongeloofwaardig. Invorderingsbedrijf zet Trustpilot en Google Maps onder druk om negatieve reviews te verwijderen. Trustpilot dwingt negatieve reviewers hun gegevens bekend te maken aan het Invorderingsbedrijf. Daarna worden ze bedreigd met een smaad en laster procedure. Wat wetenwaardigheden over Google Maps en het Invorderingsbedrijf: Google Maps is weliswaar één site van een grote hoeveelheid internet fora met een aanzienlijke hoeveelheid publicaties van en over het Invorderingsbedrijf, diens virtuele vestigingen en het Incassocenter, maar is uniek doordat hier 468 reviews gepost zijn (april 2019). Dat is voor een incassobureau van deze omvang uitzonderlijk te noemen. Het invorderingsbedrijf onderhoudt op Google Maps “pages” voor vijf vestigingen. Deze vestigingen zijn met uitzondering van het Invorderingsbedrijf Den Haag brievenbusfirma’s. Dit betreft de invorderingsbedrijven in Amsterdam, Rotterdam, Groningen en het Incassocenter Rotterdam. In maart 2019 zijn op aangeven van het Invorderingsbedrijf met het beroep op het zgn. “note and take downbeleid” van Google een groot aantal negatieve reviews verwijderd. Het gevolg hiervan is dat het aantal positieve reviews sterk is gestegen met een stevig effect op de “ratings” van deze vestigingen. Bij 64% van de geplaatste positieve reviews worden aan twee of meerdere vestigingen vijf sterren tegelijkertijd toegekend, 16% hiervan betreft vijfsterren reviews bij alle vestigingen. Bij 16 reviews kan worden vastgesteld dat deze zijn gepost door bedrijven die niet terug te vinden zijn op internet en de Kamer van Koophandel. Bij de overige reviews wordt slechts minimaal verwezen naar de bedrijven waar de recensent werkzaam is. Eerder is aangetoond dat 51 fotoprofielen gebruik maken van een stockfoto rechtstreeks van internet gekopieerd. Nadat hier door reviewers naar werd verwezen is dit aantal verminderd tot 17. De overige profielen zijn daarna voorzien van nietszeggende plaatjes. Eigen medewerkers, directieleden zelf en familieleden hebben positieve reviews geplaatst. In totaal zijn zeker 25 vijfsterren reviews geplaatst door direct betrokkenen bij het Invorderingsbedrijf. De positieve reviews op Google Maps proberen ook een beeld te schetsen dat het Invorderingsbedrijf internationaal opereert. Dat geldt overigens wederom voor het bovenstaande "review" op dit forum. Om dit 'internationale' karakter kracht bij te zetten, is er op Google bijvoorbeeld een review te vinden van een Russische opdrachtgeefster die naast een aantal reviews in het Russich ook een in het Engels gesteld prijzend vijf sterrenreview geeft aan het Invorderingsbedrijf. De Russische reviews zijn rechtstreekse kopieën van Russische Local Guides waardoor deze berichten tweemaal op Google Maps terug te vinden zijn. De berichten van de local guides zijn van eerdere datum dus een duidelijke kopie met dit doel gemaakt. Het betreft de routebeschrijving naar een metrostation en een recensie van een restaurant in St. Petersburg. Het invorderingsbedrijf en het Incassocenter behoren tot hetzelfde incassobedrijf. Dit incassobedrijf heeft geen (gerechts)deurwaarders of incasso-advocaten in dienst. Regelmatig worden in de positieve reviews de expertise waarover dit incassobureau niet beschikt juist geprezen. Maar het Invorderingsbedrijf gaat daarin verder. Op haar verschillende sites wordt gesuggereerd wel over deurwaarders te beschikken, zelf een deurwaarderskantoor te zijn (Groningen) resp. op de facebookpagina van het Invorderingsbedrijf een advocatenkantoor te voeren. Zou een bedrijf van onbesproken gedrag en met ethische normen en waarden als uitgangspunt zich hier mee bezig houden? Kom op, deze poging van IVB en diens Trol is te opvallend...
    4 punten
  3. Dat uitgavepatroon zit een beetje in de politiek ingebakken ... alleen worden de bedragen evenredig hoger met de toenemende omvang van de organisatie. (Belasting)geld van een ander uitgeven is altijd al makkelijk geweest. Overigens ... Wel eens gekeken naar de soms idioteske uitgaven van de eigen Gemeente, Provincie en niet te vergeten Nederland zelf ? Met de regelgeving is het al niet beter gesteld. Er wordt op elk niveau (ook gemeentelijk) soms hilarische dingen verzonnen, waarvan je niet weet of de tranen nu van het lachen of van het huilen tevoorschijn komen. Het is waarschijnlijk zoiets als de Grieken en Italianen ... wel de Euro houden maar verder geen bemoeienis ... niet van Athene of Rome en al helemaal niet van Brussel. De Nexitteers willen nog een stapje verder ... geen euro ook, maar terug naar de gulden, toen die nog van zilver was, en al decennia lang vastgeklonken zat aan de wisselkoers van de DMark. En dan ook nog terug naar de grenscontroles van weleer ... toen de boter door Jan en alleman door de open weilanden werd gesmokkeld. Tja je leert nog eens wat met een inburgeringscursus. Eigenlijk spelen wij met z'n allen Roman Impire 2.0 Dan doet Putin het zo gek nog niet ... met z'n Russische Democratie. Een federale staat geleid door een democratische dictatuur.
    2 punten
  4. De mist blijft hangen. Meer antwoorden leveren slechts meer vragen op. Zoals: waarom een geldlening en niet als aandelenkapitaal gestort? Als ook: waarom de zaak niet in je eentje voortzetten? Als je 3000 euro per maand uit je holding kan ophoesten, dan kan 6000 euro waarschijnlijk ook wel.
    2 punten
  5. Mijn snelle en eenvoudige rekensom o.b.v. deze situatieschets is duidelijk anders en dat zal een rekenvaardige advocaat jou waarschijnlijk ook adviseren. Die dame die haar verplichtingen in beginsel niet nakomt (tenministe zoals jij het schetst) moet duidelijk even op haar positie gewezen worden. Wel de lusten, niet de lasten zo werkt het natuurlijk niet... ...eerst die 6.000 EURO zien om openstaande rekeningen en salarissen te betalen. En persoonlijk aansprakelijk stellen voor de gevolgen van uitgebleven inspanningen. De BV heeft verder geen middelen om aan haar 'brutale' verzoek te kunnen voldoen. Dit lijkt van jullie (beide) natuurlijk ver ondermaats. Is er wel omzet? Groet, Highio
    2 punten
  6. Lees dit topic eens. Boordevol interessante informatie...
    1 punt
  7. Ik denk dat het hier vooral om schadebeperking gaat, hoe sluit je de samenwerking z.s.m. af met zomin mogelijk schade voor jou. En dus niet zo zeer om schadevergoeding van de ander. Althans, niet als ik naar de genoemde investerings-/leningsbedragen kijk. Als de schulden/schadelijke effecten aanzienlijk hoger zijn, kan dat anders worden. Hiermee lijken de scherpe kantjes er vanaf (?) Als "alle schulden" in dezelfde orde is als de genoemde investeringsbedragen en je de werknemers in jouw andere bedrijf kan laten renderen, prima. Dan gaat het alleen om de weg daar naar toe. Hoe moeilijk die weg is, is mede afhankelijk of jullie samen vertegenwoordigingsbevoegd zijn, of niet. Eerste indruk stappenplan: (i) schriftelijk vastleggen van situatie en oorzaak (mail en aangetekend schrijven), (ii) event. oplossing bieden: schulden voldoen en overnemen werknemers, vervolgens liquidatie vennootschap, (iii) AVA bijeenroepen en dit op de agenda zetten. Enige begeleiding in dit proces kan wel handig zijn, als je er geen ervaring in hebt 🙂
    1 punt
  8. Dat die menubalk paars is, maakt niets uit. Dat gaat over smaak, geuren en kleuren. Is het contrast goed tussen voor en achtergrond? Ja. Valt voldoende op dat het een menubalk is? Ja. Dan heb je een goede menubalk. Veel minder goed is de inhoud van deze menubalk. Het gaat over je belangrijkste navigatie, maar je stopt er niet je toptaken in. Ook een dropdown gebruiken is géén goed idee. Je stopt er items in die in een facility menu of in een menu in je footer horen. Andere zaken mis ik dan weer: 'Home' bv. Zo'n 30% van de mensen weet niet dat met op je logo te klikken ze naar de homepagina kunnen. 'Over Bretels Specialist'. Ik ken jou niet kerel, hoe kan ik jou vertrouwen? Ik wil je leren kennen. Dat doe je wél kort op je homepagina, maar daar hoor je dat helemaal niet te doen. En al zeker niet met clichézinnen. Het is niet het enige dat dik fout loopt met dit menu. Ander iets: je testimonials. Plak daar eens een gezicht op van de klant. Zo krijgt die testimonial letterlijk een gezicht en versterk je de geloofwaardigheid. Je 3 what's in for me's staan onderaan. Die zet je beter helemaal bovenaan. Zijn deze trouwens het beste wat je kan bieden? Maak er eens een dialoog van... Anja: Ik ga morgen naar de Bretels Specialist. Petra: Ah wat is daar te doen misschien? Anja: Die leveren gratis vanaf 20 euro. Petra: Daar doen we het voor. Voel je toch zelf aan dat er iets niet klopt. Als zowat alle anderen gratis levering aanbieden, dan moet jij dat ook maar doen. Hoeveel klanten zou je hebben die onder die magische grens van 20 euro zitten? Ga je voor die paar, wellicht veel meer anderen wegjagen? Je zegt dat je de goedkoopste bent, maar ik vind met gemak diverse aanbieders die 2 of 3 keer goedkoper zijn. Geen idee of het over dezelfde kwaliteit gaat. Maar zover gaan je potentiële klanten ook niet nadenken. Voor hun maak je een claim, die je niet kan hard maken. Je zegt dat je de website gebruiksvriendelijk hebt gemaakt, maar dat is niet erg juist. Deze is op maat van jou, niet van je bezoekers.
    1 punt
  9. Dan moet hij dat aangeven aan de notaris. Hij wil dus onder de overeenkomst uit. (Boeteclausules bij openbreken aan zijn kant?) Overnamebalans als bijlage aan akte was handig geweest. Maar niet noodzakelijk. Het bedrag wat in de akte staat is natuurlijk wel bindend. Daar heeft de verkoper toch ook voor getekend?
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.