Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 25-06-19 in alle zones

  1. Incoterms verdelen de kosten, risico's en wie wat doet tussen de koper en verkoper, daar is een expediteur geen partij in. EXW vanuit China is vragen om moeilijkheden, dat betekent dat de Chinese leverancier alleen meldt dat de goederen bij hem klaarstaan, daarna mag je zelf bij hem gaan (laten) laden, naar de haven (laten) brengen, lang de Chinese douane en op de boot laten zetten. "Eerst even kijken wat is kies" is uiteraard aan jou maar je weet blijkbaar niet waarvoor je kiest. Aan je expediteur melden dat het een DAP levering betreft is onzin, het is wat jij afspreekt met de verkoper. Bij een DAP levering hoef je zelf niets eens een expediteur in te schakelen want DAP houdt in dat de verkoper, exclusief invoeraangifte bij de douane, de goederen bij jouw bedrijf aanlevert. Ik ga maar weer eens schaamteloos reclame maken (toch niet voor mezelf...), koop het boek Havenlogistiek op www. avontade.nl en lees dat eerst maar eens door.
    2 punten
  2. Bij tegenvallende resultaten zal een bank zeker geen afgegeven borgtocht vrijgeven! En ja, de bank,kan jou aanspreken uit hoofde van de destijds door jou ondertekende borgtocht. Het enige wat je nu kunt doen, is juridische hulp inschakelen om te bezien of er destijds bij het ondertekenen van die borgtocht vormfouten zijn gemaakt op grond waarvan die borgtocht vernietigd kan worden. Vormfouten zouden kunnen bestaan uit een niet of niet juist opgesteld goedschrift of het niet medeondertekenen van die borgtocht door echtgenote. Daarnaast dient de bank de borg te informeren bij elke wijziging van het krediet, tevens bij elke overschrijding van de kredietlimiet indien een dergelijke kredietlijn wordt gebruikt. Dus, jurist consulteren.
    2 punten
  3. Als je een ondernemingsplan gaat schrijven maak dan eerst vijf minuten vrij om de volgende bierviltjes/enveloppe/begroting te schrijven: Hoeveel wil je verdienen (wees reeel) bijvoorbeeld: 20.000 dan moet je aan winst maken: (plus ongeveer 20% belasting) 24.000 je maakt vaste kosten (verzekeringen huur etc.) bijvoorbeeld 6.000 Om dit allemaal te kunnen betalen moet je dus minstens 30.000 brutowinst maken. Als je met een uurtarief werkt (bijvoorbeeld 50 euro) dan moet je dus 30.000 / 50 = 600 uur declarabel werken. (hoeveel uur werk je gemiddeld per opdrachtgever? hoeveel opdrachtgevers heb je nodig om dit aantal uren te halen?) Deze vragen bieden concrete aanknopingspunten voor je marketingplan. Als je niet met uurtarief werkt maar bijvoorbeeld producten verkoopt dan heb je een gemiddelde opslag per verkocht product. Stel dat dit 100% is. (rekent makkelijk) (dus inkoop 10 euro verkoop 20 euro). Je weet dan dat je 60.000 euro om moet zetten. Deel dit bedrag door de gemiddelde prijs en je weet direct of je plan haalbaar is. (als je 60.000 zoutvaatjes van 1 euro moet verkopen dan zijn dat er 1150 per week (en dan heb je geen vakantie) Maar als je 1000 dingen van 60 euro moet verkopen dan zijn dat er 19 per week en dus ongeveer 4 per dag. Je kunt dan zelf bedenken of je berekening reeel is. Deze berekening geeft je houvast bij het maken en of aanpassen van je plannen. Is vrij eenvoudig en het werkt goed. succes Peter Bosman
    2 punten
  4. Het is best mogelijk dat een verzekeraar één set all risks voorwaarden voor transport heeft voor alle soorten vervoer, maar in dat geval noem je ze niet naar een specifieke soort vervoer of type vervoermiddel . Een goed voorbeeld daarvan is de Nederlandse Beurs Goederenpolis .
    1 punt
  5. 60x60x60 op pallets, ik zie graag de foto's... Groet, Highio
    1 punt
  6. Precies, vooral de eerste (paar) keer kun je het beste een Nederlandse expediteur benaderen. Bij CIF (de C staat overigens voor "Cost") verzorgt de verkoper inderdaad een verzekering ten behoeve van de koper. Deze zit dus al bij de CIF-prijs inbegrepen Let er echter wel op dat dit alleen een Zeetransportverzekering is, en de verkoper alleen verplicht is een minimale dekking aan te bieden. Wat wel eens wordt vergeten is dat bij CIF het risico al overgaat in de vertrekhaven. Eventuele schade die niet gedekt is door een kale verzekering (overboord zetten lading om een vastgelopen schip vlot te trekken bijvoorbeeld, de z.g.n. "Averij Grosse"), is voor rekening en risico van de koper want verkoper heeft aan alle verplichtingen voldaan. Een eigen aanvullende verzekering voor het verschil in condities tijdens het zeetransport en voor transport en verblijf tijdens transport van haven NL naar uiteindelijke bestemming blijft bij CIF daarom aanbevolen. (Het is ook een reden om geen CIF te kiezen maar FCA of FOB)
    1 punt
  7. Die opmerking had betrekking op het zoekraken van dozen, Ik snap ook wel dat je ongepalletiseerd meer in een container kunt stoppen, heb er genoeg gelost. Zonder pallets met minimaal twee man, een heftruckchauffeur en een losband. Op pallets kon de heftruckchauffeur het vaak in zijn eentje af en een stuk sneller. Het is uiteindelijk gewoon een rekensommetje wat het goedkoopst is, ook voor xbcc. Als hij geld gaat uitgeven om bij het laden/lossen werk&tijd te besparen mag hij er ook wel wat voor terugkrijgen, zelfs met maar een paar pallets.
    1 punt
  8. Als je bij FCL zendingen pallets gebruikt in de afmetingen die hier standaard zijn, en waar vrachtvervoer op is uitgelegd, dan gaat er veel minder handel in de container dan dat je de dozen los stapelt. De binnenafmetingen van een container zijn anders dan de binnenafmetingen van een vrachtwagen. Plus dat je de pallets nooit tot het dak van de container gestapeld krijgt, dan gaat ie nooit meer door de deur heen.
    1 punt
  9. Een standaard pallet is 100x120, een europallet 80x120, dat lijkt me geen al te groot probleem voor dozen van 60x60x30. De belangrijkste reden om op pallets te vervoeren is uiteraard de eenvoudigere handling bij het laden en lossen, dus met vorkheftrucks/palletwagens. Dat heeft niets te maken zoekraken van dozen, of goederen voor verschillende afnemers uit elkaar halen. Bij FCL containers worden net zo goed pallets gebruikt. Zelf een A4tje laten plakken is zinloos, die Chinezen weten heus wel hoe ze moeten labellen. Als je geld wil besparen kun je beter onderhandelen met je expediteur, het bedrijf dat de container lost heeft er immers voordeel van want die hoeven niet iedere doos apart uit de container te halen en ze vervolgens op een pallet te stapelen.
    1 punt
  10. De cartons isoleren van de container- of vrachtwagen- en magazijnvloer en deze als partijvracht beter handelbaar/herkenbaar maken is ongetwijfeld een 150 USD waard zonder dat we de exacte inhoud, stapeling en verdere sealing kennen. Ik ben wel benieuwd naar de reactie van experts, maar dan is vast ook aanvullende informatie vereist. Het formaat van deze cartons lijkt mij bijvoorbeeld nogal onpraktisch. misschien ontkom je zelfs niet aan losse behandeling. Kun je niet tot een containervracht inkopen met een partner? Of (laten) herverpakken? Hoe(lang) ga je dit zelf opslaan? Groet, Highio
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.