Qua beeldtaal heb ik wel iets toe te voegen.
Bij 'nieuws en evenementen' staat een foto van een lege tafel met mensen die de camera de rug hebben toegekeerd.
Geen idee wat je denkt te zeggen met dit beeld, maar het is niet gezellig.
De foto naast het verhaal over uw moeder heeft ongetwijfeld ook een nostalgische waarde, maar doordat het net geen zwart-wit is en scheef staat geeft het een grauwe indruk. Het zijn niet de kleuren die ik associeer met lekker tropisch eten. Het is nu eerder de kleur van bedorven hamburgers (recent nog gezien: foutje in de koelkast en planning ;) ).
Zorg dat deze foto (of een andere foto op deze plek): iets van de tropische sfeer en als het kan ook plezier uitstralen.
De kunst is om al de beeldtaal aan te laten sluiten bij het merk. Dus moet je met deze naam ook vrolijkheid en plezier uitstralen.
Kun je bij de foto's van de flessen niet ook een paar van de verse ingrediënten fotograferen?
(Yildriz doet dit bijvoorbeeld ook)
Zo heeft de bezoeker gelijk een idee wat er in zit en het straalt een ambachtelijke versheid uit, ook al zou het uit een fabriek komen.
De recept foto hierboven:
- waarom staat de fles met de gebruikte saus er niet bij? Nu kan het gewoon een plaatje van internet zijn.
- technisch valt er nog een enorme slag te slaan, maar dat zou waarschijnlijk betekenen dat je er een pro voor moet inschakelen. Nu is het handvat van de plank bijna helemaal overbelicht, terwijl de schaduw op de spare ribs ze er niet lekker uit laten zien.
Qua marketing/communicatie:
Over meta tags: er staat wel degelijk 0 keer saus of sauzen/sausen tussen de metatags. Dus je kunt nog wel 2 jaar wachten, maar wat er niet in staat gaat Google niet indexeren.
Zet het netjes in de description, want dat is de zin die in Google zoekresultaten verschijnt. Zet het in title, want dat staat in de tabbladen van de browser.
'Alleen maar genieten' klinkt leuk, maar kan nu over bubbelbaden, mooie muziek of BBQ saus gaan, want het mist de context en de naamsbekendheid om die context 'automatisch' te genereren.
'Prisirie BBQ Sausen - Alleen maar genieten' geeft al meer context en dus houvast voor de consument/wederverkoper.
'Prisirie Tropische BBQ Sausen - Alleen Maar Genieten' geeft gelijk aan dat het geen standaard BBQ sausen zijn.
Technisch:
de fotoslidesshows: als ik op de rechterpijl klik, gaan de foto's soms heen en weer. (In firefox.)
Quick wins voor de website zijn volgens mij (en anderen):
- teksten na laten kijken
- betere foto's kiezen, die qua beeldtaal passen bij het merk en de tekst
- goede (professionele) receptfoto's waar de fles ook in beeld staat.
Verder:
bij lokale toko's kun je allicht gewoon langsgaan en wat flessen achterlaten om in het schap te zetten.
Vraag of je een corona-proof-proefloketje bij de ingang mag zetten (dit schud ik nu uit mijn mouw en heeft allicht praktische bezwaren)
Als het ergens te koop is: probeer een foto van de flessen en de winkelingang samen te maken, zodat je op facebook kunt delen dat het nu ook daar te krijgen is.
Wil je een stapje verder: in corona-tijd is het lastig, maar de reacties van mensen die het proeven filmen kan leuke content opleveren.