Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 21-07-20 in alle zones

  1. Allereerst welkom op HL! Indien er (economische) waarde wordt toegevoegd zal de waarde van de aandelen toenemen. Als er geen waarde wordt toegevoegd dan gebeurt er natuurlijk niets. Aandelen uitgeven op zich voegt geen economische waarde toe. Deze vraag snap ik niet, bedoel je voor jou als directeur/bestuurder (gezien je zegt IB), of voor jou als DGA (aanmerkelijk belang heffing o.i.d.)? Of bedoel je nog iets anders? Gratis aandelen uitgeven is zelden een winnend model, tenzij het bedoeld is om het aantal aandelen makkelijker deelbaar te maken... Over welke aandelen gaat deze vraag? De aandelen die betrekking hebben op de EUR 400.000 of op de aandelen die voor jou bedoeld zijn? Het antwoord lijkt hier: nee, aandelen kunnen niet gratis uitgegeven worden, dat zou de andere aandeelhouders benadelen. Ga om te beginnen niet uit van wat betreft belastingen het voordeligst is, maar werk vanuit de gewenste situatie op juridisch en organisatorisch gebied. Fiscale zaken zijn in hoofdzaak een gevolg, geen doel op zich. Als je dan de situatie af hebt zoals jij/jullie denken dat het goed is, laat je het bekijken door een specialist. Voor de tweede keer deze week ik weet het, maar de column lezen van @Joost Rietveld is echt aan te raden: http://www.denarius-advies.nl/een-bv-is-geen-bv-hoe-zit-dat/ In het kort mijn advies, als je dit duurzaam op wil zetten ben je beter af door de aandelen te kopen in een persoonlijke holding. Dit niet alleen vanwege het aanmerkelijk belang, maar ook met het oog op eventuele winst als je later verkoopt. Verder zijn optieconstructies zo ongeveer de moelijkste manier om de aandelen te verwerven, met zo ongeveer de meeste haken & ogen. Dit zowel juridisch als fiscaal. Toch lijkt hier je voorkeur naar uit te gaan, waarom is dat? Opties zijn (erg) potente financiële instrumenten en in de uitvoering vrijwel altijd ingewikkeld. Je doet jezelf een plezier door het geld voor je aandelen zelf in te brengen (al dan niet via een onderhandse lening van de overige aandeelhouders). Als je er welbeschouwd naar kijkt is dit ook in het voordeel van de overige aandeelhouders (jij hebt dan immers ook 'skin in the game') en voorkomt exotische constructies die waarschijnlijk tot problemen leiden. Dus: wat is jouw doel en wat is het doel van de huidige aandeelhouders? Hoe kan je die doelen verenigen? Neem dat als startpunt en werk het vanaf daar verder uit.
    2 punten
  2. zijn marketing partijen die extra inzicht krijgen, daar kan je weer gebruik van maken zodat die jou helpen met de verkoop. dat hoor ik graag als mensen andere het afraden. des te meer klanten voor mij ;-) ze werken met een marktconforme prijs (de relevante marktprijs). ook ik vervloek die regelmatig omdat absurd laag kan zijn. maar is dus een gebaseerd op de van de prijs waarvoor het betreffende product op een mix van externe sites verkocht wordt (welke sites is geheim). meer lees je daaroover op https://partnerplatform.bol.com/help/aanbieden/hoe-komt-mijn-aanbod-online/het-prijsbeleid-van-bol-com hoe precies bepaald wordt. en daar gaat wel eens wat fout, ook wel eens gehad dat ik dacht dat onmogelijk kon kloppen en contact met bol opgenomen en die hadden nagekeken en kwamen tot de conclusie dat algoritme vergeten was de verzendkosten bij bepaalde sites mee te rekenen. hadden ze aangepast en daarna voldeed mijn prijs weer. Als la je producten offline gehaald zijn dan was je of echt te duur of producten met zeer veel concurentie waarbij paar zitten die voorraad aan het dumpen zijn. gebeurd ook wel met op= op opruimingsproducten die plots erg in prijs dalen. dat is uiteraard een keuze. je had ook tegen dumpprijzen kunnen verkopen om vanaf te komen (doe ik nu ook met een tiental producten, verkoop ik met verlies om maar vanaf te komen). je had ook kunnen kiezen om terug naar jezelf te laten sturen (ja dat kost ook wat geld) ook dat heb ik wel eens gedaan. wat verstandig is hangt af van soort producten en de waarde daarvan.
    1 punt
  3. Sitecompany B.V. uit Alkmaar is een werkmaatschappij van Mediatrend Beheer B.V.
    1 punt
  4. Ben je één keer gebeld of hebben ze je na het eerste initiële telefoontje nog een keer gebeld? Heb je wat getekend? Volgens hun eigen voorwaarden is één telefoontje niet voldoende voor het totstandkoming van de overeenkomst: https://www.bouwenverbouw.nl/voorwaarden/
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.