Pieter Hooftman

Senior
  • Aantal berichten

    96
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Hooftman Consultancy

Bedrijfsinfo

Pieter Hooftman's trofeeën

  1. Hallo Ronaldinho e.a., Ik heb de stukken van destijds er nog eens op nageslagen, en Hofmans Associates meldde me destijds (2007): "De vergoeding van smartengeld en verlies van verdienvermogen is niet als inkomen in box 1 belastbaar en hoeft u dus niet als zodanig in uw belastingaangifte te verantwoorden". Ook kreeg ik een afschrift van de verzekeraar van de tegenpartij aan Hofmans waarin staat "Met betrekking tot de betaalde schade wegens verlies arbeidsvermogen kan de heer Hooftman eventuele aanspraken die de fiscus meent te hebben voor verdere behandeling aan ons overlaten". Dus blijkbaar is het, ondanks de korte onderbreking, toch als verlies van arbeidsvermogen gezien. @Paul; no offense :P
  2. Misschien wel handig als ik zelf laat weten hoe het afgelopen is (ruim 4 jaar na dato...., excuses) Mijn motorrijtuigverzekering schakelde destijds NRS Rechtsbijstand in die me bijstond. Uit mijn schadeformulier kon men opmaken dat de tegenpartij schuld had aan het ongeval en dat ik gewond was geraakt (gebroken sleutelbeen, ik heb toen 2 weken niet gewerkt) . NRS Rechtsbijstand heeft toen Hofman Associates Schadeletsel Consultancy ingeschakeld. Aan hen heb ik destijds mijn gederfde arbeiduren tegen netto tarief opgegeven, en Hofman heeft dat bij de tegenpartij te weten verhalen en aan mij uitgekeerd. Het te claimen bedrag moet netto zijn omdat dergelijke vergoedingen onbelast zijn (volgens Hofman destijds). Tevens kreeg ik ook nog letsel smartegeld.... (1000 euro). Al met al liep het dus prima af.
  3. Denk ook nog aan de "Verruiming regeling tijdelijke willekeurige afschrijving" waardoor je investeringen gedaan in 2009, 2010 en waarschijnlijk ook 2011 in twee jaar mag afschrijven.
  4. Ik heb alleen even naar de welkomtspagina gekeken. Naar mijn mening is dit een sterk concept, door zijn eenvoud en de specifieke doelstelling. In mijn beleving is er een hele generatie (de mijne ;D) die weliswaar zeer computervaardig is, maar toch de hele Hyves revolutie een beetje mist. Hyves is toch iets voor de jongeren in de familie, terwijl opa en oma of die geëmigreerde oom ook makkelijk foto's en berichtjes willen kunnen zien. Wellicht kun je de service aan laten sluiten bij Hyves o.i.d., maar zorg er voor dat dit niet complicerend werkt voor de ouderen.
  5. Ik denk dat de situatie een kans biedt. Laten we er van uit gaan dat je het artikel niet vanwege de (eventuele) vergoeding gemaakt hebt, maar vanwege het opbouwen van naamsbekendheid voor jouw bedrijf. Door de tweede oplage van 15.000 heb je nu de mogelijkheid om de effectiviteit daarvan te meten. Als de methode inderdaad effectief is, dan heb je m.i. een troef in handen. Stel aan de redacteur voor dat je opnieuw een artikel maakt op eigen kosten, en zorg dat dat artikel met naamsvermelding in een volgende oplage van 15.000 geplaatst wordt. Redacteur blij, want hij heeft kopij én heeft zijn foutje kunnen herstellen. Jij blij met deze extra reclamekans.
  6. Kijk eens op Wosbee Inventory management, betaling via o.a. PayPal (helaas geen iDeal)
  7. Is je zelf al opgevallen dat bij "Wat is het?" niet staat wat het is en bij "Wat kan het?" niet staat wat het kan ? Er staat vooral wat andere oplossingen niet kunnen. In de beschrijving van het concept in de eerste post geef je het al beter weer dan op de website. Ik zou zeggen, kijk eens bij www.zimbra.com hoe zij het presenteren, en probeer dat te overtreffen zodat jouw meerwaarde duidelijk wordt.
  8. Er daar zit een interessant element. Ik ben niet bang uitgevallen, maar laatst heb ik een artikel gelezen over de Postcode. Ik plak het hieronder. Het gaf me toch een unheimisch gevoel. Je kunt vooraf niet bedenken wat men later met je gegevens wil of kan. En vaak is het niet mogelijk om je gegevens van Internet te verwijderen als ze eenmaal prooi van misbruik zijn geworden. En aan diegenen die hier met naam en toenaam aangeven waar ze wat opslaan, u heeft eventuele vijanden weer wat meer informatie gegeven om u te pakken....(ik zie ineens die dame op de rand van het dak zitten. 'Ik log altijd in met..., en mijn crecitcardnummer is..... ")
  9. Dat is nou precies wat ik ook doe ;D Ook lekker, zie je een advertentie waar je even over wil nadenken, dus je zet hem in je favorieten. Kijk je 's avonds nog eens..., weg advertentie (en bieder).
  10. GSM's kunnen nu al met elkaar via Bluetooth communiceren, bijvoorbeeld voor het overzenden van bestanden e/o contactpersoon info. Je kunt nu al op vele plekken foto's, dus ook van mensen, uploaden (Flickr, etc). Het gaat er om wat je met die foto's doet. Als je doel is om die foto's in grote communities te delen en anderen er op te laten schimpen, dan hebje vlgs mij een probleem. Google Streetview maakt iedere gefotografeerde mens onherkenbaar, en die lopen alleen maar op straat. Laat staan als jij ze fotografeert/laat fotograferen in compromitterende poses. Een stormvloed van sommaties om foto's te verwijderen zal je deel zijn.
  11. Foutje, de MKB winstvrijstelling wordt bij het fiscaal belastbaar bedrag opgeteld ipv afgetrokken.
  12. Mij lijkt dat je een iPod en een camera niet in een auto laat liggen, al helemaal niet als je hem uitleent. En nog minder als je op vakantie gaat, dan neem je die juist mee... Ook komt een beslaglegging niet zomaar in 14 dagen uit de lucht vallen. "En in het procesverbaal stond dat hij 14 dgn later verkocht zou worden, dit hebben jullie pas na terugkomst van vakantie gelezen, en toen was hij blijkbaar net 1 dag ervoor verkocht, maar dit hoorden we pas 10dgn na terugkeer in ned. "? Duister zaakje. >;( , of een huiswerkopdracht? :P
  13. Nee, niet alleen maar. Is dat niet de kern van ondernemerschap, dat jij tegemoet komt aan de behoefte van de klant om iets of iemand te vinden die aan B voldoet, maar dan goedkoper/beter/effectiever/leuker/mooier/lekkerder ©? Volgens mij geldt dat altijd, of het nou om groente op de markt of consultancy gaat. Kijk, dat een markt niet werkt bij krapte (waarbij er geen of onvoldoende concurrentie plaatsvindt) , dat maakt iemand nog niet een non-ondernemer. (hooguit een luie ;D )
  14. Laat ik het als ZZP adviseur eens van de kant van de klant bekijken (de eerste en belangrijkste eigenschap van een ondernemer?). Stel, ik heb als opdrachtgever een opdracht/behoefte aan advies voor drie - zes maanden. Ik zal de expertise extern moeten verwerven, want ik heb deze expertise niet intern (onder eigen personeel) beschikbaar. Wat zal ik doen: a) een wervingstraject starten voor een tijdelijk medewerker voor 3-6 maanden b) een consultant van een groot kantoor inhuren c) een ZZP'er inhuren. Als opdrachtgever heb ik de meeste kans van slagen bij b), inhuur van een consultant van één van de grote kantoren. Vastgestelde kwaliteit (dat hoop ik), tegen een prijs, dat wel... a) is gewoon geen optie: het moet wel erg slecht gaan met de economie wil een hoog gekwalificeerd iemand hierop solliciteren. Als kandidaten wél behoefte hebben aan 3-6 maandelijkse werkcycli, dan zitten ze óf bij b), óf ze zijn ZZP'er geworden ©). Hoe moet ik dus als ZZPér er voor zorgen dat optie c) een serieuze optie voor de opdrachtgever wordt? Door: - met mijn tarief lager te zitten dan bij b) - minstens even hoog gekwalificeerd, maar liefst nog hoger, te zijn dan de b) kandidaat, wat ik kan bereiken door - veel tijd te steken in kennisopbouw; - veel verschillende opdrachten uit te voeren om ervaring op te bouwen, actueel te houden en te verbreden; - niche kennis en kunde te bieden; - veel te netwerken. Al met al geldt: als ik niets onderneem is c) geen optie meer, heb ik geen klanten..... Of dat ook recht zou moeten geven op fiscale ondernemersfaciliteiten is een andere vraag. Mij lijkt van wel, waarbij ik mij realiseer dat natuurlijk de ene ZZP'er de andere niet is (in deze zin kun je ZZP'er vervangen door DGA, BV, VOF, vul maar in ;D).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.