Jump to content

Wouter.

Junior
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Wouter
  • Last name
    v G
  • How did you find us:
    maak een keuze

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Komt wel vaker voor bij overnames om dat gespreid te betalen. Of het verstandig is, is een tweede. Waarom had je het in 2007 al afgeschreven? Als ik het goed heb: April 2007 launch. September 2007 verkoop. December 2007 al afgeschreven? Of heb je het in boekjaar 2007 afgeschreven..
  2. @avelache: Het ligt natuurlijk wel aan je accountant/bankier (noem het maar even adviseur) of je die een beetje kent en weet wat hij kan. Hij moet natuurlijk ook heel goed kunnen adviseren, advies is iets wat de meeste accountants ook gewoon doen. Als jouw accountant enkel samenstelt, is het kort door de bocht meer een boekhouder.. Wat je nog vergeet mee te nemen is de ervaring die de accountant heeft bij dit soort berekeningen en die jij misschien niet hebt. Ik weet niet of de topicstarter al vaker iets heeft ondernomen, of dat hij al jaaren ervaring heeft. Ik denk het niet want dan zou je geen topic openen (no offence natuurlijk). Neem je bijvoorbeeld alles wel mee in je berekening? Zijn je berekeningen wel realistisch? Ondernemers schatten alles vaak nogal rooskleurig in, de meeste adviseurs die ik ken rekenen je bij een begroting juist echt niet te snel rijk..
  3. Nee nee. Ik vertelde niet wat ik aan het doen was. Het is namelijk een product wat ze niet zelf kunnen neerzetten en niet kunnen ontwikkelen maar wat wel veel geld oplevert. Ik ga hier ook niet verder op in, het is niet mijn topic en niet interessant voor jou. Het heeft niks met jouw concept te maken. :) Enfin. Wat ik alleen wilde zeggen, echt niet hatelijk bedoeld, mijn gedachten liepen vooruit op mijn reactie: Wat is jouw meerwaarde tegenover de club. Vragen die je jezelf moet stellen zijn: - waarom zou een club met mij samenwerken? (zouden ze het eenvoudig zonder mij kunnen, willen ze wel samenwerken) - waarom zou een ondernemer mee willen doen? - hoe kom je binnen bij de clubs, heb je bijv. contacten intern? Je raakt snel verstropt in de marketingmannetjes in plaats van de beslissers, de directie. - zijn er evt. grote partijen die je erbij zou kunnen betrekken, denk aan gemeente, provincie of organisaties met een cooperatieve gedachte (rabobank) etc. Op die manier krijgt je concept bijv. al veel sneller vorm voor een club. Ga vooral door met het idee ontwikkelen! Ik geloof zeer zeker dat dit goed zou zijn voor de clubs. Het moet alleen nog een paar betere USP's krijgen (vind ik). Ik heb bijv. een paar clubs gezien die al bezig zijn met een stukje narrowcasting binnen en buiten het stadion. Hier staan advertenties op van lokale ondernemers. Ik weet niet of ze dit zelf gerealiseerd hebben, of dat een externe partij dat gedaan heeft.
  4. Ik gaf aan om een accountant te bezoeken voor een voorstel omdat ik uit je eerdere postings niet opmaakte dat je zelf een kostprijs uberhaupt kan bepalen Wat ik als voordeel zie in een accountant, of een financiele man is dat hij/zij weet wat er verwacht gaat worden. Wat wil de expert zien? Hoe moet je de informatie presenteren, hoe bereken je je kostprijs (bij diverse omzetten) etc. etc. Ik kan het zelf ook, maar ik besteed dit soort dingen altijd direct uit.. Waarom zelf 10 uur zitten klooien als iemand die het dagelijks mee maakt het in een uur (bij wijze van) inzichtelijk gemaakt heeft. Ondernemen is m.i. doen waar je goed in bent en vooral niet doen waar je niet goed in bent. @joost: wat een goede tip natuurlijk!! :)
  5. Waarom denk je dat je idee uniek is en dat er geen clubs zijn die zoiets al proberen te bereiken? Ik weet vanuit de clubs dat ze relatief weinig personeel hebben (en dus tijd) om acquisitie te plegen naar kleine ondernemers. Veelal sponsoren die ondernemers in krantjes/tijdschriften van de club en kopen ze een business seat. Adverteren op de boarding zal altijd wel geld blijven kosten.. Een concept neer zetten voor een hele divisie, wat wel grappig is aangezien ik er zelf mee bezig ben, is een grotere klus dan je denkt. Wij zijn nu de hele eerste divisie bewerken. Wat je moet beseffen is dat je in principe geen uniek concept nu hebt, maar enkel een idee. Zodra je met een partij gaat praten als de Eredivisie CV, wat je toch zou moeten doen, komen ze er snel achter dat ze het zelf ook wel zouden kunnen.
  6. Je moet eerst bepalen hoeveel je verwacht te gaan verkopen, de directe kosten (bijv. inkoop pizza) zijn vrij eenvoudig. Maar de indirecte kosten en hoe je die doorberekent niet. Ga praten met een accountant voor dit soort berekeningen. Iets wat zo simpel lijkt als een kostprijs, valt voor een ondernemer vaak nog tegen om te bepalen ook. (ook omdat er uiteraard verschillende manieren zijn om dit te berekenen)
  7. Wat is de reden dat je de begroting niet haalt? Is het onmogelijk om het aantal uren te halen die je nodig hebt? Of is je prijsstelling bijvoorbeeld niet goed?
  8. Prospects bellen a.d.h.v. een brief die je verstuurd is niet zo heel gek, echter moet het personeel wat je hiervoor gebruikt wel kaas gegeten hebben van de materie en van bellen in het algemeen. Een leuke jonge dame neerzetten klinkt wel leuk, maar als je 0 ervaring hebt met cold calling zal er niet zoveel resultaat uit vloeien. Niemand kan het zo vertellen als jij. Dus ben je zelf een beetje enthousiast met een leuke stem zou ik dat dagje of twee gewoon zelf vrij maken. Ik zeg (net als maurice de hond)... doen! ;) Ik heb zelf goede ervaring met 2 callcenters, maar die zitten meer richting de makelaars en verzekeringen branche (al maakt het bij een eenvoudig belscript niet echt uit natuurlijk).
  9. @hans: Vrijwel alle blog software hebben standaard een noindex op de anchors zitten inderdaad. Op (sommige) fora, zoals hier bijv. niet. Vraag is wat de kwaliteit van zo'n link voor google is, niet al te veel of er moet ook vaak naar het topic gebacklinked worden. Nog een goede maar wel lastige is aanmelden bij directory's zoals DMOZ. De toelating is zo streng, ik heb er nog geen site op kunnen krijgen, maar als je er op staat in een juiste categorie hechten zoekmachines daar ook nogal veel aan.
  10. waarom zou je dat aannemen? verkoop je simkaarten voor 10 euro met 10 euro beltegoed, of vraag je ook een prijs voor de simkaart. Wanneer je geen geld voor de simkaart vraagt is het m.i. 19% BTW van 0 euro = 0 BTW Wanneer je er wel geld voor vraagt is het denk ik een ander verhaal.
  11. In Nederland ben je als ondernemer niet verplicht om consumenten een factuur aan te reiken. Wanneer je b2b zaken doet echter wel. Ik zou toch vragen aan de betreffende webshop om een factuur. Je kunt de betalingsbevestiging in principe ook inboeken, het staat ook op je afschrift. Echter mis je dan denk ik de BTW.
  12. Bij een aanmerkelijk belang (>5%) ben je in principe DGA. Dit betekent 40.000 euro fictief loon (gebruikelijk loon regeling). Hierbij hoef je het niet per se uit te keren, maar de belasting dien je zoiezo te betalen! Tenzij je met de fiscus ivm aanloop fase of verliezen afspraken maakt voor het verlagen van het gebruikelijke loon.
  13. Bedankt voor de tip. Ik ben vroeger in een V.O.F. gestapt waar inderdaad afspraken niet duidelijk waren gemaakt en ik nogal wat geld (en klandizie) verloren ben door zelf de 'scheiding' in te dienen. :) Goede informatieve column! BV bestaat bijna 2 jaar nu. Omzet eerste jaar: 0. (ontwikkeling concept) Verlies eerste jaar: +- 50k De omzet dit jaar is +- 50k. (omzet enkel uit de pilot) Verlies circa 20k. Er is reeds voor volgend jaar 1 contract verkocht met het oog op zeker 3 contracten. Wat betekent: Omzet volgend jaar: +- 230.000 Winst: 140.000 euro Deze verwachting is minimaal. Dit is winst voor enige management fee. Opdrachtgever heeft er ook enkel geld bij gestopt en niks uitgehaald. Ik heb het concept sinds 1.5 jaar terug mee ontwikkeld en ben hier voor zeg 50% van mijn tijd voor betaald. Ik heb het samen met opdrachtgever helemaal opgestart. Nou betekent dit voor de belastingdienst niks en opdrachtgever wil het uiteraard ook niet voor niks weggeven, maar op wat voor redelijke manier zou ik een aanbod kunnen maken aan m'n toekomstige partner? (om minstens 10% van de aandelen te verwerven)
  14. Ik heb de zoekfunctie al flink gebruikt, maar ik kan even geen duidelijk antwoord op mijn vraag vinden. Ik heb nu een eenmanszaak waar ik werk voor diverse opdrachtgevers. Het bedrijf van 1 van mijn opdrachtgevers gaat de komende tijd zo hard lopen, dat ik er zeer waarschijnlijk fulltime aan de slag ga de komende jaren. (er worden een aantal langetermijn contracten verkocht op dit moment) Nou zit ik alleen met het volgende. De opdrachtgever heeft mij gevraagd om op papier te zetten hoe ik het allemaal zie, welke samenwerkingsmogelijkheden er zijn en wat voor mij mogelijk is: 1. Ik kan mijn eenmanszaak houden en gewoon mijn uren factureren (volgens afspraak), mocht er ooit een controle zijn dan gaat de belastingdienst wel vragen stellen aangezien het niet aannemelijk te maken is dat het geen werkgever-werknemer relatie is. 2. Ik kan in loondienst gaan, maar dit wil ik liever niet (en hij ook niet) 3. Opdrachtgever heeft aangegeven dat hij best bereid is om mij een aandeel te 'geven'. Ik vind dit tevens een goed plan, ik kan gaan werken vanuit een holding en een management fee+winstuitkering pakken. De B.V. bestaat echter al bijna 2 jaar, maar maakt nog verlies (aanloop). Hoe zijn die aandelen te waarderen? Opdrachtgever heeft er flink geld in gepompt, ik heb in de opdracht echter ook nog wel een aantal uren onbetaald gemaakt (al is dat niet geheel in verhouding). Ik ben niet extreem kapitaalkrachtig of iets dergelijks. Of zijn er nog andere mogelijkheden die ik even niet zie? Mijn adviseur is momenteel nog op vakantie ;), dus ik vraag het eerst even hier aan de experts!
  15. heeft multikaft de beloofde 10.000 orders niet kunnen waarmaken?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept