Jump to content

Stijn Driessen

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    molblog.nl

Company info

  1. Zit er niet een verschil tussen de navigatie en de design van een website? Persoonlijk vind ik namelijk de navigatie zeer gemakkelijk en gebruiksvriendelijk, maar de design(lay-out) totaal onaantrekkelijk. Eens, het is voor kabels, maar moet dit daarom saaiheid uitstralen? *met alle respect* Verder vind ik de header background zwart een verkeerde keuze, omdat het lijkt alsof er menu onderdelen weg zijn gevallen daardoor *wat overigens niet het geval is*. Wellicht kan dit ook komen omdat de rechterbox (inloggen, zoeken, twitter, facebook) niet netjes onder elkaar staat. Inloggen is namelijk te ver naar rechts versprongen. Ook de aanbiedingen knallen niet naar de voorgrond, en dit is neem ik aan toch juist je lokkertje om te bestellen. Overigens na snel bladeren merk ik dat bij kortingsbon de knop 'versturen' eerder te lezen is als 'ver sturen'. Wellicht dat een korte bedrijfsomschrijving ook ten goede doet aan het vertrouwen dat mensen in je website kunnen krijgen. Verdere promotietips zijn wederom om je klanten op internet te vinden. Voor kabels kan ik me voorstellen dat gaming fora's en blogs zeer interessant kunnen zijn. Eveneens voor websites over films e.d. Ook zou ik mezelf toch beter proberen te onderscheiden t.o.v. de concurrentie. Kijk bijvoorbeeld eens naar het voorbeeld van de webshop Zappos die dit geweldig doet.
  2. Als je weet wie je concurrenten zijn is het niet lastig om middels Yahoo te vinden wat hun internetactiviteiten zijn, gebruik daarvoor gewoon site explorer. Bijvoorbeeld: http://siteexplorer.search.yahoo.com/search?p=http://www.designenlassen.de/&bwm=i&bwmo=d&bwmf=u voor designenlassen Daarnaast moet je jezelf het volgende afvragen indien je via internet promotie wilt maken: Waar zijn mijn klanten actief? Wat boeit ze? Hoe kan ik daarmee in contact komen? Hoe haal ik ze vervolgens over? Te denken valt ook aan kortingen en bloggers aanschrijven die over design bloggen om je website te omschrijven op hun blog. Uiteraard kun je dit ook zelf proberen. Ik ben zelf namelijk van mening dat bloggen altijd zeer effectief is om een website te promoten op het internet. Veel succes!
  3. Samenvattend is het dus belangrijk dat je eerst vertrouwen kweekt, en dat een geheimhoudingsverklaring (NDA) hierbij een teken is van wederzijds vertrouwen. Partijen die in elkaar vertrouwen hebben zullen hier niet van af schrikken. Daarnaast zou ik inderdaad ook niet alles meteen vertellen, en enkel op een dusdanige manier waarbij je jezelf aan het verkopen bent. M.a.w. dat het idee enkel kan slagen indien jij erbij betrokken blijft. Dit blijft namelijk lastig voor bedrijven, ze kunnen we het juiste idee verkrijgen, maar de implementatie blijft lastig. Zonder visie bij het idee (die jij uiteraard beter hebt) is het idee vrijwel waardeloos.
  4. Tom Kelley schreef in zijn boek 'The Ten Faces of Innovation' over de personen die je nodig zou hebben binnen je organisatie om goed te innoveren, zie http://www.tenfacesofinnovation.com/tenfaces/index.htm Ikzelf ben ook van mening dat diversiteit in zekere zin bijdraagt om door te ontwikkelen, maar dat je inderdaad zonder volgers enkel een ongestuurd schip bent. Immers wil iedereen iets anders doen, en dan krijg je chaos. Een goede balans hier in te vinden is cruciaal, en dit zal verschillen per situatie, doel, bedrijf, ..... *vul zelf maar aan*.
  5. Ik vind bijvoorbeeld Vodafone erg betrouwbaar omdat zij op weblogs en fora actief bezig zijn om klachten te behandelen en daarin ook openhartig zijn. Toen ik destijds een storing had en mijn mobiel internet eruit lag kwam ik meteen op een forum waar VodafoneSupport hier een melding van had gemaakt. Ik vind zulk soort contact persoonlijk en dit geeft me vertrouwen in zo'n bedrijf. Een ander voorbeeld waarbij ik dit zeer slecht vond was op het forum van Packard Bell. Notabene zelf gehost op de website, en alleen maar vol met klachten zonder reacties hierop. Een gemiste kans vind ik dat. Je krijgt goede feedback terug van je klanten en je doet er niets mee. Niet voor niets dat er op een begeven moment geen modereren meer aan was om het forum, omdat het vol stond met klachten over de waardeloze klantenservice. Dat geeft je weinig vertrouwen, niet?
  6. Bij de standaard links (my blog, my website) zijn de links do-follow en zodra je ze een eigen naam geeft zijn ze no-follow, zover ik weet. Echter ben ik van mening dat no-follow helemaal niet slecht is voor je SEO campaign, zie bijvoorbeeld http://www.graphicseo.org/tests-are-complete-no-follow-links-are-followed-by-google/ Daarnaast sluit ik me aan bij de meeste reacties, dat SEO verder gaat dan alleen Linkedin. Zo kun je ook Twitter inzetten of bloggen. Hierover heb ik ooit eerder een artikel geschreven, zie http://www.seo-scoop.com/2010/03/12/the-added-value-of-corporate-blogs-2/ (helaas engels) http://www.marketingportaal.nl/artikel/865/blogs-vs-startpaginas
  7. Onderscheidend vermogen is in elke markt belangrijk. Het is makkelijk om hiervoor een strategisch canvas op te stellen om te zien op welke dimensies je precies kan onderscheiden. Boeken die ik hiervoor kan aanraden zijn Ga Vreemd! en The Blue Ocean Strategy. On Topic: Je maakt het jezelf gemakkelijker om acquisitie te doen door goede klantenreferenties te hebben. Ik ben er van overtuigd dat in je eigen netwerk wel een klant zit, zodat je in ieder geval voorbeelden kan aanleveren om je kennis en skills te delen met potentiële klanten. Daarnaast is je eigen website ook een mooi visitekaartje als webdesigner. Persoonlijk vertrouw ik bedrijven die haar kennis delen op internet via weblogs, foras en andere social media ook sneller, en dit kan leiden tot een goede leadgeneratie. Succes!
  8. http://www.wolframalpha.com/ Een erg leuke zoekmachine waarbij je veel calculaties kan invoeren.
  9. Als je er echt in gelooft, moet je er inderdaad voor gaan. Er zijn ook websites waar mensen ideeën op posten om te kijken of er vervolgens een markt voor is. Een voorbeeld is http://springwise.com/ Wellicht wat ook interessant kan zijn is de case: !SYou sneakers, die erg veel lijkt op Threadless . Misschien dat je een eigen bedrijf kan beginnen en met input van anderen ideeën op deze wijze kan door ontwikkelen. Als er genoeg 'volgers' zijn voor je idee op je website, dat je deze daadwerkelijk lanceert of dat een venture capitalist dit inziet via je website en het idee vervolgens alsnog verkocht kan worden. Succes!
  10. met h1 en h2 koppen bedoel ik de html code. Dit is hetzelfde als je in Word bijvoorbeeld aan de lay-out kan geven. Google kijkt hier ook naar m.b.t. de indexatie van je website.
  11. Hoi MS&s, Ik heb je website even snel bekeken gezien de tijd. Ik hoop dat de lay-out wat meer gaat spreken bij de design, verder qua inhoud: - Er wordt wel gebruik gemaakt van h2 koppen, maar niet van h1. Houdt hier rekening mee m.b.t. website optimalisatie. - Het logo mag ook naar home linken. - Het is gebruikersvriendelijk om ook de hoofdmenus (bijv diensten) klikbaar te maken. - Email in de footer mag ook linken. Kijk anders ook eens naar deze tips: http://www.easy.nl/nieuws/internet-marketing-artikelen/tips-voor-een-toppositie-in-google Veel succes!
  12. PS. wat ook een inspirerend filmpje is qua techniek: http://www.vimeo.com/9194146
  13. Zelf vond ik de innovaties in India erg grappig: http://innovatieonderzoek.nl/bericht/20100514/India_is_rijker_aan_innovaties_dan_wij_denken/
  14. Soms is het inderdaad beter om minder van de desbetreffende branche te weten wanneer je hierin gaat opereren. Dit kan namelijk als voordeel hebben dat je buiten de bestaande kaders denkt, en hierdoor de klant beter kan bedienen dan de reeds bestane spelers in deze branche. Zeker in de ICT-branche is onderscheiden moeilijk aangezien er vele spelers zijn, dus wellicht zeker een voordeel. Verder valt er over deze branche genoeg op internet te vinden. Daarnaast ben je nog student, dus wellicht kun je via je school bij databanken waar meer informatie over de ICT-branche is opgenomen. Op de meeste scholen hebben ze licentie tot company.info. Wat dan handig kan zijn is een topspeler uit de ICT-branche op te zoeken en vervolgens te kijken naar publicaties in deze branche. Houdt daarbij wel in je achterhoofd het eerste dat gezegd is, namelijk dat onderscheidend vermogen wellicht eerder te behalen is door buiten de bestaande kaders te denken. Veel succes! Dare to Differ, Stijn Driessen
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept