Ga naar inhoud

Alle activiteiten

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. In jouw geval inclusief BTW (zie BRON)
  3. Vandaag
  4. Voor een ondernemer die in zorg werkt (btw vrijgesteld werkzaamheden uitvoert), wat is de investering bedrag voor aftrek voor KIA? Op de website van belastingdienst staat dat het bedrag voor investeringsaftrek is eur2901 waar elke product tenminste euro 450 moet kosten, maar zijn die cijfers incl btw of excl btw? Ik wil graag telefoon kopen die eur 480 incl btw kost. Wordt dat dan als investering gezien?
  5. Ik doe het al 2 jaar rustig aan maar in het najaar een nieuwe machine voor periodieke werkzaamheden gekocht. Met de bedoeling dat anderen er gebruik van zouden maken. Maar zoals gewoonlijk met zo'n nieuw "speeltje" vindt de "baas" het leuker dan het personeel. 🤣 Mij voorgenomen om 1 dag per week er zelf klussen mee gaan doen. Niet omdat het moet maar omdat het mag en kan. 😀 Uiteraard pik ik zelf wel de krenten uit de pap. 😜
  6. Sinds september nieuwe telefoon (met mijn oude nr uiteraard) maar geen social media en bedrijfsmail er nog op. Heerlijk rustig. Klanten weten dat maar ook dat ze bij calamiteiten als wateroverlast of spontane vervuiling e.d. direct kunnen bellen. Voor een goede nachtrust staat mijn telefoon 's nachts wel uit. 😉
  7. Dat dus: gewoon 2de handelsnaam toevoegen en wie weet een 3e of 4de. Dat kon zelfs bij onze vof die ik nog steeds draai met mijn vrouw. Zij houdt zich bezig met de hoofd activiteit en ik draai met een andere handelsnaam omzet. Op de factuur van o.a. het schoonmaakbedrijf staat: "bedrijf is onderdeel van .....vof" krijg er zelden vragen over.
  8. "Bereikbaar zijn is een gewoonte geworden" is een stelling, maar niet onjuist denk ik. Waar is de tijd dat ik vijf weken naar Azië op vakantie ging met 100 gulden van mijn moeder 'vur un pilske en da ge unnen kéer belt as ut gi.' "Tijdens de feestdagen offline gaan is een risico voor mijn bedrijf" Definieer risico en feestdagen. Omzet missen? Klanten teleurstellen? Nieuwe klanten krijgen geen contact? Anders ... Ik ben altijd bereikbaar. Ik zet whatsapp en de mail niet uit. Telefoon hoef je niet op te nemen; stuur maar een berichtje app ik als het niet uitkomt. Of ik onmiddellijk antwoord is echter de vraag. tenzij er brand is, meestal niet. Afgelopen week was ik aan het wandelen, kreeg een telefoontje van een onbekend nummer op mijn zakelijke nummer. Meestal spam van energie- en telefoonboeren. Deze keer niet; een mij niet bekende ondernemer met een acuut probleem. Heb hem kunnen helpen en er een klant bij.
  9. Mijn vrouw geeft taal trainingen en sommige verhalen waar zij mee thuis komt zijn inderdaad stuitend. Uitbuiting of misbruik maken van onwetendheid van immigranten komt helaas veel voor.
  10. Aanvullend … Door het toevoegen van een extra handelsnaam en activiteit (die twee gaan meestal samen) in het handelsregister kan je nog steeds je eerste activiteit blijven uitoefenen. Hierbij is het niet noodzakelijk of verplicht om een 2e btw-nummer aan te vragen. Ook blijft je zakelijke bankrekening behouden, al moet je de bank (meestal) wel informeren over een toegevoegde naam en activiteit.
  11. Heb je een eenmanszaak? Dan kun je gewoon een tweede handelsnaam laten inschrijven in het handelsregister bij de Kamer van Koophandel: https://www.kvk.nl/starten/nieuwe-of-tweede-bedrijfsnaam-inschrijven/
  12. Beste Zoals de titel al zegt is mijn vraag: zal ik mijn oude bedrijf 'recyclen' en een nieuwe naam geven of een compleet nieuwe entiteit starten, en de oude wegdoen? Mijn vorige bedrijf is/was waar ik onder werkte als ZZP'ER in de horeca. Ik ga nu een redelijk ander pad in als distributeur van verpakkingsmaterialen, de naam veranderd hierbij en ik vroeg me af wat handig is. Ik hoor het graag, Niels
  13. Gisteren
  14. Dat siert jullie enorm dat jullie klaar staan voor deze mensen: petje af!
  15. Anders … Vanaf de start van de onderneming in 2008 zijn wij altijd 24/7 bereikbaar … maar dat komt omdat onze klanten, zonder uitzondering, allochtone arbeidsmigranten zijn, die niet alleen vragen hebben over administratieve en fiscale problemen, maar ook met vele privé-problemen, en die dienen zich niet altijd aan op werkdagen tussen nine-to-five. Het is een kwestie van dienstverlening die verder gaat dan anderen ooit zullen doen. Veel arbeidsmigranten worden (helaas) nog steeds misbruikt, uitgebuit en gediscrimineerd. Dus hulp blijft geboden.
  16. Vele webwinkels zijn niet opgezet om als B2B te opereren … en die bieden vaak geen mogelijkheid om als bedrijf - met opgave van btw-nummer - bestellingen te doen. De KOR kan een reden zijn, maar alleen TS kan dat vertellen of deze webwinkel ook aan ondernemers levert.
  17. Als ‘bedrijfsnaam verwijderd’ onderneemt vanuit de kor dan kan hij geen factuur met btw sturen. Ik vermoed zoiets anders zou de factuur in eerste instantie wel met btw uitgereikt zijn.
  18. Heb je de bestelling als bedrijf gedaan of als privé persoon?
  19. Mijn mail blijft het gewoon doen, dus ja, ik ben bereikbaar. Maar antwoorden zal ik alleen als het mij uitkomt en als het om iets belangrijks gaat, bv hostingproblemen. Iets printen zal ik niet doen, dat is voor na de feestdagen.
  20. Dit is een lastige kwestie, ook voor jou, want de vooraftrek waar jij in beginsel recht op hebt (ga ik vanuit), is zo voor jou ook niet mogelijk. Dus niet lichtvaardig opvatten! Je hebt het recht om de factuur pas (af) te betalen, dus de betaling op te schorten totdat de leverancier jou een wettelijk geldige factuur heeft verstrekt. Dat geeft wellicht voldoende druk, een extra drukmiddel is door tevens aan te geven dat je anders de belastingdienst verwittigt, want zowel de leverancier als jij moet een sluitende administratie voeren waaruit blijkt hoeveel belasting (dus ook BTW) verschuldigd is. Niet (willen) vermelden van een belasting kan als frauduleus (belastingontduiking) worden opgevat.
  21. Eens met @Ron van der Kolk, de vraagstelling is overigens nogal breed, dus vanuit verschillende perspectieven te beantwoorden, bijvoorbeeld: een pechhulp-/storings-ondernemer zal optimaal bereikbaar willen zijn en blijven, maar een verkoper zal dit beperken tot openingsuren.
  22. Bereikbaar zijn kan ook via asynchrone middelen zoals voicemail en email.
  23. Hoe pakken jullie dit aan? En hebben jullie tips voor anderen?
  24. Vreemd verhaal. Hoe kan je nou 'te druk' zijn om een factuur met BTW te sturen, maar kennelijk dan niet te druk om een factuur zonder BTW te sturen. Maar goed, zij hebben misschien niet hun zaakjes op orde. Ben bang dat je nog maar moet bellen/mailen (totdat zij jou 'zat zijn'!) want iets anders zou ik niet kunnen bedenken.
  25. "Uren die je hebt gemaakt voor nieuwe opleidingen, zoals bijvoorbeeld een hbo- of mbo-opleiding, tellen niet mee voor het urencriterium." Zie: https://goedestartbelastingdienst.nl/wiki/view/2a607332-6a74-4a12-ae2b-f3400734f81a/urencriterium-en-urenregistratie-bijhouden
  26. Heb een beveiliging camera's gekocht bij een webshop (Mod-Edit: bedrijfsnaam verwijderd) . Nu sturen ze mij een factuur zonder btw. al vaak om een btw factuur gevraagd. gebeld en gemaild. ze zeggen steeds dat ze het doen, maar dat ze het zo druk hebben. nu 3 maand later nog geen factuur. welke stappen kun je nemen om alsnog een factuur te ontvangen.
  27. Johannes26 werd lid van de community
  28. Ik dank jullie allemaal voor de tijd en moeite.

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.