• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Scholten,

 

Uit je berichten is te lezen dat je een aanhouder bent. Je bent er van overtuigd dat je allebedrijvenin.nl tegen gaat werken, om ondernemers te beschermen tegen dit bedrijf. Maar je uitgangspunt is IMHO verkeerd. Je handelt uit wrok, waardoor je doel is dat dit bedrijf hun, al dan niet malafide, activiteiten stop moeten zetten. Hierdoor zal je nooit de voldoening uit je werkzaamheden halen, die een ondernemer moet hebben om door te zetten.

 

Een ondernemer speelt in op een probleem, waar hij/zij een oplossing voor heeft. Hier is een probleem! Dus... Waarom schrijf je geen businessplan en ga je de belangen behartigen van de gedupeerden? Je bent overtuigd, je bent een aanhouder...

Bovendien besteed je nu veel tijd om mensen te waarschuwen tegen deze onderneming. De € 400,00 die je betaald hebt om met allebedrijvenin.nl in zee te gaan, is wellicht al vermenigvuldigd aan de tijd die je hieraan hebt besteed.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Hallo,

 

Ja, u heeft volkomen gelijk. !

Ik ben een aanhouder om eerlijkheid in elk opzicht te promoten.

En ik ben er inderdaad van overtuigt ( voor mezelf ) dat ik nog een manier vind ( voor mezelf ) om het bedrijf een hak te zetten.

 

Hoe? Ik heb nog geen concreet idee, daarom vroeg ik ook om de klachten te bundelen en er 1 vuist van te maken

Mijn uitgang punt is IMHO ? Verkeerd ?

Sorry ik ben maar een simpele stoffeerder en deze term is mij helaas onbekend.

 

Ik handel uit wrok?

Misschien wel,… als je zoveel onrecht op je pad tegen komt kun je 2 dingen doen – passief toe kijken en ondergaan, of proberen het onrecht aan te pakken !

 

Ik heb inderdaad ingespeeld op dit probleem en er zakelijk zo min mogelijk tijd in gestoken

Dus de kosten zijn niet hoger als de factuur van allebedrijvenin.nl

Neem je verlies en vervolg je weg. Met een glimlach

 

Echter, prive kan ik er alle tijd aan besteden die ik zelf voor nodig acht, en daar ben ik dan ook mee bezig.

Ik heb geen idee hoe ik voor dit probleem een passend businessplan zou moeten opstellen

(alle hulp is welkom )

 

Wat ik wel weet, dat dit bedrijf op dit moment als ik dit typ, opnieuw slachtoffers maakt

en ik wens niemand de lijden weg toe die hier op deze site meerdere malen uitvoerig beschreven word

 

Nogmaals ja, ik ben een aanhouder tegen onrecht, dus als ik een beetje hulp zou krijgen kunnen we samen toetsen of er inderdaad sprake is van oplichting of zwendel in welke vorm dan ook.

Samen staan we sterk – ( een onbekend middel in Nederland ) -

We kijken liever toe wat een ander doet, en mopperen op alles en doen ………….?

 

Daar probeer ik me te onderscheiden, zowel in mijn werk als woningstoffeerder als in mijn prive leven

 

Eerlijk zijn en doen wat je zegt. Beloof niets wat je niet na kunt komen en handel en behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden.

 

Dit is het succes voor mijn bedrijf(je) wat nu gezond door de crisis komt, en waar ik een goede naam me opgebouwd heb

Daarom vind ik het voor gedupeerden ( waaronder ik zelf ) zo frustrerend dat dergelijke bedrijven easy money maken door fouten? Van mensen die ter goede trouw zijn

 

Zo help je Nederland naar de grond.

 

En DAT met lede ogen toezien lijk me helemaal verkeerd

 

Wie weet komt er iemand met een subliem idee en dan rolt het balletje vanzelf de goede kant op

 

Onder tussen kijk ik op internet wat ik zelf kan doen

 

Word vervolt,…………………

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het fax journaal wat wij hebben gestuurd naar het incassoburo wordt ontdaan door dit hebben jullie getypt.

Ik doelde niet op het fax journaal, maar op een gesprekskosten overzicht, bijv. van KPN. Als blijkt dat jullie fax bijvoorbeeld 2 minuten lang contact heeft gehad met hun fax en het tijdstip overeenkomt met jullie fax journaal, zou dat dan niet een argument kunnen zijn dat er daadwerkelijk een fax is gestuurd?

Link naar reactie
  • 0

Neem het gemiddelde van alle berichten en (aan)klachten over 'alle bedrijven in' en je hebt mijn verhaal te pakken. Afgelopen maanden flink in de stress gezeten ondanks het feit dat ik wist dat ik in mijn recht stond. Enerzijds afgeschrikt door dit forum toen ik er achter kwam wat een 'boevenbende' het is maar ook veel gehad aan de tips en doorverwijzingen om advies in te winnen. Daar voor mijn dank!!

Bijna stond ik na de laatste waarschuwing tot betaling op het punt om dan maar te betalen, toch won mijn sterke gevoel voor rechtvaardigheid en ik heb er nog een flinke mail tegenaan gegooid. Wat mij opvalt in de berichten hier op het forum, is dat veel mensen zich als slachtoffer zien. Als je weet dat je in je recht staat is dit m.i de verkeerde insteek. Ik heb de formule, 'gelijke moniken, gelijke kappen' toegepast en de rollen omgedraaid. In mijn mail heb ik aangegeven dat ze nog 1 kans krijgen (na al eerder verzoek) om te bewijzen dat ze mij een bevestigingsbrief hebben gestuurd met de algemene voorw er in dan zou ik bereid zijn verder te praten. Wetende dat ze deze niet konden overhandigen heb ik aangestuurd dat indien dit niet geschiedt, ik juridische stappen zou ondernemen en ze aan zou geven bij steunpunt acquisitiie misbruik.

 

Wat schetste mijn verbazing? Ik kreeg de volgende dag een telefoontje van de heer Robbie de Witt, het nieuwe hoofd van de debiteuren adm. ( zijn voorganger Dave Jansen is nu hopelijk echt de laan uit gestuurd!) Hij had goed nieuws, en wilde uit oogpunt van coulanse (?????) mij een credit nota sturen. Ik heb natuurlijk dit telefoongesprek via de mail bevestigd en heb nu de credit nota in huis. EEn wonder lijkt geschied want ik had mijn volgende stappenplan al klaar liggen.

 

Misschien en hopelijk hebben alle forumgesprekken toch zijn vruchten afgeworpen en zijn ze wakker geworden.

 

Voor iedereen die zichzelf als slachtoffer ziet zou ik willen zeggen; draai de rollen om, desnoods laat je weten dat bij ieder contactmoment van Alle bedrijven in naar jou je een x bedrag rekent ( ook echt factureren!) en dt je de post ongelezen retour zult zenden. en dat je bij het uitblijven van betalen een incassoburo in zult schakelen. Ik had dit echt gedaan ( heb toevallig een vriendin die bij incassoburo werkt)

 

Gelukkig is dit niet nodig geweest en hoop echt dat het voor een ieder die hier mee te maken heeft niet nodig hoeft te zijn.

 

Ben weer een ervaring rijker en illusie armer maar heb ook veel uren die ik hier in moeten stoppen om er vanaf te komen ( terwijl ik er niet eens aan begonnen was) Ik hoop echt dat dit soort forums en meldingen er uiteindelijk toe leiden dat er iets gedaan wordt aan dit soort organisaties.

 

Succes voor een ieder die er nog midden in zit!

 

gr nikki

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ook ik heb een probleem met Alle bedirjven in.

Ik heb niet alle berichten hier gezelen dus i kweet niet of het probleem al genoemd is, dus hieronder in het kort.

 

Werd op gebeld door een medewerker, ingestemt met voicelog (na mijn lange twijfeling) ben gewezen op algemene voorwaarden en heb zelf meerdere malen gevraagd naar de manier van opzeggen.

Dit kan dus simpel via een brief, waarin geen reden op gegeven hoeft te worden, maar moet tegenwoordig wel binnen 30dagen gebeuren (dit was vroeger anders bij allebedrijvenin)

 

Ik heb een brief gestuurd, helaas 2 werkdagen na deze termijn, tijdens deze termijn ben ik namelijk op vakantei geweest en heb ik echt de papieren en data van allebedrijven in niet mee.

 

Na terugkomst een factuur en een afmeldings bevestiging, Yes dacht ik, maar was een bevestiging voor de afmelding voor volgend jaar.

 

Vandaag over gebeld en meerdere malen gevraagd om coulant te zijn met deze zaak, omdat ik de dienst duidelijk niet wil.

Heb ook een oplossing aangedragen, om me een maand evt twee te laten betalen en mijn bedrijf te verwijderen va nde pagina.

Van de help desk medewerker krijg je terug dat je blij moet zijn dat je op hun site vermeld kan staan en dat je lachend de faktuur zal betalen als er klanten uitkomen.

 

Valt er iets aan te doen, of is het gewoon mijn eigen stomiteit waardoor ik veroordeeld ben tot het jaar contract en de bijhorende kosten ?

 

Groet,

Thomas

Link naar reactie
  • 0

Tsja, je bent te laat, dat vind ik toch een ietswat andere situatie dan de opzeggingen van overeenkomsten hier die niet echt beantwoord worden. Wel begrijp ik als ondernemer dat het vervelend is en daarnaast snap je niet dat je "klanten" zo aan je wilt binden maar juridisch klinkt het niet fout.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Te laat is te laat, daar valt niet zoveel over te twisten.

 

Ik weet verder niet wat ze je hebben toegezegd, bijvoorbeeld een hoge positie in google, meer bezoekers cq klanten of iets dergelijks. Mocht dat zo zijn kun je ze misschien nog wanprestatie verwijten, maar ik vermoed dat dergelijke taal alleen gebezigd wordt in het deel van het telefoongesprek dat men niet opneemt... en zeker niet op papier is terug te vinden.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben er ingetuind. Opzeggingsbrief geschreven (binnen 30 dagen) en allebedrijven beweert deze nooit te hebben ontvangen. Ik heb nu 't incassoburo aan mijn boek. Wat moet ik doen???

 

welkom, wat je moet doen staat al keer op keer beschreven in de laatste 25 pagina's over dit onderwerp. Helaas veel leeswerk, maar je komt voldoende informatie tegen.

 

groet

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Jullie hebben gelijk, na de proefperiode opzeggen lukt al helemaal niet... en dat hoeven ze ook niet te doen!

aantal keer per telefoon en per brief gevraagd of ze coulant zouden willen izjn met mijn situatie, maar kreeg hier geen gehoor op.

Grappige is wel dat al mijn niet aangetekende brieven gewoon beantwoord worden.

Hierna nog een brief gestuurd om een betalingsregeling van meerdere termijnen af te spreken.

Dit werd normaal niet gedaan werd me per telefoon vertelt, maar omdat ze ook coulant wilden zijn met hun klanten kon het bij uitzondering wel, nou ik had verder geen tijd en zin om deze meneer lastig te vallen met de situatie maar goed.

Er is gebeurd wat inderdaad het meest voor de hand lag.

 

Bedankt en succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joost er staan allerlei verhalen maar, hoe sterk sta ik als ik het incassobureau niet betaal en het tot een rechtzaa komt?

 

dat is een vraag die alleen een jurist kan beantwoorden op basis van de aanwezige stukken. Het is juist die onzekerheid overr de uitkomst die maakt dat dit bedrijf deze regels misbruikt in haar eigen voordeel..

 

Grootste probleem is dat als jij geen aangetekende brief hebt gestuurd jij vrijwel zeker niet kunt aantonen dat zij de brief tijdig ontvangen hebben.

Link naar reactie
  • 0

Mijn bedrijf is ook lastig gevallen door deze dubieuze firma. Een niet goed oplettende medewerker van ons bedrijf werd telefonisch een proefperiode aangesmeerd. Na binnenkomst van de factuur (exact 30 dagen na het telefoongesprek) heeft hij schriftelijk opgezegd. Hierop kwam een standaardbrief dat de opzegging te laat was en de factuur voldaan moest worden. Vervolgens heb ik enkele telefoongesprekken gevoerd met Allebedrijvenin. Mijn ervaring is inderdaad ook dat men op een schofterige manier met 'klanten' omgaat. Er is slechts één doelstelling: met veel bluf zorgen dat je alsnog besluit de factuur te betalen. Ik heb direct aangegeven dat ik dit niet van plan was omdat ik aan dit soort dubieuze handelpraktijken niet meewerk. Men gaf direct aan dat er dan een incassoprocedure en zonodig rechtzaak zou volgen. Hierop heb ik aangeven een dat ik deze rechtzaak vol vertrouwen tegemoet zag. Mijn voornaamste argument was dat de medewerker waarmee men gesproken heeft niet tekeningsbevoegd is en dat zij dit hadden moeten controleren.

Na de eerste incassobrief van Credifin (een niet minder onfatsoenlijk bedrijf) heb ik deze site gevonden en tevens de site van het steunpunt aquisitiefraude. Het bleek dat zij mij (dankzij het contract dat onze branche-organisatie met hen heeft) gratis zouden helpen. De zaak heb ik aan hen voorgelegd en zij adviseerden mij beslist niet te betalen. Tevens hebben zij voor mij brieven opgesteld als reactie op de incassobrieven. Credifin bleef in eerste instantie ook telefonisch contact opnemen, weer dreigen met rechtzaken e.d.. Telkens heb ik laten blijken dat ik de rechtzaak graag tegemoet zie. Ze hebben mij naar herhaaldelijk vragen de voicelog toegestuurd. Uit het beperkte deel van het gesprek dat is opgenomen blijkt al dat men mensen probeert te misleiden. Na een drietal aanmaningsbrieven met steeds dreigender teksten en tevens een drietal stevige reactiebrieven van onze zijde, heeft men het blijkbaar opgegeven. Ik hoor niets meer en onze vermelding is eindelijk van de site verwijderd.

 

Mijn oproep aan iedereen is dan ook: Houd vol! Betaal niet! De telefoonlog die men heeft is meestal onvoldoende bewijs voor overeenstemming tussen beide partijen. Rechters stellen hier hoge eisen aan. Het Steunpunt Aquisitiefraude kan ik aanbevelen. Ze reageren snel en hebben al veel vaker met het bijltje gehakt. Ik wens iedereen succes.

Link naar reactie
  • 0

Ze hebben mij na herhaaldelijk vragen de voicelog toegestuurd. Uit het beperkte deel van het gesprek dat is opgenomen blijkt al dat men mensen probeert te misleiden.

 

Bewaar die voice-logs alsjeblieft. Suggestie is dat iemand die voice-logs centraal verzamelt, zodat slachtoffers van deze ad-persers (is familie van af-) de rechter een hele serie voorbeelden kan laten horen van misleidende verkooppraatjes. Ik vermoed dat dan snel vastgesteld kan worden dat er een patroon in deze verkoopgesprekken zit, waaruit blijkt dat bedrijven niet goed weten waar ze mee instemmen.

 

Wellicht zijn die voice-logs zelfs te publiceren op Youtube ofzo...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 519 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.