• 0

In de Gouden Gids staan ? - verzameltopic

Gouden Gids is momenteel bezig marktonderzoeken te houden in verschillende branches. Wij willen graag weten hoe jullie als ondernemers tegen over Gouden Gids dienst staan, of Gouden Gids dienst helpt bij het invullen van bedrijfsdoelstellingen en hoe de benadering van Gouden Gids vertegenwoordigers is.

Met Gouden Gids dienst bedoelen wij: Het boek, het internet, de sms dienst en de nieuwe "witte" gids.

 

bij voorbaat dank voor uw medewerking.

met vriendelijke groet:

Gouden Gids BV.

Wichard van es.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Verwijderd account

Mocht je trouwens nog twijfelen, dan vallen dit soort verkopen volgens mij ook onder de colportagewet...correct me if i'm wrong

Link naar reactie
  • 0

Ik heb op zich nog niks getekend hoor. Maar ik twijfel niet meer. Ik wil toch meer naamsbekendheid opbouwen, en dus ook wat meer opvallen in de Gouden Gids. Mijn nieuwe visitekaartjes zijn inmiddels ook klaar, heel mooi op doorzichtig kunststof. Die ga ik dus nu ook uitdelen voor meer naamsbekendheid. :)

 

Iig iedereen bedankt voor de reakties!

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Om 16:30 zou ik teruggebeld worden.

 

Dat is een telemarketeer, dus maak je niet druk. Laat je niet intimideren door zo'n verkoper, en zeker niet ompraten. Met een plaatsing in de Gouden Gids krijg je geen naamsbekendheid, het is gewoon een duur telefoonboek. Daar correcte gegevens in plaatsen, hoort bij de basics van verkopen. Het kan echter best zijn dat klanten zoeken in deze gids wanneer ze een website willen, en het kan best zo zijn dat een iets grotere plaatsing (advertentie) meer opvalt. Weet je al wanneer jouw melding geactiveerd wordt? Misschien kun je ons dan laten weten of het wat oplevert.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Weet je al wanneer jouw melding geactiveerd wordt? Misschien kun je ons dan laten weten of het wat oplevert.

 

In Oktober zou de nieuwe gids uitkomen, en kom ik erin. Maandag belt hij terug hoe ik mijn tekstregels wil. Apart vond ik trouwens dat hij zei dat ik er waarschijnlijk minimaal 1 klant extra per jaar door krijg. Een echte garantie gaf hij niet, maar hij zei dat het wel heel erg waarschijnlijk was.

 

Maar jij zou zelf geen vermelding (betaalde) erin laten zetten?

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Maar jij zou zelf geen vermelding (betaalde) erin laten zetten?

 

Wel de gratis vermelding en dan meteen in alle relevante categorieën (weet niet of ze dat nog doen), maar geen betaalde. Dat heeft alles te maken met wat reeds eerder genoemd is: de GG is vooral een gids voor standaard diensten met een incidenteel karakter. De consument die een loodgieter zoekt, de middenstander die een bos bloemen wil verzenden. Voor mij is dat niet interessant, maar jouw inschatting kan best een heel andere zijn. Je kan bv eens kijken wat concurrerende bedrijven doen. Staan die in de Gouden Gids? Niet dat dat alles zegt; soms moet je gewoon eigenwijs zijn. Maar ik zou dat eigenwijze wat verder doortrekken...

 

;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me in ieder geval wel af of die colportage wet ook voor ondernemers geldt......... voor zover ik weet is dat toch een wet ter bescherming van die zielige, onwetende consument????

 

In ieder geval 1 nieuwe klant per jaar... en dat nog niet eens gegarandeerd... hmmm.... wat kost het je normaal om een klant te krijgen? Vergelijk dat met die 200 euro en je weet of het de moeite waard is.... ;)

 

Overigens lijkt een opvallende advertentie me alleen de moeite waard als er al een aardig lijstje concurrenten in de gids staat.... als je als enige in de gids vermeld wordt, dan val je per definitie al op... daar hoef je dan geen 200 euro meer voor neer te tellen.......

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Mocht je trouwens nog twijfelen, dan vallen dit soort verkopen volgens mij ook onder de colportagewet...correct me if i'm wrong

 

Zoals celletje1974 terecht aangeeft, dient de colportagewet uitsluitend ter bescherming van de consument.

 

Off topic: veelal vergeten de colporteurs een belangrijk ding. Wanneer het gaat om transacties > € 34 moet de overeenkomst worden voorzien van een gewaarmerkte dagtekening door de KvK. Vanaf dat moment gaat officieel de afkoelingsperiode van 8 dagen in. ;)

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag mij mij nu af of ik hier goed aan heb gedaan. Wij hebben net een tweejarige vermelding gekocht voor 3500 euro per jaar voor de gidsen Rotterdam, Den Haag, en Leiden en de grootste advertentie op internet. Ik lees hier alleen maar bedragen van 100-200? Betaal ik nu de bingoprijs? Het eerste jaar kreeg ik wel 50% korting. Tweede jaar betaal ik de volle mep.

Link naar reactie
  • 0

Betaal ik nu de bingoprijs?

 

Nee hoor want voor een internetvermelding onder je "gratis" advertentie

( dus in kleine lettertjes www.littlemonkey.nl )

betaalden wij vorig jaar 800 € . Daar doe ik dus niet meer aan mee.

 

Dat geld kun je beter in een Google adword campagne steken. ;)

 

Gratis vermelding is in één "relevante" categorie en in één gids. En aangezien mensen steeds vaker via het internet zoeken zie ik het nut van dure advertenties in de GG niet meer in.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik had ook zo'n man bij mij thuis. Naar heel moeilijk doen bood hij 1 regio betalen en 1 regio gratis. Bij een 1 jaarcontract. Ik heb gevraagd of het helemaal gratis kon ?! Dat vond hij niet leuk. Uiteindelijk koos ik gewoon voor de gratis advertentie. Maar ik las hier iets over google adverteren? Kan ik google betalen zodat ik hoger in de resultaten kom ? Wie heeft hier ervaring mee? Ik verkoop zonnecollectoren voor zwembaden. www.sunmax.nl

2azoncollectorenplatenschuin.thumb.JPG.2ddc603a26c09ec9df1f9ebb5fccf82b.JPG

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben tot nu toe goede ervaringen met Google Adwords. Wij betalen relatief veel voor clicktroughs maar ontvangen daarvoor relatief "goede" bezoekers.

 

Goudengids doet het voor ons zowiezo niet goed omdat ze niet wilden ingaan op het opnemen van een nieuwe rubriek (zelfs niet voor 5.000 Euro), met als gevolg dat onze diensten hierdoor onder het nietszeggende audiovisueel vallen.

Link naar reactie
  • 0

Een advertentie heeft alleen maar zin als je ook van te voren weet hoe je de effectiviteit ervan gaat meten. Als je dat niet doet, weet je aan het einde van de rit (volgende gids, nieuwe nummer etc) niet hoe je moet beoordelen of het zin heeft om nog een keer te doen, al dan niet in aangepaste vorm. Ook met Google, traffic naar je site is leuk, en die piekjes in je statistieken zijn geinig, maar het moet wel allemaal te herleiden zijn tot opdrachten en euros.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Zowel voor offline als online advertenties denk ik dat het een simpele kwestie is van vragen aan je klant waar hij je van kent en dat bijhouden.Vragen is zeker simpel als het aantal opdrachten overzichtelijk is. Maar je moet het wel meteen doen, eigenlijk al in het eerste contact ("Waar kent u ons trouwens van?). Als je het laat wachten totdat de opdracht is afgerond of het product is afgeleverd, is de kans klein dat je het je nog herinnert.

 

Je zou het in een simpele matrix kunnen zetten, waarbij je op de ene as de opdracht zet (met de codering zoals je die gebruikt in je offerte en/of factuur) en op de andere as alle business development activiteiten (netwerk X, referals, beurs Y, advertentie Gouden Gids, Adwords etc). Op het punt waar een opdracht en het gebruikte kanaal samenkomen, zet je het bedrag neer dat gemoeid is bij de opdracht. Zo kun je over tijd simpel de bedragen per kolom optellen, om te kijken wat je per development activiteit binnenhaalt.

 

En als je dat nu afzet tegen het aantal uur/de kosten die met dat kanaal gemoeid zijn geweest, weet je meteen wat je Return on Investment is. Simpel gezegd: of het loont. Een beurs bijvoorbeeld is kostbaar en arbeidsintensief, een Gouden Gidsadvertentie (om bij de oorspronkelijk vraag van deze thread te blijven) kost je 10 minuten aan de telefoon en een confirmatiefax. Kosten-baten, simpel.

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

negeren is vooruitzien zeg ik altijd.

 

Niet dat het zinnig is, maar goed.

 

Meten is weten ja, alhoewel ik het soms frustrerend vind dat veel van mijn bezoekers via "boomark or direct typing" binnenkomen. Dan weet ik dus niet of ik door iemand ben aanbevolen, of dat een mailtje van mij is geforward naar iemand die vervolgens op een link klikt, of dat de FIOD een onderzoek is gestart. Who knows...

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Een beurs bijvoorbeeld is kostbaar en arbeidsintensief...

 

Zeker voor starters. Toch geldt dat ook hier de opbrengst afgezet kan worden tegen de kosten. Die opbrengst kan je op verschillende niveaus meten. Naamsbekendheid is bijvoorbeeld op zich relatief nutteloos. Koppel je het aan reputatie dan begint er al wat te glimmen. Dan krijg je contact, praat je over samenwerken, doe je een aanbod en tenslotte haal je de klant binnen.

 

In campagnes voor de betere vakbeurzen wordt soms bezoekersonderzoek gerelateerd aan de marketingdoelstellingen van exposanten. Dan wordt bijvoorbeeld vastgesteld dat de gemiddelde standhouder X contacten zou moeten hebben opgedaan. Het is vrij simpel om dat te relateren aan oppervlak (aantal contacten per m2) of bezoekerskwaliteit. Met smart tags wordt het nog veel leuker. Of enger: afhankelijk van je perspectief. Ik was laatst op een congres waar ze per seminar precies wisten wie er in de zaal was. Nog even en ze kunnen vaststellen hoe lang je met wie hebt staan praten...

 

Okay, dat heeft dus niks met de Gouden Gids te maken. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Okay, dat heeft dus niks met de Goudden Gids te maken. ;D

 

On-topic blijven Twalevel. ;D

 

Vanmorgen zou die man terugbellen voor de tekstregels, maar ik zou vrijdag al een mailtje hebben gehad. Niet dus. :-\

 

In ieder geval zijn er -als ik kijk in de Gouden Gids maar een aantal webdesign bedrijven, maar het meerendeel heeft wel een grotere advertentie.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Dan zul je vas net zoals wij ineens een factuur in de bus krijgen. Effe snel betalen AUB.

 

Nee, ben geen fan meer van de GG.

 

En wat kun je doen als je concurrenten al grote advertenties hebben staan, een NOG grotere advertentie plaatsen natuurlijk (als daar het geld voor is).

 

Maar denk eens aan de andere mogelijkeheden die zo'n investering zou kunnen bieden. Bijv. aan een beurs of conferentie meedoen (iets wat wij hebben gedaan) of een posting naar zakelijke postbussen in de regio, noem maar op.

 

Effectieviteit van reclame is van te voren toch niet uit te drukken in ROI,

deze kun je pas meten na verloop van tijd.

 

en als TwaLevel echt denkt dat "Naamsbekendheid is bijvoorbeeld op zich relatief nutteloos." is, dan hadden reclamemakers,webdesigners, etc. niets meer te doen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.