Gister weer eens een brief van tnt gekregen met de uitkomst van een onderzoek naar een vermiste (gestolen) zending:
Uit onderzoek blijkt dat uw zending, die u op 4 januari ........ heeft
verstuurd is vermist.
TNT post is alleen aansprakelijk voor zendingen die u met de aanvullende
dienst "verhoogde aansprakelijkheid" worden verzonden. Aangezien u geen
gebruik heeft gemaakt van deze aanvullende dienst kunnen wij in dit egval
niet tot enige uitbetaling van schade overgaan.
Ik adviseer u daarom in de toekomst hiervan gebruik te maken.
blablabla...
Zo is er de afgelopen 4 jaar voor meer als 2000 euro aan pakjes van mij verdwenen bij de PTT / TNT Post (lees gestolen door de bezorgers).
Gaat zelfs zover dat rembours bedragen niet uitbetaald worden en een telefonisch opgestart onderzoek plots niet blijkt te zijn opgestart waarna ze een scriftelijk onderzoek weigeren op te starten omdat de navraag periode verlopen is.
Daarnaast regelmatig pakjes met de vermelding "Enkel Huisadres!" die bij de buren worden afgeleverd en veel meer van dit soort ongein.
Kortom: Ben de TNT Post spuugzat vanwege de totale onbetrouwbaarheid van dit bedrijf, komen de overeenkomst gewoon niet na (het afleveren van het pakje bij mijn klant) en wijzen vervolgens elke verandwoordelijkheid af.
Mijn vraag is dan ook: weten jullie zo (betaalbare) alternatieven voor dit bedrijf? Het gaat om pakjes die naar particulieren binnen nederland verzonden moeten worden (en af en toe naar belgie).
Daniël
P.S. het gaat om een paar duizend pakjes per jaar met een gewicht van 0,5 tot 5 kilo (merendeel ligt rond de 1 kilo)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
member123
member123
Goedendag,
Gister weer eens een brief van tnt gekregen met de uitkomst van een onderzoek naar een vermiste (gestolen) zending:
Uit onderzoek blijkt dat uw zending, die u op 4 januari ........ heeft
verstuurd is vermist.
TNT post is alleen aansprakelijk voor zendingen die u met de aanvullende
dienst "verhoogde aansprakelijkheid" worden verzonden. Aangezien u geen
gebruik heeft gemaakt van deze aanvullende dienst kunnen wij in dit egval
niet tot enige uitbetaling van schade overgaan.
Ik adviseer u daarom in de toekomst hiervan gebruik te maken.
blablabla...
Zo is er de afgelopen 4 jaar voor meer als 2000 euro aan pakjes van mij verdwenen bij de PTT / TNT Post (lees gestolen door de bezorgers).
Gaat zelfs zover dat rembours bedragen niet uitbetaald worden en een telefonisch opgestart onderzoek plots niet blijkt te zijn opgestart waarna ze een scriftelijk onderzoek weigeren op te starten omdat de navraag periode verlopen is.
Daarnaast regelmatig pakjes met de vermelding "Enkel Huisadres!" die bij de buren worden afgeleverd en veel meer van dit soort ongein.
Kortom: Ben de TNT Post spuugzat vanwege de totale onbetrouwbaarheid van dit bedrijf, komen de overeenkomst gewoon niet na (het afleveren van het pakje bij mijn klant) en wijzen vervolgens elke verandwoordelijkheid af.
Mijn vraag is dan ook: weten jullie zo (betaalbare) alternatieven voor dit bedrijf? Het gaat om pakjes die naar particulieren binnen nederland verzonden moeten worden (en af en toe naar belgie).
Daniël
P.S. het gaat om een paar duizend pakjes per jaar met een gewicht van 0,5 tot 5 kilo (merendeel ligt rond de 1 kilo)
[titel aangepast mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11349-alternatief-voor-onbetrouwbare-tnt-post/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
119 antwoorden op deze vraag