Jump to content
member123

alternatief voor onbetrouwbare TNT Post?

Recommended Posts

Hallo Rien,

Ik ben het met je eens dat er bij een groot bedrijf als TNT altijd wel een paar rotte appels tussen kunnen zitten.

Enkel lijken dat er bij TNT wel erg veel te zijn en wat nog veel erger is is de manier waarop TNT de problemen door die rotte appels oplost: een eenvoudig briefje dat ze het jammer vinden dat ze je pakje kwijt gemaakt hebben maar verder niet aansprakelijk zijn en je vervolgens maar een (veel) duurdere verzend methode moet gebruiken in de hoop dat het wel goed gaat.

 

Dat is mijn allergrootste ergenis, TNT heeft direct voordeel (of probeerd dat in elkgeval te verkrijgen) van het "verdwijnen" van pakjes en doet er naar wat ik tot nu toe gemerkt heb dus ook totaal niks aan om dat te voorkomen.

 

Ik erger me groen en geel dat ze een pakje van mij kwijt maken, ik vervolgens wel nog steeds moet betalen voor een overeenkomst die ze niet hebben uitgevoerd en ik vervolgens ook nog zo een brief ontvang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik erger me groen en geel dat ze een pakje van mij kwijt maken, ik vervolgens wel nog steeds moet betalen voor een overeenkomst die ze niet hebben uitgevoerd en ik vervolgens ook nog zo een brief ontvang.

 

Nou ja, ik heb diverse brieven geschreven naar de klachtenafdeling (elke twee dagen een brief) en na 2 maanden een reactie gehad dat ik een schade vergoeding kreeg van rond de 40 euro.

 

Daar ik veel meer schade heb geleden en ze zich beroepen op de rare postvoorwaarden heb ik wederom diverse brieven geschreven. Plus een klacht bij de OPTA en CO welke de zaak nu in behandeling aan het nemen is. (Totaal bedrag ongeveer 600 euro.). Hierbij uiteraard dossiers bijgedaan van gelijke zaken welke de TPG/TNT/PTTPTNT of hoe ze morgen ook mogen heten, ooit verloren hebben.

 

Overeenkomst is overeenkomt, en die van de PTTPTNT zijn voorwaarden welke alleen ten gunste komen van deze, en dat was volgens mij niet helemaal de bedoeling. Ook de kvk/wet spreekt dat een bedrijf geen onredelijke voorwaarden mag hebben, die van TNT is er eentje van..

 

Uitslag laat op zich wachten enige tijd maar deze zal ik uiteraard melden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu in 1 maand tijd ook 3 klachten bij TNT.

 

1 pakketje niet aangekomen bij een klant (kost me 100 euro en me naam)

1 brief niet aangekomen bij de bank

 

en net kreeg ik een brief binnen met een Irischeque waarvan de envelope aan de zijkant was geopend en deel B van de Irischeque is weg.

 

*fijn vakantiekrachten bij TNT*

 


Ondernemen, mijn passie!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker de komende 2 maanden is het zeer raadzaam om extra maatregellen te nemen bij het verzenden via TNT.

Verzend zoveel mogelijk met verhoogde aansprakelijkheid.

Tijdens de vakantie periode verdubbeld het aantal vermiste zendingen altijd wel zo een beetje.

 

Overigens de laatste stund van TNT: een zending met verhoogde aansprakelijkheid verdwenen en TNT stuurd doodleuk briefje dat het jammer voor me is omdat ze enkel verandwoordelijk zijn voor zendingen met verhoogde aansprakelijkheid;-)

Nog maar weer een briefje terug sturen dat ik 450 euro van ze krijg omdat het verhoogde aansprakelijkheid was.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

graag wil je alternatief zijn voor je pakketten want ben bezig met het opstarten van een koeriersbedrijf en het lijkt me wel leuk als ik een opdracht voor je kan uitvoeren en dat jij je geen zorgen hoeft te maken over je post of die kwijt is of wel afgeleverd is , lijkt het je wat om een nieuwe start te maken ?

 

[Geen werving op dit forum svp - mod]

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nou ja, ik heb diverse brieven geschreven naar de klachtenafdeling (elke twee dagen een brief) en na 2 maanden een reactie gehad dat ik een schade vergoeding kreeg van rond de 40 euro.

 

 

 

hmm... (44ct x 30) + (tijd x tarief) = ?? Duidelijk een principekwestie en daar kan ik me wel in vinden. Veel succes met die 600 euro!

 

Je koopt een tv, binnen een half jaar stuk, gaat terug en ze zeggen dat dit jouw eigen risico is. Vele bedrijven zouden door deze ' service' allang failliet zijn! Betekent dit dat er echt geen goede alternatieven zijn?

Nadeel van sommige alternatieven (ken ze niet allemaal) is dat het pakketje ergens 30 min met de auto op te halen is als klant wanneer het na 2 keer bezorgen niet gelukt is of dat je een afspraak moet maken op een dag en dus een hele dag als klant vrij moet nemen om te wachten op je pakje. Dat noem ik voor mijn klant dus ook geen alternatief.


Trail art: www.imsobo.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn zaak tegen de TNT komt 15 november voor, ik wacht het besluit af wat er uitkomt.

 

Andere alternatieven?

Tja, ik heb laatst een pakje verstuurd met een bedrijf krijg ik die na weken en weken eens terug met de mededeling dat het huis niet bestaat. Terwijl ik bij het huis ben geweest. Nu is het verzonden met UPS, die is er ook al weken over aan het doen om het af te leveren.

 

Nu moet ik wel zeggen dat dit een buitenlands adres betreft maar dan nog kan het in dat land binnen 5 dagen zijn..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg voor een goede verstandhouding met je buren, dan komt ook veel verkeerd bezorgde post weer boven water. Fout bestellen maakt een postbode nog geen dief...


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg voor een goede verstandhouding met je buren, dan komt ook veel verkeerd bezorgde post weer boven water. Fout bestellen maakt een postbode nog geen dief...

 

wat heeft dat er nu mee te maken?

Als pakje niet bij buren afgeleverd mogen worden end at wel gebeurd...

als pakjes gewoon buiten voor de deur gezet worden...

als pakjes gewoon halverwege de route spoorloos verdwijnen...

als rembours bedragen niet uitbetaald worden....

als verzekerde zendingen kwijt raken en niet uitbetaald worden...

als pakjes helemaal in de vernieling bij de klant aankomen...

als het pakje naar het afhaal kantoor gaat en er geen briefje achter gelaten wordt...

als... zo kan ik wel even doorgaan.

 

Hoe helpt het dan als ik als verzender of de geaddresseerde een betere verstands houding met zijn buren heeft?

 

TNT moet gewoon de gesloten overeenkomsten goed uitvoeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als voorbeeld: ik ben nu al bijna 4 maanden bezig om een zending welke verzekerd was en is kwijtgeraakt vergoed te krijgen.

Krijg gewoonweg geen reactie meer op brieven en bij telefoontjes krijg je te horen dat ze ermee bezig zijn.

Morgen gaat een laatste keer een factuur de deur uit en exact 7 dagen later gaat die naar de deurwaarder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik helemaal met je eens, maar ik krijg wel twee of drie brieven via buren per week, als die ook nog eens allemaal weg zouden blijven...

 

...verzamel je klachten die je goed kunt verdedigen en procedeer eens per jaar.


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik verstuur het laatste jaar alles met Select vracht.

Veel meer service en als er al eens een pakketje weg is dan gaan ze met de bezorger terug naar het adres voor een "confrontatie"

Tot nu toe altijd uitgekomen en ze zijn nog goedkoper ook! (contract)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja even deze topic omhoog schoppen.

Ik zou namelijk nog even laten weten wat de uitslag zou zijn na de uitspraak van de geschillencommissie.

 

De uitslag is, TNT wint...

 

De punten van mijn kant uit:

TNT stuurt niet alles poststukken door.

De klantenservice beantwoord de mail niet of geeft een reactie ' we zullen er op letten'.

Telefonisch niemand bereikbaar (best duur vanuit het buitenland bellen en dan een uur in de wacht staan), site was niet te laden op het moment dat er een nieuwe service afgesloten moest worden (dit was tijdens de overgang van tpg naar tnt.

Dat er meerdere klachten zijn verstuurd en nooit een reactie op kwam.

Na heel boos te zijn geweest er 1 maand service is terugbetaald.

En dat de algemene voorwaarden van TNT onredelijk zijn.

 

Samen met alle correspondentie alsmede de brieven opgestuurd welke fout zijn afgeleverd naar de commissie.

 

TNT post:

Wij kunnen niet controleren of die brieven door ons zijn bezorgd of niet.

(Kunnen ze wel, bar code, meer informatie op de brief waaruit blijkt dat het van de tnt afkomt).

Misschien was het wel post van de partner.

Misschien een brief onder de naam van een bedrijf, want er stonden bedrijfsnamen op dat adres ingeschreven (al jaren zijn die er niet meer).

Dat ik mijn oude bedrijfsnaam als email adres aanhou is alleen maar omdat het makkelijk is.

Dat er naar de tnt gebeld word is een kostenpost welke bij de klant ligt, geen verantwoordelijkheid van de tnt. (Ja uiteraard maar als via internet aanvragen niet werkt, hoe moet je het dan doen..)

En, het toppunt, naar alles waarschijnlijkheid is de computer te oud om onze site te bezoeken, een te oude browser en of een slechte internetverbinding..

 

Met als afsluiting dat als al dit bovenstaande niet of niet helemaal van toepassing is, dat men zich beroept op hun algemene voorwaarden waarin de TNT geen aansprakelijkheid heeft.

 

Nu is dit het korte deel want ik ga niet 5 a4'tjes overtikken en een deel van het verhaal had ik hier al geschreven.

 

Feit blijft wel dat de TNT lak heeft aan haar klanten, totaal niet mee wil denken met hun klanten en zich werkelijk op alle mogelijke manieren zich overal onder uit wil praten en het lukt ze ook nog.

 

Ik had geen hoge pet op van deze club maar nu is er wel heel erg weinig van over helaas...

 

Ben blij als die postmarkt helemaal open gaat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij ligt de percentage verdwenen brievenbusbestellingen bij TNT inmiddels rond de 25%.

Vroeger in het jaar was dat veel lager.

Ik begin er echter moedeloos van te worden

Wat zijn de ervaringen van anderen?

Ik verstuur heel veel kleine, voordelige produkten en alles aangetekend verzenden is gewoon geen doen.

Ik zie ook geen alternatief voor TNT voor heel kleine pakketjes.

Ben vanaf nu wel van plan om ze direkt in te leveren bij het postkantoor, misschien zal dat enigszins helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien eens kijken of je een consumentenprogramma als radar of kassa zo gek kunt krijgen er onderzoek naar te doen?

 

Een gps/gsm trackertje plus batterij voor een paar dagen kost wellicht 100 euro, en past gemakkelijk in een brievenbuspakket. Ergens ben ik wel heel benieuwd waar die pakjes dan wel blijven, maar je moet er een hoop (100?) verzenden om daar een beetje een beeld van te krijgen.

 

Overigens zou ik verwachten dat tnt/postnl zoiets zelf ook wel kan bedenken en op die manier eens echt kan uitvogelen waar het probleem nou zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een gps/gsm trackertje plus batterij voor een paar dagen kost wellicht 100 euro, en past gemakkelijk in een brievenbuspakket. Ergens ben ik wel heel benieuwd waar die pakjes dan wel blijven, maar je moet er een hoop (100?) verzenden om daar een beetje een beeld van te krijgen.

 

http://www.opengpstracker.org/ voor de mensen die er zelf een willen maken.

 

Groeten

Joost


Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Als ik dit zo lees, denk ik in 1 woord : "Belachelijk TNT". Je zou eigenlijk een domein moeten registreren en daar alle klachten op verzamelen, want als ik de reacties proef is dit slechts het topje van de ijsberg. Tips voor domeinen:

 

www.tntklachten.nl

www.postnlklachten.nl

 

Het kan toch niet zo zijn dat dit sporadisch gebeurd? Ik heb zelf niet zo vaak met TNT of PostNL te maken, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat webshops e.d. hier veel hinder ondervinden.

 

Zijn er geen afspraken te maken voor dit soort zendingen met bijv. een UPS/DHL/Selektvracht/DPD/GLS? Of zelfs Sandd?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahah ja Sandd is inderdaag goed alternatief als die namelijk een adres niet vinden gaat je brief retour via hun vrienden van PostNL :). Als je brief dan niet aankomt weet je zeker dat hij in ieder geval ook waarschijnlijk nooit terug komt.

Je moet trouwens wel betalen voor elke Sandd retour aan PostNL :)

 

xxx

Sanne


Drukwerk en meer.... veel meer! http://www.drukwerkboys.nl

 

DrukwerkBoys.nl het voordeligste drukwerk van NL!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb heel veel afgezien met PostNL, veel verlies van post. Heb dit regelmatig hier geuit.

Ook heb ik heel veel klachten bij PostNL ingediend, meestal geen reactie.

De piek van postverlies lag voor ons in het 2e kwartaal van 2011.

Aan het eind van dit kwartaal ben ik gebeld door een service medewerker van PostNL.

Excuses, begrip en belofte van beterschap. Was een vriendelijke man, maar dit gaf mij natuurlijk niet veel nieuwe hoop.

 

Maar! en nu kom ik bij mijn punt. De tweede helft van 2011 lijkt er toch iets te zijn veranderd bij PostNL.

Misschien is het toeval, misschien niet, maar sinds we de 2e helft van dit jaar zijn ingegaan hebben wij drastisch minder postverlies ervaren bij PostNL. Ik sta altijd vooraan als het aankomt op mopperen op PostNL,

maar nu ik deze verbetering ervaar vind ik het ook eerlijk dit even te melden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou hopelijk neemt het vermissingsaantal bij mij nu ook af

Er kwam een soort piek midden oktober

Ik gebruik het brievenbus om de hoek nu niet meer en lever alles direkt in bij het postkantoor

Durf nog niet te zeggen dat het geholpen heeft, want dat voelt aan als de goden verzoeken

Maar van april tot oktober ging alles gewoon goed en dan kreeg ik plotsklaps de ene mail na de andere binnen, van waar blijft m´n bestelling?

Begon echt uit mijn vel te schieten op het laatste

Want het kost je heel, heel veel geld en het is ook niet bepaald bevorderlijk voor je goede naam.

Zowel jij als je klant hebben aan hun verplichtingen voldaan en als je postbedrijf (die ook niet bepaald goedkoop is) het verprutst, is dat buitengewoon ergerlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit topic eerder doorgelezen en mis wel wat extra informatie. Ik vraag me namelijk af hoe jullie de bestellingen inpakken.

 

Ziet het er mooi of luxe uit: bijvoorbeeld met kadopapier ingepakt, mooie glanzende envelopen, grafisch aantrekkelijk bedrukt, professionele logo duidelijk op de envelop?

 

Kan men raden wat er in de envelop of doos zit: door te voelen of te schudden?

 

Ik denk dat dit wel erg meespeelt of een pakketje 'kwijtraakt' of niet. Er zijn zoveel tussenpersonen die het pakketje in handen krijgen, en er hoeft maar 1 iemand te zijn die niet eerlijk is..

 

Zelf pak ik bestellingen vrij neutraal en eigenlijk wel saai in, maar verder heb ik weinig last van kwijtgeraakte pakketjes via PostNL (3% van alle bestellingen denk ik, maar toch even afkloppen). De belevenis van de klant zal wel wat minder zijn, maar een supersnelle levering maakt dat wel goed (hoop ik).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De TNT heb ik in het begin gebruikt maar nooit meer! Tegenwoordig gebruik ik een koeriersdienst, komen de pakketten ophalen en de volgende dag wordt het afgeleverd.

Tot nog toe 1 keer gehad dat een pakket vermist raakte (<1%) maar dit is keurig vergoed door de koerier. Bij de TNT was het percentage hoger en is er nooit een pakket vergoed.


Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren (17-11) was er een uitzending van "Meldpunt" volledig in het teken van PostNL.

 

Terugkijken.

 

Na het kijken van deze uitzending ben ik verbaast dat ik nog nooit klachten heb gehad. 7% van de post niet na 3 werkdagen zelfs nog niet bezorgd.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

URL "postnlklachten.nl" is op 28 oktober geregistreerd. Hopelijk is het iemand van dit forum, dan kunnen de krachten gebundeld worden om de klachten te centraliseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept