Je hebt gedurende 3 weken meerder malen een contract doorgenomen met een klant. Per email sturen jullie elkaar de conceptversies heen en weer tot dat jullie beide akkoord zijn over het eindresultaat. De klant stuurt de laatste versie en geeft in het email duidelijk aan akkoord te zijn met de inhoud en dat je kunt starten met het project.
Je start met het project en stuurt de klant toch nog een hardcopy. De klant gaat vervolgens op vakantie en stuurt geen hardcopy terug. Je spreekt af alles af te hebben voordat hij terug is, echter je levert het product 1 week later af, mede doordat je te laat input ontvangt van de klant.
De klant is niet blij met de latere levering en ondanks dat je aangeeft dat het groot deels komt omdat je te laat input heb ontvangen, besluit hij toch naar een andere leverancier te gaan.
Nu heb je geen hardcopy contact, maar alleen akkoord per email. Hoe sterk sta je in je recht om de klant toch te laten betalen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jan25
Jan25
Situatie:
Je hebt gedurende 3 weken meerder malen een contract doorgenomen met een klant. Per email sturen jullie elkaar de conceptversies heen en weer tot dat jullie beide akkoord zijn over het eindresultaat. De klant stuurt de laatste versie en geeft in het email duidelijk aan akkoord te zijn met de inhoud en dat je kunt starten met het project.
Je start met het project en stuurt de klant toch nog een hardcopy. De klant gaat vervolgens op vakantie en stuurt geen hardcopy terug. Je spreekt af alles af te hebben voordat hij terug is, echter je levert het product 1 week later af, mede doordat je te laat input ontvangt van de klant.
De klant is niet blij met de latere levering en ondanks dat je aangeeft dat het groot deels komt omdat je te laat input heb ontvangen, besluit hij toch naar een andere leverancier te gaan.
Nu heb je geen hardcopy contact, maar alleen akkoord per email. Hoe sterk sta je in je recht om de klant toch te laten betalen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16007-akkoord-per-email-ook-bindend/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
23 antwoorden op deze vraag