Op het forum heb ik na lang zoeken (misschien nog niet lang genoeg..?) op de volgende vraag nog geen antwoord gevonden: kan ik als oprichter van een BV het oprichtingskapitaal van 18000 € aan de BV (io) LENEN waardoor na oprichting de BV een schuld van 18000 € aan mij heeft die dan weer afgelost kan worden?
Dat is dan wat anders dan het wel gebruikelijke na de oprichting uit de BV lenen door de oprichter van (een deel van) het oprichtingskapitaal.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
pierre france
pierre france
Op het forum heb ik na lang zoeken (misschien nog niet lang genoeg..?) op de volgende vraag nog geen antwoord gevonden: kan ik als oprichter van een BV het oprichtingskapitaal van 18000 € aan de BV (io) LENEN waardoor na oprichting de BV een schuld van 18000 € aan mij heeft die dan weer afgelost kan worden?
Dat is dan wat anders dan het wel gebruikelijke na de oprichting uit de BV lenen door de oprichter van (een deel van) het oprichtingskapitaal.
dank voor een deskundig antwoord
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16417-kan-oprichtingskapitaal-bv-door-oprichter-aan-bv-geleend-worden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag