HL Plagiaat

Aanbevolen berichten

Momenteel werken we in Vlaanderen met een projectgroep aan een gelijkaardig initiatief als Higherlevel voor Vlaamse ondernemers. We wilden absoluut een kopie van Higherlevel vermijden en zijn heel doordacht te werk gegaan. Momenteel hebben we contact met diverse overheden op verschillende niveau’s en leggen we de hand aan een paginadikke conceptnota.

 

Blijkbaar gaat niet iedereen zo doordacht en professioneel te werk. Onze verbazing was dan ook groot toen we de plagiaat-versie van Higherlevel aantroffen op www.ondernemersforum.be

 

Link naar reactie

Ik vind het nog wel mee vallen... Higherlevel.nl heeft niet het alleenrecht op grijs met rood en een bepaalde forum indeling (al zijn de forums en categorieen wel erg letterlijk :) )... en dan nog... Een forum draait bijna helemaal om de al aanwezige kennis en community er omheen. Het forum dat je aan haalt is uhm... leeg...

 

Edit: ben wel benieuwd hoe je 'toevallig' op deze plagiaat poging bent gekomen... aangezien 't niet via google te vinden is en geen leden of inhoud heeft.

Link naar reactie

Edit: ben wel benieuwd hoe je 'toevallig' op deze plagiaat poging bent gekomen... aangezien 't niet via google te vinden is en geen leden of inhoud heeft.

Omdat hij op zoek ging naar een domeinnaam voor zijn forum? (de domeinnaam ondernemersforum.be staat niet op naam van de TS dus)

 

Verder goed dat je zoiets ook voor belgen gaat opzetten!

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie

Ik heb me aangemeld bij het forum... En als lid krijg ik daar geen mogelijkheden om dingen te posten ofzoiets... Tevens is het gewoon helemaal dood... Ik kreeg wel een bevestigingsmailtje van ene maarten met een @telenet.be adres... Is in mijn ogen niet zo heel professioneel... Hij had dan nog beter @ondernemersforum.be kunnen nemen... maar goed...

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Mooie vinding. Zelfs ik wist niet af van het bestaan ??? Mijn smiley in dit opzicht is niet gebaseerd om het niet mogen. Iedereen mag een forum inrichten, maar het had toch wel zo aardig geweest als ze (m.n. omdat het wel een hele duidelijke 1-op-1 copie is qua foruminrichting/boards) om dat even te melden.

 

Maar.. dit even terzijde.

Jaren geleden hebben wij een gesprek gehad met de University of Gent. Ze willen "meedoen" met Higherlevel.nl. Echter, doordat snel duidelijk was dat de wet- en regelgeving in Belgie op vele items heel anders in elkaar zit dan in Nederland is besloten dat we die samenwerking niet aan konden gaan. Alleen al om het feit dat we dan niet direct konden herleiden uit welk "land" de vraag afkomstig was en we dus wilde voorkomen dat men verkeerd geinformeerd wordt.

We hebben toen nog wel een tussentijdse oplossing bedacht, door daar landenvlaggtjes voor te gebruiken. Maar uiteindelijk is heeft er geen doorgang van het gehele idee plaatstgevonden.

Ik praat hier over ca. 4 (of misschien zelfs al 5) jaar geleden.

 

Heb toen wel gemeld dat het Gent uiteraard vrij staat om zelf een forum in te richten en dat wij (dennis en mikky) ter ondersteuning m.b.t. community building daarin zouden meehelpen.

Ze hebben het uiteindelijk niet gedaan.

 

Of deze nu van Gent is of van iemand anders. De afzender is mij nog niet duidelijk. Ik ga sowieso navraag bij hen doen.

Ik zal mij straks aanmelden aldaar. Eerder dan registreren, kan ik niet achterhalen wie daar nu als Belgische initiatiefnemer achter zit. Ik houd jullie op de hoogte.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ondernemersforum is de voorlopige werktitel van ons project en we waren inderdaad opzoek naar een domeinnaam. Dit zal zeker niet de definitieve naam zijn aangezien we op langere termijn verder willen gaan dan een forum.

 

Wij zijn zelf actief in Gent en hebben momenteel contacten met de Universiteit Gent en de Stad Gent. Het zou me dus verwonderen dat dit initiatief van hen uit gaat.

 

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ondernemersforum is de voorlopige werktitel van ons project

 

Kun jij jouw project toelichten?

 

Wij zijn zelf actief in Gent en hebben momenteel contacten met de Universiteit Gent en de Stad Gent. Het zou me dus verwonderen dat dit initiatief van hen uit gaat.

 

Van wie het initiatief wel is, wordt mij ook als ik geregistreed ben niet duidelijk.

Krijg wel direct (na registratie) de melding: “Dit forum heeft geen forums.”

Waarschijnlijk Belgisch :-\

 

Maar als ik (heel eigenwijs niet opgeef), kom ik uiteindelijk wel in de boards terecht.

En als ik dan een bericht wil plaatsen krijg ik de melding

“Deze gebruikersnaam is al in gebruik. Kies een andere.”

 

Dus als gebruiker van mijn eigen gebruikersnaam mag ik geen gebruik maken van het forum ???

 

Ook Belgisch ;D Of nog in de testfase?

Ik ben wel benieuwd of deze plagiaat een serieuze intentie heeft, of dat dit als geintje bedoeld is.

 

Tsja... kan er nog wel om lachen.... Maar ik vind het eigenlijk behoorlijk asociaal hoe alles gecopieerd is.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

...

Don't worry.

De Belgische forum culture ligt op een veel lager pitje (lees: nauwlijks ontwikkeld debatcultuur) of de US, UK of NL.

Op een forum gaat het er juist om dat je jezelf "toont" en ergens voor staat...

en daardoor een uitwisseling aangaat op basis van de juiste intenties en vertrouwen.

Neem het van mij aan dat dat in België een lastige zin is hierboven,

want dan zou je het over ethiek, verantwoording en meerwaarde kunnen hebben,

... en toen ging het fout... ;)

Een mooi voorbeeld zou zijn: vergelijk het aantal "kijkers" met het aantal "reageerders" op fora tussen de beide landen en je snapt meteen waar ik het over heb.

Lieve mensen hier overigens, en lekker leven anders: mooi uitzicht.

If you do what you always did, you'll get what you always got.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

...Don't worry.

 

Doe ik ook niet. Ik vind het gewoon asociaal om zonder medeweten een 1-op-1 copie te ontsluiten.

 

Neem het van mij aan dat dat in België een lastige zin is hierboven

 

;D

 

Lieve mensen hier overigens, en lekker leven anders: mooi uitzicht.

 

Ik vind dit ook wel een lastige zin. Is dit Belgisch ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Contactgegevens zijn van de hoster...enige poster is maartentk

 

onderaan de genoemde website staat een link Het team, levert deze info na inloggen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

"Doe ik ook niet. Ik vind het gewoon asociaal om zonder medeweten een 1-op-1 copie te ontsluiten."

 

Ze hebben zelfs het topic KvK overgenomen, die kent in BE toch echt een andere functie en heeft maar een paar kleine taken zoals wij die in NL hebben

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Kun jij jouw project toelichten?

 

Momenteel is onze analyse afgerond. Daaruit blijkt dat de overheid heel wat startersinformatie beschikbaar stelt en inspanningen levert om ondernemerschap te stimuleren. Toch blijven starters of jonge ondernemers vaak met heel wat vragen zitten. Vaak heel specifieke vragen waarop geen pasklaar antwoord te geven is. Er bestaan dan wel diverse real-life ondernemersfora (real-life) maar voor vele starters is de drempel te hoog.

 

Op dit ogenblik werken we aan een conceptnota voor ons project. Het concept, zoals we het momenteel voor ogen hebben, bestaat erin door middel van de oprichting een virtual community of practice aan te zetten tot kennis- en ervaringsuitwisseling tussen ondernemers met als doel het stimuleren van nieuw ondernemerschap en het verbeteren van de werking en dienstverlening van bestaande ondernemers. Daarenboven willen we op onze beurt een kennis- en ervaringsuitwisseling met bestaande initiatieven tot stand brengen. Op die manier kunnen de verschillende initiatieven voor ondernemers beter op elkaar inspelen.

 

Maar ik vind het eigenlijk behoorlijk asociaal hoe alles gecopieerd is.

 

Dit was nu net mijn punt.

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Heb ik nu de hoster lastiggevallen :-\

Ben toch meer pissed dan ik dacht en heb ik dus niet op zitten letten ;)

 

De link naar het team mocht ik als registrant niet gebruiken

Maar TOP... maartentk@telenet.be dat is het email adres wat ik nodig heb.

Ik kreeg namelijk geen bevestigingsemail bij registratie.

Sta ik nu al op de IP banlijst ;D

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ze hebben zelfs het topic KvK overgenomen, die kent in BE toch echt een andere functie en heeft maar een paar kleine taken zoals wij die in NL hebben

 

Inderdaad. Als ik me niet vergis is de KvK in NL een overheidsinstantie, terwijl dit in BE een onafhankelijke ondernemersorganisatie is. Als ondernemer in BE ben je volledig onafhankelijk van de KvK.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

[Toch blijven starters of jonge ondernemers vaak met heel wat vragen zitten. Vaak heel specifieke vragen waarop geen pasklaar antwoord te geven is.

 

Zeer herkenbaar ! Ik vermoed dat dit een internationaal gegeven is.

 

Succes met dit project. Houd je ons op de hoogte?

 

Dat blijkt... Of ze mogen je niet (6)

 

Daar hebben wel meer mensen last van ;D

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

 

Lieve mensen hier overigens, en lekker leven anders: mooi uitzicht.

 

Ik vind dit ook wel een lastige zin. Is dit Belgisch ;)

 

:)

Typische Telex stijl om het leven tussendoor te omschrijven.

"Het uitzicht": metafoortje, omdat het land geografisch op een kruispunt zit, dus een soort "overzicht" heeft.

 

Ik vind het wel bieb dat dit jullie te beurt is gevallen, maar het zal of zichzelf oplossen doordat uiteindelijk mensen het virtuele laten draaien of het is een (flauwe) grap, of het is promomateriaal ( weliswaar "filling").

Ik kan meevoelen want de eer is mij ook ooit te beurt gevallen.

Een telefoon van de raadsman naar de copy-cat was destijds genoeg,

op basis van copyright, was de concurrent na 24u weg.

De legale basis daarvoor was dat een copie van mijn site ondermijnend zou kunnen zijn voor mijn bedrijf en misleidend werkte naar de particulier.

Ik was wel geflateerd, maar het moet wel fair blijven, uiteindelijk ging/gaat het om de energie en de investering.

 

maartentk in .be leverde dit:

http://www.google.be/search?hl=nl&client=safari&rls=en&q=maartentk&btnG=Zoeken&meta=cr%3DcountryBE

 

Plagiaat is compleet met hun referentie naar "het Rijk" in .be heet dat anders: staat, overheid enz.

 

Als jullie nu stelden dat HL een bedrijfstool is ? ;)

 

Succes.

If you do what you always did, you'll get what you always got.

Link naar reactie

ach, als ze je kopiëren, is dat zowel een compliment als een eer.

 

heb vorige maand hetzelfde meegemaakt. meld het hier zonder bijbedoeling van spam (het is niet meer van mij), maar wel vermakelijk, exact dezelfde branche-indeling, maar het ziet er niet uit.

 

vergelijk www.tv4b.com met www [punt] freebc [punt] nl

 

kortom, zorg voor goede content door relevatie, dan hebben we van de zuiderburen niets te vrezen.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Beste mensen,

 

Ik ben Maarten en eigenaar van ondernemersforum.be. Bedankt voor de mail Mikky Vrolijk want anders zou ik

nooit op de hoogte geweest zijn van deze thread. Bij deze wil ik toch enkele zaken duidelijk stellen:

 

Wij zijn idd van plan een reclamevrij ondernemersforum op te starten in Vlaanderen (en dan ook uitsluitend een forum). Dit zijnde omdat wij zelf een zaak aan het opstarten zijn en wij in Vlaanderen bitter weinig support konden vinden zoals dat in Nederland wel het geval is (we hebben oa veel kennis opgedaan dankzij higherlevel.nl waarvoor dank). Daarom vonden wij het een goed idee om Vlaamse ondernemers met elkaar in contact te laten komen via een forum.

 

Wees gerust over het "plagiaat". Dit is zeker niet onze bedoeling. Wij hebben enkel de structuur overgenomen bij

wijze van voorbeeld en om het forum vorm te geven en om te testen etc. Wij hebben nog maar net de domeinnaam en we

hebben nog niets van reclame gemaakt, laat staan dat we te vinden zijn op Google! De huidige structuur van het forum

is dus tijdelijk en het was niet de bedoeling dat dit forum nu al "bekend" werd. Jullie zien toch ook wel dat

er geen geregistreerde gebruikers noch posts zijn?

 

In België zijn er andere regelgevingen en wetten ivm het ondernemerschap en zodoende staat het ons vrij om

een uitsluitend Vlaams ondernemersforum op te starten denk ik. Hopelijk kunnen jullie zich hier in vinden.

 

Wanneer we het forum lanceren zullen we het vooraf hier laten weten. Dan kunnen jullie het nog eens zelf checken dat het zeker geen plagiaat is.

 

Mochten er toch nog opmerkingen zijn hoor ik dat graag.

 

Mvg,

Maarten

 

 

www.ondernemersforum.be - Ondernemers voor ondernemers in Vlaanderen

Link naar reactie

Wees gerust over het "plagiaat". Dit is zeker niet onze bedoeling. Wij hebben enkel de structuur overgenomen bij

wijze van voorbeeld en om het forum vorm te geven en om te testen etc. Wij hebben nog maar net de domeinnaam en we

hebben nog niets van reclame gemaakt, laat staan dat we te vinden zijn op Google! De huidige structuur van het forum

is dus tijdelijk en het was niet de bedoeling dat dit forum nu al "bekend" werd. Jullie zien toch ook wel dat

er geen geregistreerde gebruikers noch posts zijn?

 

Dat was eigenlijk ook wat ik vermoedde. Wij doen dat zelf ook nog wel eens, een site al online zetten om te testen... en daar komt ook wel heel vaak dan copy/paste content van andere sites letterlijk in voor. Als iemand dan de domeinnaam raadt... tja.. beetje pech natuurlijk :)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.