• 0

Leuk evenement gehad met mixed feelings na afloop...

Zaterdag 27 september heb ik in mijn 'Garage' een gast, namelijk de heer Opscholtens, beëdigd taxateur van o.a. oud speelgoed. Gespecialiseerd in modelauto's en treinen. De man kan erg leuk vertellen en de bedoeling is dat het een soort van 'Tussen Chroom en Roest' gaat worden, mensen nemen hun oude Dinky Toys of Marklin trein mee en de taxateur geeft er een leuk verhaaltje over.

 

Een lokale verslaggever en verzamelvriend heeft het al in het lokale sufferdje gekregen met giga grote foto, dus lokaal is het wel bekend. Uiteraard staat het op mijn website en is het gecommuniceerd naar mijn klanten via email.

Er zijn al mensen geweest die de krant maar half gelezen hebben, "oh, is het niet vandaag?"

 

Dit gaat dus erg leuk worden en het spreekt blijkbaar veel mensen aan.

 

Wat kan ik nog doen om er nog meer bekendheid aan te geven?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

- Doe een rondje autofora.

- Plaats een advertentie op marktplaats?

- Stuur wat brieven rond naar verenigingen? hier of hier.

- Ik zie modelbouwforum punt nl en rc-junkies punt com

- Probeer de eigenaar van de picasso van de modelauto's te strikken en ga daar mee "adverteren" dat die aanwezig is

 

...

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 1

Leuk om te lezen waar je mee bezig bent en 'tiny'> 'big' wil maken.

 

Ergens op dit forum was een overzicht gezet van de e-mail adressen van de verschillende persdiensten, ik ben even kwijt waar dat stond maar herinner mij dat een van de top-forummers een pracht van een lijstje had gemaakt.

 

Misschien dat het ook mogelijk is een taxatie on-line te maken, ik kan mij indenken dat niet iedereen de tijd heeft om naar je te komen, al zal de wens er wel zijn :-) . Online taxatie kan een indicatie geven van de waarde en een eerste aanzet geven om toch langs te komen.

 

Succes en een pracht van een taxatiedag gewenst.

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 1

Is die dag ook leuk voor kinderen? Misschien ouders proberen te bereiken? Als je een springkussen een grabbelton erbij doet, heb je meteen twee redenen voor al die treinliefhebbende papa's om hun kroost mee te nemen.

 

Hmmm, misschien een simpele advertentie in de supermarkten plakken? (Ik weet niet waar ouders zich verder verzamelen, haha!)

 

Veel succes!

 

Martina Aronsson

Oprichter Triple News, news with a Dutch/Swedish twist!

Adviseur Zweden-Nederland gerelateerde kwesties

Link naar reactie
  • 0

[semi-Off-Topic]

Een taxateur beoordeelt de 'oude' modellen die door paps worden gebracht.

 

Zet een hele grote bak lego neer en laat de kinderen die meekomen een eigen 'schaalmodel' van hun eigen auto maken en 'taxeer' die aan het eind van de dag. De mooiste 3 komen een maand in de vitrine en krijgen een leuk prijsje

Als er tevoren bekendheid aan gefft dan kunnen ze natuurlijk ook thuis vast aan de slag

[/semi-Off-Topic]

 

 

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Lego: erg leuk (ben er zelf vroeger helemaal gek van geweest) maar ik verkoop het niet en het ligt buiten mijn 'focus'. Heb al meer aanbiedingen gehad van bouwers om e.e.a. tentoon te stellen in mijn showroom. Tot nu toe heb ik die boot afgehouden.

 

Maar het gaat om de bekendheid van de dag, niet om de invulling (alhoewel het meedenken hierin wel op prijs wordt gesteld)

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1

Misschien is het een idee je bus (als deze tenminste beschikbaar is) overdag op steeds verschillende, strategische plekken in het dorp (of iets wijder: de regio) te parkeren en plak het krantenartikel aan samen met een 'nog zoveel dagen' biljet en start een opvallende aftelsessie!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

stuur een persbericht rond dat je x auto's (te weten...) op de opening weggeeft en dat iedere bezoeker kans maakt; De verwarring tussen heuse auto's en miniatuur zal er voor zorgen dat je in jouw buurt niet meer kan parkeren...

Link naar reactie
  • 0

Ha, die is grappig!!! Daar is idd wel het e.e.a. aan te doen, relatie leggen tussen 'echte' auto's. Eventueel een 'gratis' APK oid... Of gratis grote beurt, of gratis auto wassen.

 

Trouwens, het evenement heeft het AD gehaald dit weekend, in de regionale bijlage stond het, weliswaar heel klein, op de voorpagina!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1

De taxatiedag was een succes, meer dan 35 taxaties gedaan.

En met aan het begin en aan het eind een half uur uitloop. De eerste 'klanten' stonden al om 12:30 op de stoep, terwijl we pas om 13:30 uur zouden beginnen. De heer Opscholtens was rond 13:00 aanwezig en is maar meteen begonnen.

Afloop was officieel 16:30 uur, maar werd dik na 17:00 uur.

 

Foto verslag is hier te vinden: 3 Inch Forum verslag Taxatie bij Tiny Toy Cars

 

Echter, financieel was 't niet zo'n succes. Er is maar matig verkocht... De meeste mensen kwamen met oud spul aanzetten, maar hadden niet de intentie om er nog wat nieuw spul bij te kopen.

 

Marketingtechnisch was 't wel leuk, reeds twee kranten gehaald en er zal zeker in een krant nog een verslag verschijnen.

 

Toch zit ik met een onbevredigd gevoel: is dit nou wel goede pr voor je toko, of niet? Publiek trekt het wel, maar klanten niet. Of moet je zoiets zien als 'investering' in je marketing, omdat je naam toch weer een paar keer genoemd wordt in de pers?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Echter, financieel was 't niet zo'n succes. Er is maar matig verkocht... De meeste mensen kwamen met oud spul aanzetten, maar hadden niet de intentie om er nog wat nieuw spul bij te kopen. Marketingtechnisch was 't wel leuk, reeds twee kranten gehaald en er zal zeker in een krant nog een verslag verschijnen. Toch zit ik met een onbevredigd gevoel: is dit nou wel goede pr voor je toko, of niet? Publiek trekt het wel, maar klanten niet. Of moet je zoiets zien als 'investering' in je marketing, omdat je naam toch weer een paar keer genoemd wordt in de pers?

Mijns inziens heb je, i.p.v. direct veel te verkopen, een enorme positieve beeldvoming bewerkstelligd en dat kan zich op termijn in harde munten uitbetalen. Meer mensen weten nu van je bestaan en weten je te vinden. Zie het als zaaien, dan de akker blijven verzorgen en het gewas gezond laten rijpen, het oogsten komt later...

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Henri,

 

PR is voor twee dingen goed: 1. Opbouwen van je goede naam (investeren) 2. Verkopen.

 

Zeker met jouw producten is het goed om je goede naam zo Goed Mogelijk te hebben. En wees niet verbaasd als je het komende half jaar van kopers te horen krijgt dat ze door je event getriggerd werden, maar dat de timing er toen nog niet direct was. Een auto kopen doe je ook niet elke dag en spontaan.

 

Lijkt mij dat je een erg succesvol event hebt gehad. Vraag vanaf nu aan kopers (na de sale) hoe ze je kennen en track dit het komende jaar - half jaar en je weet of het voldoende voor je heeft opgebracht. Good luck.

Link naar reactie
  • 0

Dag Henri,

 

mensen die de moeite nemen om naar jouw garage te komen voor een taxatie vertellen dit de komende tijd nog wel rond. Stonden de taxaties bijvoorbeeld uitgeschreven op een kaartje van TTC? Probeer op dit soort eenvoudige manieren ook offline in de picture te komen/blijven. Kortingsbonnen zijn volgens mij al eens eerder besproken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Uhm, ja, misschien ben ik iets te gretig waar het op verkopen aankomt...

 

Het gaat me allemaal niet snel genoeg. Van meerdere kanten hoor ik dat ik er meer geduld mee moet hebben... Moelijk hoor!

 

Het lijkt of je weinig met marketing of PR wilt doen. Is op zich niet erg, focus dan alleen en uitsluitend op sales acties. Voordeel daarvan is dat die vaak wel behoorlijk meetbaar zijn. Elke uiting in de media moet dan tenminste een aanbieding bevatten.

 

Als dit event vooral een snuffelactie voor je potentiele klanten is geweest, is dat voor hun vermoedelijk wel waardevol geweest. Als je nog eens zoiets opzet, koppel er dan een paar leuke aanbiedingen aan (2e auto halve prijs! of zoiets). Of een kortingsbon bij aankoop binnen 3 maanden na event van zeg 10%. Dan kun je de respons ook goed meten en weet je of zo'n event succes heeft.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.