Edo van Santen Geplaatst: 13 oktober 2008 Edo van Santen 2,7k 112 Geplaatst: 13 oktober 2008 Prijsvraag Web 2.0 voor de overheid.. Grijp je kans De overheid ‘goes web 2.0’ en wil daarmee haar ‘jaar 0’ imago afwerpen! Hoezo logge bedrijfscultuur met hopeloos ouderwetse communicatieaanpak en dito middelen? Crowdsourcing, user generated content, wiki’s, widgets, corporate blogging, adwords en social networking: het wordt allemaal ingezet om de interactie tussen burgers en overheid te verbeteren! Maar… er zijn ideeën nodig! De staatssecretaris van Binnenlandse zaken stelt 3x 25.000 euro beschikbaar voor de beste WEB 2.0 ideeën. Er wordt een beroep gedaan op de creatieve denkkracht van burgers, ondernemers en ambtenaren. En dat is wel nodig, getuige dit filmpje…. www.youtube.com/user/Overheid20 meer info: zie: www.overheid20.nl/prijsvraag note: het kan zijn dat dit al in een ander draadje was geplaatst. de zoekfunctie is gebruikt maar gaf geen resultaat. mocht het toch al ergens staan, mea culpa. Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c) "Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!" Link naar reactie
frans74 Geplaatst: 13 oktober 2008 frans74 281 57 Geplaatst: 13 oktober 2008 Maak een apart deel binnen het HL-forum: "Vraag het de ambtenaar" en mirror (alleen dit specifieke deel, de rest van HL blijft ondernemersdomein) dit op diverse overheidssites. 'Dwing' een groepje ambtenaren met specifieke kennis hier te antwoorden, met alleen toegang tot het ambtenarendeel. Verschil in benadering van vraagstukken door ondernemers en ambtenaren lijkt me een (vooral voor ambtenaren) uitermate leerzame ervaring ;D *vraagt BGP ZZP even mijn bankrekeningnummer aan Balkenende te twitteren* Frans74 de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals Link naar reactie
ShopJeRot Geplaatst: 13 oktober 2008 ShopJeRot 421 14 Geplaatst: 13 oktober 2008 Laat ze nu eerst eens de pre-web en de web 1.0 automatisering op orde krijgen, dan kan er later altijd een web 2.0 sausje overheen. Ik hoop dat deze verspilling bij 75k blijft. Verder ben ik heel positief hoor! Jippie! Link naar reactie
Kees de Kruiff - In Memoriam Geplaatst: 13 oktober 2008 Kees de Kruiff - In Memoriam 948 107 Geplaatst: 13 oktober 2008 Het is geen verspilling ... voor 75k koopt de overheid meestal niet meer dan een soort overeenstemming over de opdrachtformulering. Nu krijgen ze de ideeen panklaar aangeleverd. Bovendien komt het uit een ander potje waardoor de post "Inhuur externen" daalt ;) Kees de Kruiff In Memoriam Link naar reactie
R.I.P. - Benm Geplaatst: 14 oktober 2008 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 14 oktober 2008 De overheid ‘goes web 2.0’ En wat mag dat behelsen? User generated legislation? Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
R.I.P. - Fred Wiersma Geplaatst: 14 oktober 2008 R.I.P. - Fred Wiersma 4,7k 244 Geplaatst: 14 oktober 2008 De overheid ‘goes web 2.0’ En wat mag dat behelsen? User generated legislation? Ik denk vooral aan het eeuwenoude 'user generated taxes' ;D Heel indirect genereren de burgers al wetgeving, om er vervolgens over te gaan klagen ;D r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM Link naar reactie
R.I.P. - Fred Wiersma Geplaatst: 14 oktober 2008 R.I.P. - Fred Wiersma 4,7k 244 Geplaatst: 14 oktober 2008 ... Maar… er zijn ideeën nodig! De staatssecretaris van Binnenlandse zaken stelt 3x 25.000 euro beschikbaar voor de beste WEB 2.0 ideeën. ... Van de website: Voor de realisatie van de ideeën stelt het ministerie 25.000 euro ter beschikking. Dat geld is bedoeld voor de technische realisatie. De winnende indieners krijgen als persoonlijke prijs een minilaptop. Indieners worden betrokken bij de uitvoering van de pilots. Dus zelfs die 25k is niet als beloning bedoeld. Ons belastinggeld wordt niet verspild ;D r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM Link naar reactie
DunneSloeber Geplaatst: 14 oktober 2008 DunneSloeber 458 20 Geplaatst: 14 oktober 2008 "De winnende indieners krijgen een minilaptop" ... -piep toet stoom reutel-. Zo dat was weer even mijn robbertje overheid voor vandaag. Grmbl. Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet. Link naar reactie
Mikky Vrolijk Geplaatst: 14 oktober 2008 Mikky Vrolijk Moderator+ 11,3k 479 Geplaatst: 14 oktober 2008 Voordat we ons al te druk maken........ Voordrachten voor genomineerden kunnen tot 15 september 2008 worden ingediend Wel kun je naar de uitreiking op 4 december, waar het beste web 2.0 idee feestelijk gegund wordt (niet te verwarren inderdaad met prijswinnaar) ;D Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent ! Link naar reactie
WaltervL Geplaatst: 14 oktober 2008 WaltervL 610 26 Geplaatst: 14 oktober 2008 http://overheid20prijsvraag.ning.com/ Hier staat toch 17 November als sluitingsdatum ??? Toeristische informatie en bezienswaardigheden voor vakantie in Baltische Staten Link naar reactie
ShopJeRot Geplaatst: 14 oktober 2008 ShopJeRot 421 14 Geplaatst: 14 oktober 2008 ... Ons belastinggeld wordt niet verspild ;D Dat is een erg gevaarlijke bewering ;D Link naar reactie
Octa Foto Geplaatst: 14 oktober 2008 Octa Foto 38 1 Geplaatst: 14 oktober 2008 Toch jammer van de overheid. De techniek en uitvoering zit al in web 3.0. Link naar reactie
frans74 Geplaatst: 14 oktober 2008 frans74 281 57 Geplaatst: 14 oktober 2008 Toch jammer van de overheid. De techniek en uitvoering zit al in web 3.0. Zit jij al in web3.0 trouwens? leg me eens uit waarom de overheid dan voorop moet lopen hierin? Liever eerst maar even wat 'best practices' van 3.0 aanschouwen voor er belastinggeld tegenaan gegooid wordt... Trouwens: Waarin verschilt web3.0 van 2.0 eigenlijk (ook qua techniek) en welke 3.0 toepassing zou je de overheid dan willen adviseren? Ben benieuwd naar je voorstel/antwoord frans de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals Link naar reactie
R.I.P. - Fred Wiersma Geplaatst: 14 oktober 2008 R.I.P. - Fred Wiersma 4,7k 244 Geplaatst: 14 oktober 2008 Laat ze nu eerst eens de pre-web en de web 1.0 automatisering op orde krijgen, dan kan er later altijd een web 2.0 sausje overheen. ... Ach zo slecht is het ook weer niet. Digid, de BD waar je al redelijk wat aangiftes electronisch kan doen (zelfs de VAR sinds kort), het gaat vooruit, hoewel het altijd nog beter kan. Bij verschillende gemeentes is ook al steeds meer electronisch aan te vragen danwel te regelen. En het mag ook niet teveel kosten anders wordt er weer geklaagd over verspilling van belastinggelden ;). r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM Link naar reactie
Mikky Vrolijk Geplaatst: 16 oktober 2008 Mikky Vrolijk Moderator+ 11,3k 479 Geplaatst: 16 oktober 2008 Hier staat toch 17 November als sluitingsdatum ??? Kwestie van tussentijds de indieningstermijn oprekken en de site up-daten ;) Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent ! Link naar reactie
Octa Foto Geplaatst: 16 oktober 2008 Octa Foto 38 1 Geplaatst: 16 oktober 2008 Trouwens: Waarin verschilt web3.0 van 2.0 eigenlijk (ook qua techniek) Web 2.0 is gewoon een internet pagina / site met een bepaalde toepassing die ineens web 2.0 word genoemd. Dit is het zelfde als web 1.0 en gewoon internet pagina / site. Web 3.0 is het internet gebruiken zonder browser. B.V. je koelkast merkt op dat de melk op is en kan dan de melk bestellen. (Eventueel bij de goedkoopste aanbieder). Je kijkt op T.V. niet meer naar wat er door de zenders wordt aangeboden, maar jij wil een bepaalde film zien en je T.V. haalt het van internet op. De overheid moet hierin ook geen leidende rol in spelen (kunnen ze ook niet) maar de markt doet dit vanzelf wel. Link naar reactie
DunneSloeber Geplaatst: 16 oktober 2008 DunneSloeber 458 20 Geplaatst: 16 oktober 2008 Web 2.0 is niet wat jij beschrijft. http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet. Link naar reactie
frans74 Geplaatst: 16 oktober 2008 frans74 281 57 Geplaatst: 16 oktober 2008 Toch jammer van de overheid. De techniek en uitvoering zit al in web 3.0. en De overheid moet hierin ook geen leidende rol in spelen (kunnen ze ook niet) maar de markt doet dit vanzelf wel. Spreek je jezelf nu niet tegen? de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals Link naar reactie
Jeroen Bakker Geplaatst: 16 oktober 2008 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 16 oktober 2008 Is de semantische discussie echt nodig binnen dit topic? Ik ken namelijk nóg wel zes definitief van Web 3.0, die niets met koelkasten van doen hebben.... Graag weer on-topic dus: wie doet er mee met deze wedstrijd, of wie heeft er goede ideeën voor 'overheid 2.0'? :) Link naar reactie
Christine Geplaatst: 16 oktober 2008 Christine 5,5k 322 Geplaatst: 16 oktober 2008 Voordat we ons al te druk maken........ Voordrachten voor genomineerden kunnen tot 15 september 2008 worden ingediend Wel kun je naar de uitreiking op 4 december, waar het beste web 2.0 idee feestelijk gegund wordt (niet te verwarren inderdaad met prijswinnaar) ;D Maar je kunt dus een idee indienen dat je zelf kunt uitvoeren, of zelfs waarvoor je zelf de meest aangewezen partij bent. Dan "win" je zelf de 25k, zij het als omzet, niet als prijs. Ik weet wel iets..... christine.nl Ciphermail Maas AItech Moto Gymkhana Link naar reactie
Frans Sijtsma Geplaatst: 16 oktober 2008 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 16 oktober 2008 Bedankt voor de tip, mijn plan is ingediend. de visuele overheid @christine: als jij dat nou eens ff in elkaar programmeerde :) Frans edit: volgens mij heb je je al aangemeld christine/xtine of vergis ik me sterk? Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie
frans74 Geplaatst: 21 oktober 2008 frans74 281 57 Geplaatst: 21 oktober 2008 Goed, het is de bedoeling dat het allemaal web2.0 wordt. Lijkt mij dan geen gekke gedachte er een HL projectje van te maken. Aangezien het plan dat je indient doorlopend aangepast en ge-update kan worden hierbij het volgende voorstel/verzoek/idee: Indien mijn idee je wat lijkt en je hebt aanvullingen: post ze hier Indien het je niets lijkt: post hier en leg uit waarom, en wat je zou verbeteren. op basis daarvan zal ik het plan, met referte naar deze draad, aanpassen op genoemde site Zo wordt het een HL-community-project... echt web 2.0 De inzendingen worden als volgt beoordeeld Beoordelingsproces De ingezonden ideeën worden op drie manieren beoordeeld - de dynamiek rondom uw idee op deze Ning-site (pageviews, comments, etc.) - het oordeel van een nader samen te stellen begeleidingscommissie (die een longlist vaststelt) en van een externe jury (die een shortlist samenstelt) - het oordeel van het publiek tijdens de werkconferentie op 4 december Indien dit project wint dan wordt de minilaptop door de MOD's verloot onder de deelnemende/postende leden in dit draadje. Mocht je zelf aanvullingen willen schrijven, of reacties op het voorstel dan kan dat als je een NING account hebt de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals Link naar reactie
wd Geplaatst: 1 november 2008 wd 30 0 Geplaatst: 1 november 2008 Toch jammer van de overheid. De techniek en uitvoering zit al in web 3.0. Alsof het onderscheid allemaal zo helder is. Wat de overheid nodig heeft zijn gewoon degelijke webdiensten die 24/7 per dag vlekkenloos draaien en razendsnel beschikbaar zijn. Voldoende informatie in ouderwetse tekst met afbeeldingen en als ondersteuning een opgeleide helpdesk met verstand van zaken die je zowel kunt bellen als mailen. Noem het web 4.0 retro als je dat wilt. Een zakelijke website + CMS + webhosting + domeinnaam + e-mail + gratis updates voor slechts 20 euro p/m! Ga naar Webdesign Direct! Link naar reactie
Aanbevolen berichten