De laatste tijd heb ik meerdere malen over het fenomeen barteren gehoord: zakelijk ruilen. Hier op Higherlevel is er eenmaal, in begin 2004, een uitgebreid topic over geweest. Dat is alweer eventjes terug, dus tijd voor een nieuw topic!
Barteren, het zakelijke ruilen, zou om verschillende redenen interessant zijn. Zo...
[*]... kan je overgebleven voorraad als betaalmiddel gebruiken
[*]... kan je onbenutte capaciteit, benutten
[*]... kan je je netwerk vergroten
Zijn er hier mensen die wel eens gebarterd hebben, of dat zelfs vaker doen? En doe je dit dan met de bedrijven om de hoek, of ook via internet en grootschaliger? Waar moet je op passen bij barteren? En zou barteren een oplossing kunnen zijn voor bedrijven die in deze crisistijd hun voorraad niet kwijt raken, en krap bij kas zitten? En die dus door te barteren geen geld nodig hebben, en hun voorraad weer waarde geven?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Michiel Hennink
Michiel Hennink
Beste ondernemers,
De laatste tijd heb ik meerdere malen over het fenomeen barteren gehoord: zakelijk ruilen. Hier op Higherlevel is er eenmaal, in begin 2004, een uitgebreid topic over geweest. Dat is alweer eventjes terug, dus tijd voor een nieuw topic!
Barteren, het zakelijke ruilen, zou om verschillende redenen interessant zijn. Zo...
[*]... kan je overgebleven voorraad als betaalmiddel gebruiken
[*]... kan je onbenutte capaciteit, benutten
[*]... kan je je netwerk vergroten
Zijn er hier mensen die wel eens gebarterd hebben, of dat zelfs vaker doen? En doe je dit dan met de bedrijven om de hoek, of ook via internet en grootschaliger? Waar moet je op passen bij barteren? En zou barteren een oplossing kunnen zijn voor bedrijven die in deze crisistijd hun voorraad niet kwijt raken, en krap bij kas zitten? En die dus door te barteren geen geld nodig hebben, en hun voorraad weer waarde geven?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Michiel.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20125-barteren-in-crisistijd/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag