• 0

Kosten voor een boekhouder eenmanszaak

Hoi allemaal,

 

Ik heb een eenmanszaak en verkoop computerapparatuur, ik heb een omzet van ongeveer 250.000 euro per jaar.

Ik doe zelf alle administratie bijhouden maar wil de maandelijkse btw aangifte, ib aangifte en jaarrekening aan een administratiekantoor uitbesteden.

 

Wat is een redelijke prijs wat ze mij kunnen rekenen?

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Pff lastig. Markt is erg divers en de kwaliteit ook. Ook ik houd mijn eigen administratie bij en doe BTW en LB zelf. Fiscalist stelt jaarrekening op en geeft IB tips. Ik lever alles zo goed als perfect aan en dan kost het me ongeveer € 750,- per jaar. Ik denk dat het goedkoper kan, maar ben heel tevreden.

 

Een vriendje van me heeft een administratiekantoor en doet alles voor € 100,- per maand (belastingaangiften en administratie). Hij heeft ook een light pakket (dan moet je zelf online boeken en doen zij de rest) voor circa € 50,- per maand. Jaarrekening zit daar niet in. Dat kost circa € 600,-.

 

Ik denk dat dit aan de goedkope kant is, maar het kan altijd goedkoper.

Link naar reactie
  • 0

Dat ligt er helemaal aan met wie je in zee gaat en hoe je het organiseert.

BTW-aangifte door een administrateur laten doen bespaart je werk, maar daardoor geef je zelf wel het heft uit handen om ook vooruit te kijken en evt. nog net mooi van een KOR-regeling gebruik te kunnen maken als je wat extra inkoopt bijv.

Als je je inkopen en verkopen simpel in een spreadsheet verwerkt, is BTW-aangifte maar een fluitje van een cent.

Jaarstukken voor een eenmanszaak betekent niks meer dan verdeling van de kosten over toegestane kostenposten. Dat kun je meteen in dezelfde inkoop-spreadsheet meenemen en per post totaliseren. Als je dat aan de administrateur overlaat, kun je daar ook onenigheid over krijgen, dus je zult het minimaal zelf moeten aangeven.

Jaarstukken, bedoel je waarschijnlijk dan nog de balans mee, die komt automatisch uit het IB-aangifteprogramma van de administrateur gerold. IB-aangifte kun je dus wel altijd beter door een administrateur laten doen.

Maar iedereen heeft zo natuurlijk z'n eigen voorkeuren.

Het isheel belangrijk om een administrateur te kiezen die met jou samen in de toekomst wil kijken. Het droog inkloppen van cijfertjes lokt fouten uit en biedt jouw geen informatie over je strategie. Je kunt met je eenmanszaak al terecht bij een full-time administrateur, die ook een eigen bedrijfje heeft om de administraties van kleinere ondernemers te verzorgen. Dat zal waarschijnlijk ook de goedkoopste optie zijn en mogelijk ook de grootste flexibiliteit bieden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi ondernemersss

 

Bekijk deze vraag eens vanuit jouw behoefte!

 

De omzet zegt niets over de mate van deskundigheid die je nodig hebt. Als je op 250K omzet 30K winst overhoudt en er geen bijzondere fiscale opties zijn, dan kun je al terecht bij een boekhouder voor 40 euro per uur. Bedenk je dan wel dat je bij hem/haar ook niet kunt klagen als er een fiscaal gunstige oplossing over het hoofd gezien wordt.

 

Hou je van de 250K omzet 100K winst over, dan is een beter opgeleide adviseur wel raadzaam omdat je dan veelal fiscale besparingen kunt realiseren die de boekhouder niet herkent.

 

Het is geen veeg uit de pan richting de boekhouder, maar simpelweg erkennen wat je nodig hebt en voor welk adviesniveau je wilt betalen.

 

Veelal groei je mee met het niveau van je adviseur, maar erken bovenal het punt waarop jij jouw adviseur ontgroeit.

 

Afhankelijk van die behoefte kost het je ergens tussen 700 en 1.200 euro per jaar.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

De omzet zegt niets over de mate van deskundigheid die je nodig hebt. Als je op 250K omzet 30K winst overhoudt en er geen bijzondere fiscale opties zijn, dan kun je al terecht bij een boekhouder voor 40 euro per uur. Bedenk je dan wel dat je bij hem/haar ook niet kunt klagen als er een fiscaal gunstige oplossing over het hoofd gezien wordt.

 

Het feit dat iemand een mooi bordje op zijn gevel heeft met belastingadviseur of consulent geeft ook geen garantie dat hij niets vergeet. Ik krijg soms vragen van die mensen waarvan ik denk dat moet jij toch weten.

www.cijfermanager.nl

Link naar reactie
  • 0
Het feit dat iemand een mooi bordje op zijn gevel heeft met belastingadviseur of consulent geeft ook geen garantie dat hij niets vergeet. Ik krijg soms vragen van die mensen waarvan ik denk dat moet jij toch weten.

Waarvan akte. Maar is het nou echt nodig om hiervoor een anderhalf jaar oud topic omhoog te kicken? Hoe vind je een dergelijk oud topic überhaupt? Da's best nog wel moeilijk.

Leden kunnen dan wel eens gaan denken dat je kennelijk dringend 10 posts nodig hebt voor een bijdrage in "wat vinden jullie van mijn". ::). Vermijd die schijn a.u.b., bij voorkeur bijdragen in/aan recente topics/ actuele vragen

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Het feit dat iemand een mooi bordje op zijn gevel heeft met belastingadviseur of consulent geeft ook geen garantie dat hij niets vergeet. Ik krijg soms vragen van die mensen waarvan ik denk dat moet jij toch weten.

 

wil er wel even in inhaken: je trapt een deur in die zo ver open staat dat je er ook gewoon doorheen kunt lopen ::)

 

Ik beweer zulks immers ook helemaal niet. Ik geef enkel ter overweging waar TS IMHO op dient te letten bij haar keuze. Voel je nou niet aangevallen omdat je een administratiekantoor hebt. Daarbij is mijn conclusie hetgeen waar het om draait:

Het is geen veeg uit de pan richting de boekhouder, maar simpelweg erkennen wat je nodig hebt en voor welk adviesniveau je wilt betalen.

 

Veelal groei je mee met het niveau van je adviseur, maar erken bovenal het punt waarop jij jouw adviseur ontgroeit.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Je zou [referal link verwijderd] kunnen proberen. Ze zijn goedkoper dan een accountant en alles beheer je zelf online

 

Met scannen en mailen ben je al langer bezig dan dat je het zelf in een kostenstaat boekt. Bovendien is de vraag: Wie spreek je aan?

Link naar reactie
  • 0

Je zou [referal link verwijderd] kunnen proberen. Ze zijn goedkoper dan een accountant en alles beheer je zelf online

 

Met scannen en mailen ben je al langer bezig dan dat je het zelf in een kostenstaat boekt. Bovendien is de vraag: Wie spreek je aan?

Dat vond ik inderdaad ook een ding, ik gebruik op dit moment de diensten van http://www.ononesown.nl. Daarbij krijg je een scanner. Het enige wat je doet is het scannen en vervolgens in een map stoppen. De scanner mailt automatisch en het gehele verhaal wordt verwerkt tot aangiftes etc. Op de vraagposten na hoef je eigenlijk alleen maar de betalingen nog te verrichten van de aangiftes. Werkt prima.

 

Voorheen ook geprobeerd om digitaal te gaan met een scanner enzo maar dat kost toch stiekem veel tijd met het opknippen van je scans, naamgeven etc.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Je zou [referal link verwijderd] kunnen proberen. Ze zijn goedkoper dan een accountant en alles beheer je zelf online

 

Met scannen en mailen ben je al langer bezig dan dat je het zelf in een kostenstaat boekt. Bovendien is de vraag: Wie spreek je aan?

Dat vond ik inderdaad ook een ding, ik gebruik op dit moment de diensten van http://www.ononesown.nl. Daarbij krijg je een scanner. Het enige wat je doet is het scannen en vervolgens in een map stoppen. De scanner mailt automatisch en het gehele verhaal wordt verwerkt tot aangiftes etc. Op de vraagposten na hoef je eigenlijk alleen maar de betalingen nog te verrichten van de aangiftes. Werkt prima.

 

Voorheen ook geprobeerd om digitaal te gaan met een scanner enzo maar dat kost toch stiekem veel tijd met het opknippen van je scans, naamgeven etc.

 

En dan gaat die admobot het automatisch in een door hem bepaalde kostenpost boeken?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.