Vandaag de dag loopt het aantal skimming aanvallen op betaalautomaten de spuigaten uit.
Ongeveer een half jaar geleden ben ik daar eens tijdens mijn wekelijkse creatieve uurtje :P over na gaan denken.
Om tot een oplossing te komen heb ik me in deze materie moeten verdiepen wat zeer moeizaam verliep.
Op diverse forums heb ik wat hulp moeten vragen over hoe bepaalde dingen werken, al snel denkt iedereen dat je deze info vraagt omdat je wilt gaan skimmen. Dit onderzoek liep dus zeer moeizaam, maar nu ben ik er bijna.
Ik heb hier en daar wat samples en onderdelen kunnen verkrijgen van fabrikanten.
Ook dit ging overigens gepaard met strenge procedures en geheimhoudingen.
Nu ben ik er bijna en kan ik het ook demonstreren.
Waar ik echter nog niet aan had gedacht, aan wie ga ik dit demonstreren?
Welke partij is verantwoordelijk voor de schade en heeft dus baad bij dit idee.
Voorzichtigen schattingen zeggen dat er 1 op de 450 nederlanders inmiddels is geskimmed, is dit nog te overzien voor banken. Ze doen nu overigens maar bar weinig aan om dit te bestrijden.
Elke keer weer een andere vorm kaartgleuf, wees nou eerlijk, soms weet je echt niet meer of het nu echt of nep is.
Het idee is overigens kinderlijk eenvoudig maar wel effectief en relatief snel door te voeren.
Maarja hoe nu verder.
Banken kopen ook maar gewoon die betaalautomaten maar vergoeden zover ik weet wel hun klanten.
Zou beter zijn dat ze mijn idee toepassen en dat banken de betaalautomaat leveranciers verplichten om dit door te voeren :)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
spruce
spruce
Vandaag de dag loopt het aantal skimming aanvallen op betaalautomaten de spuigaten uit.
Ongeveer een half jaar geleden ben ik daar eens tijdens mijn wekelijkse creatieve uurtje :P over na gaan denken.
Om tot een oplossing te komen heb ik me in deze materie moeten verdiepen wat zeer moeizaam verliep.
Op diverse forums heb ik wat hulp moeten vragen over hoe bepaalde dingen werken, al snel denkt iedereen dat je deze info vraagt omdat je wilt gaan skimmen. Dit onderzoek liep dus zeer moeizaam, maar nu ben ik er bijna.
Ik heb hier en daar wat samples en onderdelen kunnen verkrijgen van fabrikanten.
Ook dit ging overigens gepaard met strenge procedures en geheimhoudingen.
Nu ben ik er bijna en kan ik het ook demonstreren.
Waar ik echter nog niet aan had gedacht, aan wie ga ik dit demonstreren?
Welke partij is verantwoordelijk voor de schade en heeft dus baad bij dit idee.
Voorzichtigen schattingen zeggen dat er 1 op de 450 nederlanders inmiddels is geskimmed, is dit nog te overzien voor banken. Ze doen nu overigens maar bar weinig aan om dit te bestrijden.
Elke keer weer een andere vorm kaartgleuf, wees nou eerlijk, soms weet je echt niet meer of het nu echt of nep is.
Het idee is overigens kinderlijk eenvoudig maar wel effectief en relatief snel door te voeren.
Maarja hoe nu verder.
Banken kopen ook maar gewoon die betaalautomaten maar vergoeden zover ik weet wel hun klanten.
Zou beter zijn dat ze mijn idee toepassen en dat banken de betaalautomaat leveranciers verplichten om dit door te voeren :)
Ben ik ook weer blij
Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter
www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20307-anti-skimming-idee/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag