• 0

Hoe steekt uw e-mail, taken,notities, contacten en agenda verkeer in elkaar?

Een van de producten welke we aanbieden gaat over een zakelijk e-mail oplossing genaamd Hosted Exchange.

Om de markt beter te begrijpen heb ik een aantal vragen aan de ondernemers hier op Higherlevel.

 

Om te begrijpen wat Hosted Exchange exact doet kunt u via de volgende link een video zien: http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/flash/hosted_exchange/Launch.html

 

De prijzen liggen gemiddeld tussen de €8,- tot €15,- euro per maand per gebruiker. Bij de meeste providers krijgt u er dan een anti-SPAM oplossing bij zodat u of uw collega`s daar geen last meer van hebben. Lees voor de grap eens hoeveel tijd er verloren gaat aan SPAM volgens 1 anti-SPAM aanbieder: http://www.spamexperts.com/nl/extra-info/spam-kosten-calculator.html

 

Mijn vragen:

 

1.   Wat voor systemen maakt u gebruik van om e-mail, taken,notities, contacten en agenda te beheren en delen met uw collega`s?

2.   Waarom zou u niet willen overstappen naar een Hosted Exchange omgeving?

 

Op- of aanmerkingen hierover hoor ik erg graag!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wel tof dat je op alle reacties ook daadwerkelijk een antwoord geeft!

 

Allen erg bedankt voor de reacties! Hieronder mijn reactie:

 

Djluc: Via een gezamenlijke mailbox met projectmappen. Gewoon een webmail (Squirrelmail). Daar hebben we een gezamenlijke taak om te organiseren.

Contacten: Mailbox, daar hebben we de projectmappen.

Agenda: Google Calendar.

Is het niet veel gemakkelijker (lees: efficiënter) om alles via Outlook binnen te halen. 1 Gezamenlijke e-mail box bijvoorbeeld info@domein.nl welke je via Outlook kunt benaderen. Je sleept e-mails zo van de deze gezamenlijke e-mail adres naar je eigen e-mail adres toe via je eigen Outlook!

 

Daarnaast, de Google calendar, je werkt met meerdere losse systemen. Welke (nog) niet zo goed samen kunnen werken zoals Outlook dat heeft (e-mail, agenda, contacten etc. etc..). Tevens weet ik nog niet zeker als Google Calendar goed kan synchroniseren met mobiele toestellen.

Ik wil geen software op mijn systemen. Dus Outlook zelf voegt niets toe in dit geval. Wij werken niet voor niets allemaal met webmail...

 

Windows Agenda opzich is leuk maar: Wij willen werken met meerdere agenda's en daar simpel de rechten op kunnen beheren (klinkt sjiek, betekend: zeggen wie wel en wie niet een agenda mag zien). Dat is nog niet zo simpel met Exchange is mijn ervaring. Aangezien synchronisatie met mobiele toestellen meestal uitgaat van max. 1 agenda!

 

Ik probeer op elke reactie een antwoord te geven alleen is het jammer dat men denkt dat het mijn insteek is om wat te verkopen.

 

Wat je zegt over geen software op mijn systemen, dat kan ik me wel voorstellen. Komt dat ook omdat je echt overal wilt werken? Dus ben jij een mobiele werker? Je bent ook bekend "Hosted werkplekken", dan kun je inloggen op een machine waar alle programma`s op draaien. Maar goed, ik ga weer ontopic.

 

Ik moet je gelijk geven wat betreft dat je maar 1 agenda meestal kunt gebruiken per mobiele toestel. Maar dat is dan ook enkel een probleem met een mobiele toestel. Via Outlook kun je instellen wie wel en wie niet bij elkaar in de agenda`s mogen kijken.

Link naar reactie
  • 0

Michiel van Vlaardingen:

E-mail: Gmail, we krijgen beide alle mail en hebben afspraken over wie wat beantwoord. (op de langere termijn zal hier nog wel een issue tracking systeem bij komen)

Gaat dit om totaal 3 e-mail adressen? Collega1, collega2 en 1 gezamelijk e-mail adres? Bijv. info@

Volgens mij kan men dan niet zien welke e-mail al beantwoord is in 1 oog opgeslag en zal er lijkt mij, zonder te merken, e-mails onbeantwoord blijven. Of zie ik dat niet goed?

Zo ongeveer, alles (info, maar ook collega1 en collega2) wordt geforward naar beide eigen mailboxen. Dat je dan niet ziet wat de ander beantwoord heeft klopt, maar dat is voor ons verder geen probleem. Zodra het dat zou worden zou ik eerder over stappen op een echt support desk systeem waar je ook meteen de issue tracking voor de projecten doet en wat ook de mogelijkheden biedt om te monitoren of antwoorden wel binnen de gestelde tijden worden gegeven, etc.

Lange termijn taken: één lijst per project in onze eigen tool: Flexlists

Korte termijn taken: tekst bestandje op m’n bureaublad

Voor bepaalde mensen zal dit vast werken. Ik ben alleen bang dat je veel zult vergeten omdat er geen notificatie optie bij zit.

Juist niet, ieder project wat we hebben heeft 100en todo taken, dat is niet praktisch om in een outlook takenlijst te managen omdat dat alleen werkt als ALLES er in zit. (net als met alle andere softwarematige TODO oplossingen) Daarom gebruik ik voor mijn persoonlijke todo een tekst bestand waar alleen in staat wat ik voor die dag ingepland heb. Dus aan het einde van de dag blijft precies over wat ik nog niet gedaan heb. Tot nu toe is alleen een tekst bestand flexibel genoeg gebleken om persoonlijke todo items overzichtelijk te houden. (waarschijnlijk zou een whiteboard ook perfect voldoen, maar die kan ik niet meenemen :) )

 

In de laatste versies van Outlook zijn er qua efficientie veel dingen veranderd. Wanneer je ermee werkt zul je het ervaren. Misschien toch nog eens Outlook proberen? ;-)

Ook kritische gmail features? Zoals de threading weergave, met één knop archiveren, m'n multiple inbox gefiltered op tags? (met een direct overzicht van al m'n mail die nog niet beantwoord is door de ontvanger, en één met alle mail die nog wacht op werkzaamheden van onze kant) De bizar goede search die ook Gtalk chat history doorzoekt? ( En dan nog even dat het ook zowel op Mac, Linux als Windows werkt)

 

In het algemeen denk ik dat je te veel redeneert vanuit een bepaald type organisatie wat jij kent. Onderschat ook niet de kosten van migratie. Als hosted Exchange een klein beetje beter werkt heb je weliswaar de maandelijkse kosten bespaard, maar nog niet alle verloren tijd van het leren van een nieuwe applicatie, aanpassen van processen, etc. Dus in dat licht lijkt het me wel interessant als je aangeeft wat voor type organisatie nu echt baat heeft bij Exchange. Je doet het mij nu net wat te veel voorkomen als een soort wonderolie wat voor iedereen beter werkt.

Link naar reactie
  • 0

[...]

 

Ik probeer op elke reactie een antwoord te geven alleen is het jammer dat men denkt dat het mijn insteek is om wat te verkopen.

Soms komen je berichten ook daadwerkelijk zo over dus probeer daar wat meer op te letten. Op HL werkt het veel beter om gewoon onpartijdig advies te geven wat echt goed is. Mensen die je advies willen hebben nemen toch wel contact met je op!

Wat je zegt over geen software op mijn systemen, dat kan ik me wel voorstellen. Komt dat ook omdat je echt overal wilt werken? Dus ben jij een mobiele werker? Je bent ook bekend "Hosted werkplekken", dan kun je inloggen op een machine waar alle programma`s op draaien. Maar goed, ik ga weer ontopic.

Ja, verschrikkelijk idee. Een PC moet wat mij betreft niets meer bevatten dan standaard Windows + Office + wat tools zoals een PDF reader. Voor 90% van de gebruikers moet dit ruim voldoende zijn. Mensen die echt maatwerk zaken nodig hebben zoals CAD programma's vallen daar uiteraard buiten.

 

Je moet bedenken dat niet alleen ik de informatie over projecten nodig heb maar ook mijn collega's en leveranciers.

Ik moet je gelijk geven wat betreft dat je maar 1 agenda meestal kunt gebruiken per mobiele toestel. Maar dat is dan ook enkel een probleem met een mobiele toestel. Via Outlook kun je instellen wie wel en wie niet bij elkaar in de agenda`s mogen kijken.
Tsja, wel makkelijk maar natuurlijk onwerkbaar. Heb ik tijd voor een afspraak morgen? Om die vraag te beantwoorden heb je dat mobieltje bij je, vrij waardeloos als je dan niet een complete agenda hebt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb toevallig daar laatst nog een stuk over geschreven voor een brochure. Hier komt het:

 

Tijdbesparing

Tijd is geld. Bij veel bedrijven zijn de zogeheten

“spookkosten” de grootste kostenpost. Veel tijd gaat

verloren en u wilt toch ook het maximale uit uw

personeel halen, met als doel omzetverhoging.

Omzetverhoging zonder extra personeel aan te nemen

is de droom van iedere ondernemer.

Wanneer er nu nog gevraagd wordt of er iemand

beschikbaar is, is dat zonde van uw tijd. Via Outlook

kunt u met Hosted Exchange uw collega`s toegang

verlenen tot uw agenda en eventueel afspraken

inplannen voor een collega.

Op een centraal punt kunt u ook uw belangrijke

documenten opslaan, zodat u deze kunt delen met

uw collega`s. Wanneer een collega niet aanwezig is,

kunt u toch bij zijn bestanden en dat bespaart weer tijd!

 

Verbeter het samenwerken

E-mail, agenda en taken delen is met Hosted Exchange

geen probleem. U kunt per e-mail adres aangeven

welke collega`s toegang mogen hebben tot deze

functionaliteiten.

Er zijn veel bedrijven die 1 centraal e-mail adres hebben

voor de administratie (administratie@domein.nl

bijvoorbeeld). Hier werken vaak meerdere mensen op.

Met Hosted Exchange kunt u de collega`s van de

adminstratie toegang geven tot dat e-mail adres.

U en uw collega’s kunnen zien wanneer een mail in

behandeling is genomen door een medewerker.

Hierdoor gaan niet twee personen bezig met

dezelfde taak. Eventuele taken kunnen ook aangemaakt

of doorgestuurd worden naar een andere collega.

 

Mobiel werken

Snel reageren is belangrijk, uw (potentiele) klanten

willen niet te lang wachten op uw antwoord.

Met Hosted Exchange maakt het niet uit waar u zich

bevindt. E-mails kunnen direct binnenkomen op

uw mobiele telefoon. Hierdoor krijgt u de mogelijkheid

om direct te reageren, ook via uw mobiele telefoon.

Mocht u niet achter uw reguliere werkplek zitten, dan

kunt u altijd via Outlook Web Access gebruik maken

van webmail. Via uw webbrowser kunt u werken

zoals u gewend bent op uw kantoor.

Als de klant een vervolgafspraak wil, dan kunt u deze

online boeken. Via uw mobiele telefoon kunt u

controleren wanneer u kunt. Vervolgens kunt u direct

uw afspraak inplannen. Deze wordt tegelijkertijd

gesynchroniseerd met uw eigen e-mail adres!

 

Ik zie heel graag jullie reacties weer tegemoet!

 

Hallo Trolink,

 

Ik gebruik in mijn eentje mijn eigen Exchange Server. Zelfs mijn eigen Exchange Server en de Hosted Exchange oplossing voldoen niet geheel aan mijn eisen. Mijn doel is niet om mijn informatie te delen met anderen, maar om mijn eigen informatie overal beschikbaar te hebben, ook vanaf dichtgetimmerde pc's vanachter firewalls bij klanten. Een beperking waar ik bijvoorbeeld tegenaan loop is dat je vanuit Outlook zonder af- en aanmelden makkelijk email in één box kunt ontvangen waarop je met verschillende identiteiten kunt antwoorden, terwijl dit vanuit Outlook Web Access weer niet kan. Dan kun je in OWA wel af en aanmelden naar een ander account, maar dan staan je Verzonden Items weer bij verschillende accounts.

 

Jij trapt m.i. in de val dat Hosted Exchange een compleet uitgemolken concept is. Je wint het dus niet door te gaan uitleggen waarom Hosted Exchange zo handig is. Je uitleg is nooit compleet, en als hij compleet wordt is de uitleg te groot. Anderen leggen bovendien beter uit dan jij (de eerste hit in Google op 'Hosted Exchange' in ieder geval wel). Bovendien is je uitleg vaak niet specifiek voor Hosted Exchange. En als je gaat proberen de generieke voorbeelden te vertalen naar specifieke situaties (zoals je in je brochure doet) , dan sla je de plank vaak nét mis. Dat lees ik uit de reacties.

 

Ik gebruik geen Hosted Exchange omdat ik lekker zelf wil pielen, én omdat ook (hosted) Exchange niet helemaal voldoet aan mijn eisen. De prijs is zeker geen beletsel, ik denk dat mijn servertje thuis aan stroom alleen al net zoveel verbruikt als de maandelijkse fee voor Hosted Exchange. Kortom, volgens mij is het een vechtmarkt, en win je het alleen op prijs óf op niche functionaliteit. Met als absolute voorwaarde betrouwbaarheid, dus vooraf flinke investeringen in servers, dataverbindingen en backupfaciliteiten.

DBC en ICT advies en ondersteuning in de gezondheidszorg, http://www.hooftman-consultancy.nl

Link naar reactie
  • 0

En wat als je je mobieltje verliest of wordt gestolen?

Op zich zie ik geen enkele meerwaarde in Hosted Exchange. Sterker nog het is gewoon een hype zoals Hyves.

Heeft men het niet dan hoort men er niet bij.

 

En mocht men persee een agenda willen delen, dan zijn er genoeg opensource alternatieven.

Een goed alternatief voor Outlook vind ik Thunderbird.

Link naar reactie
  • 0

Eerst wil ik even kwijt dat je niet bepaald overkomt als oprecht geinteresseerd in de meningen/ervaringen van de mensen hier. Bij ongeveer elke reactie waar men zich niet positief uitlaat over je product, kom je met argumenten waarom men wel geinteresseerd zou moeten zijn. Ik weet vrij weinig af van het werken met Hosted Exchange, maar het verloop van deze draad zou mij er al van weerhouden om me er meer in te verdiepen. Als je product zo geweldig is, laat het dan voor zichzelf spreken...

 

1.   Wat voor systemen maakt u gebruik van om e-mail, taken,notities, contacten en agenda te beheren en delen met uw collega`s?

2.   Waarom zou u niet willen overstappen naar een Hosted Exchange omgeving?

 

Op- of aanmerkingen hierover hoor ik erg graag!

 

1. email: Gmail (zowel reguliere Gmail accounts als emailadressen op domeinnamen die in ons bezit zijn). Notities: een centrale to-do list en verder houdt iedereeen zelf een tekst bestand bij met daarin dagelijkse to-do lijsten. Contacten: iedereen houdt zelf zijn contacten bij; wat gedeeld moet worden kan eenvoudig via Email/SMS/IM/Twitter worden gedeeld. agenda; iCal en Google Cal, zolang iedereen werkt met kalenders die iCal ondersteunen gaat het prima.

 

Bij ons is het zo dat iedereen de oplossing gebruikt die hem of haar het meest aanspreekt. Wij hebben er allemaal een bloedhekel aan wanneer er centraal 1 oplossing wordt ingevoerd waar iedereen verplicht mee moet werken. Iedereen gebruikt lekker wat de voorkeur heeft en wij schrijven zelf wel een softwarematige oplossing wanneer dit in een zeldzaam geval een probleem oplevert.

 

2. Ik denk je dat je de verkeerd vraag stelt. Waarom zouden wij WEL overstappen wanneer alles op het ogenblik prima werkt? (en als ik deze draad doorlees lijkt het erop dat het meerendeel prima af is zonder Hosted Exchange).

 

Ik zou echt proberen wat meer echt te luisteren naar wat men te zeggen heeft ipv van mensen proberen te overtuigen van het nut van Hosted Exchange.

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie
  • 0

En wat als je je mobieltje verliest of wordt gestolen?

Op zich zie ik geen enkele meerwaarde in Hosted Exchange. Sterker nog het is gewoon een hype zoals Hyves.

Heeft men het niet dan hoort men er niet bij.

 

En mocht men persee een agenda willen delen, dan zijn er genoeg opensource alternatieven.

Een goed alternatief voor Outlook vind ik Thunderbird.

 

Als iemand zijn of haar mobieltje verliest dan kan men via Outlook Web Access alles uitschakelen. Wat wil zeggen dat men geen contact personen, e-mail of agenda`s meer heeft staan op zijn of haar mobiele toestel. Bij sommige telefoons kun je zelfs het hele toestel vergrendelen (zoals een iPhone) zodat je complete toestel niks meer kan.

 

Ik ben wel benieuwd wat jou argumenten zijn om te stellen dat het een hype is?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Trolink,

 

Ik gebruik in mijn eentje mijn eigen Exchange Server. Zelfs mijn eigen Exchange Server en de Hosted Exchange oplossing voldoen niet geheel aan mijn eisen. Mijn doel is niet om mijn informatie te delen met anderen, maar om mijn eigen informatie overal beschikbaar te hebben, ook vanaf dichtgetimmerde pc's vanachter firewalls bij klanten. Een beperking waar ik bijvoorbeeld tegenaan loop is dat je vanuit Outlook zonder af- en aanmelden makkelijk email in één box kunt ontvangen waarop je met verschillende identiteiten kunt antwoorden, terwijl dit vanuit Outlook Web Access weer niet kan. Dan kun je in OWA wel af en aanmelden naar een ander account, maar dan staan je Verzonden Items weer bij verschillende accounts.

 

Jij trapt m.i. in de val dat Hosted Exchange een compleet uitgemolken concept is. Je wint het dus niet door te gaan uitleggen waarom Hosted Exchange zo handig is. Je uitleg is nooit compleet, en als hij compleet wordt is de uitleg te groot. Anderen leggen bovendien beter uit dan jij (de eerste hit in Google op 'Hosted Exchange' in ieder geval wel). Bovendien is je uitleg vaak niet specifiek voor Hosted Exchange. En als je gaat proberen de generieke voorbeelden te vertalen naar specifieke situaties (zoals je in je brochure doet) , dan sla je de plank vaak nét mis. Dat lees ik uit de reacties.

 

Ik gebruik geen Hosted Exchange omdat ik lekker zelf wil pielen, én omdat ook (hosted) Exchange niet helemaal voldoet aan mijn eisen. De prijs is zeker geen beletsel, ik denk dat mijn servertje thuis aan stroom alleen al net zoveel verbruikt als de maandelijkse fee voor Hosted Exchange. Kortom, volgens mij is het een vechtmarkt, en win je het alleen op prijs óf op niche functionaliteit. Met als absolute voorwaarde betrouwbaarheid, dus vooraf flinke investeringen in servers, dataverbindingen en backupfaciliteiten.

 

Hallo Pieter,

 

Wat jij aangeeft over OWA klopt en is heel jammer. Wellicht dat Microsoft dat in de toekomst gaat verhelpen.

Bedankt ook voor je reactie over de brochure daar ga ik nog eens goed over na denken. Over de betrouwbaarheid, het is normaal dat je je zaken goed op orde hebt. Dan is de klant blij maar zeker wij ook. Als de klant geen problemen heeft hebben wij het ook niet druk met het support verlenen aan de klanten.

Link naar reactie
  • 0

Eerst wil ik even kwijt dat je niet bepaald overkomt als oprecht geinteresseerd in de meningen/ervaringen van de mensen hier. Bij ongeveer elke reactie waar men zich niet positief uitlaat over je product, kom je met argumenten waarom men wel geinteresseerd zou moeten zijn. Ik weet vrij weinig af van het werken met Hosted Exchange, maar het verloop van deze draad zou mij er al van weerhouden om me er meer in te verdiepen. Als je product zo geweldig is, laat het dan voor zichzelf spreken...

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb in dit topic al eens geschreven dat het niet mijn bedoeling is om wat te verkopen, anders had ik net zoals velen hier wel mijn bedrijfsnaam + URL etc in mijn signature gezet. De markt begrijpen, dat is wat ik hier wil doen.

 

Als men, zoals jij dat noemt ,negatief over "mijn" product spreekt wil ik dat graag in iets positiefs veranderen als dat kan, of in ieder geval vragen aan mensen als zoiets niet gemakkelijker is. Dat zijn in mijn ogen normale vragen maar ook vragen waar ik daadwerkelijk wat aan heb. Het is heel nuttig om te weten dat sommige mensen met webmails werken maar het is voor mij ook nuttig om te weten waarom mensen mijn oplossing niet wil gebruiken.

 

1.   Wat voor systemen maakt u gebruik van om e-mail, taken,notities, contacten en agenda te beheren en delen met uw collega`s?

2.   Waarom zou u niet willen overstappen naar een Hosted Exchange omgeving?

 

Op- of aanmerkingen hierover hoor ik erg graag!

1. email: Gmail (zowel reguliere Gmail accounts als emailadressen op domeinnamen die in ons bezit zijn). Notities: een centrale to-do list en verder houdt iedereeen zelf een tekst bestand bij met daarin dagelijkse to-do lijsten. Contacten: iedereen houdt zelf zijn contacten bij; wat gedeeld moet worden kan eenvoudig via Email/SMS/IM/Twitter worden gedeeld. agenda; iCal en Google Cal, zolang iedereen werkt met kalenders die iCal ondersteunen gaat het prima.

 

Bij ons is het zo dat iedereen de oplossing gebruikt die hem of haar het meest aanspreekt. Wij hebben er allemaal een bloedhekel aan wanneer er centraal 1 oplossing wordt ingevoerd waar iedereen verplicht mee moet werken. Iedereen gebruikt lekker wat de voorkeur heeft en wij schrijven zelf wel een softwarematige oplossing wanneer dit in een zeldzaam geval een probleem oplevert.

 

2. Ik denk je dat je de verkeerd vraag stelt. Waarom zouden wij WEL overstappen wanneer alles op het ogenblik prima werkt? (en als ik deze draad doorlees lijkt het erop dat het meerendeel prima af is zonder Hosted Exchange).

 

Alles wat op het ogenblik prima werkt hoeft niet te zeggen dat het niet beter kan...

Ik zou echt proberen wat meer echt te luisteren naar wat men te zeggen heeft ipv van mensen proberen te overtuigen van het nut van Hosted Exchange.

 

De oplossing welke jij geeft zal goed werken lijkt me. Iedereen werkt met zijn of haar programma`s waar ze het liefst mee werken. Zolang alles maar goed te controleren valt lijkt me het prima en goed werken.

Link naar reactie
  • 0

Als men, zoals jij dat noemt ,negatief over "mijn" product spreekt wil ik dat graag in iets positiefs veranderen als dat kan, of in ieder geval vragen aan mensen als zoiets niet gemakkelijker is. Dat zijn in mijn ogen normale vragen maar ook vragen waar ik daadwerkelijk wat aan heb. Het is heel nuttig om te weten dat sommige mensen met webmails werken maar het is voor mij ook nuttig om te weten waarom mensen mijn oplossing niet wil gebruiken.

Ik denk dat je beter kan proberen te begrijpen waarom ze het niet zien zitten dan dat willen veranderen in iets positiefs. Dat geeft een totaal andere sfeer in het topic omdat het dan een discussie wordt op basis van de feiten. Het is dan niet een discussie van: Ik bied dit aan, vind u dat wat? Door het beschermen van je product krijg je ook regelmatig die spam reacties, puur omdat het zo ervaren wordt. Kortom: Probeer er echt een inhoudelijke discussie van te maken.

 

 

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Als iemand zijn of haar mobieltje verliest dan kan men via Outlook Web Access alles uitschakelen. Wat wil zeggen dat men geen contact personen, e-mail of agenda`s meer heeft staan op zijn of haar mobiele toestel. Bij sommige telefoons kun je zelfs het hele toestel vergrendelen (zoals een iPhone) zodat je complete toestel niks meer kan.

 

Ik ben wel benieuwd wat jou argumenten zijn om te stellen dat het een hype is?

 

De meeste ondernemers zijn al blij als ze weten hoe ze kunnen bellen met hun toestel.

Laat staan dat ze moeten weten hoe ze hun toestel kunnen blokkeren tijdens verlies of diefstal.

 

Google is een mooi alternatief voor Hosted Exchange. Men kan daar onbeperkt agenda's aanmaken

en deze delen met gebruikers, en helemaal gratis natuurlijk. En uiteraard werkt het ook met een mobiele

telefoon. Ik maak er geen gebruik van maar de mogelijkheid is er.

 

Kortom er zijn diverse (gratis) alternatieven. Het leven is al duur genoeg dus waarom zou men

voor iets betalen wat gratis kan zijn. Er zijn genoeg bedrijven die de eindjes nauwelijks aan elkaar kunnen

knopen in de huidige slechte tijd. Voor hun zijn dergelijke alternatieven een grote uitkomst.

 

Zelf probeer ik zoveel mogelijk met opensource te werken. Microsoft probeert met een slimme

marketingtuuk hun spullen aan de man te brengen. Hierdoor veroorzaken ze een bepaalde hype

alsof er geen andere alternatieven zouden zijn voor hun produkt. Maar wie goed rond kijkt weet wel beter.

Link naar reactie
  • 3

******************************************************************************************



WAARSCHUWING VOORAF: DIT ZOU WEL EENS EEN VOORBEELD POST KUNNEN WORDEN

VOOR HET NORMEN EN WAARDEN-DRAADJE

********************************************************************************************

 

De manier van vragen en antwoorden van TS komt mij te gekunseld over. Hier zit gewoon een web-rep een beetje de latente behoefte te peilen aan te wakkeren voor M$ producten. De zinnen die geschreven worden, lijken 1 op 1 vertaald uit een Amerikaans web-rep pilot. Om de haverklap "Dank je voor je reactie" dat lijkt op het o zo irritante "I hear what you say, but...."

 

"Ik ben wel benieuwd naar jouw argumenten om te stellen dat het een hype is?" Kom op zeg. Dit is geen spreektaal. Dit is gewoon voorgekauwde "How to discuss on a forum whilst preventing to hurt anyone's feelings and getting sued" - kost in het M$ web-rep handboek.

 

Het zit wel goed in elkaar, dat moet ik je nageven. Noem vooral vaak de iPhone zodat het lijkt alsof je niet van M$ bent. Wees beleefd tot je er zelf van moet kotsen. Benadruk vooral dat je niet wilt verkopen. Daar is geen woord aan gelogen, je bent de latente behoefte aan het aanwakkeren - althans je doet een schattige poging):

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb in dit topic al eens geschreven dat het niet mijn bedoeling is om wat te verkopen, anders had ik net zoals velen hier wel mijn bedrijfsnaam + URL etc in mijn signature gezet. De markt begrijpen, dat is wat ik hier wil doen.

 

Hier zit een web-rep hele zinnen te drag-n-droppen uit het handboek. Het is zo scripted... bijna lachwekkend. Op geen enkel moment wordt er daadwerkelijk inhoudelijk gereageerd door de TS. Nou ja, één keer dan. En dat resulteerde meteen in een uitbrander van zijn supervisor en dan komt de volgende, werkelijk briljante, bijna geniale klapperrrrrrrrrrrrrrrr van de week:

 

Maar goed, ik ga weer ontopic.

 

Een TopicStarter die zichzelf modereert !!! Whoehaaaaaaa LOLROTF. Ik hou het niet meer...!!!!

 

Okee, nog ééntje dan:

Ik heb toevallig daar laatst nog een stuk over geschreven voor een brochure. Hier komt het:

 

Hoe debiel denk je dat we zijn? Jullie marketing afdeling heeft één hele domme fout gemaakt. Ze hebben niet de moeite genomen dit forum en haar gebruikers te leren kennen. Dan hadden ze daar namelijk geweten dat dit eerder is geprobeerd. Op verschillende manieren. Behalve op de enige juiste manier:

 

"Hallo, ik wil me even voorstellen. Ik ben Johan van Bladekerk en ik werk bij Microsoft, afdeling Home & Small Business sales. Ik hoop hier op dit forum mee te mogen discussieren over allerlei onderwerpen, en dan natuurlijk vooral over mijn vakgebied, automatisering.

 

Het is waar dat ik geen ondernemer ben, maar ik hoop op deze manier te leren wat er onder ondernemers leeft. Ik beloof jullie geen Microsoft producten te 'pluggen', maar dan moeten jullie mij beloven me niet te bestoken met vragen die bij de Microsoft Helpdesk thuishoren ;)

 

Moet jij eens opletten wat er dan gebeurt. Dit werkt als een dolle. Lekker meediscussieren, goed advies geven, de naam M$ alleen in je handtekening achterlaten en vooral niet hebben over Hosted Exchange Server 2.0 Webedition Service Pack 5. Na een paar maanden zijn al die duizenden ondernemers die hier jouw topics en posts lezen ineens een stuk positiever over M$. Dan is het moment aangebroken om een HigherLevel off-line meeting te organiseren op Schiphol. Te gast bij M$. Borreltje, stukje kaas, praatje-plaatje van een marketeer over nieuwe Small Business Software, allemaal een goodie-bag mee naar huis...

 

Wedden dat er ineens heel veel Office pakketten worden geregistreerd waarvan je nooit had gedacht dat je die hebt verkocht? Want van één van ons, van een bekende, die me zo goed geholpen heeft met dat ene probleem waar ik mee zat, steel je niet. Wel van dat grote hebberige sluiperige geniepige MS dat zijn kont weer ergens wil indraaien, maar te chicken is om gewoon te laten zien wie ze is.

 

Maar ja.... die Return On Investment kun je niet meten he?

 

En nu die ballen tevoorschijn halen en met een inhoudelijke reactie komen in normaal Nederlands.... Want ik durf te wedden dat jouw web-rep script hier niet in voorziet.

 

Kom maar... kom maar... kom maar... kom maar...... ;D

Link naar reactie
  • 0

@Ruben: is je koffie toevallig op? Van accuut caffeinegebrek kun je wat paranoide worden namelijk ;)

 

Ik vermoed dat dit een van die zeldzame keren is dat je het bij het verkeerde eind hebt

TS heeft een compleet profiel met bestaand mailadres, bedrijf gevestigd in Emmen, keurig nette KVK-inschrijving op eigen naam, domein op eigen naam. Het bedrijf adviseert en verkoopt hosted exchange oplossingen, maar afgezien daarvan is er niets dat impliceert dat TS gelieerd is aan M$ of dat hij zich anders voordoet dan hij is. ???

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

...

maar afgezien daarvan is er niets dat impliceert dat TS gelieerd is aan M$ of dat hij zich anders voordoet dan hij is. ???

 

 

Kan zijn, maar Rubens typering was wel zeer goed getroffen. Ik heb de draad nog eens doorgelezen, en zou TS toch willen voorstellen wat meer op de gegeven reacties in te gaan, voordat de Rubens van dit forum (al dan niet door cafeine gebrek) weer een literair meesterwerk het forum op schoppen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0
Kan zijn, maar Rubens typering was wel zeer goed getroffen. Ik heb de draad nog eens doorgelezen, en zou TS toch willen voorstellen wat meer op de gegeven reacties in te gaan, voordat de Rubens van dit forum (al dan niet door cafeine gebrek) weer een literair meesterwerk het forum op schoppen.

 

IMHO is TS vooral erg enthousiast over Hosted Exchange en bovendien - blijkens de KVK-info - erg jong. Natuurlijk wordt er vooral gepreekt voor eigen parochie - en in die zin is de kritiek van Ruben zeker terecht en weer ongekend sterk (en leuk om te lezen bovendien) , maar de insinuatie had hij een webrep van M$ is gaat mij wat ver en tast het imago van hem en zijn bedrijf aan.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, koffie genoeg, drie nachten niet geslapen. Dat zou het ook kunnen zijn ;)

 

Ik zie trouwens helemaal geen compleet ingevuld profiel. Ik zie alleen een emailadres van ene Thomas. Maar als ik het bij het verkeerde eind heb, then I stand corrected . Vervang M$ door UP100 en blijft er toch iets vreemds beklijven aan de gescripte manier van communiceren.

 

Vandaar ook de oproep aan TS om eens in gewoon Nederlands inhoudelijk te reageren, in plaats van die nét iets te algemene antwoorden die zo uit het "How to express on a forum" handboek lijken te komen.

 

We hebben hier op het forum regelmatig topics als deze. "Ik twijfel tussen een oplossing X en Y voor mijn probleem. Wat zijn jullie ervaringen?" Of: "Ik moet nog helemaal beginnen met het opzetten van een CRM omgeving. Hoe hebben jullie dat aangepakt?" En dan volgt er een interessante draad met gebruikerservaringen. Maar nu wordt er gevraagd naar gebruikerservaringen, en telkens wordt er verwezen naar het eigen product dat zoveel handiger is, maar neeeeeeee we verkopen niks. Bleeeh

 

Ik heb er zo een hekel aan als telemarketingbureaus een gesprek volgens een vast patroon wil laten lopen, en die zelfde aversie steekt ook hier de kop op. Het is ooit één telefonisch verkoper gelukt mij iets te verkopen. En dat was door actief te luisteren en door oprechte vragen te stellen ook daadwerkelijk mij in ieder geval het gevoel gaf te willen helpen in plaats van een richting in te willen duwen. Daar ben ik tenslotte geen zelfstandige voor geworden.

 

Als ik het aantoonbaar bij het verkeerde eind heb, ben ik de eerste die nederig het hoofd zal buigen en excuses zal aanbieden. Maar voorlopig heeft wat mij betreft TS de schijn tegen....

Link naar reactie
  • 0
Ik zie trouwens helemaal geen compleet ingevuld profiel.

Geen HL profiel inderdaad, wel Kvk, Linked in etc. Het enige dat ik daarmee wil aangeven is dat TS zich in ieder geval niet anders voordoet dan hij is en - blijkens zijn Naam en mailadres op HL - ook niet moeite heeft gedaan om te verhullen dat hij eigenaar is van Up100 en zich met dat bedrijf richt op het aanbieden van Hosted Exchange van M$.

 

Vervang M$ door UP100 en blijft er toch iets vreemds beklijven aan de gescripte manier van communiceren.

Vandaar ook de oproep aan TS om eens in gewoon Nederlands inhoudelijk te reageren, in plaats van die nét iets te algemene antwoorden die zo uit het "How to express on a forum" handboek lijken te komen.

Op zich best wel een knappe prestatie dan, voor een net 20-jarige ;)

 

Maar nu wordt er gevraagd naar gebruikerservaringen, en telkens wordt er verwezen naar het eigen product dat zoveel handiger is, maar neeeeeeee we verkopen niks. Bleeeh

Mee eens. Maar tot nu toe beschouw ik dit toch meer als onhandigheid of overdreven enthousiasme voor de eigen dienst.

 

Ik heb er zo een hekel aan als telemarketingbureaus een gesprek volgens een vast patroon wil laten lopen, en die zelfde aversie steekt ook hier de kop op. Het is ooit één telefonisch verkoper gelukt mij iets te verkopen. En dat was door actief te luisteren en door oprechte vragen te stellen ook daadwerkelijk mij in ieder geval het gevoel gaf te willen helpen in plaats van een richting in te willen duwen. Daar ben ik tenslotte geen zelfstandige voor geworden.

Hahahaha. erg herkenbaar.

 

Als ik het aantoonbaar bij het verkeerde eind heb, ben ik de eerste die nederig het hoofd zal buigen en excuses zal aanbieden. Maar voorlopig heeft wat mij betreft TS de schijn tegen....

We wachten met spanning reactie van TS af ;)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Eerlijk is eerlijk: Thomas is geen web-rep van M$. Hooguit een overenthousiaste M$ dealer die de verkeerde telemarketingboeken bij de Slegte heeft gekocht, maar dat is geen reden om hem uit te maken voor M$ web-rep. Een web-rep staat tenslotte op de derde plaats op de "laat-ik-op-een-verjaardag-maar-niet-vertellen-wat-ik-voor-werk-ik-doe"-ladder, vlak onder "herintreder bij de acceptgirobrigade van het CJIB" en " voice over voor Tinky Winky".

 

I stand corrected.

 

Thomas, excuus voor mijn tirade. Ik zou het persoonlijk prettiger vinden om een minder gekunselde discussie met je te voeren over wat dan ook, behalve over M$. Dus ik hoop je in één van de andere discussies tegen te komen als Thomas, niet als Hosted Exchange plugger. Succes met je bedrijf.

 

Ruben

Link naar reactie
  • 0
Een web-rep staat tenslotte op de derde plaats op de "laat-ik-op-een-verjaardag-maar-niet-vertellen-wat-ik-voor-werk-ik-doe"-ladder, vlak onder "herintreder bij de acceptgirobrigade van het CJIB" en " voice over voor Tinky Winky".

 

Uh-oh... ;D ;D

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, de Lonnekes van deze wereld staan momenteel ergens op de 43-ste plaats volgens de laatste charts. Maar dat heeft meer te maken met de onbekendheid met het fenomeen bij het grote publiek dan met haar baan. Hoewel ze met rasse schreden richting de top-40 blundert, moet ik zeggen.

 

Lonneke zal pas echt met stip gaan stijgen als dat vermaledijde boek nou eens af komt. Maar iedere keer komt er weer een hoofdstuk bij. Misschien moet ik het uitgeven als serie. Als ik klaar ben met Lonneke, heeft de beroepsgroep echt een probleem....

 

Maar nu weer on-topic ;D

Link naar reactie
  • 1

Zo zo, dit had ik niet gedacht en gehoopt toen ik was begonnen met het schrijven van dit topic. Ik zal proberen zo goed als voor mij mogelijk te reageren (alhoewel dat wel moeilijk is omdat mijn supervisor natuurlijk weekend heeft haha ;D)

 

De manier van vragen en antwoorden van TS komt mij te gekunseld over. Hier zit gewoon een web-rep een beetje de latente behoefte te peilen aan te wakkeren voor M$ producten. De zinnen die geschreven worden, lijken 1 op 1 vertaald uit een Amerikaans web-rep pilot. Om de haverklap "Dank je voor je reactie" dat lijkt op het o zo irritante "I hear what you say, but...."

 

Als iemand de tijd neemt om te reageren in een topic welke ik open is het voor mij niets meer dan normaal om die gene te bedanken. Jij hebt ook tijd genomen en mij zeer duidelijk gewezen hoe ik over kom, alhoewel dat ook wel duidelijk was toen T.C.J.W.E. me dat vertelde. Normaal gezien zou ik je daarvoor bedanken maar ik durf bijna niet meer haha ;)

 

Ik lees net je bericht over het web-rep gebeuren dus dat laten we maar zoals het is!

 

Ze hebben niet de moeite genomen dit forum en haar gebruikers te leren kennen. Dan hadden ze daar namelijk geweten dat dit eerder is geprobeerd. Op verschillende manieren. Behalve op de enige juiste manier:

 

Van de meeste actieve leden op Higherlevel weet ik wat ze globaal doen. Ik lees al een paar jaar actief mee zoals ook met plezier de verhalen van jou. Hoe jij bent begonnen op je 18e, wat je nu hebt bereikt etc.

 

@Norbert

 

Ik was toch wel blij dat iemand aangaf mij toch wel enigszins te begrijpen! Het klopt dat ik erg enthousiast ben over het hele gebeuren. Dit is dan toch wel mijn eerste negatieve ervaring wat mijn enthousiasme aangaat. Bij de bank heeft het mij in ieder geval zeer goed geholpen ;-)

 

Eerlijk is eerlijk: Thomas is geen web-rep van M$. Hooguit een overenthousiaste M$ dealer die de verkeerde telemarketingboeken bij de Slegte heeft gekocht, maar dat is geen reden om hem uit te maken voor M$ web-rep. Een web-rep staat tenslotte op de derde plaats op de "laat-ik-op-een-verjaardag-maar-niet-vertellen-wat-ik-voor-werk-ik-doe"-ladder, vlak onder "herintreder bij de acceptgirobrigade van het CJIB" en " voice over voor Tinky Winky".

 

Haha wat een grappige voorbeelden!

 

Ik kan nu blijven volhouden dat het absoluut niet mijn insteek is om klanten te winnen via Higherlevel maar ik denk dat het voor mij een onmogelijke taak is omdat via een bijna emotieloos bericht uit te kunnen drukken. Ik kan me nu trouwens goed voorstellen dat ik zo overkom bij bepaalde mensen...

 

 

Thomas, excuus voor mijn tirade. Ik zou het persoonlijk prettiger vinden om een minder gekunselde discussie met je te voeren over wat dan ook, behalve over M$. Dus ik hoop je in één van de andere discussies tegen te komen als Thomas, niet als Hosted Exchange plugger. Succes met je bedrijf.

 

Ik ben blij met je excuses en als ik nog eens een discussie start op Higherlevel dan zal ik dit topic niet vergeten!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.