loading
Ga naar inhoud
Opdeweegh
Verberg

Wie heeft er marketing ideeen voor startende onderneming in beleggingsadvies?

vraag

beste forumgenoten,

 

sinds 3/4 jaar ben ik samen met 2 partners De Beleggingsassistent begonnen. Ons bedrijf helpt (ontevreden) beleggers bij het beoordelen,selecteren en evalueren van vermogensbeheerders of private banken.

 

Uiteraard zijn er op dit moment genoeg ontevreden beleggers in NL en ook de laatste maanden weer wat beleggers die wel een start willen maken door de hard gedaalde aandelenkoersen.

Maar hoe bereik je deze mensen op een creatieve (lees; goedkope) manier? Uiteraard kun je veel geld uit geven aan dure campagnes in kranten, magazines of internet, alleen zullen jullie begrijpen dat een startende onderneming op de kleintjes moet letten. Heeft iemand creatieve ideeen?

 

ralf op de weegh

 

edit: link verwijderd, deze kan in de signature, niet in het bericht

 


www.beleggingsassistent.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Wat heb je al gevonden in de andere topics? Er is al z'oveel over creatieve marketingideeën, guerilla marketing, free publicity, Adwords, enzovoort. Zat daar echt niets tussen?

 

Daarnaast, en met alle respect, maar ik vind dit wel een beetje goedkoop overkomen, waarom schakel je geen professional op dit gebied in om met goede ideeën te komen en uit te voeren?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Uiteraard heb ik dat soort zaken bekeken. zelfs al veel free publicity gekregen. dat werkt echt heel goed!

maar hoe vaker mensen onze naam horen, hoe beter!

goedkoop is het misschien, maar in deze 'crisistijden'moet je zorgen dat je je overhead kosten laag houdt.

weet je hoeveel een porfessioneel marketingbureau kost?

 

groet, ralf


www.beleggingsassistent.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Romano,

eerst hebben we een persbericht geschreven en dat naar de nodige journalisten gestuurd. wel uiteraard zoeken op jouw vakgebied. daarna een week later nabellen. anders werkt het niet.

zorg wel dat iets van nieuwswaarde instaat.

 

succes ermee! verder heb ik weinig gewaagde dingen geprobeert, heb je ideeen?


www.beleggingsassistent.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Deel (kleine) belegde broodjes/ sandwiches uit in gebieden waar jouw doelgroep zich bevind.

 

Bedruk de servetjes met iets in de zin van 'Deze broodjes zijn beter te beleggen door beter beleggen' of 'Deze broodjes zijn goed belegd door goed beleggen'.

 

Dan doe je iets waar in ieder geval over geluld gaat worden. Met deze ludieke case kun je (achteraf) ook weer de pers opzoeken. Of van tevoren aankondigen. Is altijd leuker dan een standaard persbericht.

 

Dan nog hopen dat de prospects letterlijk en figuurlijk toehappen ;)

 

Kost wat broodjes en veel tijd. Wellicht scoor je wat leuke klanten. Het is sowieso een stuk creatiever dan een brochure door de brievenbus :)

 

Succes!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik begrijp iets niet. Je moet als startende ondernemer op de kleintjes letten zeg je. Maar je geeft aan dat je nu zo’n 3/4 jaar dit bedrijf hebt.

Dan behoor je naar mijn mening niet echt meer tot de starters maar tot de al iets ervarenere ondernemers. In die 4 jaar heb je toch al wel kunnen inschatten waar je kansen liggen?

Ik ben geen belegger, heb er geen verstand van dus, maar ik kan me zo indenken dat mensen gaan beleggen als er veel vertrouwen is in de economie en dat er mensen minder tevreden zijn in bijvoorbeeld een crisistijd zoals nu. M.a.w. dit lijkt me voor een bedrijf als jullie een tijdperk vol kansen, dus dan zou ik juist gaan investeren om snel naamsbekendheid op te bouwen ipv te gaan hierop te bezuinigen.

 


www.bofatelefoondienst.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

sorry, het is drie kwart jaar. val ik dan wel onder startende ondernemer?

verder kun je wel gelijk hebben, deze periode biedt kansen voor ons. misschien toch groots aanpakken.

ben alleen benieuwd naar slimme manieren.

 

gr ralf

 


www.beleggingsassistent.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ja dat komt dan meer in de buurt… ;D

 

Heb je enig idee hoe je concurrenten dit aanpakken?

 

Ik denk bij beleggers aan mensen met extra centjes. Dus je zou als doelgroep een groep moeten selecteren boven een bepaalde inkomensgrens.

Deze groep kun je dan eens bellen.

Misschien een advertentie in het nrc?

 

Of ga met een stapel flyers naar de golfclub, paardenconcoursen of tennisverenigingen en deel ze daar uit.

 

Of over ludieke acties….. zoek je doelgroep op en laat een volledig in dollars gebodypainte dame vragen aan de beleggers of zij zich ook zo uitgekleed voelen? Contact is gelegd en dat blijft echt in het geheugen zitten… maar het moet wel klasse uitstralen denk ik.

 


www.bofatelefoondienst.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Romano,

eerst hebben we een persbericht geschreven en dat naar de nodige journalisten gestuurd. wel uiteraard zoeken op jouw vakgebied. daarna een week later nabellen. anders werkt het niet.

zorg wel dat iets van nieuwswaarde instaat.

 

succes ermee! verder heb ik weinig gewaagde dingen geprobeert, heb je ideeen?

 

Het free publicity krijgen is niet zo probleem.

 

Wat je ook nog zou kunnen gaan doen is gratis tips weggeven op bijv. Twitter waardoor je wat naamsbekendheid krijgt, een column bij een blad krijgen. Je hebt nu al de contacten met journalisten. Wellicht kun je deze verder uitbouwen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

ja haha. het is een goed idee. zal is iemand dagje zo door de pc laten wandelen met wat flyers.

 

Laat er ook een gebodypainte fraaie meneer naastlopen. Ook vrouwen willen wel beleggen, en zijn gevoeliger voor mannelijk schoon. ;)

 

Variatie: laat een rubberboot zinken in een dure jachthaven. De inzittenden zwemmen naar wal en delen flyers uit ('voorkom dat uw beleggingen net zo hard zinken als onze boot!').


r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Beste Opdeweegh,

 

ik heb wel marketingadvies voor beleggingsideeën:

- vermeld personalia

- vermeld track records of herleidbare successen

- vermeld partners

 

Daarnaast heb ik een aantal vragen:

Waarop matchen jullie beleggers en instellingen? Los van kosten, beschikbaar belegbaar vermogen en tijd is er toch steeds maar één beste instelling?

Wat doen jullie met instellingen die jullie beter (willen) belonen dan andere?

Wat voor garanties bieden jullie en is jullie financiële dienstverlening vergunningvrij?

 

Ik mis veel basisinformatie voor een goed gevoel bij dit initiatief.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • -2
  • Waardeer dit antwoord

binnen enkele dagen hebben we een nieuwe website, dan ook meer over ons. nu kun je kijken bij in de media

http://www.beleggingsassistent.nl/index.php?q=indemedia

 

partners zijn de vermogensbeheerders waar we mee samenwerken, is uiteraard niet geheim maar we lopen er niet mee te koop; een chef verteld ook niet al zijn ingredienten. uiteraard komen geinteresseerde clienten het wel te eten in een persoonlijk onderhoud.

 

criteria waar we vermogensbeheerders op selecteren zijn ondergrens, beleggingsbeleid, vergoedingstructuur, specialisme, resultaten en nog andere ( soms) minder belangrijke criteria. afhankelijk van de wensen en eisen en doelstellingen van een belegger wordt een match gemaakt. De belegger wordt ook volloedig begeleidt en ondersteund, ook na zijn keuze.

 

wil je meer weten, neem eens contact met me op!

 

groet ralf

 

 


www.beleggingsassistent.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Antwoord a.u.b. nu eens inhoudelijk Opdeweegh, zonder telkens links naar je eigen site neer te plempen of reclame te maken. Higherlevel.nl is een platform voor kennisuitwisseling en mensen willen je helpen, níet dat je de hele tijd (al dan niet verkapt) reclame maakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Je hebt hartstikke mooie free-PR gescoord. Maar op je eigen website speel je verstoppertje. Geen namen, geen foto van jezelf. Dan scoor je natuurlijk geen punten op het gebied van vertrouwen. Gemiste kans. Ik sluit me dus aan bij de tips van Highio.

 

Ik las ergens iets over helicopterview. Ik denk dat het ook belangrijk is dat je kijkt naar de lange termijn van je toko en je profilering. Ik krijg nu een te-eager, te snel willen scoren gevoel en dat gaat ten koste van vertrouwen.

 

Ard

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • -1
  • Waardeer dit antwoord

als je reclame wilt maken op internet(e-marketing)of je wil je eigen digitale nieuwsbrief versturen of narrow casting ga dan naar EDIT MOD: GEEN SPAM AUB

voor meer info kun je kun je de site bezoeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • -2
  • Waardeer dit antwoord

als je reclame wilt maken op internet(e-marketing)of je wil je eigen digitale nieuwsbrief versturen of narrow casting ga dan naar EDIT MOD: POGING 6: GEEN SPAM

voor meer info kun je kun je de site bezoeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 7 leden online en 88 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké