• 0

brief van advocaat: ons beeldmerk is ontleend

Allereerst mijn complimenten voor de mensen de keer op keer de moeite nemen om op deze site allerlei vragen te beantwoorden en mee te denken met andere ondernemers. Ik hoop dat sommigen ook de tijd willen nemen om naar mijn probleem te kijken.

 

Ik heb een brief ontvangen van een advocaat, wiens cliënt beweerd dat wij zijn/haar logo te veel op dat van ons lijkt.

We worden gevraagd het logo en de auteursrechtelijke trekken te verwijderen van onze site.

 

De oppositie is een reclamebureau, waarbij wij in de eerste instantie de vraag hadden neergelegd om een nieuw logo en huisstijl te ontwikkelen, voor onze website. Nadat we hun sfeerimpressie hadden ontvangen in mei dit jaar, hebben we het zakelijke contact verbroken, vanwege onacceptabel slecht werk. Daarna heeft een ander reclame bureau het werk overgenomen.

 

Voor de duidelijkheid gaat het geschil dus over het logo van het reclame bedrijf zelf en ons logo. Het heeft dus niets meer te maken met het door hun aangereikte sfeerimpressie. Nou ja...niets te maken... ze zijn waarschijnlijk gefrustreerd dat ze de opdracht niet hebben gekregen.

 

Even wat feiten:

 

* ons logo is door een reclamebureau ontwikkeld op basis van een communicatie rapport (en niet ontleend van de oppositie)

* onze namen zijn geheel verschillend

* onze activiteiten verschillen behoorlijk (groothandel winkel en display materiaal - reclame bureau)

* onze bedrijven zijn gevestigd in 2 ver van elkaar verwijderde provincies (155 km afstand)

* het beeldmerk van de oppositie is sinds een week geregistreerd bij het BBIE

 

Wat nu te doen? We hebben van de advocaat van de oppositie, 1 week gekregen om het materiaal van de website te verwijderen.

 

Welke wegen kunnen we het beste bewandelen - via de advocaat - via het BBIE - of moeten we toegeven aan de eis?

Ik heb niet de tijd en energie en het geld om hier een slepende procedure van te maken, maar ik wil ook niet over mij heen laten lopen.

 

Ik zie uit naar jullie reacties,

 

Remco

 

P.s. ik voeg graag de links naar beide websites toe, als iemand kan bevestigen dat dit geen probleem is op dit forum

UPDATE: de links naar de websites zijn als Word bestand toegevoegd

websites.doc

www.unboundvr.nl - Virtual Reality Brillen en meer

www.cart2quote.com - Magento Offerte Module

www.batao.nl - Wij bouwen Magento Webshops

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Aan RobbieD.

 

- Je zegt niet alles gelezen te hebben, en toch trek je een vrij harde conclusie?

- 40 jaar ervaring? Een betere onderbouwing zou dan een eitje moeten zijn.

- Displays vs reclamebureau in de meest brede zin? Een slagerij en een groenteboer hebben ook raakvlakken.

 

Buiten het feit dat ik het met jouw conclusie helemaal niet eens ben (dat kan natuurlijk), is jouw bijdrage voor iemand met 40 jaar ervaring onduidelijk, negatief en niet behulpzaam. En dan heb ik het nog niet eens over leesbaarheid. Misschien de volgende keer iets meer tijd spenderen aan je reactie.

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Kan er jammer genoeg niet bij zijn. Wil je wel alle succes toewensen.

 

Blijf het toeval in deze casus een heel vreemde zaak vinden. Maar aan de andere kant is dat juist het kenmerk van toeval.

 

Kwam niet zo lang geleden mijn zus tegen op het parkeerterrein van een hotel aan zee, op weg naar de receptie waarvan ze niet wist dat we daar zouden zijn ivm Concert at Sea. Ze kwam net terug van een lange strandwandeling en was op weg naar een ander parkeerterrein in de buurt van het hotel. We waren geen van beide ooit op die plaats of zelfs maar in de buurt geweest.

 

Blijft natuurlijk de mogelijkheid van onbewuste beïnvloeding. Een tijdje geleden kwam dat ter sprak in een topic waar een rit door, ik dacht, London uitmondde in een tekening die erg leek op een tekening die was voorspeld. Achteraf bleken elementen tijdens de rit in de tekening te zitten. (duidelijk??) Wellicht is het logo door het nieuwe reclamebureau vluchtig gezien.

 

Maar zelfs als er sprake zou zijn van (onbewuste) beïnvloeding, blijf ik bij de constatering de basisgeometrie niet nieuw is en er in beide logo’s voldoende creatief en afwijkend mee is omgesprongen. Nu nog afwachten wat de rechter vind.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Dat het zover is gekomen kan ik met mijn pet niet bij....

Mocht je echt behoefte hebben aan mensen "on the spot", dan hoor ik het graag. Maar ik kan mij dat niet voorstellen om het volgende: ik wens je geen geluk, want als er recht gesproken moet worden is geluk niet van toepassing.

 

micha

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Ik ben gevraagd een lijst te maken met logo's die op het onze en dat van Mngta lijken.

Deze lijst zal vrijdag 30 oktober worden gebruikt ter verdediging in het kort geding.

Zie de bijlage voor de logo's die ik gevonden heb.

Vooral het eerste logo, boven aan de lijst is erg waardevol.

 

(Zie mijn eerste post in dit onderwerp voor de originele logo's)

 

Aanvullingen worden natuurlijk zeer op prijs gesteld....

 

website adres is genoeg.

 

Alvast bedankt...weer

logolookalikes.pdf

www.unboundvr.nl - Virtual Reality Brillen en meer

www.cart2quote.com - Magento Offerte Module

www.batao.nl - Wij bouwen Magento Webshops

Link naar reactie
  • 0

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Heb Rob van indranet naar aanleiding van deze post in het verleden maar even een pm gestuurd om te kijken wat zijn algoritmes nog boven water toveren.

 

Wellicht leest hij het nog op tijd en kan hij nog wat betekenen

 

Frans

 

Ik heb even snel gekeken en heb nog een paar plaatjes gevonden die een beetje in de buurt komen. Zijn niet echt bedrijfslogo's maar misschien heb je er toch wat aan.

 

pro_custom_tile_logo_pic.jpg2cf5141d22e4623c

De toekomst is niet meer wat ie geweest is

Link naar reactie
  • 0

De zitting is achter de rug idd. Duurde ca. 2 uur.

De voorzieningsrechter, zal met 2 weken zijn uitspraak doen.

 

Ik ben redelijk optimistisch over de te verwachten uitspraak.

Evert van Gelderen heeft ons verdedigd en deed dat erg goed.

 

Al met al is het in de hand van de rechter en kan het natuurlijk

nog alle kanten opgaan.

 

Gezien de gemaakte juridische kosten is het voor ons niet alleen

belangrijk ons logo te kunnen blijven voeren, maar vooral ook dat

we de juridische kosten op de tegenpartij kunnen vorderen.

 

Ik zal hier de uitspraak natuurlijk ook posten. Iedereen nogmaals bedankt

voor alle input. Ook voor de lookalike logo's.

 

 

 

www.unboundvr.nl - Virtual Reality Brillen en meer

www.cart2quote.com - Magento Offerte Module

www.batao.nl - Wij bouwen Magento Webshops

Link naar reactie
  • 0

Mooi dat het positief verlopen is. ik ben benieuwd naar de uitspraak en op het moment dat jij weer verder kan gaan...

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het topic zojuist pas helemaal doorgelezen en had eerlijk gezegd niet anders verwacht. Goed nieuws, hoe zeker je ook van je zaak bent: je zit toch altijd met zoiets in je maag tot het achter de rug is.

 

Inhoudelijk denk ik dat we hier toch echt te maken hebben met een zeer gefrustreerde tegenpartij. Een opdracht niet binnen gekregen (wellicht kwam de afwijzing wat hard aan), dan maar de boel dwarszitten. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij en als ik de uiteindelijke vordering van de kant van rcdjong zo zie kan ik het niet helpen te denken aan het gezegde "boontje komt om zijn loontje".

 

Dat maakt het niet minder vervelend, ik kan me goed voorstellen dat je dit liever allemaal niet had hoeven doorstaan.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Mijn felicitaties voor topicstarter, hoewel ik mij ook ernstig afvraag wat het reclamebureau bezielde om jou te dagvaarden.

 

De rechtbank te Arnhem heeft overigens wel een slordige griffier.

4.7 ..........comunicatie

4.9 Shophouse heeft betoogd dat de kosten van Shophouse geen redelijke en evenredige proceskosten zijn.

 

Dus TS verhaalt de proceskosten op de wederpartij en beweert vervolgens dat die kosten onredelijk zijn....... ;D

 

Hoe dan ook, goed afgelopen en je kunt weer verder.

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.