De invloed van HL op jouw onderneming?

Aanbevolen berichten

N.a.v. een interessante post op een ander forum over de invloed van dat forum vraag ik mij ook af wat de invloed van deelname aan HL voor de leden is.

Je moet hierbij denken aan b.v. klanten via HL e.d.

 

Voor mij was b.v. deelname aan HL het begin van een carriere move, uitbreiding van de kennissen - en vriendenkring en ook

heb ik via HL, en partnerfora, div. klanten mogen verwelkomen.

 

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Link naar reactie

Ten eerste is HL heel belangrijk geweest bij mijn keuze voor mezelf te gaan beginnen. Ik wist er helemaal geen bal van af, en dankzij HL, en daarnaast natuurlijk sites als die van de belastingdienst en de KvK, heb ik alle informatie bij elkaar weten te vinden die ik nodig had om niet alleen te kunnen besluiten dat het inderdaad een goed plan was, maar ook hoe ik het het beste aan kon pakken.

 

Niet alleen de informatie die je hier kunt vinden, maar ook de belangeloze hulp die je krijgt als je ergens niet uitkomt zijn eigenlijk onmisbaar.

 

Daarnaast heb ik inderdaad via HL opdrachten gekregen (ofwel direct, ofwel via samenwerking met bijvoorbeeld Remwerk) en heb ik net als iedereen denk ik de nodige contacten gelegd met mensen waarmee ooit in de toekomst vast wel eens de een de ander ergens mee van dienst kan zijn.

 

Tenslotte denk ik dat de handtekening in alle berichten hier ook best wat heeft bijgedragen aan de bekendheid van mijn website... ;)

Link naar reactie

idem aan René en Peter.

ik durf ook rustig te stellen dat ik zonder HL nu niet had bestaan. Natuurlijk is de klandizie die je er aan over houdt erg prettig maar zeker zo prettig is dat je zelf ook gemakkelijk anderen van dienst kunt zijn door daar artikelen of diensten af te nemen.

Dat voelt vaak vertrouwder en over het algemeen heb ik het gevoel dat je als HL leden voor elkaar wellicht net een stapje harder loopt. ( al moet ik zeggen dat mijn ervaringen helaas niet alleen maar positief zijn met zaken doen met (ex) HL leden, maar dat zijn dan weer mooie leermomenten geweest )

Desalniettemin, vind je hier alle antwoorden, kun je eens lekker je ei kwijt of je ideeën op tafel gooien en daar kun je alleen maar voordeel uit doen.

HL heeft voor mij dus zondermeer een zeer grote invloed op mijn bedrijf. (dit wordt natuurlijk wel steeds minder)

ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

De reden dat ik op HL zit is bovenal het community gevoel, het delen van mijn kennis en natuurlijk de bergen praktische informatie die je op het forum langs ziet komen en waarvan ook ik natuurlijk gretig gebruik maak :)

 

De invloed van de deelname aan HL komt vooral terug in het feit dat ik hier een aantal leuke mensen heb leren, goede contacten heb opgedaan, zowel persoonlijk als zakelijk.

 

En daarnaast inderdaad ook dat HL ons diverse klanten heeft opgeleverd. Dat is natuurlijk mijn insteek nooit geweest maar zeker wel een prettige bijkomstigheid :)

 

Plus ook het feit, zoals Peter en Ronny eigenlijk ook al aangaven, dat mede-HLers elkaar vroeger of later hier en daar van dienst kunnen zijn. Voelt ook wat mij betreft vaak vertrouwder dan met een willekeurig bedrijf in zee gaan.

 

Ik heb tot nog toe geen negatieve ervaringen met (al dan niet ex-)HLers. Maar bovenstaand verhaal geeft al aan dat je hoe dan ook altijd op je hoede moet blijven. Helaas heeft niet iedereen dezelfde opvattingen met betrekking tot eerlijk zakendoen...

 

Maar voor mij heeft deelname aan HL dus vooral een heel positieve invloed.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie

De invloed op de webwinkel is best groot geweest. Juist omdat het helemaal mijn vakgebied niet is/was heb ik hier veel kennis opgedaan over operationele, marketing, SEO, SEA, logistieke en andere dingen.

Veel gelezen, veel vragen gesteld en bijna altijd zinnige en behulpzame antwoorden.

 

Ik heb via HL hartstikke leuke mensen leren kennen die voor mij vooral op het gebied van sparren veel betekenen en daarmee ook indirect invloed hebben op mijn bedrijf.

 

Aan de andere kant vind ik het op waarderingsgebied en fusie&overnamegebied weer heel leuk om mijn kennis te delen. Kennis delen geeft mij persoonlijk ook gewoon een lekker gevoel, alsof je echt iets voor iemand kunt doen, heel praktisch en concreet.

 

Op waarderingsgebied zijn er wel een aantal klanten uit voortgekomen en voor de winkel misschien ook wel maar niet direct zichtbaar voor mij (geen bekenden ofzo).

 

Toevallig vroeg een HL lid me vandaag hoe het kwam dat mijn posts over de webwinkel soms zo simpel overkomen terwijl de posts over waarderingen van hoog niveau zijn. Dat vind ik nu juist het mooie van HL: iedereen geeft wat hij/zij kan geven en vraagt aan de andere kant weer de dingen die hij/zij niet weet. Voor mij betekent dat concreet dat ik hier adviezen heb gekregen waar ik anders óf een adviseur voor nodig gehad zou hebben óf het me heel veel tijd, energie (en waarschijnlijk ook geld ivm foute beslissingen) gekost zou hebben.

 

Link naar reactie

Mooie woorden allemaal. Voor mij geldt exact hetzelfde. Ik merk dat ik het meest plezier uit het helpen van anderen haal. Daarnaast leer je van de vragen en antwoorden van anderen. Maar goed, daarvoor kan je ook gewoon passief en anoniem meelezen. Verder inspireert HL mij enorm. Ook niet gek, aangezien ik altijd graag met ondernemers om ga. En die vind je bij uitstek op HL!

 

Wel vond ik het even jammer dat de gestelde vragen veel over dezelfde onderwerpen gingen ("gaan we weer" gevoel). Gek genoeg heb ik daar nu geen last meer van. Zal niet zijn dat de aard van de vragen veranderd is. Kennelijk zit ik er nu wat anders in.

 

HL is zowel voor mij als persoon, als bedrijfsmatig zeer waardevol. Heb er nieuwe inzichten door gekregen, mensen kunnen helpen, hulp gekregen en contacten gelegd. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ik er ooit mee ga stoppen...

 

Keep up the good work!

Link naar reactie

Zonder HL had ik allang in de WSNP gezeten of was failliet geweest. Logisch dat dit voor mij de voornaamste reden is.

Maar er is meer....

 

Door HL heb ik diverse collega's ontmoet die mij weer terug op het spoor hebben gezet, niet alleen het ondernemersspoor maar toch zeker ook het mentale spoor ! Gesprekken die ik hier voer en heb gevoerd, kan ik nooit en te nimmer met mijn familie en kennissenkring voeren. We zitten niet op één lijn.

 

Dit is ook de exacte reden waarom mijn eigen bedrijfje weer langzaam maar zeker van de grond af komt.....ondanks zware tegenstand binnen mijn omgeving.

 

HL informeert, steunt, ondersteunt, helpt wanneer mogelijk is de grote diversiteit aan collega ondernemers. We zitten op hetzelfde "level" !

 

En dan wil je nog niet weten wat ik allemaal geleerd heb over (stamrecht) BV's, webshops, SEO, belastingen enzovoorts !

 

HL is voor mij van onschatbare waarde. Niet alleen tijdens het proces van het stoppen, maar ook nu, tijdens het proces van weer opstaan en doorgaan !

 

 

Link naar reactie

Ik heb na aanmelding en een beetje rondneuzen al vrij snel in het begin de handdoek in de ring gegooid omdat ik min of meer voor spammer werd uitgemaakt terwijl ik gewoon wilde laten zien wie ik ben en wat ik doe.

ik weet dat het makkelijk is, maar op dat moment had ik zoveel te doen dat ik toch niet veel tijd had om op mijn gemak te intersletten. :)

 

Na de vliegende start van mijn bedrijf ben ik nu in een stabiele periode beland waarbij ik weer opnieuw hier terugkwam tijdens het zoeken naar een bepaald onderwerp. Aangezien ik me ook niet laat kisten ben ik met goede moed weer ingestapt en ben ik ook dagelijks online.

 

Ik ben een startende ondernemer, dus echt veel kennis heb ik niet toe te voegen, hooguit mijn mening of oordeel als onpartijdige partij en hopelijk draag ik daarmee wat bij.

 

Ik lees wel regelmatig en leer hier momenteel veel over webwinkels en Google en alles wat daarbij hoort,

mogelijk dat ik in de nabije toekomst een eigen webwinkel ga toevoegen aan mijn fysieke winkel.

 

inmiddels begin ik het wel weer gezellig te vinden en hoop een aantal gelijkgestemden te gaan ontmoeten op de eerstvolgende meeting.

 

Concluderend heeft HL best wel invloed op mijn bedrijf, zij het niet direct. ;)

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Waar was HL toen ik ondernemer was ;)

 

Het doet mij goed... Enorm goed om deze positieve feedback over HL te krijgen. Neemt natuurlijk niet weg dat alle opmerkingen als het beter kan en anders moet (mits relevant) ook enorm veel waarde hebben voor HL.nl

Maar dan niet in dit topic... HIer graag alleen applaus :P

 

APPLAUS voor jezelf !

Want..... Ik kan het niet vaak genoeg zeggen... HL.nl leeft door iedereen die zich met elkaar bemoeit. Als jullie bedrijf en de resulaten door HL.nl meer en beter worden, is de grootste waarde die er dan ontstaat de kennis die je daarmee met anderen in HL.nl deelt (zowel de vragen áls de antwoorden).

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Mooi om te zien dat iedereen wat anders uit HL haalt, sommigen een paar kleine tips, anderen inspiratie en vrienden.

Voor mij geld de motivatiefactor het meeste, erg mooi om verhalen te lezen (zoals het "Week van de ondernemer"-topic) en om overal tussen deregels door te lezen hoeveel plezier iedereen uit het ondernemerschap haalt.

 

Daarnaast natuurlijk al de kleine tips, ideetjes, moet-je-weten-dingetjes, etc., moet niet vergeten worden.

 

Oja, en de teruggeef-factor natuurlijk: het elkaar helpen, wat voor beide partijen mooi is. De vraagsteller die iets leert, en de beantwoorder die ook weer een goede dag heeft door een positieve reactie van de vraagsteller :). HL is mijn eerste ervaring met een online community, en ik vind het mooi om te zien hoe betrokken iedereen is en ik (daardoor) ook betrokken raak.

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

HL brengt mij als ondernemer een stukje ontspanning, een uitlaatklep op internet om andere te helpen dmv kennisdeling is erg leuk om te doen.

 

Bovendien levert HL mij ook een aantal bezoekers een win-win situatie dus!

 

Voor mijn onderneming heeft het vooral antwoorden gegeven op obstakels in het ondernemerschap, vooral de snelheid van reacties hier op het forum spreekt mij erg aan! Sta niet graag lang stil bij problemen maar wil ze snel en goed oplossen en doorgaan.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.