• 0

wel of niet starten met autohandel

hallo,

 

Alleerst zal ik me even voorstellen, Ik ben Roberto 22 jaar.

Ik handel nu sinds een jaar in 2e handse auto's ik doe dit in het zwart.

 

Op het moment kan ik hier niet van leven maar geven zeer leuke bijverdienste.

Uiteindelijk wil ik hier mijn beroep van maken maar merk dat ik op het moment nog niet genoeg kennis heb op technisch gebied.

Maar ook is het 'nog' moeilijk om de juiste waarde van een auto in te schatten.(dit is het grootste probleem)

 

Ik volg voor het technische probleem een 3jarige avondopleiding autotechniek.

Maar hoe kan ik leren de dagwaarde van auto's goed in te schatten?

 

Ben bereid hiervoor een opleiding te volgen of te werken voor 32 uur in de week. (omdat ik ook zo ook nog kan handelen met auto's)

Hier ben ik ook bijna een half jaar intensief naar op zoek geweest maar helaas zonder resultaat.

 

Ik heb aardig wat geld gespaard en familie wil investeren in mij om 'klein' te kunnen beginnen hiermee, maar denk dat ik zelf nog de nodige kennis mis. En ik op deze manier in de schulden ga komen.

 

Wat is jullie mening moet ik gewoon beginnen of toch nog even niet

en zoniet wat kan ik dan doen om mij hier goed op voor te bereiden?

 

alvast vriendelijk bedankt voor de moeite

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik weet toevallig, groene platen verzekeren (handelaarsplaten) en 3 extra vast auto's (oprijwagen, leenauto en eigen auto) erbij per jaar. dat dit tegen de 2000,- per jaar loopt. zijn de 3 vaste auto's al wel wat ouder.

 

Oprijwagen + leenauto heb je niet nodig tijdens de eerste jaar. Je kunt met een goedkope(Zuinige!) auto naar de verkoper gaan , of met de trein.

 

Wanneer je de eerste jaar hebt overleefd met meer dan 36000EURO winst (wat dus mogelijk is , en dit is geen grap), dan pas mag je van mij een oprijwagen kopen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Offtopic:

Nee joh... beetje slimme zakenman gaat natuurlijk met de benenwagen, weet je wel wat zo'n treinkaartje tegenwoordig kost?!

 

Is dat trouwens geen gouden business: Benenwagens met weinig km op de teller, geen bijtelling, laag brandstofverbruik, en verder alleen het profiel van het schoeisel goed in de gaten houden meer onderhoud is er niet nodig.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Denk je dat een beginnende autohandelaar veel geld in zijn zak heeft? Of denk je dat een beginnende handelaar eventjes veel geld kan lenen bij de bank?

 

Nee.

 

 

En met de trein gaan is zeker een mooie optie. Tijdens spitsuren kun je gewoon met een trein naar de plek waar je moet zijn. Geen file's , geen problemen. Ik snap niet waarom je zoeen rare reactie geeft op mijn antwoord. Maar dat komt volgens mij doordat jij teveel met theorie bezig bent. Daarom vind ik het niet erg.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik wil dit nog erbij schrijven: Ik heb 2 vrienden , die hebben allebei zonder een waarschuwing te krijgen van de belastingdienst , een hele forse boete gekregen.

 

Eentje heeft een boete van: 90,000EURO gekregen , en de andere heeft een boete van 100,000 EURO gekregen vanwege handelen in auto's , zonder een officieel bedrijf te hebben.

 

Die gene die 100,000 euro boete heeft gekregen , betaald elke maand 500 euro. Hij is nu 35 jaar. En hij heeft kinderen enz , maar moet gewoon door betalen. Dus als ik jou was zou ik echt uitkijken , want je mag volgens hun maar 3 auto's PER jaar op je naam hebben.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
Ik wil dit nog erbij schrijven: Ik heb 2 vrienden , die hebben allebei zonder een waarschuwing te krijgen van de belastingdienst , een hele forse boete gekregen.

 

Eentje heeft een boete van: 90,000EURO gekregen , en de andere heeft een boete van 100,000 EURO gekregen vanwege handelen in auto's , zonder een officieel bedrijf te hebben.

 

Dat krijg je van al dat gesjacher en gebeunhaas. (geen pand, geen werkplaats, geen verzekering, mannetje op provisie enz)

 

@money Als je dit soort boetes wilt voorkomen dan zal je je zaakjes toch beter moeten regelen dan Altan voor ogen heeft.

 

wat mij betreft is de discussie gesloten en geven we nog alleen antwoord op relevante vragen.

Link naar reactie
  • 0

Ken ook verschillende auto handelaren.

Moet zeggen dat de beste handel schijnbaar in kleine (zuinige) auto's zit.

 

Wellicht is het een idee om je te specialiseren in één of 2 types kleine auto's b.v. kleine Toyota's ofzo

Dan is het ook makkelijker om kennis op te doen van de techniek en krijg je makkelijker een gevoel van de waarde.

 

 

Denk dat dit de kernwoordenmoeten zijn; lage overhead, specialisatie, kleine energie zuinige auto's, betrouwbare uitstraliling, marktplaats ( veel foto's ) , N.A.P. ,....

 

succes

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad wat je zegt, want auto rijden met auto's van een bepaalde bouwjaar, wordt opeens wel een stuk duurder. Hierdoor zal de branche weer getroffen worden

Wat dacht je van de aloude vertrouwde Mercedessen 200 - 300 en type 190.. Dat zijn wagens die al voor 1987 op de markt gekomen, net zoals een Volvo 2 of 7 serie.. Of Saab 900/9000.. Het zijn iconen, dus vrij prijzig in aanschaf (goed exemplaar en met een bijgehouden km stand), maar ik denk dat de waarde met dank aan het rekeningrijden toch behoorlijk zal toenemen.

De markt van youngtimers, wordt erg interessant..

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof niet dat je mij het beste wenst , maar ik wens jou iniedergeval wel het beste.

 

-----

 

 

On Topic:

 

 

De laaste 3 dagen heb ik gezien dat de automarkt, een beetje stroefjes aan het worden is. Dus dat betekend problemen met inkoop van auto's tegen handelprijs. Ik heb de laatste 3 dagen een beetje gezocht naar handel auto's (1 of 2 uur per dag), en heb ''geen'' goeie handelsauto kunnen vinden. (Max tot 5000 euro.)

 

Als je een pand hebt , en je kunt geen auto's vinden , dan heb je wel een grote probleem dat uiteindelijk kan leiden tot een faillissement. Nou is mijn vraag, wat kun je bijvoorbeeld allemaal doen om toch een ''handels auto'' te vinden? Zijn er nog andere manieren apart van marktplaats.nl?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

De laaste 3 dagen heb ik gezien dat de automarkt, een beetje stroefjes aan het worden is. Dus dat betekend problemen met inkoop van auto's tegen handelprijs. Ik heb de laatste 3 dagen een beetje gezocht naar handel auto's (1 of 2 uur per dag), en heb ''geen'' goeie handelsauto kunnen vinden. (Max tot 5000 euro.)

 

Als je een pand hebt , en je kunt geen auto's vinden , dan heb je wel een grote probleem dat uiteindelijk kan leiden tot een faillissement. Nou is mijn vraag, wat kun je bijvoorbeeld allemaal doen om toch een ''handels auto'' te vinden? Zijn er nog andere manieren apart van marktplaats.nl?

 

Toch goed dat je de markt in de gaten houdt (gedurende 3 dagen). Je moet alleen wel even letten op het feit dat Nederland er op het moment financieel een beetje doorheen zit. Richt je op de toekomst (over 8 maanden is alles anders), niet op het heden.

 

Ik zou je eens aanraden om gewoon naar een paar toekomstig collega/concurrent autobedrijven te stappen en een netwerk op te bouwen. Wat je nu aan het doen bent slaat kant noch wal. Als je over 8 maanden wilt beginnen, ga dan niet zomaar bedragen in het wilde weg rondspammen maar begin eens bij het begin. Wat wil ik nou precies? Zet alles op een rijtje en leg het aan een vriend of vriendin voor. Wat vindt hij/zij ervan? Werk het uit en kijk kritisch naar je idee. Heb je dan nog vragen, dan kan je rekenen, mits goed onderbouwd, op een fatsoenlijk respons van een van de experts op HL.

 

Als wij er echter toch niets van weten en alleen maar theorie onzin uitkramen, leg het ook eens voor aan al die familieleden van je die ook allemaal een autobedrijf bezitten. Zij zijn tenslotte allemaal al multi-giga-biljardair zijn door hun tweedehands autobedrijfje, dus waarom zou je al die vragen dan hier stellen?

 

Overigens kan naast een cursus rekenen, een cursus goed (grammaticaal) Nederlands ook geen kwaad. Geloof me of niet, als je goed Nederlands spreekt zal je reputatie beter zijn en zal je misschien nog wel meer verkopen ook (al is het maar omdat ik in ieder geval autohandelaren die geen goed Nederlands spreken niet vertrouw).

 

 

 

E fructu arbor cognoscitur. De boom kan herkend worden aan zijn vruchten.

Link naar reactie
  • 0

Vanuit Duitsland importeren word waarschijnlijk zeer interessant vanaf 1 januari. er is nog wel onduidelijkheid over. lees dit artikel eens. door de nieuwe BPM regeling worden auto's van voor de slurp taks (1 feb 2008) een stuk goedkoper om te importeren. dus grote audi's, bmw's en Porsche worden een stuk interessanter om zelf naar NL te halen en te verkopen.

Als je dit goed uitzoekt zit hier zeker markt in. En hier wil ik je ook in begin wel in ondersteunen. Ken nog wel wat mensen met grote oprijwagens.

 

 

Link naar reactie
  • -1

Eerlijke Atlan, Steen Rijke Altan wordt.

 

Met deze verfrissende aanpak ongetwijfeld: op 29 mei 2008 begroot je de huurlasten voor een ruimte (binnen+buiten) voor circa 40 auto's nog op 21.600,-, en nu heb je dat al teruggebracht tot 500 euro per maand! En dat terwijl menig andere handelaar gewoon rond de 50.000 euro per jaar kwijt is voor bedrijfsruimte, dus daar pak je al 44.000,- euro winst! En in tegenstelling tot al die andere handelaren heb jij ook geen last van allerlei investeringseisen van gemeente en verzekeraars!

---

Zijn jullie nou zo dom , of ben ik nou zo slim? (Louis van Gaal)

 

Je kunt een pand huren waar je rond de 25 tot 30 auto's kunt plaatsen voor 500 euro per maand!!!!! Je hoeft geen pand midden in de stad voor 10,000 euro per maand te betalen. Je kunt ook een pand regelen buiten een stad. Dan kun je ervoor zorgen dat je ongelooflijk veel kosten kunt besparen.

---

 

En het wordt ongetwijfeld een enorme bezienswaardigheid in de wijde omtrek: 40 auto's gestald in een showroom van 10x10x3 meter.

---

Hoezo showroom? Waarom willen jullie perse extra kosten erbij ik begrijp jullie niet. Willen jullie graag failliet gaan ?

---

 

 

Maar ach, als je de auto's inderdaad eerst samenperst in de wals, past het best! Zorg alleen wel voor een vloeistofdichte vloer, want er kan nog wat remolie uit die pakketjes druppelen. maar ook een mileuaansprakelijkheidsverzekering weet jij vast en zeker scherp in te kopen!

 

 

Verzekering kost rond de 150 euro per 3 maanden

WOW, ik ben ernstig onder de indruk Voor 40 auto's nog geen 600 euro per jaar! Weet je, ik heb een paar garages als klanten met vergelijkbare voorraden die - schrik niet - bijna het 15-voudige betalen: ruim € 9.000,- per jaar voor de handelsvoorrraad, nog te vermeerderen met circa € 1.000,- per handelskenteken.

---

Dat is bullshit. Die 1000 euro handelskenteken is totale bullshit. Je betaald in het begin gewoon 1x 500 euro. En dan elke 3 maanden rond de 150 euro. Dus kom aub niet met onzin praten.

---

 

Met welke verzekeraar doe jij zaken, want daar wil ik onmiddelijk een aanstelling!

---

Dat is voor jou een vraag , voor mij een weet.

---

 

En nu wil ik koffie.

En dik, dik, dik verdiend ook jongen! Jou moeten ze onmiddellijk minister van Financiën maken! Mijn zeer welverdiende reus heb je in ieder geval al te pakken!

---

Ook jij zakt letterlijk door de vloer met je onzin 1000 euro blablabla. 9000 verzekering. enz enz. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien. In het praktijk. Geen theorie zoals de meeste mensen die hier komen praten.

---

 

 

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • -1

Dat is bullshit. Die 1000 euro handelskenteken is totale bullshit. Je betaald in het begin gewoon 1x 500 euro. En dan elke 3 maanden rond de 150 euro. Dus kom aub niet met onzin praten.

 

Ik had het over de totale kosten van het handelaarskenteken, dus inclusief verzekering WA en Casco, afkoop eigen risico etc. De kosten van de aanschaf van alleen het kenteken bij de RDW zelf is 500 eenmalig en vervolgens 177 per jaar. De kosten voor verzekering komen daar nog bovenop, vraag maar na.

----

Klopt daar heb je gelijk in. Beginnende handelaars doen meestal niet aan ''verzekeren''. De reden daarvoor is dat er gewoon geen geld is omdat te doen.

----

 

 

Uiteraard kun je er ook voor kiezen je handelskentekens niet te verzekeren tegen cascoschade. Veel wijzer wordt je daar overigens niet van: de gemiddelde schadelast ligt dicht tegen de premie aan, dus de daadwerkelijke kosten dalen daarmee niet. Integendeel: bij total loss of verduistering neemt je last zelfs toe. (...alhoewel verduistering eerlijkheidshalve steeds moeilijker verzekerbaar is: je moet dubbele legitimatie & creditcard & duur abonnement voor on line controle van dat alles hebben om dat verzekerd te krijgen. Het alternatief is iemand mee laten rijden, maar qua personeelskosten ben je dan weer duurder uit: linksom of rechtsom kost het geld)

 

Edit: tekst aangepast tot essentie van mijn boodschap, dus zonder ironie, en iets uitgebreid

---

Jij bent de eerste persoon die ik gelijk geef tot nu toe. Maar van mij hoef je in het begin niet te verzekeren. Want zoals ik al zei , meeste beginennde handelaars hebben daar gewoon geen geld voor.

---

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • -2

De laaste 3 dagen heb ik gezien dat de automarkt, een beetje stroefjes aan het worden is. Dus dat betekend problemen met inkoop van auto's tegen handelprijs. Ik heb de laatste 3 dagen een beetje gezocht naar handel auto's (1 of 2 uur per dag), en heb ''geen'' goeie handelsauto kunnen vinden. (Max tot 5000 euro.)

 

Als je een pand hebt , en je kunt geen auto's vinden , dan heb je wel een grote probleem dat uiteindelijk kan leiden tot een faillissement. Nou is mijn vraag, wat kun je bijvoorbeeld allemaal doen om toch een ''handels auto'' te vinden? Zijn er nog andere manieren apart van marktplaats.nl?

 

Toch goed dat je de markt in de gaten houdt (gedurende 3 dagen). Je moet alleen wel even letten op het feit dat Nederland er op het moment financieel een beetje doorheen zit. Richt je op de toekomst (over 8 maanden is alles anders), niet op het heden.

----

Tot nu toe hou ik de markt al rond de 3 jaar in de gaten. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

----

Ik zou je eens aanraden om gewoon naar een paar toekomstig collega/concurrent autobedrijven te stappen en een netwerk op te bouwen. Wat je nu aan het doen bent slaat kant noch wal. Als je over 8 maanden wilt beginnen, ga dan niet zomaar bedragen in het wilde weg rondspammen maar begin eens bij het begin. Wat wil ik nou precies? Zet alles op een rijtje en leg het aan een vriend of vriendin voor. Wat vindt hij/zij ervan? Werk het uit en kijk kritisch naar je idee. Heb je dan nog vragen, dan kan je rekenen, mits goed onderbouwd, op een fatsoenlijk respons van een van de experts op HL.

----

Ik heb al een plan , het is al bewezen(door mij) dat het ''kan'' werken. Maar zoals iedereen ook weet zijn er genoeg ervaren handelaars die failliet gaan. Dus je hebt nooit 100% zekerheid met dit soort dingen.

----

Als wij er echter toch niets van weten en alleen maar theorie onzin uitkramen, leg het ook eens voor aan al die familieleden van je die ook allemaal een autobedrijf bezitten. Zij zijn tenslotte allemaal al multi-giga-biljardair zijn door hun tweedehands autobedrijfje, dus waarom zou je al die vragen dan hier stellen?

----

Die familie leden rijden wel in grote auto's zoals bmw X6, vw toureag , mercedes sl500 enz enz. Die zijn op dit moment miljonair. Nadat de autohandel een succes werd , hebben zij zich ook nog is verdiept in ''huizen'' handel. Die zijn dus echt binnen. Ik heb van hun al heel erg veel informatie gekregen.

----

Overigens kan naast een cursus rekenen, een cursus goed (grammaticaal) Nederlands ook geen kwaad. Geloof me of niet, als je goed Nederlands spreekt zal je reputatie beter zijn en zal je misschien nog wel meer verkopen ook (al is het maar omdat ik in ieder geval autohandelaren die geen goed Nederlands spreken niet vertrouw).

----

Als die handelaar , jou een auto verkoopt , met een apk erop van 1 jaar. Vertrouw je die gene dan nog steeds niet? Als jij die gene dan nog niet vertrouwt , puur omdat hij geen goed nederlands kan , vind ik toch een beetje aan de racistische kant. Mijn oom verkoopt namelijk ook auto's waarvan de verkoopprijs boven de 150,000 euro liggen. En hij kan zelf ook geen perfect nederlands , maar verkoopt zijn auto's wel.

----

 

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • -3

 

Hey Money,

 

Over het zwartwerken is al genoeg gezegd, dat ga ik niet nog eens dunnetjes overdoen. Maar over je eigenlijke vragen heb ik wel wat 'nadenkvoer' voor je.

 

Allereerst:

Bedenk goed wat je wilt. Verkopen of sleutelen. Het zijn namelijk twee totaal verschillende vakgebieden. Als je als garagehouder goed kunt sleutelen, run je de werkplaats en heb je verkopers in dienst. Als je goed kunt verkopen, bestier je de showroom en trek je goede technici aan. Allebei gaat niet. Kun je het allebei niet, dan wordt je ondernemer en trek je goede verkopers én goede technici aan. Een managementopleiding is dan meer op zijn plaats.

---

Jij lult echt onzin. Wat nou allebei gaat niet. Mijn vader is ook zo begonnen. Hij repareerd en verkoopt(handelt) in auto's. Dus hou a.u.b op met kan niet en dat soort onzin.

---

 

Je probeert nu een rare kruising te maken door aan de ene kant een technische opleiding te doen en aan de andere kant te willen weten hoe je auto's waardeert. Het resultaat is dan dat je te duur inkoopt, omdat je alle mankementen zelf kunt verhelpen óf dat je verkoop niet op gang komt omdat je die klant vertelt dat 'ie helemaal geen nieuwe auto nodig heeft, maar een nieuwe distributieriem en een nieuwe uitlaat. Met andere woorden: Een verkoper moet alles weten over hoe hij een klant moet bewerken zodat 'ie een andere auto wil kopen, en de monteur moet alles weten om de auto zo snel en goed te repareren dat de klant geen nieuwe auto hoeft te kopen. Als je professioneel te werk wilt gaan breng je die scheiding straks in je bedrijf aan, en anders blijf je een scharrelaar.

---

Meneertje doet alsof die veel verstand heeft.

---

 

 

Vergeet Autotelex en het ANWB boekje. Als je die prijzen gaat bieden ben je in no time failliet. Auto's waarderen is helemaal zo moeilijk niet. Je moet het alleen vaak doen. Een hele handige manier om te leren de waarde in te schatten is de volgende: Richt je op één merk en één type auto. Ik noem maar wat: Volvo Estates. Je laat je vriendin achter de computer plaats nemen en Marktplaats opzoeken. Zij leest het type, bouwjaar, kilometerstand en conditie e.d. voor en jij roept wat 'ie moet kosten met een bandbreedte van €500,-

 

- Volvo 850 estate, 1997, diesel automaat, 230.000, topconditie

- 3750 tot 4250!

- 3995,- GOED!

 

Na een week heb je wel een beetje door waar die dingen voor weggaan. Dit is je vertrekpunt voor andere types van hetzelfde merk. Dan weet je dat en 850 sedan gemiddeld 1250,- minder opbrengt. En dat een V40 uit '98 hetzelfde moet kosten als een even oude 850.

 

Dat heb je na een week of twee ook wel door. Dan is dat weer je vertrekpunt voor andere merken. Een Jap is goedkoper dan een Europeaan, behalve Toyota, want klanten denken dat die betrouwbaarder zijn. Grote auto's zijn net zo duur als kleine auto's omdat het meer kost om ze te laten rijden. Hatchbacks zijn populairder dan sedans, dus duurder. Enzovoort enzovoort.

 

Als dan een klant een auto wil inruilen, hoef jij de auto niet eens meer te zien om te weten voor welk bedrag jij die auto maximaal kan verkopen (zeg 5.000,-). Nee, jij loopt om die auto heen om te zien wat er allemaal mis is met die auto. Dat schrijf je op, en daarvan bepaal je wat het kost om te repareren.

 

Deuk in het portier: 300,-

Vier nieuwe banden: 400,-

Achterdemper uitlaat: 250,-

Grote beurt: 150,-

APK: 50,-

Marge: 750,-

Poetsen: 125,-

Totaal: 2025,-

 

Dus je maximale bod voor de inruil wordt: 5.000 minus 2.025 = 2.975,-.

---

LOL, is dit een grap???? Als je auto gaat inruilen moetje minimaal DUBBEL winst maken! Verkoopprijs is 2500? Je inruilprijs is dan 2800+ EURO!

---

Dus doe je de klant een mooie aanbieding, omdat je een goede dag hebt, en de klant zo aardig vind (slijm... slijm... slijm) van tweeëntwintighonderdeuro. Op de nieuwe gebruikte auto waarop de klant inruilt maak je duizend euro marge. Dus als de klant begint te piepen dat ie toch wel wat meer had verwacht ga jij kreunen en steunen en als uiterste bod gooi je er nog vijf meier op. Klant blij, jij blijer.

 

Dit kan iedereen bedenken, dit is een normale 'top-down' calculatie. Waar 'm de echte moeilijkheid zit, zijn de kneepjes van het vak. Hoe kun je zonder enig argwaan te wekken er achter komen of de auto gestolen is? Wat is de truc om te weten te komen of de auto schadevrij, of heel vakkundig gerepareerd is? Klopt het motornummer nog met het chassisnummer? Wat is een typisch 'dingetje' bij een Mercedes C180 als 'ie over de drie ton heeft gelopen? Wat probeert die auto jou te vertellen, en klopt dat met het getal op de kilometerteller? Hoe kun je zien of het een Nederlandse auto is, of een grijze import? Wat wil het zeggen dat een auto in 4 jaar 7 keer van eigenaar is gewisseld? Hoe laat je je collega dealers in de regio weten dat jij de eerste bent geweest die de auto heeft getaxeerd, en dat ze jou moeten bellen als de klant ook bij hen aanklopt voor een taxatie? (Ja, dat verzin ik niet, dat gebeurt vaker dan je denkt ! )

 

Dat zijn allemaal zaken die je alleen leert door het te doen. Ik ga je ze niet vertellen. Doen. Doen. Doen. Ondernemen dus. Zoek een mentor en ga leren in de praktijk. Die autohandel komt er wel. Ga eerst die munten die je nodig hebt maar verdienen. Dat zijn er namelijk meer dan je denkt. Of dat je familie denkt.

---

Als je autohandel gaat doen heb je een mentor niet nodig. Geld verspilling.

---

 

En lees dit draadje even door. (Heeft iemand trouwens de laatste tijd iets van Altan gehoord??? ;D ;D ;D ;D ;D)

---

Speciaal voor jou , ben ik terug gekomen. hehe.

---

 

Nee, geen suiker. Ik moet aan mijn lijn denken. Gevulde koek? Ja, lekker.

en niet teveel lullen jonge , de enigste wat je doet is reclame maken met je onzin. Jij praat alleen , alleen maar theorie. In het praktijk is het 180 graden andersom.

 

Ik heb behoorlijk veel ervaring gemaakt in handel van auto's door met mijn oom mee te werken. Hij heeft een auto handel bedrijf. Ik heb echt heel erg veel geleerd. Ik ga over een maandje of 8 zelf een bedrijfje beginnen.

 

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • -3

Altan,

 

Als jij zo een eerlijke autoverkoper bent, heb je mij als klant. Ik ben namelijk gek op oude auto´s. Al was het maar om de belachelijk lage bijtelling

 

Ik waardeer je streven om een eerlijke autoverkoper te zijn enorm. Daar zou je een reusje voor moeten krijgen. Ik wacht nog even met uitdelen tot je ook daadwerkelijk een eerlijke autoverkoper bent. En ik acht die kans klein. Niet omdat ik denk dat je niet integer bent. Daar kan ik pas over oordelen als ik die auto bij je heb gekocht. Maar meer om het feit dat de handel waarin je je wilt begeven je het onmogelijk maakt te worden wat je je voorneemt.

---

Dit is de grootste onzin ooit. Hoezo nou niet eerlijk. Mijn oom verkoopt auto's gewoon op een hele eerlijke manier. Zonder leugens.

---

Laten we ons even concentreren op het eerste jaar van Eerlijke Altan's Automobielhandel.

 

De handel in gebruikte auto's tussen de € 500,- en € 1.500,- is levendig, leuk en levert snel goed geld op. Een paar auto's per dag is misschien wat overdreven, maar die dagen pak je zeker in het weekeinde (Tip: zondag open!).

---

Ik heb totaal niks aan je tip. Nutteloos.

---

 

Als je 500 "gebakkies" per jaar wegzet met een gemiddelde marge van € 750,- doe je het niet slecht, toch? En als je je voorraad dan onder de 100 auto's houdt (omzetsnelheid 5) vallen de rentekosten (100 x €750,- inkoopwaarde = € 75.000 x 8% = € 6.000,-) ook nog best mee.

---

Wat je hierboven hebt getypt is complete onzin.

---

 

Het enige dat je dan nodig hebt is voldoende stallingsruimte (100 x 10 m2 x 50,-/m2 = € 50.000,-)

---

50000 euro? Waarom niet gewoon een pandje voor 400 a 500 euro Huur per maand?

---

, een brug met gereedschap (€15.000,-),

---

Niet nodig.

---

een "mannetje" die weet wat je daarmee allemaal kan doen (heel belangrijk, €40.000), een ander "mannetje" voor de verkoop op zaterdag (200 auto's x € 50,- provisie = € 10.000) en een hele goede poetser (€30.000,-).

---

Allemaal totale onzin, totaal nutteloos en niet nodig.

---

Koffie serveren in een plastic bekertje en uit de AutoBar koffieautomaat (hij is leuk, zeg nu zelf). Verwarming hoeft alleen in het verkoop kantoortje, want de overhead deur staat toch de hele dag open.

 

 

Verder je verzekering over de voorraad van €75.000 (is te doen) en wekelijkse advertentie in 4 regionale h.a.h. bladen (blijft belangrijk, 4 x 52 x 250,- = € 52.000,-) Je autotrader / marktplaats / autotelegraaf systeem (heb ik even geen courante prijzen van, maar reserveer daar nu eens € 5.000,- voor).

---

En weer heb je totale onzin gelult. Verzekering kost rond de 150 euro per 3 maanden. En al die site's , maak daar maar een site van , en dat is marktplaats. Rest is nutteloos en niet nodig.

---

Dan zit je in je eerste jaar met de eerste aanvraag voor erkenning bedrijfsvoorraad, erkenning tenaamstelling kentekens, APK1, APK inrichting en je handelaarskentekens (samen € 2.500,-),

---

Weer totale bullshit. 2500EURO?!?!?!?!? LOL!! 500 euro en je hebt je handelaars bewijsje binnen.(RDW) En dan moetje elke 3 maanden rond de 150 euro betalen.

---

 

maar dat is voor de daarop volgende jaren een stuk lager. Oprichting BV € 850,- en € 5.000,- jaarlijks voor de accountant.

---

Weer onzin , totaal nergens voor nodig. Jij bent een persoon , die mensen failliet laat gaan.

---

 

Buiten de BTW hebben we volgens mij alles wel gehad. De BTW is wel even een puntje, want 99,99% van de auto's die je inkoopt in dat segment zijn marge auto's. Dus dat wordt jaarlijks 500 x 750 x 19% = € 71.250,- BPM laat ik buiten beschouwing, want dat is op die bakkies toch al afgeschreven, en de kosten voor een nieuwe APK bij iedere auto zit al verwerkt in het “mannetje” en de RDW kosten. Oh ja, het gebruikelijk DGA loon natuurlijk; € 40.000,- + € 10.000,- premies = € 50.000,-

 

---

Weer totale onzin. Wat nou elke auto APK?! Je koopt gewoon auto's in die gewoon een volle jaartje APK hebben. DGA loon en dat soort dingen , serieus ik snap niet waar jij al die onzin vandaan hebt gehaald.

---

 

Volgens mij heb ik zo grotendeels wel alles. Ik pretendeer niet volledig te zijn, dus ga nu niet knippen en plakken, maar controleer de cijfers nog even voor je je ondernemersplan indient bij de bank.

 

Goed.... eens even kijken... wat hebben we....

 

Even snel de globale exploitatienota:

Investeringsbehoefte: € 120.000,-

---

Die investeringsbehoefte kun je flink omlaag gooien. Je hebt totaal geen verstand van zaken.

---

Marge ex btw: € 300.000,-

---

??

---

 

Bla en nog eens bla.

Blijft er over: € 14.400,- bedrijfsresultaat.

 

LOL, 14400 bedrijfsresultaat? Denk je echt dat een autohandelaar maar 14,000 euro winst gaat maken. Jij moet serieus niet zoveel boeken lezen. Want dit is echt de grootste onzin van je hele onzin verhaal.

 

De rest is allemaal bullshit.

 

 

Eerlijke Atlan, Steen Rijke Altan wordt.

 

En nu wil ik koffie.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.