• 0

Nerds Rule!

Klein cultuuronderzoek onder HigherLevel bezoekers.

 

Nerds (zeer intelligente béta wetenschappers zonder hobby's ;D) worden in Nederland niet zo serieus genomen. Ze zijn sociaal niet zo handig, dus ze worden nogal eens genegeerd of zelfs getreiterd.

 

In deze tijd van hyperconcurrentie onder technologiebedrijven en product/levenscycli van enige maanden zou je toch denken dat het "menselijk kapitaal" (de technologen) van een hightechbedrijf het belangrijkste actief is.

 

Waarom worden deze mensen (nerds) dan door anderen met de nek aangekeken? Willen we vooruit met de kenniseconimie, dan zullen we hard moeten werken aan de emanciepatie van de nerd!

 

Waar of niet?

 

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wie probeert er nou een nerd mee te nemen naar een klant? ::)

 

Soms is het praktisch de nerd het verhaal van de klant zelf te laten horen. Allereerst kan er ruis ontstaan als je de informatie zelf overbrengt en anderzijds kan het de nerd helpen om te begrijpen wat de klant wil. Dit helpt als ze anders altijd zeggen "die lui van marketing willen alleen maar onmogelijke dingen". Als de klant het zelf zegt biedt het toch een ander perspectief voor de nerd.

 

Ik ben ervan overtuigd dat de nerd gestuurd moet worden. Heb als productmanager altijd gestaan voor de leidende rol van de markt of marketing. Anderzijds hadden wij in de organisatie waar ik het laatst gewerkt heb de stelling dat de ontwikkelingsafdeling tijd en budget kreeg om 10% hiervan naar eigen idee in te vullen. Kortom, ze moesten 90% van tijd en budget gebruiken om door marketing geinitieerde projecten uit te voeren, maar kregen ook tijd en ruimte om zelf een beetje te pielen en leuke dingen bedenken.

 

Ik moet zeggen: soms kwamen daar dingen uit die heel innovatief bleken te zijn! M.n. op het gebied van kostenbesparing en leuke onderscheidende gadgets waren er soms leuke verrassinkjes. Ik stak er zelf dan ook altijd de nodige tijd in om goed uit te leggen waarom bepaalde dingen gewoon niet haalbaar waren. Het liefst met cijferonderbouwing. Het koste wel wat moeite en tijd, maar daardoor was ik wel de man met de meeste credit op de ontwikkelingsafdeling en bedachten ze voor mij de meeste leuke dingetjes ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

niet-communicatief, geen hobby's en het liefst met een born-to-kill zonnebril op tot 4 uur 's nachts in het donker naar een 21-inch scherm kijkend; dan hoef ik geen nerds in m'n bedrijf.

 

Dus jij zegt als je naar huis gaat: "ik wil morgen die en die functionaliteit hebben!", hij werkt er tot 4 uur snachts aan, jij vindt dat de volgende ochtend op je bureau - en bent die persoon liever kwijt dan rijk?

 

weird world ;)

 

Kortweg: ja ;)

 

Als dat betekent dat ik dan de volgende dag tegen hem zeg: 'kom we drinken een biertje', en hij zegt dat ie dat niet wil omdat ie verder wil werken aan z'n mega-oplossing dan ben ik hem inderdaad liever kwijt dan rijk (en dit geldt dus alleen - en dat zei ik - als de nerd inderdaad alleen maar wil werken en geen hobbies heeft, etc)... Dit betekent dat ik geen feeling met hem heb, ik van hem niets leer, hij van mij niets leert en je nooit _samen_ beter wordt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Innovatie is geen product van een team. Een nieuwe auto bouwen en vermarkten ja daar heb je een team van mensen voor nodig. Maar echt iets nieuws verzinnen in een team, daar geloof ik niet in. Een creatieve uitkomst is per definitie het product van een enkele geest. Een muziekstuk schrijf je ook niet met 20 of 100 man. Een team middelt uit.

Daar ben ik het niet mee eens! Het ligt er wel aan wat je onder innovatie verstaat. Een chemische uitvinding resulterend uit genialiteit van één persoon is innovatie. Een nieuwe productieproces resulterend uit best practices plus een visie van een of meerdere personen vind ik ook innovatie.

 

En dan nog wat. Als ik webpagina's ga maken of software ga verkopen dan is dat goed in met team te doen. Maar dan is nauwelijks nog hoogwaardige technologie te noemen. Laat staan dat daar sprake is van innovatie. No offense, maar laten we innovatie niet verwarren met een nieuwe lay-out of een stukje javacode.

Dus op het moment dat ik met behulp van bepaalde technieken totaal nieuwe mogelijkheden creeer (al is het mbv perl, maakt mij dat uit), dan is dat geen innovatie? Ook dit kan resulteren uit de efforts van een team.

 

Maar goed, we hadden het niet over innovatie, maar over nerds. Ik ben nog steeds van mening dat een high-tech bedrijf wat op bepaalde gebieden innovatie doet, weinig behoefte heeft aan nerds. Sommige andere sectoren waarschijnlijk wel!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat nerds zeker nuttig kunnen zijn. Het probleem wat ik vaak genoeg heb meegemaakt is dat nerds doorgaan, waar een manager zegt: en nu even stoppen. Zrski merkt terecht op: zodra nerds commercie kunnen waarderen en inzien dat op bepaalde momenten research in een donker hoekje even beter gestopt kan worden.

 

Dat was ook wat ik eerder zei: dit is nou net een van de eigenschappen die een nerd tot een nerd maakt.

 

Een voorbeeld: wij hadden een duitser in dienst die totaal sociaal gestoord was en de meest mooie encryptie-technologien in elkaar draaide voor het platform dat we op dat moment aan het realizeren waren. Echter, klanten moesten deze encryptie gaan gebruiken en de technical writer kon totaal geen wijs worden uit wat deze jongen in elkaar fabriekte. Het was fantastisch, dat wel!

 

Op een gegeven moment zag hij dat in, en twee maanden later begon ie een beetje te communiceren. Nog twee maanden later was het team-player, die nog steeds mooie oplossingen in elkaar fabriekte. Maar hij wist te stoppen, hij kon als het nodig was concessies doen.

 

Ik vond deze figuur een nerd, maar dat was ie toen niet meer...

Link naar reactie
  • 0

Het woord "nerd" roept veel emoties op. Ook gezien de voorgaande discussie, is het misschien handig om een definitie van het begrip "nerd" op te stellen. Desnoods twee definities; één van een "goede" nerd en één van een "verkeerde" nerd.

 

Ik bespeur nogal wat onbegrip tussen nerds en niet-nerds. De tijd lijkt me dan ook rijp om werk te maken van de "emancipatie van de nerd". Het imago moet opgepoetst worden, de persoon "house broke" gemaakt worden en het onderwerp "salonfehig" verklaard worden.

 

Want wat mij betreft is de combinatie van een "goede" ondernemer en een "goede" techneut onderslaanbaar :D en kunnen nieuwe innovatieve snelgroeiers niet zonder een goedwerkend koppel met top zakelijk/technisch inzicht.

 

Echter: hoe bewerkstelligen wij de emancipatie van de nerd?

 

Shoot,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

kunnen nieuwe innovatieve snelgroeiers niet zonder een goedwerkend koppel met top zakelijk/technisch inzicht.

 

Daar ben ik het helemaal mee eens!

 

Om de emancipatie van nerd te bevorderen denk ik dat communicatie, respect en wederzijds vertrouwen]/b] en het eens zijn over een gemeenschappelijk (aantal) doel(en) de belangrijkste aspecten zijn.

 

Er zijn in deze twee partijen: de nerd en de zakelijke (of zakenman voor nu).

 

Communicatie:

Communicatie tussen beiden is extreem belangrijk. De zakenman moet weten wat de nerd doet. De nerd moet weten wat de zakenman aan het doen is. Zo voorkom je situaties waarin de nerd niet bouwt/maakt/creeert wat de zakenman niet kan verkopen en de zakenman niets verkoopt wat de nerd niet kan bouwen.

 

Respect:

De zakenman is goed in het doen van zaken en wordt in veel gevallen gezien als de spil van een organisatie, terwijl de nerd net zo belangrijk is. Respect hebben voor 1) elkaars persoon, 2) elkaars capaciteiten en 3) elkaar meningen en inzichten is extreem belangrijk naar mijn mening, zonder daarbij oordelen te vellen.

 

Wederzijds vertrouwen:

De nerd heeft vaak geen vertrouwen in de (bijvoorbeeld) verkopende activiteiten van de zakenman. De nerd kan veel meer bouwen dan de zakenman ooit kan verkopen (de vraag is of alles wat de nerd bedenkt/bouwt/creeert/maakt kwalitatief gezien up-to-standards is om verkocht te worden, maar die laten we even buiten beschouwing). Dit creeert aan de ene kant een gevoel van 't*ring waarom verkoopt die gast het nou niet' en aan de andere kant was er al het scheve gevoel van de zakenman die als spil gezien wordt binnen een bedrijf.

 

Gemeenschappelijke doelen:

Gemeenschappelijke doelen zijn belangrijk, en ook het respect voor elkaars doelen. De nerd moet inzien dat de zakenman wil verkopen, de zakenman moet inzien dat de nerd mooie oplossingen, innovatieve concepten wil maken en bedenken. Zonder respect voor elkaars doelen kom je nergens.

Link naar reactie
  • 0

Met de opsomming van 'de \/\/itte' ben ik wel eens. Wat ik echter vaak zie is dat de verkoper wel weet dat 'de nerd' belangrijk is maar echter weinig contact met hem/haar heeft. Zijn klanten zijn voor hem veel belangrijker en krijgen alle aandacht.

Dit heeft dan als gevolg dat 'de nerd' zich buitengesloten voelt en vaak geen of onvolledige antwoorden krijgt op zijn vragen aan de verkoper over wat de klant nu eigenlijk wil.

Het is volgens mij zeker niet zo dat een nerd alleen maar 'dingen'wil maken die hij zelf leuk vind, het is voor hem ook belangrijk dat de produkten gebruikt gaan worden.

 

En innovatieve zaken worden door een nerd vaak sneller opgepakt en het is voor hem dan ook moeilijk voor te stellen waarom anderen daarin niet zijn geinteresseerd. Waarom bang zijn voor een computer (http://nu.nl/news.jsp?n=219022&c=57), bijt hij dan?

www.froggysoft.com voor al uw pda software

Link naar reactie
  • 0

Ik heb maar gestemd dat ik de nerd ben... al moet ik zeggen dat ik dat een jaar of 5 geleden meer was dan nu... ik weet me inmiddels prima communicatief te redden ;-)

 

Overigens: Al die mensen die zeggen dat ze doen wat de klant wil, die liegen dat ze barsten. Wat de klant wil is het onmogelijke voor een paar grijpstuivers of liever nog: gratis... Wedden dat die mensen dat niet doen!

 

Overigens begrijp ik wel waarom er gezegd wordt dat ze doen wat de klant wil. Dat komt simpelweg doordat de klant vaak niet aan kan geven wat ze wil... slecht in communiceren zeg maar ;)

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Sjonge, wat een discussie. Ik lever maar even een spontane reactie op de pol.

 

Ik heb ervoor gekozen de nerd aan te sturen. Witte jassen vind ik niks en opsluiten in de bezemkast doet de nerd zelf wel.

 

Een beetje nerdie moet een innovator wel zijn, maar dan liefst met mate. De echte nerds die ik ken zijn niet uitgesproken intelligent. Ze zijn slechts eenzijdig. Als iemand zich 16 uur per dag alleen maar met wiskunde en computers bezig houdt is het niet gek dat hij een kei in zijn vak wordt. Oefening baart immers kunst.

 

Maar het maakt niet uit hoe goed je in je vak bent, er bestaat geen excuus voor arrogantie en contactgestoordheid valt te behandelen.

 

Geef mij dan toch maar liever een vakidioot die zich laat aansturen. Daar heb je grip op en je kunt werken aan zijn communicatieve vaardigheden en de acceptatie van zijn karakter in de groep.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0
'No matter how hard you try, you can't teach physics to a dog.'

 

Leuke quote, maar niet helemaal waar. Mijn hond bijvoorbeeld weet alles van de zwaartekracht. "Als die plak worst van het aanrecht valt, komt die naar beneden en dan moet ik hier gaan staan om hem te grijpen". Da's toch slim van het beesie. Daarnaast studeert hij nu telekinetica. "Als ik maar hard genoeg naar die plak worst op het aanrecht staar, verschuift die vanzelf naar de rand en wordt die onderworpen aan de zwaartekracht zodat die naar beneden valt en ik hen kam grijpen".

 

Dat heeft die hond toch maar mooi geleerd. Niet van mij, dat moet ik toegeven, maar toch. ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Mijn hond bijvoorbeeld weet alles van de zwaartekracht. (...) Daarnaast studeert hij nu telekinetica.

 

Ik stond op het punt om op die quote te reageren, maar toen las ik deze geniale vinding. Is het dan toch niet te laat om Wibi Soeriadi de loef af te steken... ;D

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Een klassieke, doch onjuiste stelling trouwens, over die hond. Ik betwijfel dat degene die het riep daadwerkelijk wetenschappelijk bewijs heeft geleverd. De \/\/itte heeft daarentegen een heel mooi tegenargument aangevoerd. Dat honden niet zouden denken werd door exactici altijd maar aangenomen, simpelweg omdat hun bewijsmethodieken niet toereikend waren om een denkvermogen vast te stellen. Dat zegt misschien meer over hun eigen denkvermogen dan over dat van de hond. Intussen komen we steeds meer tot de ontdekking dat de meeste (zoog)dieren wel degelijk over intelligentie en communicatiemethoden beschikken.

 

Which brings us back to the nerds. Die wetenschappers die roepen dat honden niet denken, zouden dat ook van die wit gejaste nerds zijn?

 

Over eenzijdigheid gesproken trouwens, sven. Je roept auw! Betekent dat nou dat je tot een pijnlijke ontdekking over jezelf bent gekomen of wil je daarmee aangeven dat ik pijnlijk fout zit te redeneren? ;D

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0
Ten eerste kun je, voordat je reageert, de moeite nemen om te kijken hoe je de naam van de betreffende pianist precies spelt.

Hadden we het over nerds en intelligentie of over schoonschrijven? Je valt mijn persoonlijke kwaliteiten aan in plaats van mijn stellingen en argumenten.

De vergelijking met de hond heeft een heel andere achtergrond. En deze is niet klassiek. De stelling beschrijft een analoog probleem in de geestelijke vermogens van de mens.

Je begint goed...

Ik wil daar best op in gaan ware het niet dat ik denk dat jouw rechter hersenhelft ontbreekt en jouw linker hersenhelft het niet kan volgen.

... maar eindigt in een totaal irrelevante drogreden. Ik zal er dan ook niet op in gaan, tenzij je het functioneren van mijn grijze denkmassa aan de kaak wilt stellen, natuurlijk.

Ik heb niet gezegd dat honden niet kunnen denken. Ik snap ook niet waarom je er van uitgaat dat dat mijn mening is.

Het ging niet om het niet kunnen denken van de hond, maar over de betrouwbaarheid van het door jou aangehaalde citaat. Het is totaal ongefundeerd, evenals het inmiddels achterhaalde uitgangspunt van de wetenschap dat honden niet zouden denken. Jouw citaat stamt uit de tijd dat dit uitgangspunt de heersende leer was, maar er wordt inmiddels van alle kanten aan getornd. Met uw goedvinden ga ik hier nu geen nader wetenschappelijk referaat hierover houden.

En nee, die 'auw' heeft betrekking op jouw beperkte kennis van zaken.

Voor je zoiets zegt, zul je denk ik eerst moeten nagaan wat voor vlees je in de kuip hebt.

Mag ik opmerken dat ik het opvallend vind dat je overal op reageert, behalve op het verschil in intelligentie tussen de nerd en de manager. Terwijl je hier zelf over begon. Mag ik hieruit concluderen dat je zo maar wat geroepen hebt?

Ik heb nou toch even heel hard gezocht, maar nergens een opmerkinge mijnerzijds kunnen vinden over het verschil in intelligentie tussen managers en nerds. Het enige wat ik heb gedaan is het weerspreken van de stellings dat nerds (per definitie) zeer intelligent zouden zijn en dat ik er zelfs geen ken die erg hoog scoren, maar de intelligentie waar zij over beschikken op een eenzijdige manier aanwenden en (daarom) op dat gebied heel sterk worden.

Vergeef me de glimlach op mijn gezicht.

Yeah, keep smiling. :)

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Jullie beschrijven vooral computernerds, maar die lui kom je ook in andere sectoren tegen. Ze zijn een beetje eng, want erg gedreven, gefocused, een beetje single-minded en vaak wars van sociale mores. Soms ontwikkelen ze zich tot uitzonderlijke specialisten. Meekomen met de middelmaat vergt niet zoveel energie, maar wie op hoog niveau meedraait hoeft zich wat mij betreft niet druk te maken over kleinigheden. Daar zet je beter iemand naast die gespecialiseerd is in nerd-pampering.

 

De meeste verkopers kunnen dat niet. Verkopers dienen immers in staat te zijn met elke wind mee te waaien, dus zo'n rare collega kunnen ze niet goed plaatsen. Wie wederzijds begrip verwacht, snapt het fenomeen nerd echter niet goed. Dan blijf je met je 'gezamenlijke onderneming' en je team-spirit altijd in middelmatigheid hangen. The Rise of the Mediocracy!

 

PS ik ben marketeer en dol op nerds ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Innovatie is geen product van een team. Een nieuwe auto bouwen en vermarkten ja daar heb je een team van mensen voor nodig. Maar echt iets nieuws verzinnen in een team, daar geloof ik niet in. Een creatieve uitkomst is per definitie het product van een enkele geest. Een muziekstuk schrijf je ook niet met 20 of 100 man. Een team middelt uit.

Dat is dus typisch nerden-redenatie. Een innovatief product is dat pas op de markt. Om daar te komen is een een heel team nodig en/of een bedrijf en partners. Ook de link naar de muziek klopt niet, een componist heeft een heel team nodig om zijn muziek onder de aandacht te krijgen. Uiteindelijk wil je toch dat andere mensen ervan genieten? Niet alleen jijzelf?

Je hebt wel gelijk op het vlak van creativiteit, die is niet altijd gebaat bij teamwork, zeker binnen de Nederlandse context levert dat middelmaat als resultaat. Binnen een organisatie zul je dus wel ruimte moeten creëren om individueel problemen op te lossen, zo gaat het ook vaak.

Ik ken heel veel nerden die communicatief wel vaardig genoeg zijn om met andere samen te werken. Klanten vinden ze wel lastig, maar ze vinden het ook altijd weer fijn om zijn problemen op te lossen. Het enige dat je binnen je bedrijf mee moet leren omgaan is de tegenstelling tussen pakken en nerds. De pakken willen likken bij de klanten en boekhouders, de nerds willen alle ruimte hebben om aan de perfecte oplossing te werken. Je hebt dus bemiddelaars nodig die dit met behulp van aanvaarde methodes reguleert. De overeenkomst tussen beide mentaliteiten is dat we allemaal willen dat het probleem voor de klant wordt verholpen.

 

Proud to be a Nerd

 

 

 

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Onze nerd heeft trouwens een zusje: de primadonna. Dat is een zeer waardevolle medewerker die zijn waarde voor het bedrijf kent en zichzelf soms wel erg centraal zet. De primadonna vraagt veel aandacht, maar dat levert ook wat op. Eigenlijk lijken de nerd en de primadonna op mekaar, alleen is de nerd meer introvert

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zullen we de discussie maar staken, Sven? Anders worden we straks nog gebounced (als dat al kan)

 

TwaLevel, goeie opmerking over dat communiceren tussen verkoper en nerd. Jammer eigenlijk dat we die verkoper geen witte jas en een stoel naast de nerd kunnen geven. Ze zouden een boel van elkaar kunnen leren. En als het nou een jongen en een meisje zijn, dan zorgt de genetica misschien wel voor een nerdopertje verkerdje. Die zou dan de zo begeerde veelzijdigheid bezitten. 8)

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

Prof. Dr Alfred J. Kleinknegt verwoord het probleem als volgt (op Holland Innovation 2004)

 

"Techneuten zouden wat meer 'maatschappelijke lenigheid' moeten ontwikkelen om ondernemer te worden"

 

Die term 'maarschappelijke lenigheid' vind ik geniaal. Slaat de spijker p zijn kop.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Prof. Dr Alfred J. Kleinknegt verwoord het probleem als volgt (op Holland Innovation 2004)

 

"Techneuten zouden wat meer 'maatschappelijke lenigheid' moeten ontwikkelen om ondernemer te worden"

 

Die term 'maatschappelijke lenigheid' vind ik geniaal. Slaat de spijker op zijn kop.

Wordt deze stelling ingegeven door het gebrek aan innovatie?

Wordt de schuld dan geschoven naar techneuten die niet of slecht communiceren ?

Of is het juiste de afnemer die de techneut niet kan vertellen wat hij moet maken.

En heeft de techneut dan slechts een idee en gaat aan de slag.

Schrikt de afnemer van het resultaat en trekt hij dan aan de rem ?

Krijgt de techneut dan hierdoor de naam een doorschieter te zijn.

 

Is een nerd niet gewoon iemand die door gebrek aan communicatieve vaardigheden zijn toevlucht heeft gezocht in zijn vak.

En op deze manier toch enigzins een plek in de maatschappij probeert te kriijgen?

 

Hoeveel bedrijven in Nederland hebben eigenlijk een duidelijke visie op basis waarvan productontwikkeling en vernieuwing plaats kan vinden.

 

Als een klant niet weet wat hij wil, is het dan niet de taak van verkoop om uit te pluizen wat de klant wil. En aan de hand hiervan een duidelijk pakket van eisen aan de techneuten te overhandigen.

Dit in plaats van te zeggen dat die techneuten ongeleide projecttielen zijn.

Ongeleid, gebrek aan de juiste leiding of lijding.

 

Is het niet gewoon zo, dat veel verkoop organisaties niet capabel zijn om vindingen van techneuten te verkopen. (zwart-wit)

 

Ik heb uit eigen ervaring dat het vaak de verkoop is die niet weet wat de klant wil, maar ik mag van verkoop geen contact met de klant hebben.

 

Om even terug te komen op maatschappelijke leningheid, als de techneut sociaal vaardiger wordt, zijn er altijd nog de machtspelletjes die op de achtergrond meespelen.

Is het niet meer het machtsgeile management dat de techneuten nu nog kan bestempelen als idioten omdat zij het ellebogen werk beter beheersen.

Zijn techneuten misschien te open en eerlijk voor onze verrotte en corrupte maatschappij die van eigenbelang uit elkaar valt?

 

Ander voorbeeld:

Mijn laatste werkgever geeft opdracht aan een buiten bedrijf een buigprocede te ontwikkelen, zijn ze een jaar mee bezig niet gelukt.

Bedrijf gaat eruit, "we" gaan het zelf doen, ik zit een zatermiddag thuis te prutsen en klaar, stel de directie op de hoogte dat het gelukt is, oeps ontslag!

Nu een half jaar later weten ze nog niet hoe het moet, de R & D afdeling begint nerveus te worden.

En het antwoord ligt gewoon bij mij in de schuur, maar ja, ze zijn nu al anderhalf jaar bezig om uit te vinden wat ik op een zaterdag namiddag even gedaan heb, dat ligt dus heel gevoelig.

Wel heel erg het not invented here syndroom.

 

Macht Rules, niet het gezonde verstand

Link naar reactie
  • 0
Om even terug te komen op maatschappelijke leningheid, als de techneut sociaal vaardiger wordt, zijn er altijd nog de machtspelletjes die op de achtergrond meespelen.

Is het niet meer het machtsgeile management dat de techneuten nu nog kan bestempelen als idioten omdat zij het ellebogen werk beter beheersen.

Zijn techneuten misschien te open en eerlijk voor onze verrotte en corrupte maatschappij die van eigenbelang uit elkaar valt?

 

Ieder zijn vak.

 

Ik opteer voor

 

Een ondernemer zou wat meer technische lenigheid moeten ontwikkelen.

 

Dan hoeven ze ook geen moeilijk bestuurbare nerds meer aan te nemen. Door afwezigheid van alle misverstanden en communicatieperikelen schiet de economie dan ongetwijfeld als een raket de lucht in.

 

Goede voornemen: 2004 was de recessie van de nerds, 2005 wordt de economische explosie van de technisch lenige ondernemer. ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Eehj, ik ben het heel erg met jullie eens.

 

Als nerd van 19 ben ik inderdaad bezig met het bedenken van oplossingen. Ik voldoe precies aan het profiel uitvinder/ pionier. Het probleem is echter dat ik elke dag wel 1 of 2 nieuwe uitvindingen heb. In mijn ogen ziet de hele wereld er over 10 jaar anders uit.

 

Dat maakt het lastig, hoe kan ik zoveel uitvindingen in mijn leven op de markt zetten. Gemiddeld neemt één vinding al heel veel tijd in beslag.

 

Wat raden jullie daarom aan?

 

-Richt zelf een bedrijf op die al deze uitvindingen professioneel op de markt kan zetten. Dit bedrijf richt dan projecten op waar partijen zich voor aan kunnen melden.

-Ga eerst studeren.

-Begin met wedstrijden als New Venture, Beste Idee Nederland, hou het in het begin kleinschalig en richt je op een netwerk....

-Houd je bek en ga verder met uitvinden.

 

Als nerd bedankt,

 

Groeten Ralph

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.