• 0

Dreigen met rechtzaak vanwege opmerking op een forum.

Een uurtje geleden kreeg ik een telefoontje van iemand van De bedrijfsconsumentenlijn met dreigementen een rechtzaak tegen mij te beginnen omdat er al 12 ondernemers niet in zee gaan met dit bedrijf vanwege een antwoord op een vraag op het Hallo forum.

 

De vraag was of iemand ervaring had met De bedrijfsconsumentenlijn omdat TS telefonisch benaderd was door betreffende bedrijf.

 

Mijn antwoord was, na even snel Googlen, dat de naam verdacht veel lijkt op de consumentenlijn die er niet erg goed van af komt op internet ( Tros Radar, rechtzaken etc.) en dat ik het onzin vind je aan te melden voor een zoekmachine in een zoekmachine.

 

Ter voorbereiding, het zal wel bluf zijn, op een evt. rechtzaak zijn er hier op HigherLevel nog mensen met slechte ervaringen met De bedrijfsconsumentenlijn?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi René,

 

Lijkt me een bluf. Maak er wel een notitie van (tijdstip, naam, inhoudelijk) voor het geval je verder nog benaderd wordt, dossieropbouw is dan wel belangrijk.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

(P.s.: even tussen jou en mij, van bootcentrum tot op heden niets vernomen)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ter voorbereiding, het zal wel bluf zijn, op een evt. rechtzaak zijn er hier op HigherLevel nog mensen met slechte ervaringen met De bedrijfsconsumentenlijn?

 

Een bedrijf neemt contact met je op omdat je ze (volgens hun) in diskrediet brengt, en vervolgens doe je op een openbaar forum een oproep naar mensen met slechte ervaringen met dat bedrijf? Ik weet niet of dat nou heel erg verstandig is.

Link naar reactie
  • 0

Maak inderdaad even duidelijk of dit topic nu gaat over je juridische positie of ervaringen met het desbetreffende bedrijf. Gezien je het in juridisch plaatst lijkt dit mij neigen naar het eerste maar daar graag duidelijkheid over.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk geen slimme actie om met een rechtszaak te dreigen om een opmerking of mening op een forum. Lijkt me nogal contra productief. En ik begrijp ook je verontwaardiging.

 

Zo vind ik het onzin om een TV gids te hebben nu die elke dag in de krant staat en ook zo op internet of zelfs onder de knop van de afstandsbediening te vinden is. Wordt ik nu voor het gerecht gedaagd door de Varagids, de microgids en de Avrobode? ???

 

De eerlijkheid gebiedt me te vermelden dat we al 25 jaar de Varagids hebben omdat oma de puzzel maakt , mijn vrouw er soms in kijkt en ikzelf de Vara een goede omroep vind. ;D

 

Edit:

Wat je natuurlijk niet mag doen is een bedrijf verdacht maken zonder dat daar reden voor is. Maar voor zover ik kan zien heb je dat verwijderd, toch?

Link naar reactie
  • 0

 

Wat zeggen de moderators van HALLO! (ondernemersforum van Kamer van Koophandel)? En waarom verwacht je een antwoord te vinden op HL (ondernemersforum van EZ) en niet daar?

 

De reden dat mijn antwoord niet verwijderd is door de moderators van Hallo weet ik morgen pas.

 

En betreffende het antwoord wat ik hier hoop te vinden is dat er op dit forum meer ervaren ondernemers zitten met al flinke netwerken en misschien iets hebben opgevangen over dit bedrijf.

Je begrijp dat ik me niet zomaar laat bedreigen dus dat er van deze kant wel een reactie komt.

Link naar reactie
  • 0

We hebben op dit forum de nodige ervaring met blafbrieven. Maar ook met ongefundeerde of zelfs ronduit valse verdachtmakingen.

 

Jij suggereerde aanvankelijk om de Bedrijfsconsumentenlijn te vergelijken met de Consumentenlijn waarover oa bij TROS Radar wel wat negatieve oordelen te vinden zijn. Volgens mij heb je geen onderzoek gedaan, want TROS Radar verwijst naar de Consumentenlijn Telemarketing, die zo te zien niets met de Consumentenlijn te maken heeft. Beide initiatieven op hun beurt lijken niet gerelateerd aan de Bedrijfsconsumentenlijn. Als je kijkt bij SIDN en even doorzoekt zie je dat de eigenaar T.I.D. ook websites beheert zoals De Specialisten en als uitgever actief is (waarover welgeteld één klacht te vinden is bij Doorgelicht.

 

Al met al wel elementen van een advertentiefuik, maar niet echt een basis voor een ongefundeerde verdachtmaking. Bezint eer ge beschuldigd!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Jij suggereerde aanvankelijk om de Bedrijfsconsumentenlijn te vergelijken met de Consumentenlijn waarover oa bij TROS Radar wel wat negatieve oordelen te vinden zijn. Volgens mij heb je geen onderzoek gedaan, want TROS Radar verwijst naar de

 

Ik suggereerde niet dat bedrijfsconsumentenlijn te vergelijken was/is met de consumentenlijn alleen dat de naam verdacht veel op de consumentenlijn lijkt.

 

De domeinnaam staat pas sinds 11-05-09 op naam van DIT, niet zo slimme keuze van DIT want als je nu bedrijfsconsumentenlijn intoets op Google krijg je deze info ook.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als je de naam intoetst op Google krijg je één link naar de Consumentenlijn Telemarketing, een initiatief dat duidelijk niets met de Bedrijfsconsumentenlijn te maken heeft. Waarom die twee verdacht veel op elkaar lijken, snap ik niet. De relevantie van klachten over de Consumentenlijn Telemarketing is gering. Of dat een rechtsgang rechtvaardigt, weet ik niet. Maar ik kan me de verontwaardiging van de oprichter van Bedrijfsconsumentenlijn wel voorstellen.

 

Overigens wel interessant om te zien hoe de mods van KvK omgaan met potentieel smadelijke reacties op hun forum. Da's namelijk best ingewikkeld.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels begrepen dat er meer mensen, die reageerde op de vraag, zijn bedreigd met een rechtzaak en heb inmiddels ook al wat mails mogen ontvangen met klachten over en conflicten met het bedrijf.

 

Morgen neem ik contact op met de mods van Hallo want ik heb weinig zin om er een ordinaire ruzie van te maken ten koste van anderen maar laat het er ook niet bij zitten.

 

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
  • 1

Hoe om te gaan met vragen/klachten over leveranciers is ook bij HL (achter de schermen) een ingewikkeld vraagstuk. Op zich is het prachtig dat we met z'n allen ervaringen kunnen delen over dubieuze acquisiteurs, teleurstellende leveranciers en zelfs oplichters. Maar het gaat ook wel eens mis. Dan wordt een bedrijf bv zwart gemaakt door een voormalig werknemer of concurent. Vandaar dat het belangrijk is om een klacht goed te funderen.

 

Als je de werkwijze van Bedrijfsconsumentenlijn bekijkt, heeft het iets van een advertentiefuik. Het is dan ook interessant om vast te stellen of de fraaie beloften worden waargemaakt. Dat was ook de vraag van de topicstarter op HALLO!

 

De suggestie dat dit initiatief iets te maken heeft met de Consumentenlijn Telemarketing waarover elders op internet geklaagd wordt, is ongefundeerd. De overeenkomst beperkt zich tot het gebruik van het woord consumentenlijn. Daar is niks verdachts aan. Op deze manier schuifel je al snel in de richting van smaad. Op HALLO! heb je je originele bericht verwijderd, maar hier op HL sugegereer je wederom dat er iets verdachts is aan de Bedrijfsconsumentenlijn zonder dat te onderbouwen.

 

Daarmee bewijs je de goede zaak (ervaringen delen op forums) geen dienst.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is ook maar hoe je de term 'verdacht' gebruikt. Je zou kunnen stellen dat de nieuwe ford ka 'verdacht veel lijkt' op een fiat 500, zonder daarmee een van beide producten zwart te maken.

 

Bovendien is het nog zo dat je een verdenking best mag uiten, het is tenslotte een mening, niet iets dat je presenteert als feit. Er is nogal een verschil tussen stellen 'ik denk dat club x de kluit belazerd' of 'club x zijn oplichters'.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels begrepen dat meerdere mensen die een reactie hebben geplaatst op het Hallo topic een telefoontje hebben gehad met het zelfde verhaal wat ik te horen heb gehad.

Deze reactie's hebben niets te maken met de consumentenlijn maar gewoon de mening over het nut van de dienst.

 

Dit topic kan van mij op slot daar ik het niet uit ga vechten op een forum maar dat men een passende reactie kan verwachten, d.m.v. een website, is zeker.

Link naar reactie
  • 0

Bovendien is het nog zo dat je een verdenking best mag uiten, het is tenslotte een mening, niet iets dat je presenteert als feit. Er is nogal een verschil tussen stellen 'ik denk dat club x de kluit belazerd' of 'club x zijn oplichters'.

 

Dan nog moet je wel onderbouwen waarom je dat vindt, en kun je daarmee toch grenzen overschrijden. In het algemeen is een verdenking uiten tamelijk zinloos, tenzij je dat hard kunt maken.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 1

 

Dit topic kan van mij op slot daar ik het niet uit ga vechten op een forum maar dat men een passende reactie kan verwachten, d.m.v. een website, is zeker.

 

Onnavolgbaar. Je bekritiseert een onderneming op het forum van HALLO!, je verplaatst je kritiek naar het forum van HL en nu stel je dat je de kwestie niet wil uitvechten op een forum? Wel kritiek geven maar geen kritiek nemen, dat lijkt me niet fair. Als morgen iemand ergens stelt dat de naam Van Zandwijk verdacht veel lijkt op de naam van iemand die op internet bekritiseert wordt, zou jij dan ook niet om een wat betere onderbouwing van die verdachtmaking vragen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Is het niet zo dat je beter aan dit soort zaken niet zoveel tijd kunt spenderen? Ik heb, toen ik net was begonnen met mijn bedrijf en nog een klanten had, ook al negatieve ervaringen op het internet staan. Dit kwam van mijn zielige ex-werkgever welke mijn keuze niet heeft kunnen accepteren.

 

Ik ben toen naar de politie geweest, welke het te druk had met wat moorden (geen enkele moord in de buurt hier, maar goed).

 

Dit hele gebeuren zat me dagenlang niet lekker, ik wilde wat ondernemen tegen hem maar uiteindelijk is gebleken dat ik niks had kunnen doen wat rendabel was.

 

Wat ik wil zeggen, ik snap _heel goed_ dat dit soort dingen niet goed voelen maar bekijk eerst goed als al je uren wat je erin wilt steken wel nut heeft, ik denk namelijk van niet. Dat bedrijf waar jullie het over hebben is vast aan het bluffen en anders krijg je vast een leuke brief in je brievenbus.

 

Succes

Link naar reactie
  • 1

Zoals Twa ook al opmerkt, je bent zelf degene die een negatief geladen reactie geeft over een bedrijf dat qua naam iets weg heeft van een bedrijf dat op internet bij mensen negatieve reacties oproept.

Nu begin je hier moord en brand te schreeuwen doordat het bedrijf met die anderen naam zich benadeelt voelt door jouw reactie.

Zou het niet veel passender zijn als jij gewon toegeeft dat je 'een beetje dom' bezig bent geweest?

Link naar reactie
  • 0

Tja, daar zeg je inderdaad ook zoiets... zouden er 12 mensen hebben gebeld dat ze geen zaken willen doen vanwege een opmerking op een forum? Naar mijn idee heb je nooit echt inzicht in klanten die je mist door negatieve publiciteit omdat die domweg geen contact opnemen. Bestaande klanten die vertrekken naar aanleiding van zoiets zijn natuurlijk wel te traceren, maar daarvan lijkt geen sprake... weird!

Link naar reactie
  • 0

 

Als morgen iemand ergens stelt dat de naam Van Zandwijk verdacht veel lijkt op de naam van iemand die op internet bekritiseert wordt, zou jij dan ook niet om een wat betere onderbouwing van die verdachtmaking vragen?

 

Klopt helemaal, maar dan vraag ik dat gewoon en begin niet eerst te dreigen met van alles.

 

En voor de "compensatie" reus gever thanx.

 

Link naar reactie
  • 0

Die was van mij René. En ik begrijp de reacties hier niet erg. Als je even het topic bij de KVK leest dan zie je dat het bedrijfsmodel van het betreffende bedrijf op zijn minst vragen oproept. Eerst een paar honderd euro betalen om een kans van 1/4 te hebben dat je gebeld wordt als iemand in de omgeving een bedrijf als het jouwe zoekt en daar ook nog bereid is om alle bedrijfsgegevens in te vullen. Als hetzelfde bedrijf meteen met rechtszaken dreigt gaan bij mij de seinen op oranje. Ook is er weinig over de bedrijfsvoering te vinden op internet en is er blijkbaar sprake van enkel telefonische acquisitie.

 

Op het KVK forum staan overigens ook positieve reacties dus blijkbaar werkt het voor bepaalde mensen wel. Denk dat het wel degelijk goed is om jezelf af te vragen of het echt iets voor je is en er dus aandacht voor te vragen op een forum. Zonder onnodig met modder te gooien natuurlijk.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.