• 0

Apple lanceert Schone Lei

 

Ga alvast maar domeinnamen claimen! Toen Apple in 1993 zijn eerste Newton lanceerde, stuurden we ter promotie een gelijkvormig leitje het handelskanaal in. Zeventien jaar later komt Apple met de iSlate. Ben benieuwd naar innovatieve toepassingen en SlateApps.

 

Iemand nog interesse in de eerste generatie Newton?

 

(nooit gebruikt)

applenewton.thumb.jpg.ec1979a0e048cb95c635aa8f7596d1f3.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Sinds ik de iphone heb, vind ik alle andere telefoons een beetje saai en langzaam.

 

Heb ook een blackberry voor zakelijk gebruik, maar die is ook lang niet zo snel als de iphone. Hij is soms wat functioneler, maar met bijvoorbeeld internet is iphone een stuk beter te gebruiken.

 

Snap soms niet waarom men nog een andere telefoon neemt buiten de iphone, want alles kun je er mee doen.

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0

Concurrentie is een goede zaak. Andere bedrijven, zoals M$ e.d., moeten ook met een Tablet komen. Dat houdt Apple scherp en zorgt ervoor dat de beste en meest-gebruiksvriendelijke producten, voorop blijven lopen. Er staan ons nog leuke dingen te wachten..... ;)

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Behalve het bereik tijdens telefoongesprekken gewoon vasthouden, niets... Dat is de charme toch ook? ;-)

Je doelt vermoedelijk op de - vermeende - 'deathgrip' van de iPhone 4, maar ik heb daar in de afgelopen maand nog niets van gemerkt. Sterker nog, de ontvangst is beter dan met de iPhone 3G en 3Gs die ik ervoor gebruikte.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het allebei erg mooie telefoons en heb deze maand ook voor de keuze gestaan of ik overging naar T-mobile en een Iphone 4 zou nemen of dat ik voor een Android toestel zou gaan. Ik heb uiteindelijk gekozen voor het laatste omdat ik Google als bedrijf erg waardeer (niets ten nadele van Apple, hun ook, maar Google net iets meer), T-mobile een waardeloos bereik heeft waar ik woon en omdat me teveel problemen bekend waren met de Iphone 4, waaronder de death-grip. Dit in combinatie met een niet al te best T-mobile bereik in onze omgeving leek me dat de meest wijze keuze :-)

Uiteindelijk heb ik voor de Samsung Galaxy-S gekozen en heb er nog geen moment spijt van gehad tussen mijn Iphone dragende collega's ;-)

Link naar reactie
  • 0

Ik wacht mooi op Google's tablet. Ik heb absoluut geen spijt dat ik gewacht heb op de Nexus One. De iPhone 3Gs steekt er schril bij af en de iPhone 4 is niet veel beter en bijna 2x zo duur. Daarnaast spreekt het open karakter van Android me heel erg aan.

Dat is mooi. Wat is er dan wat de iPhone niet kan en die Nexus wel?

De iPhone 3Gs is onvergelijkbaar. Stukken langzamer, een lage resolutie en het kan maar 1 app tegelijk draaien. De iPhone 4 is nagenoeg vergelijkbaar, maar Android is een open platform en de iPhone is bijna twee keer zo duur. Hence mijn keuze.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

3GS en 4 zijn nagenoeg even snel, doen beide multitasking. En resolutie is leuk maar voor mij onbelangrijk. Het gaat mij om functionaliteit: agenda's, meer dan één exchangebox benaderen, toegang tot mijn intranet.

 

Ik mis eigenlijk niets, zelfs logmein doet het fantastisch.

Link naar reactie
  • 0

Interessante kost... de illusie van 'open'

 

Het hele 'open'-verhaal is ook niet meer dan een gevoel. Zo open is Android dus nou ook weer niet. Daarnaast is het jailbreaken van een iPhone tegenwoordig zo gedaan en ook nog legaal bevonden. Dan heb je (uiteraard op eigen risico, net als bij Android of elk ander systeem) een geheel open systeem tot je beschikking.

 

De prijs is dan misschien nog de enige afweging. Toch is de Nexus One volgens mij echt niet twee keer zo goedkoop als de iPhone. 480 euro bij Vodafone tegen 630 euro voor een losse iPhone. Verschil is dus net 150 euro. En dan heb je nog maar 4GB geheugen bij die Nexus... Tel je daar nog een losse geheugenkaart van 16GB à 60-120 euro bij op dan kom je toch wel heel erg dicht in de buurt van de iPhone...

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Apple zal het besturingssysteem en de technologie van de iPad gaan combineren in een nieuwe iMac. Er zijn patentaanvragen opgedoken die in die richting duiden. Door de iMac vlak te kantelen, ontstaat er dus eigenlijk een grote iPad, (iMac Touch) die nieuwe wegen naar functionaliteit en gebruiksgemak gaat openen. In veel leslokalen zijn de PC's, vanwege praktische redenen, langs de kant beschikbaar, omdat het voor een leerkracht natuurlijk hinderlijk is om steeds een weg te zoeken langs al die beeldschermen. De communicatie met de leerlingen is immers eerste prioriteit. In de vlakke stand blijft die communicatie ongestoord en kunnen tevens allerlei interactieve opdrachten worden uitgevoerd. Daarnaast blijft de iMac natuurlijk uitgerust met een los toetsenbord en een Magic Touchpad. Op die manier kunnen uit beide systemen de beste mogelijkheden worden benut.

Link naar reactie
  • 0

http://www.news.com.au/technology/apple-traitorware-can-take-your-photo-and-shut-down-your-jailbroken-iphone-ipad/story-e6frfro0-1225909901032

 

Iphone, Ipad is leuk, maar mijn privacy is net even wat belangrijker dan de controlfreak Jobs blijmaken. Ik koop geen hardware meer van deze Orwellian cult.

 

 

Software locates, snaps user

Apple can shut down iPhone, iPad

EFF calls it "traitorware"

APPLE has been accused of creating "traitorware" for trying to patent security software that tracks down people who jailbreak their iPhones and iPads and locks them out of their devices.

Jailbreaking allows users to access software and features for their devices that have not been sanctioned by Apple.

 

The process was declared legitimate by a US court earlier this month, but Apple said any such interference in their device will void its warranty.

 

Apple's patent, which went before the US Patent and Trademark Office earlier this week, is for "systems and methods for identifying unauthorised users of an electronic device".

 

Using the software, Apple can remotely access your sensitive information and data, ostensibly to determine if you are an “authorised user”.

 

Among the information they can access, the system can take a flashless, undetectable photo of the users' face (with the iPhone 4's front-facing camera) and multiple photos of the surrounding location.

 

It can also record the users' voice regardless of whether they are making a phone call, monitor their internet usage and record the heartbeat and “vibration signature” of the user.

 

According to the patent application, if these identifiers do not match the "authorised" user, the system then determines if there is "suspicious behaviour".

 

Suspicious behaviour, says the application "comprises one or more of hacking the electronic device, jailbreaking the electronic device, unlocking the electronic device, removing a SIM card from the electronic device, and moving at least a predetermined distance away from a synced device".

 

If Apple decides that all this adds up to unauthorised use they will remotely lock or shut down the offending iPhone or iPad, making it unusable.

 

It's been labelled by watchdog organisations as dangerous spyware. They even invented a new word for it – “traitorware”.

 

US civil liberties group, Electronic Frontier Foundation, has called the patent "downright creepy and invasive" and overkill for technology that is to track down a lost or stolen phone - something already possible with the "Mobile Me" app.

 

"This patented process could be used to retaliate against you if you jailbreak or tinker with your device in ways that Apple views as 'unauthorised' even if it is perfectly legal," it said.

 

There are obvious financial incentives for Apple putting an end to the legal process and the Electronic Frontier Foundation believe this could be the greater motive behind the software.

 

“This patent application does nothing short of providing a roadmap for how Apple can - and presumably will - spy on its customers and control the way its customers use Apple products.”

 

Electronic Frontiers Australia shares their concerns.

 

“There are huge privacy implications.” Colin Jacobs, chair of EFA told news.com.au

 

“It raises the risk of what happens if someone gains unauthorised access to the information… if this information is stored then it's pretty clear that someone will come looking for it.”

 

 

Read more: http://www.news.com.au/technology/apple-traitorware-can-take-your-photo-and-shut-down-your-jailbroken-iphone-ipad/story-e6frfro0-1225909901032#ixzz0xrz4TOjb

 

Link naar reactie
  • 0

Grappig dat er allerlei instanties zijn, die deze werkwijze van Apple bekritiseren. Apple heeft deze diensten alleen ontwikkeld om eigenaren te beschermen en om aan de eisen van mede-leveranciers te voldoen. Op deze manier wordt Appleop een onjuiste manier zwart gemaakt. En dat heeft duidelijk met belangen te maken. Maar dat is niet nieuw hoor.

Link naar reactie
  • 0

Waar las ik het ook alweer 'apple is geen merk maar een kerk' :) , oh ja, elsevier had er een tijdje terug een stukje over

 

Wie staat er vanavond op de kansel heren?

 

En nee, ik ben niet anti-apple, maar verbaas me over de verafgoding die je bij sommige fans aantreft (waarmee ik net per definitie jullie bedoel hoor :))

 

@PJ. Vroeg me nog wel even af toen ik dit topic teruglas:

 

Hier heb je vraagtekens bij google m.b.t. het lezen van mijn mail in het kader van privacy, terwijl je hierboven apple verdedigt als het om een privacykwestie gaat en zijn het anderen die apple zwartmaken vanwege eigen agenda

 

Uit oprechte belangstelling: Kun je het verschil uitleggen?

 

Link naar reactie
  • 0

Na de Keynote Frans. ;)

 

Waarom presenteert Google niet zulke coole producten en ook op zo'n coole manier? Op de een of andere manier proberen veel bedrijven zaken te kopiëren, maar het is heel moeilijk om Apple in te halen met betere en nog gebruikersvriendelijkere producten. En daar komt nog bij dat er een vaste kern is van mensen die al 20 jaar van dat gebruiksgemak genieten. Daar is heel moeilijk tegenop te boksen.....

Link naar reactie
  • 0
...maar verder geen antwoord op de vraag volgens mij

Kom op, Frans - je weet het antwoord allang. Odems is een pure Apple adept. Alles dat uit de koker van Apple komt is per definitie lovenswaardig, net zoals alles dat van Microsoft komt des duivels is. Lees zijn berichten er maar op na. En iedereen die het daar niet mee eens is heeft er helemaal niets van begrepen en is een Apple-hater, ongeacht de redelijkheid van de argumenten.

 

Typisch geval van bewondering die doorgeslagen is naar aanbidding. Dat Apple daardoor dicteert wat hij op zijn gadgets mag gebruiken deert niet, want hij heeft immers een Apple en is daarmee gezegend. Al het andere is ondergeschikt.

 

Dat zijn privacy ongevraagd en stuitend geschonden wordt is, in het licht van de onfeilbaarheid van Apple, niets anders dan toegevoegde functionaliteit waar je nu eenmaal iets voor in moet leveren. Als iemand anders dan Apple hetzelfde doet is het natuurlijk een heel ander verhaal.

 

Zie het als een religie - een betere vergelijking is er simpelweg niet.

 

@Odems - ik snap heel goed dat je dit als directe persoonlijke aanval ziet, maar het ligt iets genuanceerder. Ja, we hebben ook op andere onderwerpen de nodige meningsverschillen gehad, maar dat betekent niet dat ik daarom minder van je denk.

 

Wat dit onderwerp betreft ben je in mijn ogen daarentegen werkelijk alle mogelijke redelijkheid ver gepasseerd. Elke keer als ik dit draadje bovenin de lijst onderwerpen zie staan, staat jouw naam eronder als laatste poster, alsof je de webcare manager van Apple Nedeland bent.

 

Dat iemand een produkt of merk erg waardeert kan ik begrijpen, maar zoals hierboven gezegd: het begint op een religie te lijken - alle argumenten tegen het heilige Apple worden weggewuifd, en concurrenten die in essentie hetzelfde doen als de a(ppe)lmachtige worden naar de hel verwezen.

 

Misschien wordt het tijd om eens wat minder gechargeerd rond te rijden op je ondernemerspeerd...

Link naar reactie
  • 0

Nou Nou.

 

Ik ben Google en Apple adept. Ik vind dit Topic leuk en de inzet van P.J. ook. Wel eens nagedacht waarom iemand die een Apple koopt niet meer anders wil?

 

Apple is een gereedschap. En als je capaciteit nodig hebt is het voordeliger dan een PC.

 

Maar goed om nu hier alle voordelen uit te leggen.....

 

Amen ;D

Link naar reactie
  • 0
Wel eens nagedacht waarom iemand die een Apple koopt niet meer anders wil?

Nee, ik ben een volslagen idioot die het leuk vindt uit zijn nek te blaten omdat hij dan aandacht krijgt... ::)

 

Los daarvan - als we het hebben over een produkt van producent A, B of C dan is het in mijn ogen het meest produktief als we dat zo objectief mogelijk houden.

 

Objectiviteit is in dit draadje zo goed als spoorloos.

 

En als je capaciteit nodig hebt is het voordeliger dan een PC.

Meu? Explain...

Link naar reactie
  • 0

Wel eens nagedacht waarom iemand die een Apple koopt niet meer anders wil?

Nee, ik ben een volslagen idioot die het leuk vindt uit zijn nek te blaten omdat hij dan aandacht krijgt... ::)

 

Los daarvan - als we het hebben over een produkt van producent A, B of C dan is het in mijn ogen het meest produktief als we dat zo objectief mogelijk houden.

 

Objectiviteit is in dit draadje zo goed als spoorloos.

 

En als je capaciteit nodig hebt is het voordeliger dan een PC.

Meu? Explain...

 

Nee gaan ik hier niet doen. Je reactie is ook een beetje snibbig. Als je ooit een nieuwe Pc zoekt wil ik je graag via PM zeggen hoe ik tot mijn beslissing ben gekomen 1,5 jaar geleden. (daarvoor was ik een windows nerd).

 

Om hier nu de discussie aan te gaan windows versus Apple lijkt me geen goed plan.

 

Ik hoop dat P.J doorgaat hier want nogmaals ik ben fan van dit Topic.

 

En ja reacties hier zijn subjectief. Objectief zijn als je ergens in geloofd is een beetje moeilijk. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

LOL..... bash me man...... ;)

 

"Ieder zunne meuk" zeggen ze hier. Nee, dit draadje is niet ontspoort. Er is een bedrijf dat succes heeft, met producten die een hele massa mensen blij maakt. Geen enkele reden om die blijdschap te temperen. Maar je schat me verkeerd in als je denkt dat ik niet kritisch ben. Ik doe niet mee aan de hype voor hebbedingetjes e.d. mijn eigen Nano is al 3 jaar oud en ik kan nog steeds gemakkelijk 6 a 7 uur muziek luisteren. Hij doet het dus nog steeds naar behoren. De serie die nu is uitgebracht, kan 40 uur!!! onafgebroken muziek afspelen. Niets gemakkelijker dan zo'n ding aan te sluiten op de geluidsinstallatie van een restaurant en je hebt er een hele avond geen omkijken meer naar. De nieuwe Nano is bovendien ook nog eens 1/3 kleiner gemaakt en heeft ook nog eens een MT-scherm gekregen. Maar goed. Het is niet nodig om leuke features op te gaan noemen waardoor mensen blij worden gemaakt. Maar ik ben het wel met je eens dat je je niet mee moet laten slepen in een hype. Je moet altijd nog zelf uitmaken wanneer je jezelf weer eens blij moet maken met zo'n leuke MP3-speler.

Daarnaast is de software voor de iPad ook weer ge update. Diverse nieuwe zaken erbij, waardoor je vanaf iPad, iPhone en iPod Touch ook video kunt streamen naar je TV. Gewoon films bekijken zonder reclame ertussen door. Ik hoop dat dit Microsoft en Google nou eens echt aan het denken zet en ervoor zorgt dat die nou net met nieuwe dingen aankomen waar Apple de plank heeft misgeslagen (ik ken die niet) of niet aan heeft gedacht. De markt bepaalt het succes van een onderneming en de markt is blij. Wat is er mooier voor een onderneming dan blije klanten?

Link naar reactie
  • 0
Nee gaan ik hier niet doen. Je reactie is ook een beetje snibbig.

Joh! Ik hou me nog in...

 

Als je ooit een nieuwe Pc zoekt wil ik je graag via PM zeggen hoe ik tot mijn beslissing ben gekomen 1,5 jaar geleden. (daarvoor was ik een windows nerd).

Dank je, maar ik maak graag mijn eigen beslissingen. Als je iets relevants te melden hebt, doe het dan vooral in je reaktie!

 

Om hier nu de discussie aan te gaan windows versus Apple lijkt me geen goed plan.

Mee eens. Zinloos ook. Maar daar gaat het ook niet om - het gaat om inconsequentie en subjectiviteit.

 

En ja reacties hier zijn subjectief. Objectief zijn als je ergens in geloofd is een beetje moeilijk. ;)

We hebben het hier over computers en telefoons - geloven doe je in een god, niet in een stuk plastic met wat transistors erin...

Link naar reactie
  • 0

Ja sorry, ik moest even naar het verzorgingstehuis. Ik vind dat Google heel andere belangen heeft met het verzamelen van gegevens en de grenzen van privacy opzoeken, dan Apple. Google maakt er zijn omzet mee en Apple gebruikt het ter ondersteuning van het gebruiksgemak van zijn klanten. Apple stelt in elke overeenkomst duidelijk dat deze gegevens niet aan derden ter beschikking worden gesteld of voor commerciële doeleinden worden gebruikt. De doelstellingen van beide bedrijven liggen hier duidelijk lijnrecht tegenover elkaar.

 

Probleem voor andere bedrijven is het feit, dat de combinatie hardware en software van Apple, perfect elkaar ondersteund. Bovendien onderstreept Apple iedere keer maar weer dat alles zoveel mogelijk tot in kleine details geregeld moet zijn. Als je de verpakking van een iPod neemt, die is al bijna net zo mooi, maar zeker zo ingenieus als de iPod zelf. Dit soort zaken moet de klant gewoon blij maken en dat gebeurt in de praktijk ook zo.

Link naar reactie
  • 0
Maar je schat me verkeerd in als je denkt dat ik niet kritisch ben.

Doe mij een lol dan, en loop alle pagina's van dit draadje nog eens met een objectieve blik door, als dat lukt - je kunt het niet anders dan met me eens zijn dan dat daar niet veel van terug te vinden is (ja, ik weet het, understatement).

 

De rest van je blablabla is hartstikke leuk, maar zegt eigenlijk helemaal niets. Je bent blij met je gadgets. Gefeliciteerd. Leuk om te vertellen op ome Gerrit's volgende verjaardag - niet leuk om eindeloos hier te spuien. Ik heb ook wel eens een zaklamp gekocht die het tijdenlang best goed heeft gedaan, maar daar hoor je me hier niet eindeloos over jeremieren.

 

Er is een verschil tussen blij zijn met een merk, en het eindeloos promoten. Ik zou het persoonlijk fijn vinden als je je dat verschil zou realiseren, en mocht je dat al doen, het dan te botvieren op mac.com en niet hier.

Link naar reactie
  • 0
Google maakt er zijn omzet mee en Apple gebruikt het ter ondersteuning van het gebruiksgemak van zijn klanten.

Iemand die gerichte en zoals gebruikelijk ongevraagde en ongewenste reclame afdoet als "gebruiksgemak van zijn klanten" verdient wat 'ie krijgt...er is een woord voor, en dat komt van een heel oud beroep, maar dat zal ik deze keer voor me houden.

 

Waar zit de mogelijkheid een draadje of poster te negeren ook al weer?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.