Studiekeuze - HBO/WO - Is studeren wel de goede zet?
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Anoniem01
Anoniem01
Beste leden van Higherlevel.nl,
Graag wil ik advies vragen betreffende mijn aanstaande studiekeuze.
Midden 2009 heb ik mijn VWO (E&M) afgerond en nu wil ik daarbij graag een passende studie kiezen.
Mijn doelstelling en idee van wat ik met de studie wil doen zijn als volgend:
• Alle facetten te leren van een bedrijf met als einddoel leiding te kunnen geven aan een MKB en/of NGO.
• Een praktische insteek met voldoende diepgang. Kijkend naar een onderwerp met een analytische geest en die vervolgens om kunnen zetten tot praktische plannen en uitvoering.
• Theorie die ik (deels) tegelijkertijd direct kan toepassen in de praktijk, wellicht in de vorm van een eigen onderneming (evt. onder begeleiding).
Mijn ‘secundaire’ studiewensen zijn:
• Stad: Utrecht (Geweldige stad; heerlijk centraal gelegen)
• Buitenland: 3e jaar graag een jaar naar het buitenland; eventueel de VS of Indonesië.
• Studie: De studie moet niet te zwaar zijn, zodoende dat ik de studie kan combineren met ondernemen en uitgaan. Een te zware studie hangt allereerst af van het aantal uren en daarna uiteraard de moeilijkheidsgraad.
De studies die ik op dit moment aan het overwegen ben zijn (in volgorde van meest passend):
International Business and Management Studies (HBO), Bedrijfskunde (WO), Business Management (HBO).
Ik overweeg zeer zeker om IBMS te gaan studeren in Utrecht, maar twijfel over de diepgang, begeleiding en het niveau. Voornamelijk de mensen uit mijn omgeving raden het namelijk af om als VWO leerling HBO te gaan studeren.
Wellicht kunt u als (deskundige / ervaren ondernemer) mij een beter advies geven.
Met vriendelijke groet,
[naam op verzoek verwijderd]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
31 antwoorden op deze vraag