• 0

Slechte marketing slogans/actie

Als gevolg aan dit topic

Ook een topic voor de meest slehte slogans/acties.

 

Ook hier geen ruimte voor eigen slogan's/actie's. Het is wel verplicht je mening te motiveren en niet alleen maar een bedrijf zwart maken:

 

Hij komt niet van mij, maar van Roel Jongman welke hem tegenkwam op een site voor boekhouding:

 

(overigens heeft davilex wel een leuke maar pijnlijk ware slogan als ik jou ervaring zo lees: wij bieden geen garantie voor de toekomst... ...maar wel inzicht in het verleden)

 

oef volgens mij een marketing man die even de weg kwijt was.. "geen garantie" in een slogan gebruiken is niet echt goede productassociatie.. want alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kia heeft ook een vage reclame. "U kent ze wel. Vage contractuele voorwaarden die vaak tot nare verrassingen achteraf leiden. Kia houdt niet van vaag. Daarom een hélder aanbod."

 

Vervolgens adverteren ze met "U betaalt nu slecht €5.995,00 en in 2013 betaalt u de rest". Maar wat "De rest" dan is??

 

 

EDIT: Kijk Frans, met tags!

Link naar reactie
  • 0

Er is nu al een paar weken een radio-commercial van KPN te horen. De KPN-medewerker breekt in op het spotje van Pearl, omdat de tijd voor het eigen spotje - dat erna komt - te krap is voor de grote deals die ze willen aankondigen.

 

Dan krijg ik het gevoel van een organisatie die niet kan plannen ... ;D

Link naar reactie
  • 0

Bij de Etos in de winkel adverteren ze wel eens adverteren ze wel 'ns met kaartjes bij de producten à la "Etos prijs: 2,50 -- Kruidvat prijs: 2,50".

 

De bedoeling zal ongetwijfeld zijn om "we zijn niet duurder dan het kruidvat hoor!" uit te stralen, maar ik vind het altijd meer overkomen als "je kan dus net zo goed naar het kruidvat gaan". Ga er dan gewoon 10 cent onder zitten..

Link naar reactie
  • 0

Er is nu al een paar weken een radio-commercial van KPN te horen. De KPN-medewerker breekt in op het spotje van Pearl, omdat de tijd voor het eigen spotje - dat erna komt - te krap is voor de grote deals die ze willen aankondigen.

 

Dan krijg ik het gevoel van een organisatie die niet kan plannen ... ;D

 

Wat nog erger is, is dat de eerstvolgende reclame erna helemaal niet van KPN is.....maar gewoon van een andere adverteerder weer. Slecht slecht slecht

Link naar reactie
  • 0

 

Die reclame was op tv, dat je je niet hoeft te schamen om te werken bij McDonalds. Uitstekende doorgroeimogelijkheden, opleidingen. Aan het begin van de reclame durfde onze hoofdpersoon zich amper te vertonen maar aan het eind schreeuwde hij het uit van vreugde dat hij bij McDonalds werkte.

 

Zo'n reclame werkt alleen maar averechts. Degenen die bij McDonalds werken en zich er voor schamen zien hun oordelen bevestigd worden in de reclame, en degenen die zich er nog niet voor schamen, vragen zich opeens af of iedereen soms op hen neerkijkt en gaan zich meer schamen dan eerst.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waar ik me aan stoor. (nou ja soms dan ;D) De reclame acties van Groupon. Ik kocht dit voorjaar in een actie een fotoboek bij een of andere foto site (iets van Superfoto dacht ik). Op de site bleek dat er talloze acties waren en dat met €6,95 verzendkosten de deal niet eens zo goed was. Toen ik zag dat de deal maar 2 of 3 maanden geldig was en dus te laat voor mijn vakantiefoto's heb ik de bon verscheurt. Met het idee dat ik hem nog in de Email had maar heb er uiteindelijk niets mee gedaan.

 

Ze zijn wel op tijd naar de beurs gegaan. Onderzoek laat zien dat Grouponers niet loyaler worden en niet de gedroomde klanten zijn.

 

Het is ook niet altijd voordeliger. Led actie. Ebay

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.