• 0

Klant bestelt op rekening maar betaalt niet ondanks incasso dienst

ik weet niet of dit de goede plek is maar hierbij mijn vraag.

 

vanaf 10-06-2010 heeft een klant een bestelling gedaan op betaling binnen 14 werkdagen op factuur.

nu hebben we de 14 werkdag(en) netjes afgewacht maar helaas geen boeking van zijn order op onze rekening.

wij hebben toen een herinnering gestuurd met je raad het al niet betalen van de rekening.

wij weer een bericht aangetekend versturen met extra administratie kosten maar weer nier betalen.

nu op dit moment krijg ik naar maand later aanmelding van de incasso als bericht.

"in bovengenoemde zaak delen wij u mede dat wij geen reactie en/of betaling van uw debiteur hebben ontvangen.

De minnelijke fase is hiermee beëindigd. Graag leggen wij u een aantal mogelijkheden voor om, al dan niet gerechtelijk, dit dossier voort te zetten en aldus te trachten uw vordering alsnog te verhalen"

 

nu krijg ik een keuze.

1) uitbrengen van een coneptdagvaarding aan de debiteutr. kosten € 17.50 excl. btw

2) gemeentelijke basisadministratie naarvragen € 55.00 xcl. btw

3) dagvaarden kosten 267.25 excl. btw

 

als ik alle optie doet kost het me klauwen vol met geld terwijl hij toch niet gaat betalen wat raden jullie aan

eventueel aangifte doen bij politie, en zelf voor de rechter slepen en beslag leggen of moet ik hierbij iets anders bedenken.

 

mod-edit: typo in titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik weet niet of dit de goede plek is maar hierbij mijn vraag.

 

vanaf 10-06-2010 heeft een klant een bestelling gedaan op betaling binnen 14 werkdagen op factuur.

nu hebben we de 14 werkdag(en) netjes afgewacht maar helaas geen boeking van zijn order op onze rekening.

wij hebben toen een herinnering gestuurd met je raad het al niet betalen van de rekening.

wij weer een bericht aangetekend versturen met extra administratie kosten maar weer nier betalen.

nu op dit moment krijg ik naar maand later aanmelding van de incasso als bericht.

"in bovengenoemde zaak delen wij u mede dat wij geen reactie en/of betaling van uw debiteur hebben ontvangen.

De minnelijke fase is hiermee beëindigd. Graag leggen wij u een aantal mogelijkheden voor om, al dan niet gerechtelijk, dit dossier voort te zetten en aldus te trachten uw vordering alsnog te verhalen"

10 juni is dus factuurdatum met 10 dagen ebtaal termijn.

24 juni liep betaal termijn dus af.

Gezien verwerkings termijn betalingen en weekeinde dus 28ste op zijn vroegst betaal herinnering.

7 dagen betaal termijn voor herinnering plus termijn verwerking betaling dus rond 7 juli afloop termijn herinnering.

8ste naar incasso bureau.

dan 1ste aanmaning van incasso bureau.

dan 2de sommatie van incasso bureau.

eventuele dreiging van gerechtelijke stappen van incasso bureau...

 

Dan heeft incasso bureau de zaak wel heel snel opgegeven, is het soms intrum justitia?

nu krijg ik een keuze.

1) uitbrengen van een coneptdagvaarding aan de debiteutr. kosten € 17.50 excl. btw

2) gemeentelijke basisadministratie naarvragen € 55.00 xcl. btw

3) dagvaarden kosten 267.25 excl. btw

Concept dagvaarding is nette prijs.

Navraag gemeente basis administratie is debiel duur, moet iets van 7,50 euro zijn tenzij een medewerker van hun op de fiets naar het gemeentehuis gaat om het daar zelf op te vragen.

Dagvaarden lijkt me ook iets hoog maar niet overdreven.

als ik alle optie doet kost het me klauwen vol met geld terwijl hij toch niet gaat betalen wat raden jullie aan

eventueel aangifte doen bij politie, en zelf voor de rechter slepen en beslag leggen of moet ik hierbij iets anders bedenken.

 

Aangifte bij politie is nutteloos, tenzij er duidelijk sprake is van oplichting met valse gegevens enz. is er gewoon sprake van een civiele zaak.

Of dus de kanton procedure starten of dus afschrijven.

 

Weet overigens eventueel wel incasso bureau dat op no cure no pay kanton procedures voert (wel opletten voor adertjes onder het gras). Als je wil weten stuur je maar een PM

Link naar reactie
  • 0

Nee helaas was niet via intrum justitia maar via direct incasso

de volgende is al gedaan.

1e factuur verzonden op 2-6-2010

2e factuur herinnering gestuurd op 17-6-2010

3e herinnering met administratie kosten en weer de mogelijkheid te geven om op 24-6-2010 te voldaan.

Geen betaling gekregen incasso aanmelding traject gestart.

 

incasso traject.

12 jul 2010 incasso heeft bericht verstuurd naar de klant

19 jul 2010    Telefoon geeft geen gehoor, later nog eens proberen.

19 jul 2010 Aanmaning 2 aan debiteur verzonden.

19 jul 2010 Bestand aanmaning_2.doc door ***@directincasso.nl via email verstuurd aan info@*****.nl

26 jul 2010 Telefoon geeft geen gehoor, later nog eens proberen.

26 jul 2010 Aanmaning 3 aan debiteur verzonden.

26 jul 2010 Bestand aanmaning_3.doc door ***@directincasso.nl via email verstuurd aan info@*****.nl

29 jul 2010 terug koppeling van direct incasso om de zaak te sluiten.

 

maar wat zijn de mogelijkheid in de kanton procedures?

als ik zijn 06 bel krijg ik een ander gegevens dan de persoon die besteld heeft.

bedrijfsnaam sta wel online op de www. maar kan niks vinden in de handelsregister van de kvk.

en wat is de adertjes onder het gras onder dan ??

 

Met vriendelijke groeten

Link naar reactie
  • 0

wat is nou de faktuurdatum?

 

eerst zeg je 10 juni, een posting later lees ik 2 juni.

En wat is het faktuurbedrag?

 

Ik ben trouwens verbijsterd dat een incassoprocedure afgerond kan worden binnen 6 weken...

En vind ook dat je de vordering erg snel over hebt gedragen aan een incassoburo; zo snel kom ik zelden tegen.

 

Heeft je klant de aangetekende brief geacepteerd? Kon-ie aangeboden worden? dat weet je pas zeker na 3 weken want dan krijg je de brief terug van de post.

 

Vraag die ik hierbij stel: heb je je klant de mogelijkheid gegeven te reageren en een betaalvoorstel te doen? Je hebt nl. ook "zorgplicht". Wellicht is je klant op vakantie, en ziet hij bij terugkomst een rekening van het incassoburo. Je hebt hem dan de mogelijkheid ontnomen om voor de incassoprocedure met jou een betaalvoorstel overeen te komen zodat hij de incassokosten nog kon voorkomen.

 

Dit kan in een procedure nadelig zijn voor je: de klant kan zich hierop beroepen waardoor hij niet veroordeeld wordt tot betaling van de incassokosten..

 

Maar ik vind wel dat directincasso het erg snel "opgeeft". Opgeven is eigenlijk niet het goede woord; zij zijn gewoon niet bevoegd tot dagvaarden en kunnen dus niet meer doen dan hetgeen ze gedaan hebben. Direct incasso is geen deurwaarder; zij kunnen dus geen dagvaarding opstellen: hiervoor heb je een deurwaarder of advocaat nodig. En daarom wordt de procedure stopgezet: zij geven het dossier aan een deurwaarder/advocaat, of je zoekt er zelf een (die wellicht goedkoper is). of je stopt ermee en hoopt dat er ooit nog geld binnenkomt.

 

Maar ik zou graag willen weten wat het faktuurbedrag is; dit omdat er grenzen zijn gesteld aan kosten die een incassoburo/deurwaarder in rekening mag brengen.

Link naar reactie
  • 0

In bovenstaand met je eens, José, alles is wel snel afgehandeld.

Facturen worden ook wel vergeten, vaak is een telefoontje beter als meteen een brief.

Sms 'je werkt ook goed.

Als de klant echt niet wil betalen, dan schakel ik een incassobureau in, waarbij ik dan kies voor een officiële ingebreke stelling wat de klant 15 euro kost.

Vaak is dat voldoende.

Link naar reactie
  • 0

laat ik vooropstellen dat de klant niet volgens afspraak heeft betaald en dat dat niet netjes is, maar in incasso zaken doen logica en geduld ook een hoop goed. ik plaats van de automatische piloot die hier kennelijk in werking is..

 

- Incasso buro geeft veel te snel op, 2 bel pogingen met een week tussen poze en 3 mailtjes naar een info@ mailadres in 17 dagen noem ik geen gedegen incassotraject. Het traject heeft korter geduurd als de gemiddelde lengte van een zomervakantie ;)

 

- heb je eraan gedacht dat de klant begin juli op vakantie is gegaan, vier weken is geen uitzondering tegenwoordig. En de gemiddelde zunige hollander zet in de vakantie lekker zijn telefoon uit en luistert zijn voicemail niet af want daar moet je ook voor betalen.

Schandalig natuurlijk dat deze onverlaat op vakantie gaat zonder jou te betalen*. Maar terwijl jij je heftig zit op te winden en bedenkt of je aangifte zal doen bij de politie of naar de kantonrechter zal stappen zit deze klant zich van geen kwaad bewust lekker met zijn billen in het zand en bij terugkomst zegt ie "ow sorry wat stom helemaal vergeten over te maken voor de vakantie, ik regel het gelijk even". Alleen nu maak je grote kans dat ie zwaar over de zeik gaat omdat ie al 5 incasso dreigbrieven heeft liggen terwijl hij alleen even op vakantie was.

 

Het is goed om boven op je geld te zitten en redelijk strakke procedures te hanteren maar soms moet je ook even logisch nadenken over je incasso beleid. en even geduld opbrengen.. realiseer je dat bij vorderingen die korter als 45-60 dagen openstaan meestal geen probleem facturen zijn maar dat de klant dan vaak een wat trage betalingsmoraal heeft.

 

Aangezien direct incasso zo makkelijk opgeeft zou ik zelf nog even wat nabellen komende dagen eventueel de voicemail (netjes) inspreken.

 

Goed ik overdrijf nu een beetje erg richting "de klant die er niks aan kon doen" maar vaak is het wel de praktijk en ik kreeg een beetje de indruk dat jij je erg boos maakt hierover, Ik heb in het verleden diverse keren debiteuren beheer gedaan en heb ervaren dat in vakantie periode iets milder zijn goed is voor het verminderen van onnodige kosten als ook goodwill bij de klanten. Tijdens de vakantie even je aanmaning aanpassen met een regeltje "misschien bent u voor de vakantie vergeten te betalen, in dat geval vragen wij u alsnog direct het bedrag over te maken" doet dan wonderen..

 

En ga ff opzoek naar een echt incassoburo die ook voor no cure no pay werkt maar wel iets beter zijn best doet.. Er zijn er genoeg..

* u mag hier een licht cynische toon in waarnemen ;D

Link naar reactie
  • 0

wat is nou de faktuurdatum?

 

eerst zeg je 10 juni, een posting later lees ik 2 juni.

En wat is het faktuurbedrag?

 

Ik ben trouwens verbijsterd dat een incassoprocedure afgerond kan worden binnen 6 weken...

En vind ook dat je de vordering erg snel over hebt gedragen aan een incassoburo; zo snel kom ik zelden tegen.

 

Heeft je klant de aangetekende brief geacepteerd? Kon-ie aangeboden worden? dat weet je pas zeker na 3 weken want dan krijg je de brief terug van de post.

 

Vraag die ik hierbij stel: heb je je klant de mogelijkheid gegeven te reageren en een betaalvoorstel te doen? Je hebt nl. ook "zorgplicht". Wellicht is je klant op vakantie, en ziet hij bij terugkomst een rekening van het incassoburo. Je hebt hem dan de mogelijkheid ontnomen om voor de incassoprocedure met jou een betaalvoorstel overeen te komen zodat hij de incassokosten nog kon voorkomen.

 

Dit kan in een procedure nadelig zijn voor je: de klant kan zich hierop beroepen waardoor hij niet veroordeeld wordt tot betaling van de incassokosten..

 

Maar ik vind wel dat directincasso het erg snel "opgeeft". Opgeven is eigenlijk niet het goede woord; zij zijn gewoon niet bevoegd tot dagvaarden en kunnen dus niet meer doen dan hetgeen ze gedaan hebben. Direct incasso is geen deurwaarder; zij kunnen dus geen dagvaarding opstellen: hiervoor heb je een deurwaarder of advocaat nodig. En daarom wordt de procedure stopgezet: zij geven het dossier aan een deurwaarder/advocaat, of je zoekt er zelf een (die wellicht goedkoper is). of je stopt ermee en hoopt dat er ooit nog geld binnenkomt.

 

Maar ik zou graag willen weten wat het faktuurbedrag is; dit omdat er grenzen zijn gesteld aan kosten die een incassoburo/deurwaarder in rekening mag brengen.

 

de datum klopt maar omdat de boekhouding op andere locatie sta dan waar ik vandaan poste in mijn eerste bericht kan het even mislopen.

nu heb ik boekhouding en de normaal flora pc bij elkaar staan dus kan nu beter antwoord geven.

de factuur bedrag bedraagt € 176.44 excl. btw. beetje veel geld om die te laten liggen, en een klant die op 2 juni besteld en op 4 juni is deze afgeleverd met weer een factuur bij de goederen.

op dat moment kan die persoon ook kunnen bedenken van ik ga het bedrag snel overmaken maar nee meneer wacht naar 3 eigen factuur(s), en die van de incasso.

nu bijna 2 maanden verder zit je echt niet met billen bloot nog steeds op het strand.

 

tot nader inzien had meneer op tijd kunnen betalen.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Link naar reactie
  • 1

WHAAAAT?

faktuurbedrag 176 euro???

incl. is dit 209 euro.

Je wordt opgelicht, dat is 1 ding wat zeker is.

 

Alle kosten die Direct incasso aan jou doorgeeft, hoger zijn dan je vordering.

 

Er zijn regels voor het in rekening brengen van (buiten)gerechtelijke kosten. Dit is geregeld onder de naam "voorwerk II".

De rechtbank zal bij het toewijzen van de incassokosten rekening houden met de regels in Voorwerk II.

 

De kosten die Direktincasso in rekening brengt voldoen niet aan voorwerk II. Dus als jij ze zou betalen, zou je ze nooit via een dagvaarding weer kunnen verhalen op je debiteur want die zijn hoger dan toegestaan. Volgens Voorwerk II zijn de incassokosten behorend bij de hoogte van jouw vordering 37 eur excl. BTW.

 

Naast die 37 eur mogen GEEN andere kosten extra in rekening gebracht worden; deze zullen niet gehonoreerd worden door de rechtbank.

 

Kijk eens hier:

http://www.nigk.nl/calculator.html

 

Ik ben overigens geen expert; ik weet wel zeker dat jouw schuldeiser voor max. 37 euro door de rechtbank belast kanworden voor incassokosten. maar ik weet niet precies hoe het aan de kant van de schuldeiser zit met deze kosten. Lijkt mij dat jij ook voor max. hetzelfde bedrag belast kunt worden via de deurwaarder, en dat dit dan via de procedure weer verhaald wordt op je klant....

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Jose... wat ik zo snel zag staat er niks over wat er aan incasso kosten aan de klant in rekening egbracht is en aan de TS.

De hogere kosten zijn voor informeren bij gemeente (veel te duur) en dan de kosten voor concept dagvaarding... die zal je zelf moeten dragen en hopen dat dit werkt, dan teer je iets in op wat je alsnog krijgt.

Kosten kanton procedure zal (grotendeels) wel ten laste komen van klant, daar worden ze namelijk wel toe veroordeeld, dat staat los van de incasso kosten en Voorwerl II

 

Voorwerk II geld namelijk enkel voor het buitengerechtelijke traject en niet meer voor het gerechtelijke traject (die kosten berekening).

 

Heb zelf ooit iemand gehad die 75 euro factuur niet betaald had en waarbij uiteindelijk voor bijna 1000 euro aan inventaris openbaar verkocht is vanwege alle extra kosten die erbij gekomen waren in het gerechtelijke en deurwaarders traject.

Link naar reactie
  • 0

Indien je nu direct overgaat tot dagvaarden zal de rechter hoogstwaarschijnlijk alle extra kosten schappen aangezien je moet kunnen aantonen dat je moeite gedaan hebt om je vordering binnen te krijgen. Een paar keer bellen en mailen zal hierin niet helpen.

Heeft u openstaande vacatures? Gebruik onze nieuwe service om ze gratis te plaatsen. http://www.money2day.nl (in beta test)

Link naar reactie
  • 0

Het probleem met incidentele en relatief kleine vorderingen is dat je er al snel meer kosten voor moet maken dan dat het oplevert. Als je alleen all de tijd van de reacties in dit forum zou "verkosten" dan is dat al meer dan de vordering.

 

Hoe je met wanbetalers omgaat is je eigen keuze en ook afhankelijk om wat voor levering het gaat (poduct of dienst).

 

Mijn advies is in dit sooort gevallen geen incassoburo in te schakelen; daar is de vordering te klein voor.

 

Stuur 2x een herinnering, bel tussendoor met je klant en vraag waarom hij niet betaalt, en daarna een aanmaning. Geeft het daarna uit handen aan een deurwaarder. Vaak is het dan na de eerste brief wel gebeurd of kan je er snel een kantonprocedure van maken. Hou er wel rekening mee dat je er altijd (wat) bij inschiet ook al krijg je de volledige vordering toegewezen.

 

Zorg in ieder geval dat de opdracht en levering duidelijk onderbouwd zijn en leg vanaf het begin de communicatie vast; bewaar kopieen van brieven en complete telefoonnotities (met datum, tijd, naam en bericht).

 

Succes,

George.

----------

The only thing that sustains one through life is the consciousness of the immense inferiority of everybody else, and this is a feeling that I have always cultivated.

- Oscar Wilde

Link naar reactie
  • 0

Buiten het feit dat het incassobureau snel heeft opgegeven vind ik het eigenlijk ook wel opmerkelijk dat er geen contact mogelijk is met de wanbetaler. Misschien gek dat ik hiermee kom maar hier zou bij mij als ondernemer toch de alarmbellen gaan rinkelen en niet gelijk een incassobureau inschakelen. Misschien heeft de klant helemaal geen kwaad in de zin en zijn de NAW gegevens verkeerd verwerkt of per abuis verkeerd doorgegeven door de klant. Een factuur, herinnering en zelfs incassoprocedure per e-mail is allemaal makkelijk maar wat als de klant geen toegang meer heeft tot zijn e-mail account? De klant vergeet de bestelling en wordt niet per post geattendeerd op de onbetaalde factuur.

 

Gooi de naam van de klant in google, zoek met behulp van adresgegevens naar het telefoonnummer van de debiteur, tal van mogelijkheden. Klusje van een paar minuten

 

Wat hulpmiddelen voor het zoeken van de correcte NAW gegevens:

 

Met behulp van een (vast) telefoonnummer een adres vinden

De telefoongids

Het handelsregister van de KvK

 

En weet je zeker dat post / e-mail / telefoontjes wordt genegeerd, schakel dan een professional in.

 

Wat ik met dit bericht wil zeggen; schakel niet meteen een incassobureau in maar gebruik eerst je gezonde verstand. Stuur op zijn minst een brief per post (bij voorkeur aangetekend). Daar bespaar je (de klant) wellicht ook nog kosten mee.

 

 

Incasso kan persoonlijker & effectiever - Incassobureau Luuc.Eu - Bezoekt uw slecht betalende debiteuren
Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf ook een klant/bedrijf welke op factuur zou betalen. Na het versturen van de herinneringen geen reactie. Het afleveradres en factuur adres kwamen niet overheen en ik heb sterk het gevoel dat ik ben opgelicht door een particulier.

Zeker omdat dezelfde persoon direct een grote bestelling erna plaatste welke ook op factuur betaald zou worden.

 

Ik zal binnenkort even bellen naar het afleveradres voor ik een incassobureau inschakel. Het gaat gelukkig maar om een erg klein bedrag van ongeveer €50,- Misschien een beetje slordig dat ik niet eerst de gegevens heb gecheckt.

 

Kan iemand mij misschien een privé bericht sturen met advies welk incassobureau ik zou moeten nemen? En of je hier zelf ervaring mee hebt? Ik zoek een no cure no pay incasso bureau zonder verdere kosten. Dit omdat het om een klein bedrag gaat, in ik vooral de leerervaring belangrijk vind. Ik verwacht niet vaak gebruik te maken van het incassobureau dus ik heb liever geen abonnement. Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Oh die zijn wel te vinden hoor, je moet alleen niet teveel verwachten....ze sturen aantal brieven, bellen evt paar keer. Soms wordt het alsnog betaald, meestal niet. Ik kan alleen helaas niet 'n bedrijf aanraden....ik had het tijdje gedaan via http://www.directincasso.nl/ maar het ging weleens rommelig en ik zie dat ze inmiddels wel geld rekenen, zeker toch geleerd dat het te weinig oplevert. ;) Er zijn heel veel bedrijven die zo werken. Mocht iemand 1tje aanraden dan hoor ik dat ook heel graag.

Link naar reactie
  • 0

ik zelf ben voorstander van een transparante en duidelijke samenwerking.

en je vooral hard maken voor je cliënt.

ik zelf werk op no cure no pay basis in dit soort zaken, en gerechtelijk bereken ik Btag tarief en griffie rechten door daarnaast een salaris gemachtigde die aan de hand van een staffel is vast gesteld.

dit is al een stuk goedkoper. zo !

nu de zaak, ik neem aan dat jij alles vast hebt gelegd en overal onderliggende stukken van hebt.

dus is de zaak te doen.

kanton procedure werkt eigenlijk heel simpel.

1. Dagvaarden. gedaagde kan reageren of verschijnen. doet ie dat geen van beidde verstekvonnis dus gewonnen

2. Gedaagde reageerd met conclusie van antwoord, daarop schrijf jij een antwoord een conclusie van repliek, waarna gedaagde een conclusie van dupliek schrijft.

3. rechter neemt een beslissing dit wordt een vonnis.

4. ingeval van vonnis wordt schuldenaar bevolen te betalen in twee dagen waarna beslagen kunnen volgen. een vonnis houd 20 jaar stand, hierin kun je blijven vorderen. en deze termijn kunt je continueren zonodig.

 

als je meer wilt ....mod edit: aub geen acquisitie via HL, stellen we niet op prijs.

Link naar reactie
  • 0

ik zelf ben voorstander van een transparante en duidelijke samenwerking.

en je vooral hard maken voor je cliënt.

ik zelf werk op no cure no pay basis in dit soort zaken, en gerechtelijk bereken ik Btag tarief en griffie rechten door daarnaast een salaris gemachtigde die aan de hand van een staffel is vast gesteld.

dit is al een stuk goedkoper. zo !

nu de zaak, ik neem aan dat jij alles vast hebt gelegd en overal onderliggende stukken van hebt.

dus is de zaak te doen.

kanton procedure werkt eigenlijk heel simpel.

1. Dagvaarden. gedaagde kan reageren of verschijnen. doet ie dat geen van beidde verstekvonnis dus gewonnen

2. Gedaagde reageerd met conclusie van antwoord, daarop schrijf jij een antwoord een conclusie van repliek, waarna gedaagde een conclusie van dupliek schrijft.

3. rechter neemt een beslissing dit wordt een vonnis.

4. ingeval van vonnis wordt schuldenaar bevolen te betalen in twee dagen waarna beslagen kunnen volgen. een vonnis houd 20 jaar stand, hierin kun je blijven vorderen. en deze termijn kunt je continueren zonodig.

 

als je meer wilt weten mag je altijd contact met me opnemen

 

Je komt op mij een beetje spammerig over, lees s.v.p. rechtsonder de forumregels?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
het was zeker niet mijn bedoeling hoor... excuus. de regels had ik niet gezien of gelezen, ik wil alleen maar helpen. maar goed ik denk dat dit wel even genoeg is toch? nogmaal sorry :-[ :-[
Rustig aan, ik stelde dat het zo op mij overkwam, als dat niet jouw bedoeling was, heb ik de plank mis geslagen en moet ik mij bij jou verontschuldigen, bij dezen.

 

Ik hoop met jou dat de vragensteller met de tips geholpen is.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.