• 0

Promoten van mijn nieuwe onderneming

Beste forumleden,

 

Bij deze wil ik mij graag voorstellen, mijn naam is Wouter en ik ben kort geleden een incassobureau begonnen

 

Het enige probleem waar ik tegen aan loop is dat ik erg veel moeite heb om nieuwe klanten te krijgen.

Ik heb mij een tijd bezig gehouden met koude acquisitie maar dit valt allemaal nog niet mee.

Veel bedrijven hebben al hun vaste contacten en daardoor is het niet erg gemakkelijk om mijn diensten te vermarkten.

Aangezien ik een redelijk marketing budget tot mijn beschikking heb zou ik dit graag willen aanspreken.

 

Graag zou ik willen adverteren op een Interbest reclamemast maar heb geen idee wat mij dat gaat kosten.

Naast Interbest ben ik een site terecht gekomen die zich bezighoud met het exploiteren van weilandreclame.

Deze partij is redelijk goedkoop zag ik http://www.weilandreclame.nl/prijzen-adverteren-langs-de-snelweg

Heeft iemand van jullie ervaring met deze partij?

 

Hebben jullie nog andere goede ideeën voor buitenreclame of moet ik mijn focus meer op online marketing leggen?

 

Graag jullie reactie!

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb een jaar of twee geleden wat alternatieven afgebeld:

 

OV-Reclame: Adverteerders betalen vijftien tot twintig euro om een week lang hun affiche in bus of tram te laten zien, met een minimale afname van vijftig stuks.

 

Narrowcasting: vier weken lang een kort spotje bij een tankstation om de hoek (135 euro) of een McDonald's-vestiging in de buurt (813 euro).

 

Toiletaffiches: per locatie kost dat 45 euro voor twee weken, met een minimale afname van tien stuks.

 

Bioscoopreclame: de klassieke dia’s zijn veelal vervangen door animaties waarmee lokale ondernemers ook tijdelijke aanbiedingen en acties onder de aandacht kunnen brengen. Voor een paar honderd euro draait die lokale campagne bij een bioscoop om de hoek. Vier weken in vier zalen in Zwolle kostte ca 750 euro.

 

Taxireclame: een slordige 2500 taxi's in Nederland kunnen voorzien worden van reclame op hun flanken of op het dak, en ook dat medium laat zich lokaal inzetten

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat voor klanten zoek je? Wat voor opdrachten zoek je? Doe je alleen incasso-opdrachten of ook credit management in bredere zin? Probeer deze vragen zo scherp mogelijk te beantwoorden voor jouw toegespitste marketingcommunicatie.

 

Veel bedrijven hebben al hun vaste contacten en daardoor is het niet erg gemakkelijk om mijn diensten te vermarkten.

Aangezien ik een redelijk marketing budget tot mijn beschikking heb zou ik dit graag willen aanspreken.

 

Waar (in algemene zin) vind je jouw doelgroep? Ik denk dat het een specifieke groep of selectie werknemers en ondernemers is. Vraag potentiële klanten waar ze nu ontevreden over zijn.

 

Misschien kun je iets met (aankondigingen op) bedrijventerreinen of crm-/ondernemersbijeenkomsten? En dan meer gespreid dan jouw eigen idee. [incassoterm]-[jouwplaatsnaam].nl verbinden aan jouw huidige virtuele visitekaartje is misschien ook nog het overwegen waard.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Met een weilandreclame bereik je heel veel mensen, maar eigenlijk is het vooral de bedoeling dat je ondernemers bereikt? Die zitten natuurlijk er ook tussen de automobilisten, maar ik denk dat je je daarop moet focussen en niet “er tussen” moet hebben.

Je geeft aan zelf koude acquisitie te hebben gedaan. Hoe heb je dat gedaan? De telefoon gepakt en bellen? De straat op en deuren ingetrapt?

Persoonlijk denk ik dat koude acquisitie voor jou het best snel tot klanten kan leiden.

Als je een goed verhaal hebt, goed onderscheidend vermogen en je dienst goed onder woorden weet te brengen, zou ik kiezen voor het bezoeken van potentials.

Dat kun je gewoon doen door te pionieren, maar je kunt ook vooraf afspraken (laten) maken.

 

Als je een redelijk martketingbudget tot je beschikking hebt is het vooral belangrijk om te investeren in goede selectie en gegevens van je doelgroep. Degene die je belt of waar je binnenstapt moet in jouw doelgroep passen en de contactpersoon op jouw lijstje, moet nog steeds de beslissingsbevoegde zijn van dat bedrijf. Dus geen lijst van 0.03 per adres van de kvk, maar een degelijk bestand met juiste contactpersonen ed inkopen. Mensen persoonlijk aanspreken en niet de verantwoordelijke van het bedrijf of dat soort geneuzel wat iedereen 10x per dag hoort bij telemarketing.

 

Als je zelf moeite hebt met koud bellen en het maken van afspraken, besteed dit dan uit. Er zijn meerdere incassobureau’s die aan telefonische acquisitie (laten) doen ( ik heb ze dagelijks aan de telefoon)

Je hebt in mijn ogen bij telefonische acquisitie een voordeel als incassobureau zijnde. In tegenstelling tot de reguliere telemarketing gesprekken, ben je als incassobureau in de meeste gevallen verzekerd van aandacht voor de eerste 20 seconden. De ondernemer in kwestie denkt toch vaak in eerste instantie dat hij / zij zelf iets niet heeft betaald en luistert aandachtig naar wat je te zeggen hebt.

Na die 20 sec weet de ondernemer dat het niet voor hem is bestemd. Maar is je verhaal wel gehoord en dat is al een goede basis om een afspraak te kunnen maken..

 

Wat ik me nog afvraag is het volgende: een incassobureau start je toch niet zomaar op? Ik neem aan dat je in die branche ervaring hebt? Heb je daar geen netwerk van ondernemers / managers in opgebouwd die je kunt benaderen?

 

suc6

ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Waar je je focus moet leggen in adverteren is geheel afhankelijk van het product/de dienst die je aanbiedt.

In het geval van een incassobureau vind ik dit wel lastig te zeggen. Zoals je zelf al zegt hebben bedrijven vaak

al hun vaste contacten. Wat je dus moet zien te vinden zijn de 'nieuwe' bedrijven die nog hun contact zoeken!

Jij moet daar tussen zien te komen! Met dit als doel en deze als doelgroep, heb je volgens mij evenveel kans

online als offline.

 

Succes ;)

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 1

misschien is dit een idee, weet alleen niet of de Nederlandse bank er blij mee is: Selecteer 100 bedrijven voor een mailing. maak een pakkende tekst en sluit de helft van een briefje van 5 euro bij. En beloof ze de andere helft als het tot een afspraak komt om je diensten mondeling toe te lichten. een beetje no-cure wel-cash. ;D

 

Met de mailing erbij ben je misschien 750 euro kwijt maar wellicht haal je er redelijk wat response uit.

Link naar reactie
  • 0

Vraag me even af wat voor opbrengst een dergelijke reclamecampagne op de lange termijn gaat hebben... Wellicht is een virale marketingactie om bij jouw doelgroep in de smaak te vallen veel aantrekkelijker qua budget en ROI dan met hagel schieten op een groot reclamebord.

 

Wie weet is het leuk om eens contact te zoeken met leveranciers van CRM pakketten en samen met hen een 'deal' op te zetten en daarnaast eens (zoals wel blijkt uit dit topic) je eigen profilering, doelstelling en USP's op te stellen en daar over te vertellen.

 

Ik ben bijvoorbeeld zelf wel benieuwd naar jouw eigen expertise in die wereld, wat je zoal tegenkomt en waar jouw toegevoegde waarde zit. Dat lees ik niet op een reclamebord

Link naar reactie
  • 0
misschien is dit een idee, weet alleen niet of de Nederlandse bank er blij mee is: Selecteer 100 bedrijven voor een mailing. maak een pakkende tekst en sluit de helft van een briefje van 5 euro bij. En beloof ze de andere helft als het tot een afspraak komt om je diensten mondeling toe te lichten. een beetje no-cure wel-cash.

 

Goed idee, alleen mag dat volgens mij niet.

Waarom probeer je geen adwords?

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat je flyers hebt laten drukken.

Ga een gesprek aan bij de KvK of jouw flyer bij het startpakket mag bij een nieuwe inschrijving.

Idem bij administratie of boekhoudkantoren.

Je kan ook langs gaan bij bedrijfsverzamelgebouwen.

 

Link naar reactie
  • 0
misschien is dit een idee, weet alleen niet of de Nederlandse bank er blij mee is: Selecteer 100 bedrijven voor een mailing. maak een pakkende tekst en sluit de helft van een briefje van 5 euro bij. En beloof ze de andere helft als het tot een afspraak komt om je diensten mondeling toe te lichten. een beetje no-cure wel-cash.

 

 

 

Goed idee, alleen mag dat volgens mij niet.

 

heb er nog even op gegoogeld maar niets kunnen vinden

 

"bankbiljetten doormidden knippen" geeft alleen maar tips voor goochelaars ;D

Link naar reactie
  • 0

bij de dnb op de site staat dat beschadigde biljetten worden vergoed als je meer als de helft in je bezit hebt en als de biljetten niet moedwillig beschadigd zijn. Kortom doorgeknipte biljetten krijg je niet vergoed, en als je precies door middenknipt ook al niet omdat je dan allebei de helft in je bezit hebt.

 

Er staat niets over het verbod om biljetten te beschadigen. je krijgt alleen geen vergoeding als er een vermoeden van moedwillige beschadiging bestaat.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook nog ff "gegoegelt" en kwam dit tegen http://www.opsi.gov.uk/RevisedStatutes/Acts/ukpga/1928/cukpga_19280013_en_1 dit gaat over de engelse wet, dus niet geldig in NL, maar er kan iets soort gelijks bestaan...

 

12 Penalty for defacing bank notes

 

If any person prints or stamps, or by any like means impresses, on any bank note any words, letters or figures, he shall, in respect of each offence, be liable on summary conviction to a penalty

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 1

bij de dnb op de site staat dat beschadigde biljetten worden vergoed als je meer als de helft in je bezit hebt en als de biljetten niet moedwillig beschadigd zijn. Kortom doorgeknipte biljetten krijg je niet vergoed, en als je precies door middenknipt ook al niet omdat je dan allebei de helft in je bezit hebt.

 

Er staat niets over het verbod om biljetten te beschadigen. je krijgt alleen geen vergoeding als er een vermoeden van moedwillige beschadiging bestaat.

 

In dat geval kun je natuurlijk gewoon een kleurkopie maken en bij klant worden geef je een echt 5 euro biljet.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zoals spanisch connection voortelde ook voor adwords gaan.

Je kan deze zo instellen dat je voor heel Nederland gaat adverteren of enkel voor jouw regio. ( In functie van je doelgebied )

Je kan zelf een budget instellen en dus met zeer lage kost dit uitproberen. ( en je hebt alles zelf in de hand , dus als het niet opbrengt kan je er ook zo dadelijk mee stoppen )

 

ikzelf gebruik adwords voor Belgie ( regio ong 30 km rond mijn bedrijf daar ik enkel lokaal zelf de klanten bedien ).

 

Veel succes ermee.

mailboost.eu

e-marketing

Link naar reactie
  • 0

Kwam laatst nog wel een goede tegen. Een van mijn leveranciers heeft standaard op zijn facturen staan: werkt samen met incassobureau y.

 

Doe nog eens een (cold) calling rondje en probeer een deal te maken. Je geeft ze x periode gratis de beschikking over jouw diensten. Het enige wat ze daarvoor hoeven te doen is het op hun factureren printen dat ze met jou samenwerken.

 

2 vliegen in 1 klap.

 

Benader de mensen die nu een maandelijkse fee betalen met je verhaal dat ze voor die periode geen fee hoeven te betalen. Of naast no cure no pay (als dat is wat je doet) een korting krijgen op je fee. Stop je marketing budget dan in die korting.

 

Mij lijkt bijvoorbeeld 1 billboard van interbest totaal niks opbrengen. Het zit em dus juist in de kracht van herhaling. En jij als "kleine" jongen op zo'n billboard... Ik zou het niet doen.

 

Bedenk waar je doelgroep zit. Ga eens wat (ondernemers/juridische)fora af waar wel reclame (banners/tekstlinks) worden toegestaan. Volgens mij is dit vooral toch een soort impulsaankoop. Je schakelt het in als je het nodig hebt en dan liefst zo snel mogelijk. Als je nog nooit een aanmaning hebt verstuurd, dan zal het ook niet in je opkomen om een incassobureau aan te haken. Dus daarom denk ik dat je de grootste kans van slagen maakt als je online aanwezig bent.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

bij de dnb op de site staat dat beschadigde biljetten worden vergoed als je meer als de helft in je bezit hebt en als de biljetten niet moedwillig beschadigd zijn. Kortom doorgeknipte biljetten krijg je niet vergoed, en als je precies door middenknipt ook al niet omdat je dan allebei de helft in je bezit hebt.

 

Er staat niets over het verbod om biljetten te beschadigen. je krijgt alleen geen vergoeding als er een vermoeden van moedwillige beschadiging bestaat.

 

In dat geval kun je natuurlijk gewoon een kleurkopie maken en bij klant worden geef je een echt 5 euro biljet.

 

Volgens mij is dat niet legaal toch?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.