HL-Peil-12: KvK verdwijnt?

Aanbevolen berichten

Maar zoals je zelf aangeeft is de kvk dus 1 van de vele, waarom dan zo'n heisa over de kvk. Als ik een bericht plaats over het feit dat de ING 6 euro per maand duurder wordt moet ik niet zeuren. (zal hem even opzoeken)

 

ING moet naar mijn mening zelf weten wat ze met de centen doen, je kunt ook naar een andere bank.

 

kvk is een overheidsinstelling = belastingcenten (inschrijvingsgeld = verkapte naam voor belasting) en daar moet je voorzichtig mee om gaan, of iniedergeval efficient.

Link naar reactie

alle banken zijn hetzelfde en raadt eens de banken zijn tegenwoordig ook van je belastingcenten. Bovendien verplicht bij de overheid.

 

Dan kun je altijd nog zelf een bank starten, indien je denkt dat het beter/goedkoper kan. Een eigen KVK starten kan niet.

 

30 miljard voor de bankjes, we missen structueel 30 miljard (ieder jaar, niet eenmalig!) Om laten vallen was waarschijnlijk duurder geweest IVM deposito garantie stelsel (voor de staat) anders was die wel gekiept 8)

Link naar reactie

Als je een BV hebt dan betaal je 150 euro per jaar. Heb je een holding, dan is dat nog's 150. Heb je daarnaast nog een eenmanszaak die je niet wilt opheffen, weer 60 euro. Samen 360 euro per jaar. En je krijgt er niets voor terug. Wel moet je apart betalen voor het inschrijven van je bv's, en voor alle andere diensten die de KvK voor het handelsregister levert. De 350 euro is dus niet voor het handelsregister, maar voor alle andere onkosten van de KvK.

Link naar reactie

Werd op dit topic gewezen door Wouter Hol nav draadje waarin werd gevraagd of het de moeite loonde zich voor de KvK in te schrijven. Had niets toe te voegen behalve dan een lichtelijk off-topic vraag of

Iemand toevallig nog vanochtend (14 februari 2011) de radiocolumn van Henk Westbroek in Goedemorgen NL op radio 1 gehoord? Daarin werd het nut van KvK ernstig betwijfeld. Hij vond het een geldverslindend bureaucratisch apparaat waar hij niets maar dan ook niets nuttigs van had gemerkt.

 

Persoonlijk heb ik niets tegen KvK maar ook niets ervoor. Syntens is wel een aardige instelling, daar niet van. Vandaar ook een neutrale stem.

Link naar reactie

Ik vind persoonlijk die westbroek nogal een blaaskaak. Wat weet hij nou van ondernemen. Ok hij is medeeigenaar van een cafe in Utrecht. Maar toen hij zich daar inkocht liepen de zaken daar al zo goed dat ze de kvk toch niet meer nodig hadden.

 

Maar ik ben wel benieuwd wat hij erover gezegt heeft. Heeft de radio ook een soort utizending gemist?

Link naar reactie

Ik heb hier ook een factuur van ze liggen voor 95,88. Ik vind dat de belastingdienst maar moet bijhouden wie wie is (dat doen ze al) en als je als bedrijf de behoefte hebt aan meer dan kun je je inschrijven bij de KvK. Beetje zoals met autorijden, als je behoefte hebt aan meer dan word je lid van de ANWB.

Link naar reactie

Mijn reactie op de opzegbrief van het KvKblad:

 

LS,

 

Omdat de kosten hiermee voor uw organisatie afnemen, kan ik dan ook op korting rekenen?

Overigens is het in dees moderne tijd ook goed mogelijk om een elektronische nieuwsbrief te versturen, maar ja, dan passen de reclame-folders er niet tussen natuurlijk.

 

On 10-3-2011 11:28, Kamer van Koophandel wrote:

...

>    Beste heer De Boevere,

>

> U heeft onlangs drie keer een e-mail gekregen met de mogelijkheid om u aan- of af te melden voor het magazine Eigen Bedrijf. Wij hebben geen reactie van u gehad en gaan er daarom vanuit dat u het magazine niet meer wilt ontvangen. U krijgt daarom het magazine in de toekomst niet meer toegestuurd.

>

> Heeft u de e-mails over het hoofd gezien en wilt u zich alsnog aanmelden? Klik dan op onderstaande link.

>

> Ik wil Eigen Bedrijf blijven ontvangen

>

> Met vriendelijke groet,

>

> Handtekening Jan Portegijs

>

> Jan Portegijs

> Hoofdredacteur Eigen Bedrijf

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie

Ik heb hier ook een factuur van ze liggen voor 95,88. Ik vind dat de belastingdienst maar moet bijhouden wie wie is (dat doen ze al) en als je als bedrijf de behoefte hebt aan meer dan kun je je inschrijven bij de KvK. Beetje zoals met autorijden, als je behoefte hebt aan meer dan word je lid van de ANWB.

 

Ik denk dat dat wel de algemene tendens is... naar mijn idee is 90% van de ondernemers puur ingeschreven omdat dat verplict is, en omdat ze daarmee in het handelsregister komen. Hoeveel zoiets precies moet kosten weet ik niet, maar heb het idee dat het aanzienlijk goedkoper kan dan het nu is.

 

Het lijkt me wel passen bij het opruimen van de overheid - gewoon vervangen voor een landelijk register en dat tegen redelijke kosten. Wellicht zouden die kosten zo laag zijn dat het niet eens de moeite is ze te innen, en het hele ding uit de algemene middelen betaald kan worden - we betalen al genoeg belastig :)

 

 

Link naar reactie

En de reactie:

 

Beste heer de Boevere,

 

Bedankt voor uw reactie,

 

We hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar de wensen van ondernemers. Naast de bestaande website www.kvk.nl waar veel voorlichting aan ondernemers wordt gegeven, bleek dat een (print)magazine het beste aansluit op de wensen. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen. Daarnaast zijn we wel mogelijkheden voor een digitale nieuwsbrief aan het bekijken, binnenkort wellicht meer info. Ik kan u op de hoogte houden van eventuele ontwikkelingen.

 

Over uw opmerking over een korting op uw jaarlijkse bijdrage kan ik het volgende melden. Eigen Bedrijf is een gratis magazine. Derhalve heeft het wel/niet ontvangen van Eigen Bedrijf geen invloed op de hoogte van uw bijdrage. Op www.kvk.nl/bijdrage leest u waar de Kamer van Koophandel de jaarlijkse bijdrage voor gebruikt.

 

Met vriendelijke groeten,

Weifang Fu

Redactie Eigen Bedrijf

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie

Dankje,

Klopt zit hier ook vast goe.Na een tijdje surfen kwam ik op deze site het kwam professioneel en vertrouwd over. maar het is ook goed dat ik ergens naar binnen kan lopen waar het vertrouwd is.Begrijp wel dat mensen die de kvk niet echt meer nodig hebben,er niks voor voelen om geld en verplichtingen te hebben.. maar voor mij is bijvoorbeeld heel handig.

Link naar reactie

Ik kick dit topic even met een actueel bericht uit het nieuws;

 

Heffing Kamer van Koophandel verdwijnt

 

De jaarlijkse heffing van de Kamer van Koophandel verdwijnt in 2013. Minister Verhagen heeft dat afgesproken met de werkgeversorganisaties en de Kamers van Koophandel.

 

Gemiddeld betaalt een ondernemer jaarlijks 40 euro, 160 miljoen euro in totaal.

 

Verhagen wil dat de ondersteuning van het bedrijfsleven effectiever en goedkoper wordt. "Dat betekent betere en gerichte service zonder dat ondernemers daarvoor ieder jaar een acceptgiro krijgen", zegt de minister.

 

Modernisering

Het afschaffen van de heffing is onderdeel van de modernisering van de Kamers van Koophandel. De twaalf regionale KvK's worden ondergebracht in één organisatie, het Ondernemersplein.

 

Ondernemers kunnen daar straks terecht voor al hun overheidszaken, zoals inschrijving in het handelsregister en het aanvragen van subsidies en btw-nummers.

Bron: NOS Journaal

 

Dus vooral de irritatie dat je veel geld betaald aan de KvK komt spoedig opgeheven.

Link naar reactie

Die jaarlijkse bijdrage is nog tot daar aan toe, persoonlijk stoor ik mij veel meer aan de kosten van een uittreksel.

Ben benieuwd wat na deze bezuinigingsronde een uittreksel uit het handelsregister gaat kosten.

Die zijn ze voor het gemak vergeten in de nieuwe regels en dus worden die 3x zo duur ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.