• 0

plan website gereed, alleen hoe nodig ik de gebruiker uit

Goedemiddag,

 

Mijn naam is pieter en ik heb nu een middagje doorgebracht op de website maar niet echt een specifiek antwoord gevonden. tot nu toe zijn mijn `google` resultaten ook niet toerijkend dus daarom probeer ik het via deze weg

 

het probleem:

 

de plannen voor de wesite staan klaar, hoef alleen nog een "go" gegeven te worden en hij wordt ontworpen echter hoe nodig ik de specifieke gebruiker uit om in te loggen op de website en hun bedrijf aan te melden.

 

ik heb dit probleem al voorgelegd aan enkele bedrijven maar die moeten nog reageren.

 

de website:

Het idee is om een europese gids uit te brengen waarin de locatie`s van restaurants, hotel`s en garages specifiek voor de internationale chauffeur. de website gaat als volgt werken de gebruikers registreed zijn bedrijf voor 25,-- per jaar daarvoor krijgt hij een plaats in de gids. deze gids wordt via benzinestations, de restaurants (routiers) zelf aangeboden.

 

even wat cijfers, om een voorbeeld te geven over de groote van mijn gebruikers

 

BeNeLux ongeveer 500 gebruikers

Frankrijk ongeveer 1500 gebrukers

Spanje/portugal ongeveer 2000 gebruikers

Duitsland ongeveer 750 gebruikers

engeland ongeveer 700 gebruikers

Italie ongeveer 1500 gebruikers

rest europa ongeveer 2000 gebruikers

 

dat staat dus voor ongeveer 9000 gebruikers waar ik geen directe adressen heb

 

ik heb met de mogenlijkheid gespeeld adertentie`s in vakbladen en of kranten te plaatsen maar het is een erg groot gebied

 

 

momenteel ben ik niet in de gelegenheid elke dag te kijken, daarom kan het wat langer duren voordat ik reageer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat je moet doen heet "verkopen". Niemand krijgt klanten op een blaadje aangereikt en geen enkele organisatie zal zich 'zomaar' registeren en 25 euro aan je overmaken. Je zult je concept/product dus actief moeten verkopen.

 

Hóe je dat doet ligt er aan, maar daarover is op dit forum en specifiek dit onderdeel "Commercie en marketing" al veel geschreven: telefonisch, zelf op pad gaan naar klanten, via (e-)mailings, er zijn vele mogelijkheden. Maar het zal niet makkelijk zijn als je net begint, je zult echt je product moeten verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Nou ik had niet verwacht dat ik zo snel al enige reactie zou krijgen, even een paar toelichtingen op jullie reacties

 

een

Ik kom uit een zogenaamde "chauffeursfamilie" we kennen natuurlijk allemaal de navigatiesystemen en via internet kan je hier honderdduizenden poi punten laden, stel je voegt een set met restaurants toe, maar in de meeste gevallen kan je daar met een vrachtwagen niet terecht.

 

twee

De papieren gids is veel duidelijker dan een poi, restaurant, hotel, e.d. komen erin te staan er is ruimte voor aantal zaken: douche, toilet, parkeermogelijkheden, dingen in de buurt, tankstation in de buurt, supermarkten waar je met een vrachtwagen kan/mag parkeren, tankcleaning, mogelijkheid tot wassen van kleding (van de 800 locaties die ik zelf in mijn GPS heb staan heb ik maar 17 plaatsen waar ik kleding kan wassen) dagmenu, onderdelen, bandenservice, locaties van beveiligde parkings en de kosten hiervan

zo kan ik nog wel even doorgaan

 

drie

De papieren gids is niet achterhaald, veel chauffeurs kijken liever op een overzicht waar moet ik lossen en waar kom ik uit komen met mijn uren. Vergeet niet dat de west en de zuid Europese chauffeur 4 tot 5 keer per week in een restaurant moeten!! eten, er op 3 van de 10 Plaatsen een douche aanwezig is (ook hier varrieren de kosten tussen gratis bij maaltijd tot 5 euro per keer!!, het is makkelijker om vooraf te kunnen kijken welke restaurants er in de buurt zitten met sanitaire mogelijkheden voor de weekenden. Kijk in Frankrijk en Spanje is het normaal dat de meeste restaurants/hotels zaterdag en zondag gesloten zijn, sommige zelfs al op vrijdagmiddag

 

vier

Je kunt het totaal niet vergelijken met een Shell stratenboek er wordt alleen een locatie aangeduid op een kaart van 4 bij 4 cm een kleine kaart met de route vanaf de afrit van de snelweg

 

vijf

In frakrijk bestaat de zogenaamde Routier gids hier staan ongeveer 1500 restaurantjes in alleen erg onoverzichtelijk, van deze 1500 kan je er bij ongeveer 600 komen met een vrachtwagen (andere geen ruimte om te parkeren of de weg is verboden voor vrachtverkeer) deze gids wordt op dezelfde mannier aangeboden alleen ik kan kostendekkend mijn gids aanbieden voor 12,50 en die gids kost 27,50 en aan de helft van de informatie heb je helemaal niets.

 

ook in Nederland bestaat een gids met restaurantjes voor de vrachtwagenchauffeur. echter de kosten om hier in te komen liggen op de 800 euro per jaar. voor de kleinere routiers in Nederland/België is dit niet om te betalen daarom bestaat deze gids slechts uit 40 restaurants in Nederland terwijl wij in dit mooie land ruim 120 eetgelegenheden hebben speciaal ingericht op de vrachtwagenchauffeur en de kosten om in de gids te komen bedragen slechts 25,- per jaar +- 2,00 per maand

 

laatste

ik heb er ook aan zitten denken (dit is ook de meest efficiënte mannier) om er persoonlijk langs te gaan met een uitnodiging naar de website. En waar nodig deze samen met de klant in te vullen. We hebben ook verder zitten kijken hoe we dit aan de man moeten/kunnen brengen het gemakkelijkst is op dit moment per provincie bij de bedrijven langs te gaan.

 

Voor het buitenland kunnen we misschien per provincie een aantal locale mensen eropuit sturen gewapend met flyers en een laptop om aan te melden

 

Echter mochten er nog andere suggesties zijn GRAAG!

Link naar reactie
  • 0

Je zegt dat een papieren gids niet achterhaald is, maar geeft daar geen duidelijke of goede reden voor. "Veel mensen vinden" is niet echt een goed argument. Ook kan je met een elektronische gids prima van te voren je route bepalen om te zorgen dat je op het juiste tijdstip bij het restaurant bent.

 

Zou een elektronische gids, verwerkt in de routeplanner, niet veel efficiënter zijn dan een boek waar de chauffeur door heen moet worstelen en waarbij hij zelf moet uitrekenen of hij uit komt met zijn uren? Bovendien hoef je niet elke periode een nieuw boek te printen en te verspreiden maar simpelweg de software van de routeplanner te updaten. Scheelt enorm in de kosten en is veel minder bewerkelijk, voor zowel jouw als voor de chauffeurs die het gebruiken.

 

Kortom, ik zou echt het idee van een papieren gids laten varen en een elektronische gids maken.

 

Wellicht kan je een deal maken met TomTom of andere leverancier voor routeplanners, zodat je gids automatisch in de software komt? Dat zal je klanten, dus de wegrestaurants, veel meer aanspreken dan een gids die nog verspreid zou moeten worden onder de chauffeurs.

 

Verder ben ik het overigens wel eens met TwaBla, volgens mij hebben veel chauffeurs al POIs geprogrammeerd staan. Een wegrestaurant kan prima zelf kosteloos zorgen dat hij bijv. dmv. Google Maps verschijnt in diverse navigatiesystemen.

Link naar reactie
  • 0
De papieren gids is niet achterhaald

 

tuurlijk is die al lang achterhaald. De Gouden Gids, Telefoonboek, Gemeentegids enz. worden nog steeds de de bus gegooid maar gaan dezelfde dag nog naar het oud papier. Google is "my friend" en van velen.

 

Zelfs bij andere zoekmachines vraag ik mij af of die nog gebruikt worden, Ongetwijfeld zullen er nog gebruikt worden maar Google is onderhand ook een werkwoord en bijna een lifestyle ;D

 

In frankrijk bestaat de zogenaamde Routier gids hier staan ongeveer 1500 restaurantjes in alleen erg onoverzichtelijk, van deze 1500 kan je er bij ongeveer 600 komen met een vrachtwagen (andere geen ruimte om te parkeren of de weg is verboden voor vrachtverkeer) deze gids wordt op dezelfde manier aangeboden alleen ik kan kostendekkend mijn gids aanbieden voor 12,50 en die gids kost 27,50 en aan de helft van de informatie heb je helemaal niets.

 

Hoe kom je aan die 12,50. heb je onderzoek gedaan naar aantallen die je zou kunnen verkopen? en hoe vaak wordt de informatie vernieuwd. En heb je al inzicht hoeveel bedrijven interesse hebben om in die gids te staan?

 

Link naar reactie
  • 0

ik moet zeggen dat het goede argumenten zijn,

 

een

We hadden eerst een electronische variant bedacht echter wat ik al zij, de kosten voor gebruik van het internet zijn echt te hoog daarom ga ik mij nu eens informeren over de andere electronische mogenlijkheden

 

ik denk aan een off line app op smartphone, ipad, of laptop. deze zou offline te gebruiken zijn en thuis via internet te update

 

de papieren varient zal misschien alleen op bestelling leverbaar zijn voor de oudere chauffeur

 

twee

wat betreft je vraag over mijn marktonderzoek, ik ben dit idee uit gaan werken nadat ik en meerdere collega`s hier problemen mee hebben ondervonden. je komt aan en het restaurant is dicht, of je kan niet meer lossen en je weet niet wat er in de buurt zit. daarom dachten wij aan een papieren gids. nadat we het idee wat verder uit hadden gewerkt heb ik een enquete gehouden onder 1200 chauffeurs, deze onderkennen allemaal het probleem er is geen alternatief voor het franse boek, erg onoverzichtelijk en niet te begrijpen zo`n boek zou handig zijn vooral in italie en spanje

 

meer als de helft van deze groep geeft aan dat internet geen optie is ivm de kosten hiervan

 

ik zal mij eens gaan informeren over de mogenlijkheden voor een electronische app op smartphone of i-pad

 

ik houd jullie op de hoogte

Link naar reactie
  • 0

Een papieren gids zou voor de doelgroep zo maar heel goed kunnen werken. Internet is bij de meeste vrachtwagenchauffeurs niet standaard in de auto. Het is ook niet bepaald een groep die veel van internet gebruik maakt. Onderweg heb je met onverwachte situaties te maken, bijvoorbeeld een file of pech, waardoor men niet op de vaste of van tevoren bepaalde stopplek kan komen binnen de maximale rijtijden. Dan is het handig om in een gids op te kunnen zoeken wat de mogelijkheden langs de weg zijn.

 

Wij hebben dagelijks chauffeurs die komen laden of lossen en graag bij ons willen eten en douchen omdat dit onderweg soms lastig is.

Link naar reactie
  • 0

Een papieren gids zou voor de doelgroep zo maar heel goed kunnen werken.

 

Inderdaad, ook mijn gedachte. En het feit dat die Gouden Gids richting papierkliko gaat wil toch echt niet zeggen dat gedrukte media uitgerangeerd zouden zijn, dat is complete onzin.

De negatieve reacties op de zogenaamde "oude media" zoals drukwerk worden vooral gegeven door mensen die continu op internet zitten, dit vaak door hun werkzaamheden. Deze mensen vergeten vaak dat de meeste internet gebruikers hun computer maar heel beperkt gebruiken.

 

Bij mijn klanten bekijk ik steeds afzonderlijk of campagnes en/of media uitingen een combinatie van internet en gedrukte media moeten zijn, de aanname en beperkte gedachtengang dat een papieren gids passé zou zijn komt absoluut niet voor in deze strategie.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben geen expert, maar volgens mij kun je satnavs ook gebruiken zonder internetverbinding. Het belangrijkste voordeel van een poi-systeem versus een papieren systeem, is dat je doelgroepgerichte poi's kan maken. Dat je user generated content kan toevoegen (reviews, parkeerervaring, openingstijden, enz) die geactualiseerd wordt voordat de chauffeur op pad gaat - thuis even updaten en vort maar.

 

Tomtom en Google bewegen nu heel snel die kant op.

 

Is het alleen voor Nederlandse truckers?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste pieter90,

 

welkom op Higherlevel. Mooi idee, maar over de uitwerking lijkt nog niet helemaal nagedacht. Wie of wat is precies jouw gebruiker en klant? En wat is jouw verdienmodel? De geste van user generated content lijkt me hier helemaal zo gek nog niet. Wat is de houdbaarheid van een papieren versie en zie je zelf geen taal- en distributieprobleem bij uitgeven?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Uitgeven is een heel ander spel dan transport ;D

Als je dit toekomstbestendig wilt opzetten zou ik naar je bezwaren om het digitaal te doen kijken en dát hacken, in plaats van een papieren gids te gaan maken.

Ontwerp bijvoorbeeld een platform-model, waarbij je een aantal partnerships aangaat, onder andere met een device leverancier en een mobiele internetleverancier. Je kunt oneindig veel rijkere en dus relevantere content aanbieden als je het digitaal maakt.

Sowieso, heb je een redactie ingecalculeerd voor een papieren versie? Een feedbackmechanisme waardoor aanpassingen doorgevoerd worden?

 

Of maak een website waar je per route kunt zien waar je persoonlijke verzorgingspunten zijn, waarna je een paar pagina's kunt afdrukken en meenemen. (Old school routeplanner strategie zoals wij die vroeger ook gebruikten toch? ;)

En ook in kaart gebracht bij welke punten je van het internet gebruik kunt maken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een papieren gids zou voor de doelgroep zo maar heel goed kunnen werken. Internet is bij de meeste vrachtwagenchauffeurs niet standaard in de auto.

Nee, want:

 

Ik ben geen expert, maar volgens mij kun je satnavs ook gebruiken zonder internetverbinding.

Klopt helemaal. Sterker nog, er zijn niet heel veel modellen met een draadloze, al dan niet mobiele (3G) internet verbinding. Alle navigatiesystemen werken namelijk met GPS, niet met mobiel internet.

Kwestie dus van de kaarten 1x in de zoveel tijd updaten door het systeem aan de computer op de zaak te hangen.

 

EDIT even ter verduidelijking: gebruik van GPS is dus gratis. Pieter90 geeft aan uit kostenoverweging van de verbinding niet voor de elektronische variant te gaan, maar kosteloos lijkt mij goedkoop genoeg ;)

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag,

 

mijn laatste reactie is wat later, dit omdat ik de laatste 2 weken geen mogenlijkheden had om op internet te komen. naar aanleiding van jullie reactie`s ben ik mij de afgelope 2 weken wel gaan verdiepen in het onderwerp smartphone en app. ik heb contacten gehad met een ontwikkelaar die mij duidelijke informatie heeft kunnen geven, met de app moet het mogenlijk zijn ook offline deze te kunnen gebruiken.

 

zodra ik nog vragen heb, (en die zullen vast wel komen) zullen ze hier weer verschijnen

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt het veel over kosten, probeer goed te kijken hoe je een snelle start kan maken met beperkt budget. Werkt het dan kan je verder gaan uitbreiden. In jouw niche markt moet dat vlot genoeg werken om een start te kunnen maken. Je leer dan ook de exacte wensen waardoor je product alleen maar beter wordt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.