• 0

open dag flyer?

Omschrijving van je concept:

Deze flyer wordt zowel digitaal als op A5 flyer gedrukt en bezorgd bij bedrijven in onze regio en bestaande klanten

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb deze folder met Coreldraw gemaakt. Het is de eerste keer dat ik een flyer zelf maak. Ik heb eerst uitgezocht welke flyers er al uit de branche waren (zeer weinig helaas). Verder heb ik met mijn collega's gekeken wat re op de flyer zou moeten komen te staan en hoe hij er ongeveer uit zou moeten zien.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil de eerste zijn in mijn branche die de mogelijkheid geeft aan bestaande en toekomstige klanten om te kijken wat er allemaal mogelijk is. Dus wat voor podia's zijn er allemaal mogelijk en hoe zou een compleet plaatje eruit zien. Diverse podia in verschillende budgetten worden laten zien.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Een ouderwetse manier van reclame maken, die niet meer door andere bedrijven wordt toegepast, maar waar best wel vraag naar is.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat jullie kunnen aangeven wat anders zou moeten om de flyer nog pakkender te maken. Vooral op het gebied van teksten loop ik nog erg vast.

 

flyer_front-test.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar een brief wordt ook nooit persoonlijk. Ik ga namelijk niet 300 brieven schrijven. Ik krijg dit soort brieven ook wel eens en het is toch duidelijk dat de brief aan iedereen geschreven wordt.

 

Persoonlijk vind ik het niet zo erg, de brief leest men toch niet, teveel tekst en te weinig tijd, maar icm de flyer kan ik ze heel misschien wel zover krijgen om de brief even te lezen.

Link naar reactie
  • 0

als je geen groot budget hebt (of gewoonweg niet veel aan wil uitgeven) plaats zo een klusje dan eens op www.tbforum.nl en/of www.sitedeals.nl.

of plaats eens een opdrachtje op www.logomatch.nl.

of desnoods een job op www.getafreelancer.com of elance.com (hoewel laatste 2 wat lastiger is met nl texten).

 

 

 

Ik heb dit ooit geprobeerd voor mijn website, maar je kunt dan beter een echt bedrijf inschakelen. Ik kreeg hier de meest verschikkelen ontwerpen en ideeen. Was ttoen erg blijdat ik Arno van Mediascape tegenkwam. Hij heeft mooi werk afgeleverd met jcsl.nl en de huidige logo's.

Link naar reactie
  • 0

Daarom kies ik voor de combinatie van de twee.

 

Een brief met meer dan 10 regels verdwijnt bij mij op de stapel "die lees ik wel als ik tijd heb" en verdwijnen na een half jaar in de prullenbak een flyer niet, die bekijk ik en als het dan nog interessant ik lees ik de brief (of niet). De meeste mensen lezen hun offertes niet eens.

Link naar reactie
  • 0

Er zit vooruitgang in maar je kan mijn inziens duidelijk zien dat het een eigen productie is.

 

Als je het toch zelf wilt doen, je teksten kunnen korter en krachtiger.

 

Bijvoorbeeld (ik zeg niet dat dit perfect is, ik ben geen tekstschrijver):

 

Wij nodigen u graag uit in onze opslag voor een hapje en drankje. In onze hal van 1000m2 krijgt u een goede indruk van ons volledige aanbod. U vindt hier diverse podia en tribunes, voorzien van verschillende geluidsinstallaties en verlichting.

 

In plaats van:

 

Onder het genot van een hapje en een drankje willen wij u graag

uitnodigen in onze opslag.

In een hal van 1000m2 hebben wij voor u diverse podia en tribunes

opgebouwd. Dit in combinatie met met diverse verlichting en geluid.

Zo kunt u een goed beeld krijgen van het complete pakket wij u

kunnen aanbieden

 

 

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 1

Maak anders gewoon een kaart.

 

Komt u ook even onze sound checken?

 

We bouwen op en breken af. De podia, licht- en geluidssystemen die u nodig heeft voor dat bedrijfsfeest, die presentatie of dat optreden. En om te demonstreren wat we allemaal in huis hebben, houden we op x januari een open dag. Kunt u zelf checken of we uw evenement op een hoger niveau kunnen tillen.

 

Of zoiets...

 

Kun je d'r nog wat oordopjes bijstoppen. Bobbeltje in de envelop.

 

Als je dan een illustratie van champagneglazen gebruikt of voor mijn part Bossche Bollen, wordt het nog een beetje creatief ook.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ben ook bang dat ik op een kaart nog minder ruimte heb.

 

 

Waardoor je jezelf dwingt om nog sterker te communiceren met de beperkte ruimte die je hebt. En hoe sterker jouw communicatie hoe kleiner de kans dat jouw bericht ongelezen bij het oud papier belandt.

De flyers die ik tot nu toe van je zie zijn vooral visueel heel vol, terwijl je adagium less is more zou moeten zijn. Zie de kaart of de flyer niet als het medium om je hele boodschap over te brengen, probeer vooral aandacht te trekken. Grappig genoeg doe je dit juist door veel meer rust ("wit") in de vormgeving te stoppen. Kijk maar eens naar de stock-voorbeelden die eerder in deze draad zijn gegeven.

Plaats een QR-code en een website op je flyer/kaart en geef op die site je hele presentatie. Probeer je potentiële klanten daar heen te trekken. Op papier heb je nooit genoeg ruimte, probeer het daar dan ook niet op te frotten ;)

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 1

Jasper.... nieuwe flyer ziet er al veel beter uit maar nog steeds niet geweldig.

Voor je nu verder gaat klooien bedenk je dan het volgende:

 

1. als je 150 euro uitgeeft aan een designer voor een goede professioneel flyer en je haalt daardoor 1 a 2 klanten extra binnen die elk jaar 1 a 2 keer een podium bij jou huren dan heb je de kosten van die designer waarschijnlijk al in een veelvoud terugverdient. Ga je zelf klooien bespaar je nu misschien 150 euro maar loop je mogelijk vele honderden of duizenden euro's aan omzet mis.

 

2. alle tijd die jij nu aan die flyer besteed kan je niet besteden aan het binnenhalen van nieuwe klanten of besteden aan je eigenlijke werkzaamheden.

 

3. heb je al eens geprobeerd een flyer op exact de benodigde drukspecificaties aan te leveren? juiste kleuren, exacte maten rekening houdende met snijvlakken enz.?

Link naar reactie
  • 0

Je hebt het inderdaad over dit soort bedragen. Als je een beetje zoekt kan je door een goedkope drukker de kosten al terug verdienen. Ik heb destijds een Kemdirect folder laten ontwerpen door Irene Dubbeldam. Kreeg de INDD files waardoor ik later bij herdruk de tekst wat kon aanpassen aan de actualiteit. Heb haar naam/email op alle folders staan. Vooral omdat ik super tevreden was over het tarief en vooral het resultaat, van haar hoefde het niet eens nodig.

 

De basisdesign van de Kemdirect producten heb ik in het allereerste begin zelf gedaan en toch even fijngeslepen (half uurtje) bij een zeer ervaren DTP er. Al mijn latere producten zijn op de zelfde leest geschoeid.

Je investeert dus niet alleen in deze folder maar wellicht in je gehele communicatie. Ik zeg DOEN. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 1

Wat een discussie om een flyer zeg, nadat eerder het concept hier voorgehouden is.

 

Jasper meldt afgelopen maand dat z'n verhuizing duurder uitgevallen is dan gehoopt en dat zijn bedrijfswagen schade opgelopen heeft. Daarom lijkt hij nu zelf aan de slag te gaan met een ontwerp bij uitblijven van een grafische student, maar om daar dan een 'wat vinden jullie van mijn uitnodiging' van te maken? Ieders goed recht natuurlijk om zo'n bericht te starten, maar efficiëntie of zakelijkheid is hier ver te zoeken.

 

Ik zou de boodschap 'open podium' versterken en goed uitlichten. B2B-communicatie op een A5, ik twijfel... relatiemarketing en nieuwe opdrachtgevers werven zijn ook twee verschillende zaken om goed rekening mee te houden. Als eerder geopperd moet je misschien een open repetitie dag of jamsessie maken, dan zien in ieder geval de muzikanten of podiumkunstenaars en hun trouwste supporters alvast wat je kan.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

“Dit in combinatie met met diverse verlichting en geluid”

Beter zoiets?

“Ervaar ook onze speciale verlichtingen en sounds”

 

Ik begrijp niet wat een “professionele ontwerper” nou veel beter kan.

Wellicht met andere soort middelen, maar verder kun je niet stellen dat het meer klandizie oplevert. Dat is koffiedik kijken.

Als je zelf tijd hebt, dan zelf doen en laten drukken en rondsturen. Bij eenzelfde budget als met een prof. ontwerper kun je nu ook meer flyers met post versturen ;)

 

Ik weet niet of het al vermeld is, maar je moet ook beseffen dat er op de open dag ook particulier

publiek op af komt dat je wellicht niet wil hebben. Hoe vermijd je dat?

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet wat een “professionele ontwerper” nou veel beter kan.

Wellicht met andere soort middelen, maar verder kun je niet stellen dat het meer klandizie oplevert. Dat is koffiedik kijken.

 

@brood:

Omdat je iets zelf ook kan doen, betekent het niet automatisch dat het beter is. Je eigen brood bak je ook niet zelf, en loodgieten zie ik de meeste mensen ook niet 1-2-3 doen. Vakmensen weten waarover ze het hebben, zijn oplossingsgericht en hebben praktijkervaring om je te kunnen adviseren, richting te geven en je uitstraling te verbeteren. Veel mensen zien dit niet, maar dat ligt meer aan de mensen zelf dan aan de vakmensen. Het is een keus die je zelf maakt en waar jij je prioriteiten legt. Zoals Vossie eerder al schreef in een eerder bericht is het ALLES zelf willen doen gaat ten koste van de rest.

 

@jasper:

Ik vind je huidige ontwerp geen verbetering, het is een iets andere invulling, maar qua uitstraling oogt het nog echt goedkoop.

Kan je mij je basis-bestanden sturen? (Foto's etc?). Dan kan ik je laten zien wat er gebeurd als je het anders oplost... Je mist de ervaring en finesse om zaken te nuanceren en af te maken. Niet lullig bedoeld, maar meer als positieve kritiek dat je je eigenlijk niet met dit soort dingen bezig moet houden als je als een professional over wilt komen. De uitstraling van je huidige flyer komt nu echt over als een buurthuis-flyer. Dit is niet nodig en je zet je zelf echt neer op een manier die niet nodig is...

 

Het kan je zelfs potentiële klanten kosten.

 

Bekijk ook dit draadje eens zorgvuldig

 

Link naar reactie
  • 0

BEdankt voor al jullie adviezen, maar geld dat er niet is ga ik ook niet uitgeven. En iedereen blijft maar zeggen dat een bureau automatisch een professioneel mooi ontwerp oplevert, maar dit is natuurlijk ronduit onzin. Hoeveel lelijke websites zijn er wel niet ontworpen, hoeveel tv reclames zijn ronduit mislukt. Zelfs grote bedrijven en dure ontwerpbureau's gaan met regelmaat de mist in.

Ik heb 6 bedrijven aan het werk gehad voordat ik mijn huidige website had, niks negatiefs over die 6 bedrijven, maar de ontwerpen hadden het gewoon niet. (netjes betaald en verder niets met het ontwerp gedaan).

 

Natuurlijk een bureau heeft het vaker gedaan en is daardoor korter bezig en kunnen ze dingen net iets netter maken. De vraag is alleen of mijn opdrachtgevers hier iets om geven.

Het gaat uiteindelijk om het product en die wil ik verkopen met ondersteuning van een flyer en een brief.

 

Ik heb er geen problemen mee dat er ook particulieren komen. Hoewel JCSL zich vooral richt op bedrijven, doet Podium Verhuur Haaglanden dit weer niet.

 

DIe drukspecificaties heb ik welgelezen, maar de ervaring leert dat een beetje drukkerij er wel raad mee weet. Ik heb in mijn 15 jaar als ondernemer al heel wat drukwerk zelf gemaakt (denk aan kortingskaartjes, visitekaartjes, folders, brieven etc)

De foto's moeten bij het afdrukken een waarde hebben van 300 DPI

 

Sommige van jullie roepen iets te vaak je moet je tijd er niet aan verspillen maar opdrachten en opdrachtgevers binnenhalen, maar dat is juist hetgene wat ik aan het doen ben.

Ik ga geen mensen bellen en schrijven met 1 of ander loos ***verhaal, bedrijven die dat bij mij doen, komen ook op de lijst van nooit meer zaken mee doen.

 

Die QR code is wel een grappig ding, ik had er nog nooit van gehoord (ook nog nooit ergens gezien), maar het kan wel een leuke toegevoegde waarde hebben. Nog even uitzoeken hoe het werkt. Maar zie het wel als extratje niet als iets belangrijks. 30% van de ondernemers en 40% van de particulieren werkt immers gewoon nog met een gewone telefoon. En van de mensen die het kunnen inlezen en begrijpen wat het is, heeft slechts 28% het ooit gebruikt. Maar del al niet te min, is het wel leuk om met een hype mee te kunnen gaan.

 

nieuwe tekst:

Wij nodigen u graag uit in onze bedrijfshal voor een hapje en drankje.

In deze hal hebben wij voor u diverse podia en tribune’s gebouwd.

Dit in combinatie met onze verlichting en geluidsinstallaties

Zo kunt u zien dat wij binnen bijna elk budget en voor alle wensen een mooie oplossing kunnen aanbieden.

 

 

@ Tjeng: zodra mijn remote desktop weer werkt zal ik je een email sturen.

Link naar reactie
  • 0

Jasper, niet iedere ontwerpstudio of ontwerper levert goed werk af, dat is in elke beroepsgroep zo. Het lastige van ontwerpen is dat je een bepaald beeld creëert dat op smaak gebasseerd is. In principe zijn de meeste ontwerpen niet fout, maar worden ze vaak op smaak afgekeurd (lees smaak van de opdrachtgever), terwijl het ook afgestemd moet worden op de doelgroep.

 

Echter ligt het eindresultaat soms ook in handen van de opdrachtgevers. Het ego is hierin dan soms het struikelblok om het "probleem" bij anderen neer te leggen dan bij zichzelf. Zelf kom ik vaak de volgende punten tegen bij klanten, die ik eerst terugstuur naar hun bureau om hun wensen beter af te kaderen, zaken als:

 

- Opdrachtgever weet zelf niet wat hij wilt. Voorbeeld: "Ik wil een logo". Mijn vraag: "Wat voor uitstraling moet het hebben?"

"Ja gewoon zoals bedrijf x".

 

- Opdrachtgever kan zijn bedrijfsvisie/project niet verwoorden. Hierdoor is het niet duidelijk wat voor richting het bedrijf op

wilt of wat er gemaakt moet worden. (gaandeweg wordt er dan heel veel bij verzonnen aan de opdracht).

 

- Opdrachtgever heeft geen zicht op tijd en professionaliteit. "Ja, dat is toch snel in elkaar gezet?"

Vaak is er een tekort aan kennis over design en marketing, waardoor er een eigen oordeel over wordt gegeven dat niet

correspondeert met de werkelijkheid.

 

Uiteraard is bovenstaande niet de dagelijkse gang van zaken, maar ik merk zelf wel dat Opdrachtgevers redelijk gehaast zijn tegenwoordig.

 

Ik hoor het graag van je. Succes.

 

Link naar reactie
  • 0
voor u gebouwd
is nog fraaier.

 

en deze voorzien van licht en geluid.

 

Klopt dat formeel in aansluiting op het eerste deel van de zin?

 

SimonV, ben je tekstschrijver?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit in combinatie met onze verlichting en geluidsinstallaties

 

Ik snap die zin dus niet goed, ik dacht dat je voorzien van licht en geluid bedoelde, het is een zin zonder werkwoord.

 

 

Klopt dat formeel in aansluiting op het eerste deel van de zin?

 

SimonV, ben je tekstschrijver?

 

Of dat formeel klopt... misschien twijfelachtig, ik ben geen tekstschrijver...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels contact gehad met een bedrijf dat met mij de folder wil gaan bekijken en onder het genot van een bak koffie wil kijken wat er zou moeten veranderen om hem beter te maken.

Hij had ook wel vragen bij het A5 verhaal, maar gaf ook duidelijk aan dat marketing niet iets is waar men zich niet te veel aan regels moet houden maar juist dingen moet durven.

 

En dat idee had ik zelf ook. De zoveelste standaard brief met een pen en een te dure folder verdwijnt bij mij ook in de prullenbak, vaak nog zonder te lezen.

 

 

Ik was zelf ook niet ondersteboven van deze zin:

 

Dit in combinatie met onze verlichting en geluidsinstallaties

 

Maar voorzien van licht en geluid vind ik persoonlijk ook een beetje een rare zin. Wel heel erg bedankt voor het meedenken.

 

Wat denken jullie heirvan?

 

In deze hal hebben wij diverse podia en tribunes voor u gebouwd, in combinatie met onze verlichting en geluidsinstallaties maakt dit het totaal plaatje compleet.

 

Of iets in die richting. De zin loopt nog niet helemaal lekker.

 

Link naar reactie
  • 0

Beter is:

In deze hal hebben wij diverse podia en tribunes voor u gebouwd, voorzien van onze verlichtings- en geluidsinstallaties. Zo krijgt u een compleet beeld van wat wij u kunnen bieden.

 

of meer onpersoonlijk:

In deze hal zijn diverse podia en tribunes gebouwd, voorzien van verlichtings- en geluidsinstallaties. Dit geeft een compleet beeld van wat wij kunnen bieden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.