Op 14 december werd ik onaangenaam verrast door een brief (dagtekening 13 december) van mijn verhuurder die mij de huur opzegt per 30 juni. Nu staat er in mijn contract het volgende.
1.1 Deze overeenkomst is aangegaan voor de duur van 1 jaar, ingaande op 1 februari 2011 en lopende tot en met 1 februari
2012.
1.2 Na het verstrijken van de in 1.1 genoemde periode(s) wordt de overeenkomst automatisch voortgezet voor een aansluitende periode van 1 jaar.
1.3 Beeindiging van deze overeenkomst vindt plaats door opzegging tegen het einde van een huurperiode met inachtneming van een termijn van tenminste 3 maanden.
Het blijkt dus dat mijn verhuurder dit pand onderverhuurd met toestemming van de eigenaar en dat dit contract afloopt. Bij het tekenen van het contract ging ik er van uit dat men voor 1 december moet opzeggen en dat anders het contract voor weer 12 maanden werd verlengt. Maar nu begin ik toch te twijfelen of hier niet tussen de regels iets anders bedoeld wordt.
Ik huur de locatie net 12 maanden en volgens de verhuurder naar volle tevredenheid, er is dus geen sprake van een conflict.
Klopt het dat de huur te laat is opgezegd door de verhuurder of lees ik het verkeerd?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dirkdb
Dirkdb
Dag HL'ers,
Op 14 december werd ik onaangenaam verrast door een brief (dagtekening 13 december) van mijn verhuurder die mij de huur opzegt per 30 juni. Nu staat er in mijn contract het volgende.
Het blijkt dus dat mijn verhuurder dit pand onderverhuurd met toestemming van de eigenaar en dat dit contract afloopt. Bij het tekenen van het contract ging ik er van uit dat men voor 1 december moet opzeggen en dat anders het contract voor weer 12 maanden werd verlengt. Maar nu begin ik toch te twijfelen of hier niet tussen de regels iets anders bedoeld wordt.
Ik huur de locatie net 12 maanden en volgens de verhuurder naar volle tevredenheid, er is dus geen sprake van een conflict.
Klopt het dat de huur te laat is opgezegd door de verhuurder of lees ik het verkeerd?
Groet,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34850-opzegging-huur-door-huurbaas/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag