• 0

Marketing voor een event

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik sluit mij aan bij Jeroen: wat wil je bereiken, hoe is dat te bereiken en wat is ervoor nodig? Dat zijn de vraagstukken die je jezelf moet stellen ten aanzien van je concept. Overigens kan een event op zichzelf een marketingcommunicatietool zijn. Maak je verhaal eens (eerst voor jezelf) wat concreter en zet dat dan eens hier uiteen voor verder advies. Nu ben je te summier.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

Als je een beetje zoekt vind je talloze bedrijven die QR-codes beproefd hebben als betaalmiddel, oa in het openbaar vervoer. Klant betaalt, ontvangt unieke code op mobiel en die code dient als bewijsmiddel bij entree.

 

Koppel er een qr-loterij aan en je hebt een qloterij!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben aan et denken geweest, en ben op de realisatie gekomen dat wanneer geproken word over de 18-35 doelgreop praten we over een segment die constant meegaat met technologische innovaties.

 

Kijk maar hoeveel van die groep het internet, smart phones etc, gebruiken.

Toen bedacht ik dat wij van 2D naar 3D gaan en in een paar jaar we zelf huishoud holographic technologie zullen hebben !!

 

Dus wat van een event waar een deel of alle bezoekers een 3D bril aantrekken waardoor zij projector videos in 3D zien.

Ook fotos die bedrukt zijn met advertenties en grappige texten in 3D. etc.

Link naar reactie
  • 0

QR codes, niet doen!

 

Ze zijn absoluut niet zo populair als men denkt. Ze worden weinig gescant. Mensen zonder smartphone, of die ze niet bij zich hebben of batterij leeg ect, kunnen niet eens scannen.

Grote fout is dat vaak ook geen url vermeld staat. Dus dat mensen ook niet zonder QR de site kunnen bezoeken.

 

Mijn tip: Ga met interactieve socialmedia werken. Twitter en Facebook. Laat mensen twitteren. Doe weer wat met die tweets in het event.

Mocht je daar meer mee willen pm dan even.

Link naar reactie
  • 0

Een QR code op je mobiel als entree bewijs werkt wel als een trein. Ik gebruik ze wekelijks als ik naar de bios ga. Online kaartjes gekocht en betaald voor de film. Niks geen wachtrij, niet langs de kassa, gewoon laten scannen en naar binnen. Ik denk dat de TS ook zoiets zoekt, of zou moeten zoeken. Is dus eigenlijk geen marketing maar een geautomatiseerde oplossing voor de entree van het evenement.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben aan et denken geweest, en ben op de realisatie gekomen dat wanneer geproken word over de 18-35 doelgreop praten we over een segment die constant meegaat met technologische innovaties.

 

Vraag me af wie hier nou aan het denken is. Van mij mag dit topic dicht met de suggestie dat je de volgende keer eerst zelf denkt en zelf onderzoek doet, zodat je wat beter voorbereid vragen kan stellen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een QR code op je mobiel als entree bewijs werkt wel als een trein. Ik gebruik ze wekelijks als ik naar de bios ga. Online kaartjes gekocht en betaald voor de film. Niks geen wachtrij, niet langs de kassa, gewoon laten scannen en naar binnen. Ik denk dat de TS ook zoiets zoekt, of zou moeten zoeken. Is dus eigenlijk geen marketing maar een geautomatiseerde oplossing voor de entree van het evenement.

 

Oh hij bedoeld gewoon een streepjescodes systeem. En dan in dit geval met QR codes.

Maar dat heeft dan weer niks met marketing te maken toch?

Link naar reactie
  • 0

Oh hij bedoeld gewoon een streepjescodes systeem. En dan in dit geval met QR codes.

Maar dat heeft dan weer niks met marketing te maken toch?

Ik hoop dat hij dat bedoelde, maar ik vrees dat hij zelf niet echt weet wat ie zoekt, zoals Twabla ook al aangeeft.

 

Hij plaatste deze post hier ook maar naar aanleiding van een reactie op zijn andere topic waarin iemand suggereerde om met QR en AR te werken.

Link naar reactie
  • 0

Een QR code op je mobiel als entree bewijs werkt wel als een trein. Ik gebruik ze wekelijks als ik naar de bios ga. Online kaartjes gekocht en betaald voor de film. Niks geen wachtrij, niet langs de kassa, gewoon laten scannen en naar binnen. Ik denk dat de TS ook zoiets zoekt, of zou moeten zoeken. Is dus eigenlijk geen marketing maar een geautomatiseerde oplossing voor de entree van het evenement.

 

Oh hij bedoeld gewoon een streepjescodes systeem. En dan in dit geval met QR codes.

Maar dat heeft dan weer niks met marketing te maken toch?

 

In principe is een QR code ook een soort streepjescode, alleen met iets meet functionaliteit erachter.

De QR code is gewoon een hype, en weinig nuttig mijns inziens. Wat Wouter zegt klopt dus wel, een QR code is geen marketing, maar een solution.

Link naar reactie
  • 0

Prachtig vind ik het! jullie zitten op een mooie spoor qua entree bewijzen. Nederland loopt ver achter wat betreft het gebruik van QR codes (2d-barcodes) in vergelijking met Azië. Mijn oplossing voor veel obstakels was het product te combineren met reclame. Denk aan 2d-barcodes met virals.

Q-band Innovating print media
Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat Wouterjan het goed benoemd. Je moet absoluut niet uitgaan dat mensen de QRcode gaangebruiken. Als het er is prima, maar men moet wel degelijk een andere manier hebben om binnen te komen.

 

In mijn directe particuliere omgeving heeft nog niemand ooit gehoord van qr codes. Misschien omdat ze nooit naar de bios gaan en nooit met de trein reizen, maar ondertussen is die groep dus wel degelijk aanwezig.

Link naar reactie
  • 0

(Even lekker offtopic verder praten ;) )

 

Een QR-code (in communicatie) moet je inderdaad vergezellen met een URL, anders sluit je mensen uit.

Maar een QR-code is niet nutteloos: het nodigt de mensen die het kennen wel uit tot scannen en die groep blijft groeien, maar is voorlopig nog en minderheid.

(De communicatie er om heen moet natuurlijk wel uitnodigen tot scannen.)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.