Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
1889
Ik heb het zo vaak meegemaakt: iemand doet zich voor als grote speler, maar blijkt, als het puntje bij het paaltje komt, niet kredietwaardig te zijn. Vandaag weer één: doet zich voor als groothandel, pretendeert met hele grote orders te komen, maar blijkt een onduidelijk webshopje te zijn.
Inmiddels, na een paar jaar ondernemerschap, herken ik het, maar ook ik ben door schade en schande wijs geworden. Ooit heeft meesteroplichter Pieter Knabben me voor vele euro's getild.
Met name voor startende ondernemers, maar ook voor de gevorderden, lijkt het me goed om die dingen op te sommen waarbij alle alarmbellen afgaan. Dit zijn die van mij:
- De prijs, laat staan het product, is voor de "geïnteresseerde" niet relevant. Hij/zij stelt vooral vragen over betalingsvoorwaarden
- Er wordt met 06-nummers en postbussen gewerkt
- Een persoonlijke afspraak valt niet te maken, alles moet via telefoon, of liever nog, per mail
- Op de website staan geen referenties van klanten
- De "geïnteresseerde" is nooit geïnteresseerd in een eerste kleine order om uit te proberen, maar schermt altijd met megabestellingen
Aanvullingen?