Een klant geeft afgelopen donderdag aan een order te willen plaatsen met als voorwaarde dat deze bestelling deze week geleverd zou worden. Na wat heen- en weer mailen over de prijs krijg ik van de klant tweemaal een bevestiging van de order per email. Hierop heb ik direct een bestelling geplaatst bij mijn leverancier, voor de webshop een redelijk grote bestelling en dus grote investering. Tevens gaat het om een product dat anders niet veel wordt afgenomen en blijf ik dus met een voorraad zitten.
Nu geeft echter de klant, zonder annulering te hebben verzonden aan, dat ze de bestelling ergens anders heeft geplaatst en dat ze niks gaat betalen en de bestelling niet meer doorgaat.
Kan dit vanuit de zijde van de klant zomaar?
Ik heb de consuwijzer en dit forum erop nageslagen, maar krijg hier geen eenduidig antwoord uit.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
bartsloet
bartsloet
Een klant geeft afgelopen donderdag aan een order te willen plaatsen met als voorwaarde dat deze bestelling deze week geleverd zou worden. Na wat heen- en weer mailen over de prijs krijg ik van de klant tweemaal een bevestiging van de order per email. Hierop heb ik direct een bestelling geplaatst bij mijn leverancier, voor de webshop een redelijk grote bestelling en dus grote investering. Tevens gaat het om een product dat anders niet veel wordt afgenomen en blijf ik dus met een voorraad zitten.
Nu geeft echter de klant, zonder annulering te hebben verzonden aan, dat ze de bestelling ergens anders heeft geplaatst en dat ze niks gaat betalen en de bestelling niet meer doorgaat.
Kan dit vanuit de zijde van de klant zomaar?
Ik heb de consuwijzer en dit forum erop nageslagen, maar krijg hier geen eenduidig antwoord uit.
Telefoon en computer reparatie https://thephonebar.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35546-klant-wil-na-overeenkomst-per-email-annuleren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag