Zoals jullie weten gaat mijn parkeerplaats binnenkort open. Nu ga ik voor het eerst abonnementen aanbieden.
Het abonnement is 55 euro per maand, hiervoor kan de klant onbeperkt parkeren.
Nu zit ik een beetje te brainstormen hoe ik het ga aanpakken. Het geld kan ik contant in ontvangst nemen of laten afschrijven.
Het eerste punt is dat als een klant betaald op 1 maart voor de gehele maand en hij komt pas weer op 15 april en betaald dan voor de gehele maand dan mis ik twee weken geld. Met automatische incasso heb ik dit probleem niet. Zelf facturen sturen heb ik helemaal geen zin in. Dan betalen klanten te laat en willen ze wel parkeren enzo, nee dat lijkt me echt niks.
Heb deze week een pinautomaat besteld dus dat is ook een optie. Dan krijgt de klant direct een bon van het bedrag.
Moet ik bij automatische incasso ook maandelijks werken met facturen? Het lijkt mij dat ik de klant een klein contractje moet laten tekenen, inclusief algemene voorwaarden (welke ik niet heb).
Twijfel een beetje hoe ik het ga aanpakken. Hoe de parkeerplaats nu werkt is als volgt, ik ontvang het geld, doe de slagboom open en de klant parkeer. Beetje zelfde principe als de markt, daarom hoef ik van de belastingdienst ook geen facturen uit te schrijven.
Het abonnement kan ik ook contant ontvangen zodat ik geen administratie erbij krijg alleen het risico is dat ik dan wel geld mis loop. Omdat de nieuwe parkeerplaats nog geen automatische slagboom heeft wil ik het nummerbord opschrijven en zo noteer ik welke klant een abonnement heeft en dus gratis naar binnen mag.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
robdegekste
robdegekste
Hallo
Zoals jullie weten gaat mijn parkeerplaats binnenkort open. Nu ga ik voor het eerst abonnementen aanbieden.
Het abonnement is 55 euro per maand, hiervoor kan de klant onbeperkt parkeren.
Nu zit ik een beetje te brainstormen hoe ik het ga aanpakken. Het geld kan ik contant in ontvangst nemen of laten afschrijven.
Het eerste punt is dat als een klant betaald op 1 maart voor de gehele maand en hij komt pas weer op 15 april en betaald dan voor de gehele maand dan mis ik twee weken geld. Met automatische incasso heb ik dit probleem niet. Zelf facturen sturen heb ik helemaal geen zin in. Dan betalen klanten te laat en willen ze wel parkeren enzo, nee dat lijkt me echt niks.
Heb deze week een pinautomaat besteld dus dat is ook een optie. Dan krijgt de klant direct een bon van het bedrag.
Moet ik bij automatische incasso ook maandelijks werken met facturen? Het lijkt mij dat ik de klant een klein contractje moet laten tekenen, inclusief algemene voorwaarden (welke ik niet heb).
Twijfel een beetje hoe ik het ga aanpakken. Hoe de parkeerplaats nu werkt is als volgt, ik ontvang het geld, doe de slagboom open en de klant parkeer. Beetje zelfde principe als de markt, daarom hoef ik van de belastingdienst ook geen facturen uit te schrijven.
Het abonnement kan ik ook contant ontvangen zodat ik geen administratie erbij krijg alleen het risico is dat ik dan wel geld mis loop. Omdat de nieuwe parkeerplaats nog geen automatische slagboom heeft wil ik het nummerbord opschrijven en zo noteer ik welke klant een abonnement heeft en dus gratis naar binnen mag.
Heeft iemand hier nog iets zinnings op te zeggen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36428-contract-abonnement/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag