ik zit met een klant die het normaal vind om pas na (hoop ik) een maand of drie te betalen.
Het is een groot bedrijf en dat gebruiken ze als excuus om het recht te hebben zo laat te betalen.
Het gaat om een factuur van 10 februari. Ik heb al een herinnering gestuurd en daarna gebeld. De medewerkster gaf tijdens dit gesprek aan dat het normaal was dat het bij zo'n groot bedrijf langer duurt en dat ik dat toch wel moest begrijpen. Ze begreep ook niet dat ik het nodig vond om voor een factuur van "slechts" € 1100,00 zoveel moeite te doen.
Ik heb nog een opdracht van dit bedrijf gekregen en mag nu de gehele bovenverdieping ook schilderen, maar ik heb er eigenlijk geen zijn meer in als het zo moet.
Ik zit nu te twijfelen wat ik zal doen.
Een incassoburo inschakelen kan, maar ik denk dat ze wel gaan betalen (maar wanneer), en over de volgende opdracht, zou ik die niet met een behoorlijke aanbetaling kunnen gaan doen ? (stond niet in mijn offerte, kan ik dat alsnog vragen/eisen?)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Chris Hammink
Chris Hammink
Hallo allen,
ik zit met een klant die het normaal vind om pas na (hoop ik) een maand of drie te betalen.
Het is een groot bedrijf en dat gebruiken ze als excuus om het recht te hebben zo laat te betalen.
Het gaat om een factuur van 10 februari. Ik heb al een herinnering gestuurd en daarna gebeld. De medewerkster gaf tijdens dit gesprek aan dat het normaal was dat het bij zo'n groot bedrijf langer duurt en dat ik dat toch wel moest begrijpen. Ze begreep ook niet dat ik het nodig vond om voor een factuur van "slechts" € 1100,00 zoveel moeite te doen.
Ik heb nog een opdracht van dit bedrijf gekregen en mag nu de gehele bovenverdieping ook schilderen, maar ik heb er eigenlijk geen zijn meer in als het zo moet.
Ik zit nu te twijfelen wat ik zal doen.
Een incassoburo inschakelen kan, maar ik denk dat ze wel gaan betalen (maar wanneer), en over de volgende opdracht, zou ik die niet met een behoorlijke aanbetaling kunnen gaan doen ? (stond niet in mijn offerte, kan ik dat alsnog vragen/eisen?)
Als jullie een idee hebben lees ik het graag!
ALvast bedankt.
Chris.
www.klussenbedrijf-kcc.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36534-klant-zegt-te-gaan-betalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
28 antwoorden op deze vraag