• 0

Welke politieke partij stemmen als ondernemer?

Het overleg in het Catshuis is mislukt. Kans is groot dat de ministers daarom hun ontslag gaan indienen en dat er dus nieuwe verkiezingen plaats zullen vinden. Dat bracht mij aan het denken. Welke partij kan ik nou eigenlijk het beste stemmen?

 

Wat vinden jullie? Welke partij is het meest vriendelijk tov. de ondernemer en waarom? Of moet er toch een nieuwe Ondernemerspartij komen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt beter als Europeaan zijnde een plan B hebben. Verhuizen richting China Turkije of wat dan ook is zeker weten een optie. Gewoon daar zaken doen.

Als er een land is wat absoluut niet nog 10 jaar door kan zonder grote veranderingen (die niet/nauwelijks doorgevoerd kunnen worden) is het China wel. Corruptie en milieuvervuiling lopen gierend uit de hand.

 

 

Zulke dingen worden al sinds 10 jaar vanuit de westerse politiek geroepen. Terwijl China al sinds 10 jaar 10% per jaar groeit. Nu USA + Europa geen veilige zones meer zijn investeren mensen massaal in de oosten. Dus die groei kun je komende 100 jaar niet meer tegen houden.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

20 jaar is een onmogelijke termijn om vooruit te kijken...

Grappig, ik wilde het net zeggen - opeens kan iedereen 10 of 20 jaar vooruit kunnen kijken, maar geen van hen heeft de financiele- of eurocrisis voorspeld. Tijd voor beide voetjes op de grond!

 

 

Die tijd is voorbij.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • -1

Grappig, ik wilde het net zeggen - opeens kan iedereen 10 of 20 jaar vooruit kunnen kijken, maar geen van hen heeft de financiele- of eurocrisis voorspeld. Tijd voor beide voetjes op de grond!

Correctie - 100 jaar... ::)

 

Geen enkel land of rijk kan eeuwig de machtigste blijven. En hierbij is dat het geval met EU+Amerika. Het is over en uit. Wen er maar alvast aan. Niemand kan ons meer redden.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
Geen enkel land of rijk kan eeuwig de machtigste blijven.

OK, ik hap - doe me een lol en leg eens uit hoe jij weet dat China de komende 100 jaar zal blijven groeien terwijl je niet eens wist dat hier een eurocrisis zou uitbreken? Om je alvast een beetje op weg te helpen - misschien zien we morgen in China een aardbeving die 10 keer zo sterk is als die in Fukushima en de gehel infrastructuur decimeert. Dan is je voorspelling redelijk aan gort.

 

Maar ja, je weet het blijkbaar wel erg zeker, dus ben ik benieuwd hoe je weet dat China de komende 100 jaar geen ernstige tegenslagen zal kennen.

Link naar reactie
  • 0

@Altan

 

Het is nu geen tijd om te kissebissen over wel of niet instanties die een andere mening heeft over een termijn of over wel/niet aanpakken. Als je een stal hebt met levende have en je ziet dat het merendeel van die dieren ziek is en er slecht aan toe is, roep je er zo snel mogelijk de dierenarts bij en volg je daarna precies zijn instructies op.

 

Ja, ik weiger om NL op de schroothoop te gooien en ik denk dat de meeste HLers dat ook weigeren. Als de dierenarts op bezoek komt zal die ook eerst moeten vaststellen om welke ziekte het gaat en welke medicijnen hij gaat voorschrijven.

 

In feite zijn wij, industrie en MKB, hier de "dierenarts", die de kar uit de stront zal moeten trekken. Als die "dierenarts" er het hoofd al bij laat hangen, kun je idd beter alles over leveren aan de rest van de wereld. Ik heb een voorzetje gegeven van maatregelen die in mijn ogen tot succes kunnen leiden. We kunnen nog jaren doorgaan met zaken opschrijven die verkeerd gaan en waar we ons over opwinden, maar uiteindelijk zal het als geheel toch opgelost moeten worden. Dus niet stilzitten, maar actie! Handen uit de mouwen en aan de slag om een zo goed mogelijk praktisch plan te maken waarmee we onze "zieke dieren" weer gezond kunnen maken.

Link naar reactie
  • 0

Geen enkel land of rijk kan eeuwig de machtigste blijven.

OK, ik hap - doe me een lol en leg eens uit hoe jij weet dat China de komende 100 jaar zal blijven groeien terwijl je niet eens wist dat hier een eurocrisis zou uitbreken? Om je alvast een beetje op weg te helpen - misschien zien we morgen in China een aardbeving die 10 keer zo sterk is als die in Fukushima en de gehel infrastructuur decimeert. Dan is je voorspelling redelijk aan gort.

 

Maar ja, je weet het blijkbaar wel erg zeker, dus ben ik benieuwd hoe je weet dat China de komende 100 jaar geen ernstige tegenslagen zal kennen.

 

Zucht...

 

Ten eerste kan je geen 'ad ridiculum' gebruiken om een argument te maken... dat is een drogreden die uitgaat van zeer onwaarschijnlijke gebeurtenissen (aardbeving). Ten tweede begrijp jij niets van economie en politiek.. de chinese groei is een gebeurtenis die door de gehele wereldeconomie, inclusief de europese en amerikaanse gestuwd wordt... en de val van EU en USA is onvermijdelijk omdat hun economische macht kunstmatig ten koste van de rest van de wereld in stand werd gehouden; een orde die niet meer kan blijven voortduren.

 

Dat de chinese groei 100 jaar zal voortduren, is omdat mechanismen die aan de basis van haar groei staan, gebaseerd zijn op langdurige en in de maatschappij diep gewortelde processen. T begon al in 1970. De euro crisis van NU was oNVERMIJDELIJK en werd al in 1900 voorspeld. Toen Europa op zn hoogtepunt was en de wereld ging koloniseren, vooral toen Engeland Hong Kong had bezet voorspelden politici toen al, toen er nog geen radio en tv bestonden, dat de gekoloniseerden ooit hun eigen maatschappijen zouden sturen en deel zouden nemen aan de internationale economie en industrie en europa onvermijdelijk zou moeten zinken.

 

Check alleen maar Karl Marx (om 1 voorbeeld te noemen) liberalen zeggen t zelfde, ze geloofden erin dat die volkeren die gekoloniseerd werden ooit vrij zouden worden en dat de machtsbalans in de wereld zou overslaan naar t oosten. T is gewoon wiskundige logica, 7 miljard mensen in een globaliserende wereld (gelijktrekking van economie, wetenschap, technologie etc.) waarbij 1,5 miljard in t westen leeft en de rest niet.

 

Daarin kan t wetsen haar rol van de laatste 200 jaar als absolute hegemoon (overheerser) niet volhouden en zal onvermijdelijk zinken ten oppzichte van de rest.

 

Het is over jonge , wen er maar aan.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

@Altan

 

Het is nu geen tijd om te kissebissen over wel of niet instanties die een andere mening heeft over een termijn of over wel/niet aanpakken. Als je een stal hebt met levende have en je ziet dat het merendeel van die dieren ziek is en er slecht aan toe is, roep je er zo snel mogelijk de dierenarts bij en volg je daarna precies zijn instructies op.

 

Ja, ik weiger om NL op de schroothoop te gooien en ik denk dat de meeste HLers dat ook weigeren. Als de dierenarts op bezoek komt zal die ook eerst moeten vaststellen om welke ziekte het gaat en welke medicijnen hij gaat voorschrijven.

 

In feite zijn wij, industrie en MKB, hier de "dierenarts", die de kar uit de stront zal moeten trekken. Als die "dierenarts" er het hoofd al bij laat hangen, kun je idd beter alles over leveren aan de rest van de wereld. Ik heb een voorzetje gegeven van maatregelen die in mijn ogen tot succes kunnen leiden. We kunnen nog jaren doorgaan met zaken opschrijven die verkeerd gaan en waar we ons over opwinden, maar uiteindelijk zal het als geheel toch opgelost moeten worden. Dus niet stilzitten, maar actie! Handen uit de mouwen en aan de slag om een zo goed mogelijk praktisch plan te maken waarmee we onze "zieke dieren" weer gezond kunnen maken.

 

Dat is de juiste houding. Maar ja , velen zitten in de ontkenning. Europa is nu de zieke man van Europa.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

De manier van regeren evolueert nauwelijks. We zitten nu nog steeds opgescheept met een manier van regeren van een paar honderd jaar geleden, gebaseerd op een filosofie van twee millennia oud. Daar kunnen niet anders dan matige resultaten uit voortkomen.

 

Beter is het de manier van regeren te laten evolueren, zodat het beleid zich constant aanpast aan de omgeving (de behoeftes van mens en natuur). De behoeftes van mens en natuur zijn redelijk constant. Iedereen wil in veiligheid en vrijheid leven met betaalbare of gratis onderdak, eten, transport, etc. En de natuur kan de impact van straks 9 miljard mensen zoals ze tegenwoordig leven niet aan. De randvoorwaarden zijn dus redelijk constant. Je kunt op een wetenschappelijke wijze bepalen wat goede manieren zijn om aan deze behoeftes tegemoet te komen, zodat de manier van regeren dezelfde fantastische vooruitgang kan gaan boeken die de wetenschap de laatste honderden jaren ook heeft gehad.

 

Je kunt de randvoorwaarden scheppen om 100 bloemen te laten groeien en door je beleid proberen ze op een goede manier te laten ontwikkelen. Dat contrasteert sterk met hoe nu wordt geregeerd: een luchtballonnetje wordt gelanceerd zonder kennis van de historie van soortgelijke initiatieven wereldwijd, zonder kennis van het ontwerp en de zwakke en sterke punten ervan. Gevolg: slecht doordachte ontwerpen waarvan een groot gedeelte binnen korte tijd klapt of wordt vergeten.

 

Als andere gebieden nu vooruitstomen terwijl Europa achterblijft ligt dat grotendeels aan hun andere manier van regeren. Als Nederland enige wijsheid heeft, bestudeert ze deze manieren en neemt ze de goede punten over.

 

En anders, wat is er mis met economische teruggang? We leefden redelijk comfortabel in de zeventiger jaren...

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat we moeten gaan naar een regeersysteem waar eigen belang niet meer bepaalt wat er in de maatschappij moet veranderen.

Mensen op leeftijd die geen ambities meer hebben om nog materieel wat te bereiken in het leven zouden een soort waakhond moeten worden over de ambtenaren/besluitenvoorstellers.

Eigenbelang zorgt voor verdeelheid en ruzies. En dat is de feitelijke crisis. Niet de toevallige afwezigheid van het rollen van het geld wat nu crisis wordt genoemd.

Link naar reactie
  • 0

Deze tijd vraagt om een nieuw soort patriottisme en natuurlijk ook om offers van elke betrokkene, of het nu een bedrijf is of een burger. Besparingen zijn nooit leuk en begrenzingen van mogelijkheden al helemaal niet. Ik ben bereid om mee te helpen om dit land weer op poten te zetten. Daarvoor zou ik me gemiddeld 20 uur per week willen inzetten op kostprijsbasis van €20,-- per uur. (netto gefactureerd) En dat voor een eerste traject van 12 maanden. Buiten vergoeding van evt. reiskosten wil ik geen vergoedingen. Ik zorg zelf wel voor een middag-bammetje. Ik verlang daarin wel zicht en inzicht in de ontwikkeling en enige mate van coördinatie.

 

Link naar reactie
  • 0

De manier van regeren evolueert nauwelijks. We zitten nu nog steeds opgescheept met een manier van regeren van een paar honderd jaar geleden, gebaseerd op een filosofie van twee millennia oud. Daar kunnen niet anders dan matige resultaten uit voortkomen.

 

Beter is het de manier van regeren te laten evolueren, zodat het beleid zich constant aanpast aan de omgeving (de behoeftes van mens en natuur). De behoeftes van mens en natuur zijn redelijk constant. Iedereen wil in veiligheid en vrijheid leven met betaalbare of gratis onderdak, eten, transport, etc. En de natuur kan de impact van straks 9 miljard mensen zoals ze tegenwoordig leven niet aan. De randvoorwaarden zijn dus redelijk constant. Je kunt op een wetenschappelijke wijze bepalen wat goede manieren zijn om aan deze behoeftes tegemoet te komen, zodat de manier van regeren dezelfde fantastische vooruitgang kan gaan boeken die de wetenschap de laatste honderden jaren ook heeft gehad.

 

Je kunt de randvoorwaarden scheppen om 100 bloemen te laten groeien en door je beleid proberen ze op een goede manier te laten ontwikkelen. Dat contrasteert sterk met hoe nu wordt geregeerd: een luchtballonnetje wordt gelanceerd zonder kennis van de historie van soortgelijke initiatieven wereldwijd, zonder kennis van het ontwerp en de zwakke en sterke punten ervan. Gevolg: slecht doordachte ontwerpen waarvan een groot gedeelte binnen korte tijd klapt of wordt vergeten.

 

Als andere gebieden nu vooruitstomen terwijl Europa achterblijft ligt dat grotendeels aan hun andere manier van regeren. Als Nederland enige wijsheid heeft, bestudeert ze deze manieren en neemt ze de goede punten over.

 

En anders, wat is er mis met economische teruggang? We leefden redelijk comfortabel in de zeventiger jaren...

 

 

Tjah die vraag mogen Europeanen en Amerikanen hun hoofd over breken de komende paar eeuwen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Jij leeft ook in dit land Altan. Het zou je sieren als je gelijkwaardig met mij mee aan de slag zou willen gaan!

 

Ik leef waar ik mijn geld verdien. Voor mij maakt het niet uit waar ik ben. Duitsland Amerika Turkije China Nederland maakt me niet uit. Ik betaal netjes mijn belasting aan de belasting dienst. Ik ben er van overtuigd dat binnen nu en ongeveer 20-30 jaar hier geen centjes te verdienen zal vallen. Dan ben ik gewoon gelijk pleite. Ik bedoel dit niet beledigend of wat dan ook , maar ik ga echt niet ergens leven waar ik mijn centjes niet kan verdienen.

 

Nu leef ik in NL en doe niets raars ofzo. Gewoon iedere dag werken. Geen 1 dag rust. Zolang er geld te verdienen valt zal ik hard werken. Mja ik ga me niet laten belazeren door ergens geld te storten en daarna gewoon zware verlies te leiden. Ze willen nu de AOW verlagen en later zeker de pensioenfonds? Mij niet gezien.

 

Wanneer de tijd zal komen zal ik vertrekken naar een land die wel hard groeit zoals Turkije of China ofzo. Het begint hier veelste gevaarlijk te worden. Iedere keer de zelfde onzin , iedere keer weer het zelfde berichten om de volk voor de gek te houden.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet waaom het nu opeens over NL tegen die of die is. Dat is helemaal niet het geval.

Kijk naar hoe de welvaart in Europa en de VS ons ook welvaart bezorgde. Datzelfde kan ook als India en China gaan meedoen.

Je ziet bijvoorbeeld nu al dat door inmenging van China, zonnecellen opeens betaalbaar zijn. Dat zijn nou niet echt low tech producten, maar wij kunnen daar van profiteren.

 

Als de hele wereld op hoog niveau leeft, hoeft dat niet persee te betekenen dat we geen goedkope ipads meer hebben. We laten dan alleen meer en meer uitvoeren door bijvvoorbeeld robots. Energie halen we wel uit de zon, en wij gaan op het terras zitten.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet waaom het nu opeens over NL tegen die of die is. Dat is helemaal niet het geval.

Kijk naar hoe de welvaart in Europa en de VS ons ook welvaart bezorgde. Datzelfde kan ook als India en China gaan meedoen.

Je ziet bijvoorbeeld nu al dat door inmenging van China, zonnecellen opeens betaalbaar zijn. Dat zijn nou niet echt low tech producten, maar wij kunnen daar van profiteren.

 

Als de hele wereld op hoog niveau leeft, hoeft dat niet persee te betekenen dat we geen goedkope ipads meer hebben. We laten dan alleen meer en meer uitvoeren door bijvvoorbeeld robots. Energie halen we wel uit de zon, en wij gaan op het terras zitten.

 

Dan heb jij het goed mis. Wanneer jij je macht verliest zul je nog heel veel problemen krijgen. Economische sancties , waardoor je in een klap zeer zware verlies kunt draaien etc.

 

zie (2 voorbeelden) :

 

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/04/22/egypte-beeindigt-gaslevering-aan-israel/

 

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/06/turkije-schort-defensie-en-handelsbanden-met-israel-op/

 

 

 

Turkije heeft de kant van de oosten gekozen na het jaren lange onderhandelingen om in het eu te komen etc. Met de nieuwe regering koos Turkije voor de oosten. Grote verlies voor Europa. De politieke leiders hebben een zeer grote fout gemaakt door Turkije telkens de deur aan te wijzen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=I0xL5Sx1jO4

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

Waarom zou ik als mkb-er helpen het land op te bouwen. Wat ik bereikt heb, heb ik bereikt ONDANKS de overheid. Steeds meer regeltjes, elk kabinet links en rechts wilde meer geld,. Door de SP wordt je als zelfstandige afgeschilderd als slavendrijver. Groenlinks wil dat je je personeel pampert en van de wieg tot het graf verzorgd. De PvdA denk in een combinatie van SP en Groenlinks. De VVD denkt alleen aan multinationals en hun baantjescarousel van bankdirecteuren etcetra.

 

Ik denk gewoon aan mezelf. Ik heb ook weer een opdracht binnengetrokken waardoor ik zeker in de hoogste belastingtarieven zou vallen. Ook heb ik hier al enkele nieuwe projecten gestart die zich richten op Zuid Amerika en die gaan lopen. Bekijk het maar, van dat geld gaat 0% naar de belasting. Ik woon nu al 9 maanden in Zuid Amerika en mij zien ze voorlopig niet terug in Nederland. Dus dan hoef ik daar ook geen belasting meer heen te brengen. Mijn bedrijf gaat mooi naar een belastingparadijs. Er zijn hier enorm veel kansen. Grond is betaalbaar, tekort aan kennis, sommige gebieden liggen de mensen liever aan het strand, tal van bodemschatten die de groei van de economie wel garanderen ook al werkt men niet hard en is het een bureacratie. Hier kun je zonder gekke dingen te doen rijk worden als je de juiste vaardigheden hebt.

 

Wie verstandig is vertrekt nu. Ik werk met het internet en heb tal van mogelijkheden om hier goed te kunnen leven. Doordat ik internationaal werk verdien ik ook mooie harde valuta, euro's en dollars. Je kan wel 20 of 30 jaar wachten om hier te komen, maar dan mis je dus de hele economische boom en zal de kennis hier ook hoger zijn en hebben mensen zelf ook meer kansen om te investeren. Mooie stukjes land zijn hier nu nog betaalbaar. Nu is de tijd rijp, eigenlijk 5 jaar geleden al. Alleen al met het geld wat ik in deze landen bespaar doordat alles goedkoper is koop ik binnen 3 jaar een leuk huisjes cash, zonder wurghypotheek. Ik lach elke maand als ik de water, electriciteits en gasrekening zien, bij elkaar nog geen 50 euro. Stookkosten ken ik niet, ik heb geeneens verwarming. En de vrouwen ..... geweldig! Hier hoeven we echt niet beiden 40 uur te werken en kinderen in de kinderopvang te dumpen. en het zijn nog echt vrouwen, geen cariere beesten.

 

Uiteraard krijg ik 2,5% minder AOW per jaar in het buitenland. Maar denk je echt dat jullie dat nog krijgen op je 70ste? Ik kan het aanvullen, kost 4900 euro per jaar, dat investeer ik liever in grond en andere zaken. Dat lijkt mij verstandiger dan het toevertrouwen aan de Nederlandse overheid. Die kunnen zo beslissien dat je 10% minder krijgt, of het pas 5 jaar later krijgt. Ook vervalt het aan de staat als je dood bent, de stukjes grond laat ik wel na aan mijn familie.

 

Ik stemde ook tegen de grondwet van Europa, daar werden we echter zo mee genaaid dat ik de politiek niet vertrouw. Dat fopreferendum liet wel zien hoe de politiek met hun kiezers omgaat. Griekenland hadden ze eruit moeten gooien, zo simpel is het. Nu volgens Portugal en Spanje en Griekenland zal ook nog wel eens aankloppen. Ik ben niet zo somber, de EU zal niet uit elkaar vallen, maar de welvaart zal wel met 25% dalen.

 

Ik ben van mening dat ze de aardgasbaten ook hadden moeten gebruiken om aandelen te kopen in bijvoorbeeld Shell, Petrobras en tal van andere internationale oliebedrijven. Dan hadden we altijd verzekerd geweest van een stroom inkosten uit bodemschatten zoals olie en gas. In plaats daarvan hebben we en de aardgasbaten opgemaakt en een gigantsiche staatsschuld opgebouwd. We hebben dubbelop alles uitgegeven er ruim boven onze stand geleegd. In feite hebben we roofbouw gepleegd ten koste van de huidige werkende generatie en de komende generatie.

 

Ik stem Wilders (of de minister van Feest, Johan Vlemmix)

 

Link naar reactie
  • 0

Spanje opnieuw in recessie

MADRID (AFN) - De Spaanse economie is in het eerste kwartaal van dit jaar met 0,4 procent gekrompen ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Dat maakte de Spaanse centrale bank maandag bekend.

 

De krimp volgde op een achteruitgang met 0,3 procent in het laatste kwartaal van 2011. Door de twee achtereenvolgende kwartalen met economische krimp is er in Spanje nu sprake van een recessie.

 

 

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/11976837/__Spanje_opnieuw_in_recessie__.html

 

 

 

 

Binnenkort zal Spanje smeken om 600 tot 800 miljard euro aan steun. Tot ziens pensioenfondsen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Het meest opvallende aan de huidige crisis en de voorgestelde bezuinigingen zijn juist de niet gekozen bezuinigingen.:

 

1. Ons land is één van de dichtsbevolktste gebieden ter wereld. Daardoor zijn de huizenprijzen veel hoger en hebben wij een enorm vervoersprobleem( verkeersinfarcf) Dat kost miljarden en veroorzaakt de relatief hoge lonen bij ons. Dat is weer slecht voor onze economie.

Waarom weigeren alle partijen uitgezonderd de PVV over een actief emigratie beleid te spreken? Dus mensen die werkeloos zijn en of immigranten, zonder baan of toekomst, stimuleren om te emigreren? Dan kunnen tegenstanders dat weer Wilders praat noemen maar als dat op een integere wijze gebeurd, is precies datzelfde ook door de socialist Willem Drees Sr. gedaan.

Werkelozen zouden naar booming economieen zoals Turkije, Brazilie enz kunnen emigreren. Daar is nog werk zat. Dit levert een enorme besparing op uitkeringen hier op. Als mensen wel de stap nemen om hier naar toe te immigreren is het dan plotseling te veel gevraagd om weer te emigreren naar een ander land, als er het hier tegenvalt de verhuizing? Dat daar niet over gesproken mag worden, maar wel over bezuinigingen in de zorg enz. is gewoon pervers. Weg met dit idiote taboe! Waarom is Geert Wilders de enige politicus die dit aankaart?? Als het slecht gaat met de economie, emigreren veel mensen vaak ook de kansrijken op zoek naar een beter leven. Dat is een normale ontwikkeling. Als je dan niet de kanslozen stimuleert om dat zelfde te doen, blijf je met een grote groep kanslozen zitten. Een negatieve selectie dus. Dit probleem zal nu veel erger worden omdat wij nu voor kanslozen wel een prachtig sociaal vangnet hebben: bijstand uitkeringen huursubsidie bijzondere bijstand enz. Deze regelingen maken het aantrekkelijk om aan de kant te blijven zitten niets doen. En als kansloze om niet te emigreren. Daar moet wat aan veranderen, willen wij onze economie nog redden. Alle booming economieen hebben geen uitkeringen stelsel en daardoor een grote groep gemotiveerde werknemers, die de handen uit de mouwen willen steken.

 

2. Alle bezuinigingen worden voorgekauwd door topambtenaren. Die zullen dus nooit meewerken om idiote geldverslindende regelingen zoals het wachtgeld af te schaffen, want daar worden zij zelf slechter van. Alleen de anderen ( lees sociaal zwakkeren) moeten bezuinigen. Ook de Balken(ell)ende norm gaat geen cent omlaag. Wel worden de lonen van alle ambtenaren bevroren ook de laagbetaalde ambtenaren met een stress baan als politieagent op straat, vuilnisman, leraar

 

Sorrie voor dit geklaag maar ik wilde dit wel even kwijt, ik heb er de hele nacht over wakker gelegen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal in elk geval niet op de Partij voor de Dieren stemmen, zelfs al ben ik bioloog ;)

 

http://in-science-we-trust.blogspot.com/2006/11/talking-and-lying.html

http://in-science-we-trust.blogspot.com/2006/11/still-talking.html

 

http://www.nightskeye.eu/Autumn_in_Europe.pdf

 

Is er inmiddels een ondernemerspartij opgericht? (sorry als dit een domme vraag is, ik werk voornamelijk buiten NL en volg de NL politiek niet erg goed).

 

Groet,

 

Nico

Link naar reactie
  • 0

Liegen en bedriegen om bij een partij binnen te komen? Dat valt wel erg mee. Je betaald een paar tientjes om lid te worden en kunt dan actief worden binnen zo'n club. Zorg dat mensen vertrouwen krijgen in je en je groeit bijna vanzelf door. Kost je wel een paar middagen en avonden ja en je zal niet altijd je zin krijgen.

 

niet liegen en bedriegen om binnen te komen, maar wel om een hoge plaats binnen een partij te krijgen, daarvoor moet je een beroeps leugenaar zijn.

En om precies te zijn moet je dus liegen tegen je (potentiële) kiezers. je verteld de kiezers allemaal mooie verhaaltjes waarvan je weet dat het onrealistisch is en nooit waargemaakt zal worden.

 

Zit je eenmaal in het kabinet dan laat je alles varen. en hoe vaak wordt er wel niet glashard gelogen? Nee hoor, helemaal Niks aan de hand mensen! terwijl ondertussen alles wat gevraagd is aan de hand is.

 

En soms ook wel begrijpelijk want als je de waarheid zegt dan is er gelijk weer paniek.

 

Maar ik blijf erbij dat we in dit land (zeker op dit moment) een partij onafhankelijke regering nodig hebben met ervaren mensen op de juiste posten die geen rekening hoeven te houden met partij politiek.

Dan zal Nederland er het snelst weer helemaal bovenop komen.

 

En ja.... dat zal voor veel mensen wel even pijn gaan doen maar vergelijk het met een pleister : die kan je er ook beter heel snel vanaf trekken als dat je dat heel langzaam doet want dat laatste doet veel meer en langer pijn.

Link naar reactie
  • 0

Daardoor zijn de huizenprijzen veel hoger en hebben wij een enorm vervoersprobleem( verkeersinfarcf) Dat kost miljarden en veroorzaakt de relatief hoge lonen bij ons. Dat is weer slecht voor onze economie.

 

Volgens jouw theorie zouden de huizenprijzen dus hoog zijn omdat er te weinig huizen zijn om iedereen te huisvesten die in NL woont?

 

Waarom weigeren alle partijen uitgezonderd de PVV over een actief emigratie beleid te spreken? Dus mensen die werkeloos zijn en of immigranten, zonder baan of toekomst, stimuleren om te emigreren? Dan kunnen tegenstanders dat weer Wilders praat noemen maar als dat op een integere wijze gebeurd, is precies datzelfde ook door de socialist Willem Drees Sr. gedaan.

Werkelozen zouden naar booming economieen zoals Turkije, Brazilie enz kunnen emigreren. Daar is nog werk zat. Dit levert een enorme besparing op uitkeringen hier op. Als mensen wel de stap nemen om hier naar toe te immigreren is het dan plotseling te veel gevraagd om weer te emigreren naar een ander land, als er het hier tegenvalt de verhuizing? Dat daar niet over gesproken mag worden, maar wel over bezuinigingen in de zorg enz. is gewoon pervers. Weg met dit idiote taboe! Waarom is Geert Wilders de enige politicus die dit aankaart?? Als het slecht gaat met de economie, emigreren veel mensen vaak ook de kansrijken op zoek naar een beter leven. Dat is een normale ontwikkeling. Als je dan niet de kanslozen stimuleert om dat zelfde te doen, blijf je met een grote groep kanslozen zitten. Een negatieve selectie dus. Dit probleem zal nu veel erger worden omdat wij nu voor kanslozen wel een prachtig sociaal vangnet hebben: bijstand uitkeringen huursubsidie bijzondere bijstand enz. Deze regelingen maken het aantrekkelijk om aan de kant te blijven zitten niets doen. En als kansloze om niet te emigreren. Daar moet wat aan veranderen, willen wij onze economie nog redden. Alle booming economieen hebben geen uitkeringen stelsel en daardoor een grote groep gemotiveerde werknemers, die de handen uit de mouwen willen steken.

 

Hoe ziet volgens jou de demografische opbouw van Nederland eruit over 10-15 jaar, en wat zijn de consequenties voor de beroepsbevolking in NL ten opzichte van het dan beschikbare aantal banen?

 

Hoeveel 'kanslozen' zijn er volgens jou in NL?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.