Ondernemers kunnen de btw-verhoging die op 1 oktober ingaat niet doorrekenen aan hun klanten, omdat ze zich dan uit de markt prijzen.
Nu lever ik zelf vrijwel nooit aan particulieren, maar heb natuurlijk wel zo mijn dagelijkse uitgaven. Het viel me op dat ik van diverse bedrijven al mail heb gehad dat ze de btw verhoging WEL 1:1 zullen doorbereken. Denk daarbij aan leveranciers van internetverbinding, telefonie, electriciteit en dergelijke.
Wel heb ik diverse klanten die verkopen aan particulieren, en die zitten natuurlijk ook met de kwestie: consumentenprijzen 121/119 verhogen, of nettoprijzen verlagen en zelf die pakweg 2% minder marge nemen.
Wat doen jullie er zoal mee, met name degenen die aan particulieren verkopen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
R.I.P. - Benm
R.I.P. - Benm
Mede naar aanleiding van http://www.nu.nl/economie/2901148/ondernemer-draait-zelf-hogere-btw.html , waarin men stelt:
Nu lever ik zelf vrijwel nooit aan particulieren, maar heb natuurlijk wel zo mijn dagelijkse uitgaven. Het viel me op dat ik van diverse bedrijven al mail heb gehad dat ze de btw verhoging WEL 1:1 zullen doorbereken. Denk daarbij aan leveranciers van internetverbinding, telefonie, electriciteit en dergelijke.
Wel heb ik diverse klanten die verkopen aan particulieren, en die zitten natuurlijk ook met de kwestie: consumentenprijzen 121/119 verhogen, of nettoprijzen verlagen en zelf die pakweg 2% minder marge nemen.
Wat doen jullie er zoal mee, met name degenen die aan particulieren verkopen?
Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38075-ondernemer-draait-zelf-op-voor-hogere-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag