Ik koop voor mijn onderneming regelmatig grote hoeveelheden postzegels en verstuur ook veel paketten en aangetekende stukken.
Ieder keer als het postagentschap in de buurt weer eens verhuist en nieuwe medewerkers krijgt geeftdit de nodige problemen als ik vraag om een bon op naam, maar na wat zoekwerk bleek het altijd mogelijk te zijn.
Ik weet dat er 0% BTW zit op zegels en verzendkosten, maar ik voer de kosten natuurlijk wel op als bedrijfskosten.
Nu het postagemntschap weer is verhuisd kan ik plotseling geen bon op naam meer krijgen. Er stond toevallig net een medewerker die iedereen in moest werken en volgens hem was het niet meer mogelijk een bon op naam te geven voor zegels want dit zou voor de belastingdienst niet aan de orde zijn gezien het 0% tarief. Het feit dat het bij het andere agentschap vorige week nog gewoon kon, kwam omdat dat nog niet onder PostNL zou vallen (leve de liberalisering van de postmarkt...)
Mijn vraag is nu: Kan ik een gewone bon gebruiken om mijn kosten mee af te trekken ?
Het betreft een pinbetaling, maar op de bon staat mijn rekeningnummer niet vermeld en alleen de laatste vier cijfers van mijn pasnummer.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Totus Tuus
Totus Tuus
Ik koop voor mijn onderneming regelmatig grote hoeveelheden postzegels en verstuur ook veel paketten en aangetekende stukken.
Ieder keer als het postagentschap in de buurt weer eens verhuist en nieuwe medewerkers krijgt geeftdit de nodige problemen als ik vraag om een bon op naam, maar na wat zoekwerk bleek het altijd mogelijk te zijn.
Ik weet dat er 0% BTW zit op zegels en verzendkosten, maar ik voer de kosten natuurlijk wel op als bedrijfskosten.
Nu het postagemntschap weer is verhuisd kan ik plotseling geen bon op naam meer krijgen. Er stond toevallig net een medewerker die iedereen in moest werken en volgens hem was het niet meer mogelijk een bon op naam te geven voor zegels want dit zou voor de belastingdienst niet aan de orde zijn gezien het 0% tarief. Het feit dat het bij het andere agentschap vorige week nog gewoon kon, kwam omdat dat nog niet onder PostNL zou vallen (leve de liberalisering van de postmarkt...)
Mijn vraag is nu: Kan ik een gewone bon gebruiken om mijn kosten mee af te trekken ?
Het betreft een pinbetaling, maar op de bon staat mijn rekeningnummer niet vermeld en alleen de laatste vier cijfers van mijn pasnummer.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38824-postnl-bon-op-naam/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag