• 0

mailadres en sites kwijt aan curator??

even een vraag ik heb ongeveer een jaar geleden een mailadres met sites overgekocht

op naam gezet bij hosting,aleen {achteraf gezien} de houderschap gegevens niet aangepast

wat ik ook echt niet wist dat het moest laat staan mogelijk was,nu blijkt dat de persoon waar ik het van

had ondertussen failliet is en dat er nu door een curator aanspraak op het een en ander gemaakt gaat worden

waar ik dus nu zwaar door wordt benadeeld ik denk dat ik zonder die site en mail mijn bedrijf wel kan opdoeken

en ook mijn bestaande klanten dus ga kwijt geraken Iemand heeft een bod bij de curator gedaan,let wel een medeconcurent en nu na 8 maanden begint de curator via SIDN onderzoek op te vragen,terecht natuurlijk van een curator maar ik heb heel veel geld vorig jaar betaald voor die sites ,inmiddels ook een afspraak as woensdag bij een advocaat maar weet niet of dat hulp bied

Ik ben nu erg onzeker want kan t nu pats boem morgen zomaar van mijn naam af zijn of wordt t dan toch een rechtzaak?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee,want wegens onwetendheid en ook niet vermeld door hosting btw zou ik hier enorm de dupe van worden

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jouw bericht is erg onduidelijk, en dan druk ik me nog zwak uit...

 

Het 1e wat je doet bij overname van een domein is deze op jouw naam zetten. In het begin geef je aan dat je dit niet hebt gedaan maar daarna begin je over SIDN en lijkt het alsof je dat wel hebt gedaan?

 

1) Je hebt het niet gedaan -> dan is het domein nu eigendom van de curator.

2) Je hebt het wel degelijk overgenomen en op jouw naam gezet (en voor een redelijke prijs gekocht), dan kan de curator hier volgens mij niets mee doen.

Link naar reactie
  • 0
1) Je hebt het niet gedaan -> dan is het domein nu eigendom van de curator.

Tenzij je uiteraard een duidelijke koopovereenkomst en bewijs van betaling hebt, dan lijkt het me niet zo moelijk om aan te tonen dat je de rechtmatige eigenaar bent. Sowieso regel en betaal je al een jaar de hosting, dus dat mag niet zo'n groot probleem zijn. Kwestie van curator informeren dat jij de eigenaar van die site bent, en dat alleen de SIDN gegevens nog aangepast dienen te worden.

 

,inmiddels ook een afspraak as woensdag bij een advocaat maar weet niet of dat hulp bied

Ik ben nu erg onzeker want kan t nu pats boem morgen zomaar van mijn naam af zijn of wordt t dan toch een rechtzaak?

Je loopt wat te hard van stapel, maar overleg met een advocaat kan nooit kwaad. Maar hij of zij zal vermoedelijk dezelfde vraag stellen: hoe kun jij aantonen dat je die site te goeder trouw gekocht hebt, voor een redelijke marktconforme prijs

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee,want wegens onwetendheid en ook niet vermeld door hosting btw zou ik hier enorm de dupe van worden

 

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en hierover gecorrespondeerd met de support afdeling van SIDN.

 

Er zal een houderschapswijziging bij SIDN moeten plaatsvinden omdat de geregistreerd domeinhouder failliet is verklaart. Je zal door SIDN worden aangemerkt als gebruiker van de domeinnamen en je bent daardoor niet rechteloos.

 

Indien je rechtsgeldig kunt aantonen dat je de domeinen voorafgaand aan het faillissement hebt gekocht en het afgelopen jaar de kosten van de hosting hebt voldaan dan moet je dit kenbaar maken aan de curator en tevens bij SIDN aan de bel trekken ten einde te voorkomen dat de curator de domeinnamen verkoopt aan een concurrent.

 

In mijn situatie waren er twee mogelijkheden om de houderschapswijziging bij SIDN door te voeren waardoor de domeinnamen uit de faillissementsboedel kunnen worden gehaald:

1. Gezamenlijke verklaring van mij en vertegenwoordiger van het bedrijf dat de leads opvolgde.

of

2. Goedkeuring van curator.

 

Je kunt het allerbeste contact opnemen met SIDN en jouw casus voorleggen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn bericht was inderdaad onduidelijk

1Ik heb de sites overgekocht voor het faliesiment namelijk in februarie 2012,de desbetreffende persoon is falliet gegaan in mei 2012,ik heb een gezamelijke handtekening en ackte dat ik het overgenomen heb voor een bepaald bedrag

Alleen door onwetendheid heb ik de houderschap nooit veranderd tot vorige week toen ik wist dat dit ging spelen.

Verder betaal ik hosting al een jaar,ook daar heb ik betalingafschriften van,maar door de fout dat ik de houderschap niet veranderd (tot agelopen week dan)heb zegt de curator nu dat het alsnog in t falisimenttijd was.

Er is verder nog niet heel veel aan de hand maar is het dan zo als de curator het wint dat ik t dan van de ene op de andere dag kwijt ben?

Link naar reactie
  • 0

aanpassing omdat ik laatste bericht nog niet gelezen had...

 

Ik begrijp dat je ondertussen houdergegevens aangepast hebt en de domeinnaam volledig op jou naam staat?

 

verder heb je dus een koopovereenkomst waarop handtekeningen staan en datum van voor faillissement.

 

Dan zal de curator nu maar moeten bewijzen dat die domeinnaam niet van jou was en dat dat koopcontract wat je hebt niet juist is, maar dat moet door jou vrij makkelijk ontkracht kunnen worden lijkt me zo.

 

Het is nu ook de curator die actie zal moeten nemen omdat hij verder die domeinnaam niet kan overdragen aangezien hij er geen beschikking meer over heeft.

Link naar reactie
  • 0

lijkt me dan voorbarig om je nu zo druk over te maken.

Je hebt de domeinnaam ondertussen volledig op jouw naam staan. je hebt een koopcontract met een datum van voor faillissement + handtekening van vorige eigenaar + bevestiging van je contante betaling. Je hebt de bewijzen dat je afgelopen jaar de hosting betaald hebt + waarschijnlijk al een keer de kosten betaald voor verlenging domeinnaam.

 

Voorlopig niks om je druk over te maken lijkt me dus. Pas als de curator met een claim komt en jouw aangedragen bewijzen van dat domeinnaam/website jouw eigendom is verwerpt en een procedure tegen je start is het tijd om je te gaan verweren en eventueel advocaat in te schakelen.

Link naar reactie
  • 0

De curator heeft op het moment nog niks opgevraagd aan me hij heeft alleen een onderzoekje lopen bij SIDN over het hoe of wat verder heb ikzelf nog niks gehoord

 

Je hoeft ook niet te wachten tot hij het aan je vraagt. Duw het contract onder zijn neus. Doorgaans wordt het dan vrijgegeven. Als je maar aan kunt tonen dat het jouw eigendom is.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Wat ik me afvraag: bestaat er enige vriendschappelijke of familiaire relatie of band tussen beide partijen? Heb je mailverkeer gehad over verkoop van het pakket en is bijvoorbeeld het aangehaalde contract gemaild? Is er een factuur en is deze tijdig in de bedrijfsadministratie opgenomen?

 

Als een curator het vermoeden krijgt dat e.e.a. niet klopt, dan zijn het dit soort zaken wat mij gerust zou stellen...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

ik heb zelf een nieuwe site onder het domein lopen en ik ken aantonen dat ik hosting al een jaar ruim, zelf betaal dus nu ik t allemaal zo lees zal ik morgen is veen met mijn contract naar de desbetreffende curator gaan misschien is t dan al opgelost en maak ik me druk om niets dank jullie wel allemaal voor de vele antwoorden

 

groetjes

Link naar reactie
  • 0

 

waar ik dus nu zwaar door wordt benadeeld ik denk dat ik zonder die site en mail mijn bedrijf wel kan opdoeken

 

 

Als jouw bedrijf al die tijd afhankelijk is van die domeinnaam, dan kun je dus bewijzen dat jouw bedrijf inkomsten heeft vanaf het moment van de overname. Dan zou je met allerlei cijfers moeten kunnen aantonen dat je ook in economische zin eigenaar bent. Een contract kan makkelijk geantidateerd worden en getuigen zeggen ook niet zoveel. Maar als de domeinnaam overgeheveld is naar jouw hoster en je hebt inkomende email vanaf de overnamedata en er komen orders binnen bij jou die tot inkomsten leiden bij jou, dan sta je een stuk sterker. Tenzij destijds al duidelijk was dat het bedrijf tenonder zou gaan en de overheveling vooral dient om spullen uit de boedel te halen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.