Wat ben ik teleurgesteld in deze door de overheid gesponsorde reclamesite.!
Uiteraard heb ik eerst even gekeken bij de Administratie, iets wat mij zeer interesseert en waar bijna alle starters tegen problemen aanlopen>
1: Waarom reclame voor Twinfield als enige online boekhoud-pakketten terwijl er zoveel meer en neem van mij aan ook veel betere zijn. (Of je noemt er geen, of je noemt er geen !!!)
2: Ook hier weer (en ik heb daarover wel eens vaker geklaagd) aangegeven dat een bedrijf op langere termijn altijd een accountant of belastingconsulent nodig heeft.
Jaag die starters maar weer op kosten, terwijl er zat administratiekantoren zijn die dit werk net zo goed en vaker met een veel betere persoonlijke begeleiding doen tegen 1/4 van de kosten !?
Het woord administratiekantoor komt welgeteld 1* voor op de hele site !!!!!!!!!!!!!!!!
Het woord accountant meer dan 100 keer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3:
Accountant
Heeft u als startende ondernemer voldoende inzicht in financiële zaken? Denk hierbij aan uw bedrijfsadministratie, de jaarrekening en de fiscus. Een accountant heeft ervaring met het voeren van de bedrijfsadministratie. Hij weet welke zaken belangrijk zijn en welke u niet over het hoofd mag zien. In de opstartfase kan een accountant de volgende bijdragen leveren:
Hij maakt uw ondernemingsplan duidelijk voor financiers.
Hij zet uw bedrijfsadministratie op.
Hij verzort bedrijfsresultaten en belastingaangiften.
Hij kent de fiscale (on)mogelijkheden van aftrekposten, afschrijvingen en leningen.
Verder adviseert hij u over de mogelijkheden van investeringen, het benutten van winstreserve en het reserveren van kapitaal voor uw oudedagsvoorziening.
Kiezen van accountant
Zoek een accountant die bij u in de buurt is gevestigd. Vraag medestarters of andere bedrijven in uw sector naar ervaringen met hun accountant. Probeer te achterhalen of deze bij de Belastingdienst goed bekend staat. Bepaal op grond van deze argumenten de twee beste kandidaten. Achterhaal in het kennismakingsgesprek hoeveel ervaring de accountant heeft met startende ondernemingen. Let erop dat hij of zij uw plannen en de essentie van uw onderneming begrijpt. Omgekeerd moet u het gevoel hebben dat het `klikt' en dat u uw financiële zaken open met hem of haar kunt bespreken. Vraag of een uurtarief wordt gerekend of vaste bedragen voor de diverse diensten. Leg deze afspraken vast. Vraag of de accountant lid is van een beroepsorganisatie
Zou hier niet ook verwezen moeten worden naar een administratiekantoor?!!
zo denkt een starter toch dat hij niet zonder kan?
Ooit eens een aangifte laten doen door een Accountant? Dat gaat je goud geld kosten.
4: En wie moeten je helpen met het vinden van een accountant:
Juist (weer reclame!)
Ernst & Young, KPMG, de Van Duijngroep en van Balveren Management Consultants.!
OP EEN SITE DIE VOORSTAAT GOEDE ADVIEZEN TE GEVEN EN ONAFHANKELIJK ZEGT TE ZIJN VIND IK DIT BEHOORLIJKE MISSERS.
IK NEEM AAN DAT JULLIE NOG IN DE TESTFASE ZIJN EN EIS DAT HET WOORD ADMINISTRATIEKANTOOR MINSTEN DE HELFT VAN HET AANTAL KEREN DAT ACCOUNTANT WORDT GENOEMD VOOR GAAT KOMEN OP DE SITE.
DE MEESTE STARTERS KUNNEN ZICH (HOEVEN ZICH OOK ZEKER NIET) EEN ACCOUNTANT VEROORLOVEN. STUUR ZE DAAR DAN OOK NIET IN EERSTE INSTANTIE HEEN.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
2thePoint
2thePoint
Heb ook eens gebladerd in www.technopartner.nl
Wat ben ik teleurgesteld in deze door de overheid gesponsorde reclamesite.!
Uiteraard heb ik eerst even gekeken bij de Administratie, iets wat mij zeer interesseert en waar bijna alle starters tegen problemen aanlopen>
1: Waarom reclame voor Twinfield als enige online boekhoud-pakketten terwijl er zoveel meer en neem van mij aan ook veel betere zijn. (Of je noemt er geen, of je noemt er geen !!!)
2: Ook hier weer (en ik heb daarover wel eens vaker geklaagd) aangegeven dat een bedrijf op langere termijn altijd een accountant of belastingconsulent nodig heeft.
Jaag die starters maar weer op kosten, terwijl er zat administratiekantoren zijn die dit werk net zo goed en vaker met een veel betere persoonlijke begeleiding doen tegen 1/4 van de kosten !?
Het woord administratiekantoor komt welgeteld 1* voor op de hele site !!!!!!!!!!!!!!!!
Het woord accountant meer dan 100 keer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3:
Zou hier niet ook verwezen moeten worden naar een administratiekantoor?!!
zo denkt een starter toch dat hij niet zonder kan?
Ooit eens een aangifte laten doen door een Accountant? Dat gaat je goud geld kosten.
4: En wie moeten je helpen met het vinden van een accountant:
Juist (weer reclame!)
Ernst & Young, KPMG, de Van Duijngroep en van Balveren Management Consultants.!
OP EEN SITE DIE VOORSTAAT GOEDE ADVIEZEN TE GEVEN EN ONAFHANKELIJK ZEGT TE ZIJN VIND IK DIT BEHOORLIJKE MISSERS.
IK NEEM AAN DAT JULLIE NOG IN DE TESTFASE ZIJN EN EIS DAT HET WOORD ADMINISTRATIEKANTOOR MINSTEN DE HELFT VAN HET AANTAL KEREN DAT ACCOUNTANT WORDT GENOEMD VOOR GAAT KOMEN OP DE SITE.
DE MEESTE STARTERS KUNNEN ZICH (HOEVEN ZICH OOK ZEKER NIET) EEN ACCOUNTANT VEROORLOVEN. STUUR ZE DAAR DAN OOK NIET IN EERSTE INSTANTIE HEEN.
Egbert Punter
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4177-technopartner/Aanbevolen berichten
32 antwoorden op deze vraag