Mijn eerste klant wilde een website voor ook haar nieuwe bedrijf. Een simpele website die bestaat uit een paar pagina's. Zelf ben ik bij haar langs geweest om alles te bespreken. Voor de zekerheid hebben we via de mail een aantal dingen vast gelegd.
De afspraak was dat ik de huisstijl met logo, een visitekaartje en de website voor haar zou maken voor een vast bedrag.
De klant wilde de website zo snel mogelijk af hebben. Netjes heb ik alle vragen en mailtjes binnen een dag beantwoord, haar geadviseerd over de domeinnaam. De domeinnaam voor haar geregistreerd en geholpen met de mail instellen op haar pc. Na 4 weken talloze veranderingen van haar kant, 100 mailtjes verder en drie keer iets anders te hebben ontworpen, kreeg ik eindelijk goedkeuring van haar kant over het design.
Na drie dagen krijg ik een boze mail. Ze had erop gerekend dat de website af zou zijn. Ik zou geen vaste afspreken willen maken, ze wist niet waar ze aan toe was bij mij. Perplex stuur ik een nette mail terug met de uitleg dat er in het programmeren nog een aantal uren gaan zitten en dat ik best een afspraak wil maken. Ik zeg haar toe dat drie dagen later de website af is, mits zij al haar teksten enzovoorts aanleverd.
Op de dag van de deadline heb ik zover ik kan alles af.
De visitekaartjes heb ik haar toegestuurd. De website is zo goed als af.
Er waren nog weer een paar wijzigingen die ze wilden en er misten nog steeds wat tekst die zij zou aanleveren. Maar op vragen van mijn kant kreeg ik al twee dagen geen antwoord.
Een dag later belt ze mij. Ze wil de stekker eruit trekken want de manier van communicatie beviel haar niet. Ze wilde graag afspreken om het te bespreken.
Tijdens ons gesprek beschuldigd ze mij van allemaal zaken die gewoon niet waar zijn. Dat ik niet meedenk en geen afspraken wil maken. Dat ik alleen aan de website bezig was als zij hier was, enz enz.
Ze wilde € 300,- euro betalen voor de huisstijl en het visitekaartje en er verder mee stoppen. Toen ik daar niet mee akkoord ging dreigde ze als klap op de vuurpijl mijn baas te vertellen dat ik haar gemaild had onder werktijd ( ik heb haar 1 of 2 mailtjes gestuurd tijdens mij pauze, aantoonbaar door de tijd van mailing). Ik heb haar toen nog aangeboden vanwege de vele uren het bedrag te verhogen naar €450,- Dat wilde ze niet, heb gezegd dat ik haar de volgende dag zou mailen, daarna ben ik weggegaan.
Als reactie hierop heb ik haar een uitgebreide mail gestuurd met onderbouwingen wat ik allemaal voor haar gedaan heb, dat de website voor 95% af is en dat ik dan ook voor 95 % betaald wil hebben. Bij betaling ontvangt ze haar verhuistoken voor de website, alle ontwerpbestanden en toestemming om de visitekaartjes te gebruiken.
Ze gaat echter niet akkoord. Wat kan ik nu het beste doen? Een factuur sturen?
De mail heb ik al gestuurd, maar is die 95% redelijk? Ik kan geen vergelijkbare situatie vinden op internet.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hoppu
Hoppu
Hallo beste mensen,
Mijn eerste klant wilde een website voor ook haar nieuwe bedrijf. Een simpele website die bestaat uit een paar pagina's. Zelf ben ik bij haar langs geweest om alles te bespreken. Voor de zekerheid hebben we via de mail een aantal dingen vast gelegd.
De afspraak was dat ik de huisstijl met logo, een visitekaartje en de website voor haar zou maken voor een vast bedrag.
De klant wilde de website zo snel mogelijk af hebben. Netjes heb ik alle vragen en mailtjes binnen een dag beantwoord, haar geadviseerd over de domeinnaam. De domeinnaam voor haar geregistreerd en geholpen met de mail instellen op haar pc. Na 4 weken talloze veranderingen van haar kant, 100 mailtjes verder en drie keer iets anders te hebben ontworpen, kreeg ik eindelijk goedkeuring van haar kant over het design.
Na drie dagen krijg ik een boze mail. Ze had erop gerekend dat de website af zou zijn. Ik zou geen vaste afspreken willen maken, ze wist niet waar ze aan toe was bij mij. Perplex stuur ik een nette mail terug met de uitleg dat er in het programmeren nog een aantal uren gaan zitten en dat ik best een afspraak wil maken. Ik zeg haar toe dat drie dagen later de website af is, mits zij al haar teksten enzovoorts aanleverd.
Op de dag van de deadline heb ik zover ik kan alles af.
De visitekaartjes heb ik haar toegestuurd. De website is zo goed als af.
Er waren nog weer een paar wijzigingen die ze wilden en er misten nog steeds wat tekst die zij zou aanleveren. Maar op vragen van mijn kant kreeg ik al twee dagen geen antwoord.
Een dag later belt ze mij. Ze wil de stekker eruit trekken want de manier van communicatie beviel haar niet. Ze wilde graag afspreken om het te bespreken.
Tijdens ons gesprek beschuldigd ze mij van allemaal zaken die gewoon niet waar zijn. Dat ik niet meedenk en geen afspraken wil maken. Dat ik alleen aan de website bezig was als zij hier was, enz enz.
Ze wilde € 300,- euro betalen voor de huisstijl en het visitekaartje en er verder mee stoppen. Toen ik daar niet mee akkoord ging dreigde ze als klap op de vuurpijl mijn baas te vertellen dat ik haar gemaild had onder werktijd ( ik heb haar 1 of 2 mailtjes gestuurd tijdens mij pauze, aantoonbaar door de tijd van mailing). Ik heb haar toen nog aangeboden vanwege de vele uren het bedrag te verhogen naar €450,- Dat wilde ze niet, heb gezegd dat ik haar de volgende dag zou mailen, daarna ben ik weggegaan.
Als reactie hierop heb ik haar een uitgebreide mail gestuurd met onderbouwingen wat ik allemaal voor haar gedaan heb, dat de website voor 95% af is en dat ik dan ook voor 95 % betaald wil hebben. Bij betaling ontvangt ze haar verhuistoken voor de website, alle ontwerpbestanden en toestemming om de visitekaartjes te gebruiken.
Ze gaat echter niet akkoord. Wat kan ik nu het beste doen? Een factuur sturen?
De mail heb ik al gestuurd, maar is die 95% redelijk? Ik kan geen vergelijkbare situatie vinden op internet.
Heel graag ontvang ik jullie advies!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43087-project-bijna-af-klant-wil-stoppen-en-niet-betalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag