Ik heb behoorlijk wat sites bekeken, het kvk gebeld en het forum doorgelopen maar heb toch nog niet gezocht wat ik zoek. Hopelijk kunnen jullie mij met het volgende verder helpen: onze zaak (eenmanszaak opgericht door mijn partner en ik waar ik fulltime werkzaam ben) is in anderhalf jaar tijd enorm gegroeid. Het gaat om een conceptwinkel gelegen in de 9 straatjes in Amsterdam en een internationaal opererende webwinkel. De omzet is in een jaar tijd meer dan verdubbeld en de omloopsnelheid in de fysieke winkel is enorm. Maar de kosten ook en er lijkt geen einde te komen aan het plaatsen van nieuwe bestellingen en het betalen van facturen. Nu weet ik dat dit erbij hoort, het is alleen jammer dat er nog steeds niks overblijft aan het einde van de maand en ik moeilijk een buffer op kan bouwen. De inkoop ( ruim 100.000) hebben wij tot dusver uit de inkomsten kunnen voldoen maar het stijgt zodanig dat dit waarschijnlijk op langer termijn lastig wordt. Concreet zou ik heel graag over het volgende met een ervaringsdeskundige willen sparren:
- hoe kan ik de cashflow het beste beheren als er verschillend wordt ingekocht, lees seizoensgebonden inkopen (kleding) en maandelijkse inkopen (gifts en woonartikelen).
- hoe kan ik de winst optimaliseren zonder de prijzen substantieel te verhogen. We zijn al begonnen met een eigen productlijk maar ook naar komt weer een extra financiering aan te pas.
- hoe kan ik nog gerichter inkopen: waar moet ik allemaal opletten( behalve de smaak van vaste klanten en de marge) bv omloopsnelheid, datum levering etc.
Eigenlijk ben ik een eigenwijze ondernemer haar gevoelt volgt in het nemen van beslissingen, snel leert maar nog niet over voldoende ervaring beschikt om een snel groeiende onderneming in de juiste banen te lijden. Ik ben benieuwd naar jullie input, groeten Martinot
[Mod edit: info uit crosspost verplaatst naar dit topic]
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
martinot
martinot
Beste leden,
Ik heb behoorlijk wat sites bekeken, het kvk gebeld en het forum doorgelopen maar heb toch nog niet gezocht wat ik zoek. Hopelijk kunnen jullie mij met het volgende verder helpen: onze zaak (eenmanszaak opgericht door mijn partner en ik waar ik fulltime werkzaam ben) is in anderhalf jaar tijd enorm gegroeid. Het gaat om een conceptwinkel gelegen in de 9 straatjes in Amsterdam en een internationaal opererende webwinkel. De omzet is in een jaar tijd meer dan verdubbeld en de omloopsnelheid in de fysieke winkel is enorm. Maar de kosten ook en er lijkt geen einde te komen aan het plaatsen van nieuwe bestellingen en het betalen van facturen. Nu weet ik dat dit erbij hoort, het is alleen jammer dat er nog steeds niks overblijft aan het einde van de maand en ik moeilijk een buffer op kan bouwen. De inkoop ( ruim 100.000) hebben wij tot dusver uit de inkomsten kunnen voldoen maar het stijgt zodanig dat dit waarschijnlijk op langer termijn lastig wordt. Concreet zou ik heel graag over het volgende met een ervaringsdeskundige willen sparren:
- hoe kan ik de cashflow het beste beheren als er verschillend wordt ingekocht, lees seizoensgebonden inkopen (kleding) en maandelijkse inkopen (gifts en woonartikelen).
- hoe kan ik de winst optimaliseren zonder de prijzen substantieel te verhogen. We zijn al begonnen met een eigen productlijk maar ook naar komt weer een extra financiering aan te pas.
- hoe kan ik nog gerichter inkopen: waar moet ik allemaal opletten( behalve de smaak van vaste klanten en de marge) bv omloopsnelheid, datum levering etc.
Eigenlijk ben ik een eigenwijze ondernemer haar gevoelt volgt in het nemen van beslissingen, snel leert maar nog niet over voldoende ervaring beschikt om een snel groeiende onderneming in de juiste banen te lijden. Ik ben benieuwd naar jullie input, groeten Martinot
[Mod edit: info uit crosspost verplaatst naar dit topic]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag