Even een moeilijke uitleg over waarschijnlijk iets heel simpels. Nadat ik me af begon te vragen waarom de betaling van een (grote) klant moeilijk verliep na al reeds twee herinneringen te hebben verstuurd en nul contact van hun zijde, ging ik maar even op zoek naar een mogelijke oorzaak bij mezelf.
Wat blijkt, op de dag dat ik dacht de eerste factuur te hebben verstuurd met kort gezegd een bericht als: ''Hallo, hier is de factuur, groetjes", was ik die vergeten toe te voegen als bijlage. Beetje dom dus.
Nu is het ook niet chique dat ze dan zelf niks laten weten, al kan ik me voorstellen dat ze vooral de herinneringen vreemd vinden en zoiets hebben als 'lekker professioneel, laat maar'.
Maar wat zijn nu de opties? Heb ik de vrijheid om bij wijze van voorbeeld na telefonisch contact een nieuwe betalingstermijn te laten ingaan? Is daarvoor een nieuwe factuur nodig of kan de oude nog gebruikt worden, weliswaar met verlopen datum?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wbroekho
Wbroekho
Hallo iedereen,
Even een moeilijke uitleg over waarschijnlijk iets heel simpels. Nadat ik me af begon te vragen waarom de betaling van een (grote) klant moeilijk verliep na al reeds twee herinneringen te hebben verstuurd en nul contact van hun zijde, ging ik maar even op zoek naar een mogelijke oorzaak bij mezelf.
Wat blijkt, op de dag dat ik dacht de eerste factuur te hebben verstuurd met kort gezegd een bericht als: ''Hallo, hier is de factuur, groetjes", was ik die vergeten toe te voegen als bijlage. Beetje dom dus.
Nu is het ook niet chique dat ze dan zelf niks laten weten, al kan ik me voorstellen dat ze vooral de herinneringen vreemd vinden en zoiets hebben als 'lekker professioneel, laat maar'.
Maar wat zijn nu de opties? Heb ik de vrijheid om bij wijze van voorbeeld na telefonisch contact een nieuwe betalingstermijn te laten ingaan? Is daarvoor een nieuwe factuur nodig of kan de oude nog gebruikt worden, weliswaar met verlopen datum?
Alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47038-eerste-factuur-vergeten-te-sturen-wel-herinnering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag